Pompa,wtryski,a kultura pracy modzonego TD. Burza mózgów.

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Pompa,wtryski,a kultura pracy modzonego TD.

Post autor: marcinas1983 » sob maja 07, 2016 22:31

drakula500 pisze: nie wiadomo czy oryginalnie nie ma dłuższych rurek o większych średnicach przy tej pompie.

I drakula500, ma rację... dużo też zależy od rurek... napiszę Wam moje spostrzeżenia. Jakiś czas temu ojciec uturbiał silnik w T4 2.4 AAB, założyliśmy wtryski, oraz pompę wtryskową z audi 100 2.0TD. Wtryski zregenerowane z nowymi końcówkami pompa statycznie ustawiona jak w audi przewidzieli. Po odpaleniu auta i jego zagrzaniu było słychać pod maską dźwięk taki... dzyńg... dzyńg... dzyńg... mówiłem ojcu, że wtryski pewnie nowe to się ułożą, ale... auto zrobiło z 500km i... nic się nie ułożyło... ciągle te dzwonienie było słychać. I byśmy nie doszli dlaczego wtryski dzwonią, gdyby 3 maja nie pękła nam rurka wtryskowa w trasie... oczywiście silnik zachlapany ropą, ale do celu dojechał. I teraz najlepsze... jak ojciec montował pompę wtryskową od audi to założył rurki od ori pompy z t4 i je doginał bo te od pompy z audi były zmęczone. Jak po awarii zdjęliśmy rurki z silnika i porównaliśmy do tych z audi to zrobiliśmy taką minę.... :shock: . Okazało się, że rurki wtryskowe od audi mają mniejszą średnicę w środku!!!! Po zamontowaniu tych od pompy wtryskowej z audi ( czyli teraz na silniku jest komplet.... pompa, rurki, wtryski ) w końcu zniknęło dziwnie dzwonienie wtrysków a i na wyższych obrotach samochód inaczej chodzi. Sam doświadczyłem, że nawet głupie rurki mają znaczenie w pracy silnika.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14218
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Pompa,wtryski,a kultura pracy modzonego TD.

Post autor: Michał_1977 » ndz maja 08, 2016 15:03

marcinas1983 pisze:jak ojciec montował pompę wtryskową od audi to założył rurki od ori pompy z t4 i je doginał bo te od pompy z audi były zmęczone
marcinas1983 pisze:kazało się, że rurki wtryskowe od audi mają mniejszą średnicę w środku!
Zapewne jest to spory krok w przód,jeśli chodzi o całokształt tego tematu.
Pamiętam jak z 5 lat temu jeszcze jeździłem z 1V pod maską,to arwam mówił żeby założyć rurki od 1Y,bo coś tam coś tam... Nie pamiętam czy chodziło mu o wydajność,czy o kulturę pracy silnika,nieważne. Uznałem to za herezję i machnąłem łapą.
Ważne natomiast jest to,że jak złożyłem AAZ i po swapie gdy zbroiłem sie dalej,okazało się,że rurki z 1V są za krótkie,bo blok wyższy. Podoginałem je i tak jeździłem,aż kiedyś na ekspresówce stało się jak u Twojego ojca i
marcinas1983 pisze:silnik zachlapany ropą
Zadzwoniłem po brata i 50km do domu wracałem na sznurku.Później zaczęły się poszukiwania rurek 1Y,bo tylko takie pasują do tego bloku z wtryskami jednosprężynowymi. Znalazłem je po paru dniach,a po zamontowaniu i odpaleniu,praca silnika dała mi trochę do myślenia. Później jakoś zapomniałem,albo przyzwyczaiłem się i nie zwracałem na to uwagi,ale teraz tak sobie właśnie zaczynam kojarzyć fakty. Jest coś na rzeczy :bajer:

Luzem mam z 1V i z AAZ. Spróbuje dojść które są które i porównać.
marcinas1983, duża różnica była w tych Waszych średnicach?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Pompa,wtryski,a kultura pracy modzonego TD.

Post autor: marcinas1983 » ndz maja 08, 2016 15:39

Michał_1977 pisze:marcinas1983, duża różnica była w tych Waszych średnicach?
trudno mi napisać jaka różnica jest... jak weźmiesz gwóźdź papioka to w rurkę od 2.4 wolnossącego wchodził bez problemu zaś od audi w ogóle. Rurki w wolnossącym 2.4 są połączone z nurnikami długimi i tłoczkiem 8mm, zaś w pompie od audi mamy krótkie nurniki, tłoczek 10mm i rurki z mniejszą średnicą.

rurki od audi 100 2.0 TD

Obrazek

Niestety nie mam nigdzie zdj. rurek od t4. Jutro jak przyjadę do pracy to cyknę zdj. oraz zrobię porównanie zdj. rurek od audi ( zamówiłem nowe ) oraz od t4 obok siebie.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Pompa,wtryski,a kultura pracy modzonego TD.

Post autor: drakula500 » ndz maja 08, 2016 16:14

rurki pękają jak się nie daje tych blaszko-spinek...



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14218
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Pompa,wtryski,a kultura pracy modzonego TD.

Post autor: Michał_1977 » ndz maja 08, 2016 18:41

marcinas1983 pisze:trudno mi napisać jaka różnica jest... jak weźmiesz gwóźdź papioka to w rurkę od 2.4 wolnossącego wchodził bez problemu zaś od audi w ogóle
O.K.
Powiedz mi jeszcze,co z dynamiką po tej przekładce?
drakula500 pisze:rurki pękają jak się nie daje tych blaszko-spinek..
Taaak? Co Ty nie powiesz? :los2:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Pompa,wtryski,a kultura pracy modzonego TD.

Post autor: marcinas1983 » ndz maja 08, 2016 19:52

Michał_1977 pisze:O.K.
Powiedz mi jeszcze,co z dynamiką po tej przekładce?
trudno powiedzieć... czekamy za nowymi rurkami i wtedy zrobimy dokładniejszą próbę... na pewno przestało dzwonić po rozgrzaniu i ucichło na górze obrotów... bo wcześniej od 3 tys obr/min zaczynał głośniej.... jak by to nazwać... buczeć??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Pompa,wtryski,a kultura pracy modzonego TD.

Post autor: drakula500 » ndz maja 08, 2016 23:15

Michał_1977 pisze:aaak? Co Ty nie powiesz?
nie no raczej rurki Tobie nie pękły jeśli miałeś te klipsy, jeśli tak to chyba tylko dlatego, że mogły mieć nieciekawą historię serwisową za sobą, ale tak w ogóle to te rurki dopóki nie wpadną w ręce bandyty to są raczej wieczne.



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Pompa,wtryski,a kultura pracy modzonego TD.

Post autor: Q_mac » pn maja 09, 2016 06:43

Jeśli były doginane i dociągane nakrętkami to musiały pęknąć. Miałem to samo ;) ale akurat wjeżdżałem pod dom ;)



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14218
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Pompa,wtryski,a kultura pracy modzonego TD.

Post autor: Michał_1977 » pn maja 09, 2016 07:24

drakula500 pisze:nie no raczej rurki Tobie nie pękły jeśli miałeś te klipsy
Właśnie nie miały :jezor:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Pompa,wtryski,a kultura pracy modzonego TD.

Post autor: drakula500 » pn maja 09, 2016 09:00

Q_mac pisze:Jeśli były doginane i dociągane nakrętkami to musiały pęknąć. Miałem to samo ale akurat wjeżdżałem pod dom
no właśnie nie wiem jak do końca z tym gięciem jest bo ja masakrowałem swoje rurki 1.6 żeby wskoczyły na wtryski dwusprężynkowe, ale klipsów nie odważyłem się ściągać i było ok. Pewien klient miał problem z pękaniem rurek nagminnym nawet oryginalnych niegięty w tdiku, ze szrotów go gonili, dopiero jak założył klipsy to się skończyło.

Ale żeby tam, o bzdurach nie gadać... Michał mówiłem Tobie, dobrać inne rurki, ciut dłuższe i połączyć na pająka, w agromaszach i innych nie są drogie. Ja też teraz jak ten wątek się ciągnie, a dałem się namówić na forumową 11stke z reno to mi się już odechciewa tej 11stki, to lepiej będzie chyba przejść na tłoczek 10mm z afn i zostawić tylko fale 143 i skończyć z ulepami raz na zawsze.

Najgorsze jest to że ja wiedziałem, czego chciałem od początku, kupiłem 11stkę 107J z auta, kolega ze szrotu mi przytrzymał, otwieram a tam w środku reno... :banghead: nie wyzwolę się od tych ulepów :los2:



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14218
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Pompa,wtryski,a kultura pracy modzonego TD.

Post autor: Michał_1977 » pn maja 09, 2016 11:45

drakula500 pisze:Michał mówiłem Tobie, dobrać inne rurki, ciut dłuższe
Pamietam,ale jak czasu brakuje na wszystko,to wiesz....
Wreszcie :okej: ogarnąłem problem nadmiernej temperatury (szczegóły w temacie) i teraz będzie można się bawić wolnymi chwilami i drążyć temat dzwonienia :bigok:

EDIT:
Panowie,faktycznie jest różnica. Dziś po robocie porównałem rurki. W te od AAZ i 1V ledwie wchodzi drucik 1,8mm,a w te 1Y swobodnie wsuwam wiertło 2,0mm :bajer:
Nie miałm już siły,żeby brać się za przekładanie i próby. Przy najbliższej okazji to uczynię.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Pompa,wtryski,a kultura pracy modzonego TD.

Post autor: Q_mac » wt maja 10, 2016 11:21

drakula500, miałem klipsy, ale podoginałem rurki do dwusprężynowców właśnie i dociągłem nakrętkami. Dosyć troche pojeździłem, ale finalnie wtrysk zamiast w silnik był w maske (pękło wokół nakrętki) po wymianie na takie jak ma być-gra gitara. Koniec OT :smoke:



Havan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 293
Rejestracja: sob kwie 05, 2014 16:10

Pompa,wtryski,a kultura pracy modzonego TD.

Post autor: Havan » wt maja 17, 2016 17:58

Mam pytanie.

Ktoś próbował wtrysków z AAZ w wolnossakach 1.9/1.6?? Ciekawy jestem jak to pracuje bo myślałem żeby z ciekawości coś takiego zrobić.


Tuning D/TD/MTDI? Pisz PW.

drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Pompa,wtryski,a kultura pracy modzonego TD.

Post autor: drakula500 » wt maja 17, 2016 18:10

nie na temat :bajer:



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości