grg474 pisze:od szerokiego paska do max to właściwa temperatura pracy
Chyba ich wygło
Z tego co wiem,optymalna temperatura dla silnika to 100-110°C. Jednak termostaty są tak skonstruowane,by do takich temperatur nie dopuszczać.
grg474 pisze:o za wysokiej temperaturze sygnalizuje kontrolka ta sama co o zbyt niskim poziomie płynu
Czyli gdzie ta wskazówka wtedy będzie biorąc pod uwagę powyższe? Na godzinie 15-ej?
Hubi14 pisze: Najprościej będzie włożyć termometr w zbiorniczek i porównywać sobie wskazania termometru z wskaźnikiem

To nie będzie miarodajny pomiar. Na odcinku czujnik <--> zbiorniczek,zapewne będzie jakiś spadek temperatury
A słyszeliście może o awariach wskaźnika temperatury? Psuje się to to w ogóle?
EDIT:
Hubi14 pisze:włożyć termometr w zbiorniczek i porównywać sobie wskazania termometru z wskaźnikiem

Mimo wszystko uczyniłem to i wychodzi na to,że wskaźnik i czujnik są sprawne,a przekłamanie między zbiorniczkiem a czujnikiem jest,ale małe.
Nagrzałem silnik do temperatury nieco niższej niż ta,którą zaznaczyłem na fotce.
Następnie zgasiłem,odkręciłem zbiorniczek i zanurzyłem termometr. Odpaliłem motor i obserwowałem co się dzieje. Niestety silnik nagrzałem tylko do tej temperatury co na fotce (dokładnie 1mm za połową,która jest między kreskami),ponieważ płyn podchodził do góry i nie chciałem żeby wykipiał,więc zgasiłem.
Gdy na wskaźniku było tak jak na fotce,termometr w zbiorniczku wskazywał dokładnie 80,5°C
Potwierdza się także to co wyczytałem na forum podsuniętym przez
grg474'a.
Auto data test for temp senders
-20* - 6.5k ohms
0* -2.5k ohms
20* - 1k ohms
40* -450 ohms
60* -250 ohms
80* -140 ohms
100* -100 ohms
Przy temperaturze 80,5°C,miałem na mierniku 141Ω.
Reasumując-wychodzi na to,że między kreskami jest różnica 20°C
Dzięki chłopaki
