Silnik 1,6 8v AVU 102KM, skrzynia automat. Jak jest zimny po odpaleniu silnika i wrzuceniu wstecznego "R" silnik się zdławia i gaśnie. Dopiero za 3 odpaleniem i wrzuceniem R jedzie jak gdyby nigdy nic. VCDS na silniku pokazuje błędy:
17698 P1290 - czujnik temperatury silnika - sygnał za wysoki
17909 P1501 - obwód przekaźnika pompy paliwa - zwarcie do B-
Powyższe błędy były już zimą i generalnie nic się nie działo. Gaśnięcie zaczęło się 2 dni temu kiedy w nocy nie jest już tak zimno. Mam wrażenie, że po odpaleniu auto ma obroty jakby było już rozgrzane (ok. 810rpm), a nie podwyższone jak powinno mieć na ssaniu. Po 3 odpaleniu silnik wchodzi na wyższe obroty (ok.1000rpm) i nie gaśnie. Pytanie czy te błędy mają wpływ na gaśnięcie. Gdzie znajduje się czujnik P1290 i jaki jest nr przekaźnika pompy paliwa i gdzie on się znajduje?
Silnik 1.6 Automat gaśnie po wrzuceniu biegu wsteczneg
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Silnik 1.6 Automat gaśnie po wrzuceniu biegu wsteczneg
Ostatnio zmieniony wt maja 10, 2016 09:03 przez Buli1984, łącznie zmieniany 2 razy.
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
Silnik 1.6 102km Automat gaśnie rano po wrzuceniu biegu
viewtopic.php?t=96950" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?t=114033" onclick="window.open(this.href);return false;
Tematy przerabiane wystarczy poszukać.
Silnik 1.6 102km Automat gaśnie po wrzuceniu biegu
Czujnik i przekaźnik zamówiony więc zobaczę co będzie. Po długich testach doszedłem do tego, że skrzynia za mocno ciągnie na 1,2,3, D i R. Wciśnięty hamulec ledwo trzyma auto w miejscu. Z tego co znalazłem na innych forach to winą może być uszkodzony konwerter lub wlano zły olej lub jego poziom jest nieodpowiedni. Jestem umówiony już z powrotem na serwis bo skrzynia była niedawno w remoncie. Miał ktoś kiedyś taki problem?
Edit: Czujnik pokazany na zdjęciu to czujnik G82, a nie G83. G83 jest na dolnym wężu chłodnicy po prawej stronie stojąc do auta przodem (kolor czujnika szary) Po wymianie czujnika i przekaźnika błędy zniknęły jednak skrzynia nadal nie pracuje prawidłowo. Dodam że na skrzyni nie ma żadnych błędów. Za kilka dni jadę na serwis do ASB Palka więc zobaczymy.
Edit: Okazało się , że przyczyną był uszkodzony zawór Boost w sterowniku skrzyni. Po wymianie auto nie gaśnie po wrzuceniu biegu.
Edit: Czujnik pokazany na zdjęciu to czujnik G82, a nie G83. G83 jest na dolnym wężu chłodnicy po prawej stronie stojąc do auta przodem (kolor czujnika szary) Po wymianie czujnika i przekaźnika błędy zniknęły jednak skrzynia nadal nie pracuje prawidłowo. Dodam że na skrzyni nie ma żadnych błędów. Za kilka dni jadę na serwis do ASB Palka więc zobaczymy.
Edit: Okazało się , że przyczyną był uszkodzony zawór Boost w sterowniku skrzyni. Po wymianie auto nie gaśnie po wrzuceniu biegu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości