[mk3] 1.8AAM trzeba chwile kręcić zanim odpali, co to??
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- igor002
- Marysiakra
- Posty: 1050
- Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
- Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
- Kontakt:
[mk3] 1.8AAM trzeba chwile kręcić zanim odpali, co to??
Słuchajcie, silnik jak w temacie, trzeba chwile kręcić, tzn wsiadam zimny silnik przekręcam silnik i tak z 1-2 sekund trzeba kręcić, niby niedużo ale silnik powinien od razu zaskoczyć, co biedzie zimą...!!!? dodam ze na ciepłym silniku, tzn jak już chwile pochodzi pali od razu.
Sprawiłem sobie nowy akumulator bo stary był już kaput, kable wygladaja na okej, świece też, kable beru świece ngk 3 elektrodowe.
Pozdrawiam i czekam na jakieś pytania co wmieniłem albo określenia co to moze być.
igor002
Sprawiłem sobie nowy akumulator bo stary był już kaput, kable wygladaja na okej, świece też, kable beru świece ngk 3 elektrodowe.
Pozdrawiam i czekam na jakieś pytania co wmieniłem albo określenia co to moze być.
igor002
Mk3 GTI 16V ABF
- igor002
- Marysiakra
- Posty: 1050
- Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
- Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
- Kontakt:
tzn? bio niewiem co to oznacza, nie znam sie na tych 3 kropeczkach które dopisałeś:)Adamtd pisze:A stopień sprężania mu mierzyłes ? Bo może ten silnik już tak będzie miał...
a tak poważnie to sprezania nie mieżyłem, ale silnik nie bierze oleju ani troche itp.
Może to coś zapłon rozstrojony ale wątpie.
Auto od niemca, udokumentowany przebieg 128tyś km, sprawdzalem też w serwisie, ostatni przegląd był w sierpniu tego roku przy 126tysiacach w DE.
Mk3 GTI 16V ABF
- zamioculcas
- Użytkownik
- Posty: 253
- Rejestracja: pn lip 10, 2006 14:42
- Lokalizacja: Siedlce
- Kontakt:
Mój tak ma od zawsze. Jak jest gorący, to ok, zdarzy mu się odpalić "z półobrotu". Ale przeważnie jedna-dwie sekundy kręcenia muszą być. Widzę że to raczej przypadłość AAM-a i moja wytłumaczenie jest takie: silnik o dość niskim stopniu sprężania, przerobiony z silnika ze sprężaniem o "jeden" wyższym (ABS), a przy okazji ma znacznie skrócone czasy otwarcia zaworów, zwłaszcza ssących (czyli ograniczony dość mocno dopływ mieszanki, dławiony przez skrócone fazy rozrządu, przy tym samym kształcie układu dolotowego, tej samej średnicy przepustnicy i nastawach przepustnicy przy rozruchu). W takich warunkach nawet sprawny w 100% AAM może wymagać chwilki pokręcenia, aby w cylindrze zapanowało ciśnienie pozwalające na zapłon mieszanki (tłoki, pierścienie są te same, na zimnym motorze są przedmuchy). Gdybyście próbowali zmierzyć kompresję, zauważycie wyraźnie jak stopniowo rośnie ciśnienie do wartości max (tak właśnie 1-3 sek. kręcenia), a robi się to na ciepłym silniku i otwaretej full przepustnicy. M. zd. po prostu przy rozruchu tego silnika na zimno na zamkniętej przepustnicy, ze względu na dławienie przepustnicą i krótkimi fazami rozrządu, potrzeuje chwilę do osiągnięcia ciśnienia roboczego w cylindrze, umożliwiającego zapalenie się mieszanki. Jest to wg mojej "teorii" uboczny skutek przeróbki - "odprężenia" silnika 90-konnego na silnik 75 KM, przy zastosowanych tylko minimalnych zmianach w silniku (z części mechanicznych: tłoków - co powoduje odprężenie silnika i wałka rozrządu - przez co skrócony jest faza ssąca pracy cylindra).
Zauważcie, że "na ciepło" albo na zimno z depniętym gazem (ale nie stosujcie tego na codzień) potrafi załapać szybciej, a na gorącym nawet z półobrotu. Przynajmniej moja gadzina tak ma.
Zauważcie, że "na ciepło" albo na zimno z depniętym gazem (ale nie stosujcie tego na codzień) potrafi załapać szybciej, a na gorącym nawet z półobrotu. Przynajmniej moja gadzina tak ma.
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: wt sie 15, 2006 17:08
- Lokalizacja: Ozorków
To normalne objawy. Przy zimnym silniku paliwo nim doleci do cylindra szybko osadza się na ściankach dolotu i w samym cylindrze. Głównie z tego powodu dawniej było tzw ssanie. Przy ciepłym silniku to osadzanie paliwa jest mniejsze, a ponadto nawet jeśli osiądzie to znacznie szybciej odparowuje.igor002 pisze:Słuchajcie, silnik jak w temacie, trzeba chwile kręcić, tzn wsiadam zimny silnik przekręcam silnik i tak z 1-2 sekund trzeba kręcić, niby niedużo ale silnik powinien od razu zaskoczyć, co biedzie zimą...!!!? dodam ze na ciepłym silniku, tzn jak już chwile pochodzi pali od razu.
Mój ABS zachowuje się tak samo - rano kręcę ok. sekundy (zimą trochę dłużej). Ciepły pali na dotyk. I dla mnie jest to sytuacja absolutnie normalna.
Re: [mk3] 1.8AAM trzeba chwile kręcić zanim odpali, co to??
Zimą nic złego nie będzie. Też mi tak odpalał ABS a to b. podobny silnik i nawet -30 stopni mu nie przeszkodziło (i tu wykazał wyższość nad pół młodszym oplem brata ). A na gazie potrafił palić "na dotyk". Powodem okazała się dogorywająca pompa paliwa lub zapchany filtr paliwa (oba te elementy były fabryczne... 12 lat nikt nie wymieniał filtru a i mi do głowy to nie przyszło ).igor002 pisze:Słuchajcie, silnik jak w temacie, trzeba chwile kręcić, tzn wsiadam zimny silnik przekręcam silnik i tak z 1-2 sekund trzeba kręcić, niby niedużo ale silnik powinien od razu zaskoczyć, co biedzie zimą...!!!? dodam ze na ciepłym silniku, tzn jak już chwile pochodzi pali od razu.
Po wymianie ww elementów pali po mniej niż sekundzie zawsze, a wcześniej trzeba było ze 2s czasem kręcić. Nie wiem czy pompa czy filtr był powodem ale filtr możesz wymienić jeżeli tego nigdy nie robiłeś. Kosztuje ze 3 dychy. Jak masz wymieniony to nic nie rób, to jest 1 punktowy wtrysk i ma długi kolektor od wtrysku do cylindra więc zimny trzeba trochę pokręcić - Andy94 opisał dlaczego.
Konto usunięte.
U mnie pompa paliwa "puszcza" gdzies bokiem odrobine cisnienia i objawia sie to tym ze jesli auto nieco dluzej garazuje pod chmurka (w sumie wystarczy nawet i doba jesli jest zimno) to po odpaleniu dlawi sie i gasnie... lekkie dodanie gazu (tak do 1500obr) zalatwia sprawe... wiem, ze mozna regenerowac pompa albo wymienic... jesli wymiana to oryginaly sa dosyc drogie... na allegro za to sprzedaja te dziwne zamienniki - testowal to ktos???
ja chcac czy nie chcac tak robie kazdego ranka co moze mu grozic poza zalaniem swiec?czyś pisze:Zauważcie, że "na ciepło" albo na zimno z depniętym gazem (ale nie stosujcie tego na codzień) potrafi załapać szybciej, a na gorącym nawet z półobrotu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 573 gości