[MK3] Problem ze skrzynią biegów - czy warto zmienic olej ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

MaciejW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 11:57
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

[MK3] Problem ze skrzynią biegów - czy warto zmienic olej ?

Post autor: MaciejW » czw paź 05, 2006 11:39

Panowie prosze powiedzcie czy warto zmineiac olej w skrzyni biegow,czy cos to daje,wiem ze vw nie przewiduje wogule wymiany ale moj mk3 ma juz nakulane 240tys,i tak sobie mysle hmm ze to sporo jak na ten olejek,biegi mi wchodza raczej bezproblemow,ale na 5 biegu zawsze mam tak dziwny swist,jakby glosniej,powiedzcie czy warto mi go zmienic? chyba nie zaszkodzi tzn czy sie niezoszczelni? a jaki nalac skoro nie wiem jaki mam ?
Ostatnio zmieniony czw paź 05, 2006 19:42 przez MaciejW, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
MAdMAN
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: czw wrz 21, 2006 19:51
Lokalizacja: Olsztyn, Mrągowo
Kontakt:

Post autor: MAdMAN » czw paź 05, 2006 12:59

Jeżeli wszystko jest ok to sprawdź tylko poziom oleju w skrzyni i ewentualnie tylko uzupełnij do stanu jaki powinien być- mała ilość oleju w skrzyni może być powodem świstu na 5 biegu...

Jak miałem wcześniej golfa II powstał taki problem, że przy zimnym silniku 2 bieg wchodził ze zgrzytem przy przebiegu około 210 tyś. wymieniłem cały olej na półsyntetyk Mobila Mobilube i problem zniknął...

Tak jak napisałeś- w Golfie producent nie przewiduje wymiany oleju w skrzyni, więc jeśli nie masz z nią problemów to tylko uzupełnij stan i będzie ok.



MaciejW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 11:57
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: MaciejW » czw paź 05, 2006 13:11

MAdMAN pisze:Jeżeli wszystko jest ok to sprawdź tylko poziom oleju w skrzyni i ewentualnie tylko uzupełnij do stanu jaki powinien być- mała ilość oleju w skrzyni może być powodem świstu na 5 biegu...

Jak miałem wcześniej golfa II powstał taki problem, że przy zimnym silniku 2 bieg wchodził ze zgrzytem przy przebiegu około 210 tyś. wymieniłem cały olej na półsyntetyk Mobila Mobilube i problem zniknął...

Tak jak napisałeś- w Golfie producent nie przewiduje wymiany oleju w skrzyni, więc jeśli nie masz z nią problemów to tylko uzupełnij stan i będzie ok.
chyba wymienie caly bo autko mam dla siebie na dluzszy czas ,tylko na jaki jak nie wiem co tam jest wlane ,wszyscy polecają oczywiscie syntetyk ,ale czy cos sie nierozsczelni ?,moze ma ktos informacje ile wchodzi do skrzyni w silniuki 1.6 ABU ??



Awatar użytkownika
MAdMAN
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: czw wrz 21, 2006 19:51
Lokalizacja: Olsztyn, Mrągowo
Kontakt:

Post autor: MAdMAN » czw paź 05, 2006 13:16

W katalogu Mobila jest napisane od 1,5 do 2 litrów... śmiało 2 litry możesz kupować :-)



MaciejW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 11:57
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: MaciejW » czw paź 05, 2006 13:21

a tak orientacyjnie ile musze przeznaczy kasy i czy warto kupowac drogi olej ??



Awatar użytkownika
MAdMAN
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: czw wrz 21, 2006 19:51
Lokalizacja: Olsztyn, Mrągowo
Kontakt:

Post autor: MAdMAN » czw paź 05, 2006 13:33

średnia cena oleju półsyntetycznego do skrzyni to około 30- 35 zł za litr- zależy od producenta, wiadomo Castrol, Mobil będą droższe a jakieś inne tańsze...

No i jeszcze kwestia tego czy to ma być syntetyk, połsynt., czy minerał- różnica cenowa jest duża



MaciejW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 11:57
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: MaciejW » czw paź 05, 2006 13:50

MAdMAN pisze:średnia cena oleju półsyntetycznego do skrzyni to około 30- 35 zł za litr- zależy od producenta, wiadomo Castrol, Mobil będą droższe a jakieś inne tańsze...

No i jeszcze kwestia tego czy to ma być syntetyk, połsynt., czy minerał- różnica cenowa jest duża

to ktory wlac ,jaki jest fabrycznie ?



Awatar użytkownika
Cefaloid
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr sty 04, 2006 14:02
Lokalizacja: qqqq

Post autor: Cefaloid » czw paź 05, 2006 14:01

MaciejW pisze:to ktory wlac ,jaki jest fabrycznie ?
Fabrycznie jest castrol, można kupić zbliżony castrol TAF-X. Albo równie dobrze coś innego ale ma to być olej 75W90 (pełny syntetyk), i koniecznie musi być klasy GL4 (ew może być taki GL5 na którym wyraźnie pisze, że spełnia też normę GL4).
Cena w okolicach 50zł/l niezależnie jakiej firmy olej wybierzesz.


Konto usunięte.

MaciejW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 11:57
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: MaciejW » czw paź 05, 2006 14:18

Ok dzieki panowie :bigok:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 330 gości