[MK4] Luźny króciec vacum, klapa gasząca - filmy.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

r3nzoll
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:17
Lokalizacja: Kalisz

[MK4] Luźny króciec vacum, klapa gasząca - filmy.

Post autor: r3nzoll » sob kwie 23, 2016 14:55

Witam,
Kiedyś już pisałem odnośnie "twardniejącego" hamulca przy drugim/trzecim hamowaniu. Stało się tak kilka razy zimą i od tamtego czasu w zasadzie już nie, choć mam wrażenie, że hamulce kiedyś były dużo ostrzejsze. Koledzy z forum doradzili mi wtedy sprawdzenie króćca m.in. ale tak jakoś wyszło, że w końcu tego nie sprawdziłem, co zrobiłem akurat dziś. Poniżej filmy z luzem na króćcu oraz z działaniem klapy gaszącej. Ponieważ czasem zatrzęsie budą przy gaszeniu, a czasem wyłączenie silnika jest praktycznie nieodczuwalne. Na filmie można powiedzieć, że było pośrednio, czasem jest ciut gorzej. I tak swoją drogą czy silnik nie "giba" się przy tym za bardzo ?
Zmieniłem jakiś czas temu poduchę pod skrzynią, no ale kupiłem używany oryginał z 2002 i chyba nie do końca spełnia swoje zadanie :P
Myślałem, że vacum może mieć też wpływ na turbo, bo do 2k obrotów dość leniwie wstaje, no ale doczytałem, że w turbinach WG to nie ta zasada działania :)

Jeśli chodzi o naprawę króćca, czy brać się w ogóle za to ? hamulce mam całkiem ok, telepanie przy gaszeniu też można przeżyć...
A jeśli brać się za naprawę, to pytanie do osób, które naprawiały... Czy metoda z ukształtowaniem króćca za pomocą delikatnego obstukiwania młotkiem zdała egzamin? Bo o klejeniu poxiliną i innymi klejami czytałem, że nie wystarcza na długo.
Jakieś szczególne środki ostrożności trzeba stosować przy wymontowywaniu ? czy odkręca się i to wszystko ?

Golf 1.9 TDI
AGR Seria
Rocznik 1999

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=XFpIebt94oQ[/youtube] Vacum
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=x2nDdLXEYfw[/youtube] Klapa gasząca





Dzięki i pozdrawiam



ttosiekk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: pn mar 28, 2016 17:43

Re: [MK4] Luźny króciec vacum, klapa gasząca - filmy.

Post autor: ttosiekk » sob kwie 23, 2016 15:54

Też miałem delikatny luz na krućcu vacum, na początku myślałem żeby wyjąć i zaklepać delikatnie młotkiem, ale z braku czasu na szybko postanowiłem użyć poxyliny. Oczyściłem, odtłuściłem, zakleiłem i już 2 lata trzyma i nic się nie dzieje.
Ostatnio zmieniony sob kwie 23, 2016 15:56 przez ttosiekk, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

[MK4] Luźny króciec vacum, klapa gasząca - filmy.

Post autor: italiano_83 » sob kwie 23, 2016 15:54

Coś ta klapa lekko się przycina, zgaś silnik ręcznie przytrzymując ramie siłownika to będziesz widział czy jest różnica.
Pompę uszczelnij - przy takim kiwaniu się króćca na pewno coś gubi z podciśnienia.
Ja obkleiłem klejem dwuskładnikowym i było ok, możesz podłożyć podkładkę dodatkowo na króciec i tak zakleić będzie stabilniej i będzie większa powierzchnia styku z klejem. Jak chcesz stukać młotkiem to twoje ryzyko, stopy nie specjalnie lubią "doznania" udarowe.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

r3nzoll
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:17
Lokalizacja: Kalisz

[MK4] Luźny króciec vacum, klapa gasząca - filmy.

Post autor: r3nzoll » sob kwie 23, 2016 17:38

dzięki za odpowiedzi ;) a zdejmowaliście pompę z auta do tej operacji ?
A jeśli ściągaliście, to do powtórnego założenia trzeba zmienić uszczelkę ?

a co do gaszenia ręką to właśnie wydawało mi się, że jest lepiej, a ruch klapy jest płyny przy dociskaniu jej palcem, odskakuje normalnie :)



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

[MK4] Luźny króciec vacum, klapa gasząca - filmy.

Post autor: italiano_83 » sob kwie 23, 2016 18:49

Po coc ty chcesz w ogolę tę pompę ściągać :blush: przecież to można zrobić bez ściągania pompy.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

r3nzoll
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:17
Lokalizacja: Kalisz

[MK4] Luźny króciec vacum, klapa gasząca - filmy.

Post autor: r3nzoll » sob kwie 23, 2016 19:11

No sęk w tym, że niebardzo chcę ją ściągać, stąd pytanie czy to konieczne :P no ale teraz już wiem.
Dzięki :)



Prezes156
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: pt sty 06, 2012 00:53
Lokalizacja: Śląsk

[MK4] Luźny króciec vacum, klapa gasząca - filmy.

Post autor: Prezes156 » pn kwie 25, 2016 11:49

r3nzoll pisze:dzięki za odpowiedzi a zdejmowaliście pompę z auta do tej operacji ?
A jeśli ściągaliście, to do powtórnego założenia trzeba zmienić uszczelkę ?
Nie trzeba, ale na pewno jest wygodniej i zrobisz to dokładniej.... oring/uszczelka pompy kosztuje 16zł w serwisie, i warto ją przy okazji wymienić ponieważ zdarzają się wycieki z właśnie tego miejsca. Ja akurat uszczelniałem pokrywę zaworów + pompa vac. Jest tylko jedno ale... przewód od serva do pompy jest wykonany z tworzywa i lubi pęknąć ze starości przy ściąganiu. U mnie musiałem przeprowadzić modyfikacje i wymienić go na gumowy + nowy zaworek.


VW Golf MK4 130 PS, Skoda Octavia II FL 1.6 MPI

r3nzoll
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:17
Lokalizacja: Kalisz

[MK4] Luźny króciec vacum, klapa gasząca - filmy.

Post autor: r3nzoll » pn kwie 25, 2016 19:27

Króciec uszczelniony i nieruchomy. Akurat u mnie nie zmieniło to nic, bo jak wspominałem hamulce, prócz tych 2-3 sytuacji mam w porządku, no ale może dzięki temu tamte sytuacje już nie wrócą ;)
Wracając do klapy gaszącej - jak ją rozruszam ręcznie, to na kilka razy jest spokój i jej reakcja jest prawidłowa, więc pewnie egr do ściągnięcia i oczyszczenia z syfu...
Poniżej filmik z reakcją po rozruszaniu i chyba to jest reakcja prawidłowa, więc z wolnym czasie oczyszczę klapę.
PS: jak widać silnik przy odpalaniu się gibie i ogólnie czasem jak odpuszczam gaz czuję ruch tego silnika, nie zawsze ale czasem szturchnie, przy czym nic nie stuka i nie towarzyszą temu żadne dźwiękowe wydarzenia :P to może być kwestia poduszki skrzyni, poduszki dolnej - kostki (dogbone), czy luzów na jakichś innych elementach, których nie wymieniłem ?

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=yf1OhrjDM10[/youtube]


Pozdrowienia :)



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

[MK4] Luźny króciec vacum, klapa gasząca - filmy.

Post autor: italiano_83 » pn kwie 25, 2016 19:30

Teraz klapa działa prawidłowo.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości