Zalewa silnik benzyną
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Pantediator
- Mały gagatek
- Posty: 90
- Rejestracja: czw sty 15, 2015 16:03
- Lokalizacja: Małopolska
Zalewa silnik benzyną
Witam wszystkich. Samochód to Golf 2 1.8 RP z gazem. Niestety parę dni temu silnik przestał normalnie pracować na zimnym jak i na ciepłym silniku bo ewidentnie go zalewa. Na gazie nie chodzi (słychać że przełącza się lecz leje cały czas benzynę, nie wiem dlaczego).
Po sprawdzeniu kodów błyskowych wyskoczyły mi 2 błędy:
2343 oraz 4431. Pierwszy to za bogata mieszanka, drugi to chyba zawór regulacji biegu jałowego, ale niestety nie wiem co to jest ani w którym miejscu się znajduje. Prosiłbym o zdjęcie lub wskazanie miejsca gdzie ten zawór się znajduje.
PozdraVWiam
Po sprawdzeniu kodów błyskowych wyskoczyły mi 2 błędy:
2343 oraz 4431. Pierwszy to za bogata mieszanka, drugi to chyba zawór regulacji biegu jałowego, ale niestety nie wiem co to jest ani w którym miejscu się znajduje. Prosiłbym o zdjęcie lub wskazanie miejsca gdzie ten zawór się znajduje.
PozdraVWiam
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2830
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
Zalewa silnik benzyną
jeśli przełącza na gaz i leci paliwo sprawdź przekaźnik ,odpowiedzialny za odcinanie wtrysku paliwa,również może pękła membrana i paliwo leci cały czas...
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
Zalewa silnik benzyną
bląd zaworu regulacji jałowego może wynikać z pierwszego błędu. Sprawdzałeś czujnik temp silnika? Odepnij go i zobacz na reakcję. Może też być kwestia gazu jak kolega wyżej napisał
- Pantediator
- Mały gagatek
- Posty: 90
- Rejestracja: czw sty 15, 2015 16:03
- Lokalizacja: Małopolska
Zalewa silnik benzyną
Sprawdzę te przekaźniki ale jeszcze nie wiem jak Wątpię żeby to była wina gazu bo na gaz nie przelaczalem po resecie komputera. Czujnik temp. silnika wymieniany na nowy 2-3 miesiące temu. Zastanawia mnie ten błąd zaworu bo nie wiem co to jest.. czy jest to po prostu przepustnica i ona jest do wymiany czy ten zawór to jest TPS? Bo w sumie to jest zawór?
Zalewa silnik benzyną
zawór regulacji jałowego - to krokowy. Ale pisałem Ci żebyś sprawdził czujnik temp bo może krokowy łapie błąd bo nie może wysterować prezepustnicy w skutek bogatej mieszanki. Kasowałeś błędy? Skąd wiesz że go zalewa? W jakim stanie zapłon, kable, kopułka świece itd?
- Pantediator
- Mały gagatek
- Posty: 90
- Rejestracja: czw sty 15, 2015 16:03
- Lokalizacja: Małopolska
Zalewa silnik benzyną
Tak kasowalem błędy. Zalewa go, bo po dodaniu gazu ciezko ma wejść na wyższe obroty i kopci na czarno z rury wydechowej, na wolnych mocno trzesie budą, czuć spaliny. Świece, kopulka, kable, palec rozdzielacza, podstawa pod wtrysk, przewody podcisnieniowe, filtry, olej nowe. W jaki sposób sprawdzić niebieski czujnik czy poprawnie działa? Po prostu wypiąć i jeśli na zimnym nie reaguje to znaczy że jest niesprawny?
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2830
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
Zalewa silnik benzyną
pin 2 i 3 silnika krokowego ma być zamknięty obwód na biegu jałowym
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
- Pantediator
- Mały gagatek
- Posty: 90
- Rejestracja: czw sty 15, 2015 16:03
- Lokalizacja: Małopolska
Zalewa silnik benzyną
Po odpięciu niebieskiego czujnika delikatna różnica. Ustawiłem na nowo TPS, ale dalej było kiepsko. Wyjąłem więc silniczek krokowy, otworzyłem, przeczyściłem i nasmarowałem. Po daniu napięcia 4,5V na piny 1 i 2 wysuwał się lub chował. Nie zamontowałem go i odpaliłem. Silnik chodził ok (obroty złapane na linke) nie szarpało na wolnych, nie kopcił, ale po dodaniu gazu przy obrotach ~1500 gasł a po odpuszczeniu gazu znowu trzymał obroty które ustaliłem. Wynika z tego że silniczek krokowy szwankuje?
Po zamontowaniu silniczek nie reaguje, po podaniu napiecia na dwa pierwsze piny działa.
Wymieniłem silniczek krokowy na inny bo miałem pod ręką - teraz działa. Zresetowalem komp i chwile chodził dobrze, ale znowu się zaczęło... po odczytaniu błędów nadal pokazuje za bogatą mieszankę, ale teraz dodalo inny błąd: 2212 (TPS). Wygląda na to że to m.in. jego wina dlatego jutro kupie nowy i napiszę czy się poprawiło.
pozdraVWiam
Po zamontowaniu silniczek nie reaguje, po podaniu napiecia na dwa pierwsze piny działa.
Wymieniłem silniczek krokowy na inny bo miałem pod ręką - teraz działa. Zresetowalem komp i chwile chodził dobrze, ale znowu się zaczęło... po odczytaniu błędów nadal pokazuje za bogatą mieszankę, ale teraz dodalo inny błąd: 2212 (TPS). Wygląda na to że to m.in. jego wina dlatego jutro kupie nowy i napiszę czy się poprawiło.
pozdraVWiam
- Pantediator
- Mały gagatek
- Posty: 90
- Rejestracja: czw sty 15, 2015 16:03
- Lokalizacja: Małopolska
Zalewa silnik benzyną
Witam ponownie. Piszę teraz bo dopiero dzisiaj doszedł do mnie nowy czujnik położenia przepustnicy. Sytuacja wygląda następująco:
zabrałem się za ustawienie TPSu, napięcie na pinach 1-2 przy zamkniętej przepustnicy 0,24V, po otwarciu około 1/4 przepustnicy napięcie 4.79V i więcej nie rośnie (powinno być 4,8-4,9V). Piny 1-4: przy całkowicie zamkniętej przepustnicy 0,04V (ma być 0,0-0,2V), potem napięcie przy całkowitym otwarciu przepustnicy 4,3V i więcej nie da rady (powinno być 4,5-4,9V). Czy może ktoś mi wytłumaczyć dlaczego? Czyżby czujnik nowy a już wadliwy?
zabrałem się za ustawienie TPSu, napięcie na pinach 1-2 przy zamkniętej przepustnicy 0,24V, po otwarciu około 1/4 przepustnicy napięcie 4.79V i więcej nie rośnie (powinno być 4,8-4,9V). Piny 1-4: przy całkowicie zamkniętej przepustnicy 0,04V (ma być 0,0-0,2V), potem napięcie przy całkowitym otwarciu przepustnicy 4,3V i więcej nie da rady (powinno być 4,5-4,9V). Czy może ktoś mi wytłumaczyć dlaczego? Czyżby czujnik nowy a już wadliwy?
- Pantediator
- Mały gagatek
- Posty: 90
- Rejestracja: czw sty 15, 2015 16:03
- Lokalizacja: Małopolska
- Pantediator
- Mały gagatek
- Posty: 90
- Rejestracja: czw sty 15, 2015 16:03
- Lokalizacja: Małopolska
Zalewa silnik benzyną
A więc sprawa rozwiazana. Ustawiłem tps, przeczyscilem silniczek krokowy i na benzynie pracuje mniej wiecej ok. Jeśli chodzi o gaz, to oddałem golfa do gazowców. Okazało się że po przelaczeniu na gaz leje benzyne i gaz jednocześnie. Powodem były źle podpięte przewody do przekaznika od gazu.
pozdraVWiam
pozdraVWiam
Zalewa silnik benzyną
A wymieniałeś świece? Jeżeli potrzebujesz fachowca to polecam http://www.mechaniq.pl/. U mnie wykręcił świece, jak się okazało była urwana. Na szczęście w porę ją wymieniłem, bo koszty naprawy silnika mogły by być spore.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości