1.6 TD JR brak płynności i mocy powyżej 4 tys. obrotów
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.6 TD JR brak płynności i mocy powyżej 4 tys. obrotów
Witam. Mam takie pytanie, bo może to nie jest problem. Silniczek chodzi równo, mam zrobione wtryski (końcówki z SB), pompa po regeneracji, rozrząd ustawiony na tip top, wszystko jest cacy. Ale od początku jak mam ten silnik, a miałem go w złym stanie (lejące wtryski, pompa z luzami, turbo k24 niebijące nic) nie ma płynności powyżej 4 tys, silnik wtedy niezbyt ciągnie, o ile do 4 tys rozpędza się bajecznie (turbo t2, governor mod i trochę timming mod już mu pomogło trochę) to powyżej czuć większe drgania i brakuje mi tego powera. Miałem styczność z silnikiem JR na k24, lejące wtryski i pompa założona byłą ta co ja mam teraz i tamten silnik właśnie powyżej tych 4 tys był bajeczny, wkręcał się wysoko i nie miał żadnych drgań i ciągnął do końca ( skrzynia była 4t, ja mam 4S), ale był słaby na niskich obrotach. Mój zaś od dołu zbiera się super, ale później już się traci. Co myślicie? Zmiana skrzyni na 4t może coś dać? Bawienie się z ciśnieniem w pompie i z przyspieszaczem w nim? Dlaczego inny silnik na tej samej pompie i lejących wtryskach tak pięknie chodził na wysokich obrotach a mój jest niechętny do tego? Z góry dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam Aha, doładowanie 1.1 bar i z LDA wyciśnięte co się da.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
1.6 TD JR brak płynności i mocy powyżej 4 tys. obrotów
Kąt wtrysku ustawiony na ile?
Intercooler jest?marcodado pisze:doładowanie 1.1 bar
1.6 TD JR brak płynności i mocy powyżej 4 tys. obrotów
Kąt wtrysku ustawiony na słuch, tak samo jak w tamtym silniku. IC nie mam.
Re: 1.6 TD JR brak płynności i mocy powyżej 4 tys. obrotów
Co mi da zegar, skoro można regulować w nieskończoność i efekt wiecznie jest taki sam?
1.6 TD JR brak płynności i mocy powyżej 4 tys. obrotów
Skąd mamy wiedzieć, skoro tego nie napisałeś?
Re: 1.6 TD JR brak płynności i mocy powyżej 4 tys. obrotów
Dobra, dobra, mój błąd. Aczkolwiek może warto pojechać do pompiarza i niech ustawi mi tą pompę na tip top
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
1.6 TD JR brak płynności i mocy powyżej 4 tys. obrotów
Ustaw na 0,9mm jak w książkach pisane i będzie jechał.marcodado pisze:Co mi da zegar, skoro można regulować w nieskończoność i efekt wiecznie jest taki sam?
Wystarczy,że będzie ciut za wczesny i będzie się toczył,zamiast jechać.
Jak masz zrobionego gov-a,to wątpię by ustawił na stole jak należy.marcodado pisze:do pompiarza i niech ustawi mi tą pompę na tip top
1.6 TD JR brak płynności i mocy powyżej 4 tys. obrotów
Kurde, ale żeby zrobić sobie to samemu to muszę mieć zegar. Gdzie można taki dopaść? Pompiarz mi nie ustawi kąta wyprzedzenia?
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
1.6 TD JR brak płynności i mocy powyżej 4 tys. obrotów
Kąt ustawi. Myślałem że chodzi ci o ustawienie całej pompy na stole probierczym,bo pisałeś,żeby była na tip topmarcodado pisze:Pompiarz mi nie ustawi kąta wyprzedzenia?
Re: 1.6 TD JR brak płynności i mocy powyżej 4 tys. obrotów
Pompy akurat nie muszę ustawiać, widać że była niedawno robiona, bo jest znaczona i nie ma żadnych luzów. Postaram się Wam nagrać film z przyspieszenia, jak to w ogóle idzie, może zbyt wiele wymagam..
Hmm jeszcze myślę nad turbiną. Mam turbo z tego silnika który tak ładnie ciągnął K24, tyle, że tam był całkowicie zablokowany zawór WG w pozycji zamkniętej, czyli doładowanie było konkret (oczywiście upuszczał zawór w kolektorze ssącym), teraz ta turbawka ma wyruszany zawór i minimalnie pociągnąłem gniazdo zaworu frezem do gniazd zaworowych, myślę że nie powinno być problemu. Lepsza będzie k24 od T2 bez chłodzenia wodą?
Hmm jeszcze myślę nad turbiną. Mam turbo z tego silnika który tak ładnie ciągnął K24, tyle, że tam był całkowicie zablokowany zawór WG w pozycji zamkniętej, czyli doładowanie było konkret (oczywiście upuszczał zawór w kolektorze ssącym), teraz ta turbawka ma wyruszany zawór i minimalnie pociągnąłem gniazdo zaworu frezem do gniazd zaworowych, myślę że nie powinno być problemu. Lepsza będzie k24 od T2 bez chłodzenia wodą?
Re: 1.6 TD JR brak płynności i mocy powyżej 4 tys. obrotów
Witam, jest postęp. Założyłem dekielek od przyspieszacza w pompie od VW LT 2.4 D, piękna sprawa. Dekielek ma oryginalne wcięcie w sobie, w które wchodzi tłok. Sprawdziłem na pompie rozebranej i dekielek blokuje tylko ok. 0.5mm skoku tłoczka przyspieszacza. Do tego od przylgni do końca dekielka (tam gdzie jest podkładka dystansująca i sprężyna jest 14mm, w ori dekielku z 1.6 td jest coś koło 7mm. Więc można sobie bez problemu regulować napięcie sprężyny. Ja zmniejszyłem napięcie spreżyny o 2mm, teraz autko żwawiej idzie na tych obrotach, jestem zadowolony Ale i tak muszę się zaopatrzyć w zegar do pompy, jak będzie kiedyś jakaś kasa to sobie taki sprawię Pozdrawiam ;d
1.6 TD JR brak płynności i mocy powyżej 4 tys. obrotów
Sprężyna pozostała z Golfa czy jest wymieniona na tą z LT-ka?
Re: 1.6 TD JR brak płynności i mocy powyżej 4 tys. obrotów
Sprężyna jest z golfa, ponieważ LT-ek ma dwustopniowy tłoczek. Jeden wielki, taki jak w golfie, i drugi mniejszy w tym większym. Są tam dwie sprężyny.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 176 gości