1.6 TD JR brak płynności i mocy powyżej 4 tys. obrotów

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marcodado
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: sob paź 31, 2015 23:08

1.6 TD JR brak płynności i mocy powyżej 4 tys. obrotów

Post autor: marcodado » pn kwie 18, 2016 22:36

Witam. Mam takie pytanie, bo może to nie jest problem. Silniczek chodzi równo, mam zrobione wtryski (końcówki z SB), pompa po regeneracji, rozrząd ustawiony na tip top, wszystko jest cacy. Ale od początku jak mam ten silnik, a miałem go w złym stanie (lejące wtryski, pompa z luzami, turbo k24 niebijące nic) nie ma płynności powyżej 4 tys, silnik wtedy niezbyt ciągnie, o ile do 4 tys rozpędza się bajecznie (turbo t2, governor mod i trochę timming mod już mu pomogło trochę) to powyżej czuć większe drgania i brakuje mi tego powera. Miałem styczność z silnikiem JR na k24, lejące wtryski i pompa założona byłą ta co ja mam teraz i tamten silnik właśnie powyżej tych 4 tys był bajeczny, wkręcał się wysoko i nie miał żadnych drgań i ciągnął do końca ( skrzynia była 4t, ja mam 4S), ale był słaby na niskich obrotach. Mój zaś od dołu zbiera się super, ale później już się traci. Co myślicie? Zmiana skrzyni na 4t może coś dać? Bawienie się z ciśnieniem w pompie i z przyspieszaczem w nim? Dlaczego inny silnik na tej samej pompie i lejących wtryskach tak pięknie chodził na wysokich obrotach a mój jest niechętny do tego? Z góry dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam ;) Aha, doładowanie 1.1 bar i z LDA wyciśnięte co się da.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

1.6 TD JR brak płynności i mocy powyżej 4 tys. obrotów

Post autor: Michał_1977 » wt kwie 19, 2016 07:12

Kąt wtrysku ustawiony na ile?
marcodado pisze:doładowanie 1.1 bar
Intercooler jest?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
marcodado
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: sob paź 31, 2015 23:08

1.6 TD JR brak płynności i mocy powyżej 4 tys. obrotów

Post autor: marcodado » wt kwie 19, 2016 16:56

Kąt wtrysku ustawiony na słuch, tak samo jak w tamtym silniku. IC nie mam.



Awatar użytkownika
grafitowy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: śr maja 06, 2015 19:21

1.6 TD JR brak płynności i mocy powyżej 4 tys. obrotów

Post autor: grafitowy » wt kwie 19, 2016 17:51

:banghead: ustaw zegarem a potem pytaj na forum



Awatar użytkownika
marcodado
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: sob paź 31, 2015 23:08

Re: 1.6 TD JR brak płynności i mocy powyżej 4 tys. obrotów

Post autor: marcodado » wt kwie 19, 2016 17:54

Co mi da zegar, skoro można regulować w nieskończoność i efekt wiecznie jest taki sam?



Awatar użytkownika
grafitowy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: śr maja 06, 2015 19:21

1.6 TD JR brak płynności i mocy powyżej 4 tys. obrotów

Post autor: grafitowy » wt kwie 19, 2016 18:10

Skąd mamy wiedzieć, skoro tego nie napisałeś?



Awatar użytkownika
marcodado
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: sob paź 31, 2015 23:08

Re: 1.6 TD JR brak płynności i mocy powyżej 4 tys. obrotów

Post autor: marcodado » wt kwie 19, 2016 18:33

Dobra, dobra, mój błąd. Aczkolwiek może warto pojechać do pompiarza i niech ustawi mi tą pompę na tip top :)



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

1.6 TD JR brak płynności i mocy powyżej 4 tys. obrotów

Post autor: Michał_1977 » wt kwie 19, 2016 19:38

marcodado pisze:Co mi da zegar, skoro można regulować w nieskończoność i efekt wiecznie jest taki sam?
Ustaw na 0,9mm jak w książkach pisane i będzie jechał.
Wystarczy,że będzie ciut za wczesny i będzie się toczył,zamiast jechać.
marcodado pisze:do pompiarza i niech ustawi mi tą pompę na tip top
Jak masz zrobionego gov-a,to wątpię by ustawił na stole jak należy.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
marcodado
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: sob paź 31, 2015 23:08

1.6 TD JR brak płynności i mocy powyżej 4 tys. obrotów

Post autor: marcodado » wt kwie 19, 2016 22:40

Kurde, ale żeby zrobić sobie to samemu to muszę mieć zegar. Gdzie można taki dopaść? Pompiarz mi nie ustawi kąta wyprzedzenia?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

1.6 TD JR brak płynności i mocy powyżej 4 tys. obrotów

Post autor: Michał_1977 » śr kwie 20, 2016 20:42

marcodado pisze:Pompiarz mi nie ustawi kąta wyprzedzenia?
Kąt ustawi. Myślałem że chodzi ci o ustawienie całej pompy na stole probierczym,bo pisałeś,żeby była na tip top :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
marcodado
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: sob paź 31, 2015 23:08

Re: 1.6 TD JR brak płynności i mocy powyżej 4 tys. obrotów

Post autor: marcodado » śr kwie 20, 2016 21:33

Pompy akurat nie muszę ustawiać, widać że była niedawno robiona, bo jest znaczona i nie ma żadnych luzów. Postaram się Wam nagrać film z przyspieszenia, jak to w ogóle idzie, może zbyt wiele wymagam..
Hmm jeszcze myślę nad turbiną. Mam turbo z tego silnika który tak ładnie ciągnął K24, tyle, że tam był całkowicie zablokowany zawór WG w pozycji zamkniętej, czyli doładowanie było konkret (oczywiście upuszczał zawór w kolektorze ssącym), teraz ta turbawka ma wyruszany zawór i minimalnie pociągnąłem gniazdo zaworu frezem do gniazd zaworowych, myślę że nie powinno być problemu. Lepsza będzie k24 od T2 bez chłodzenia wodą?



Awatar użytkownika
marcodado
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: sob paź 31, 2015 23:08

Re: 1.6 TD JR brak płynności i mocy powyżej 4 tys. obrotów

Post autor: marcodado » czw kwie 21, 2016 20:58

Witam, jest postęp. Założyłem dekielek od przyspieszacza w pompie od VW LT 2.4 D, piękna sprawa. Dekielek ma oryginalne wcięcie w sobie, w które wchodzi tłok. Sprawdziłem na pompie rozebranej i dekielek blokuje tylko ok. 0.5mm skoku tłoczka przyspieszacza. Do tego od przylgni do końca dekielka (tam gdzie jest podkładka dystansująca i sprężyna jest 14mm, w ori dekielku z 1.6 td jest coś koło 7mm. Więc można sobie bez problemu regulować napięcie sprężyny. Ja zmniejszyłem napięcie spreżyny o 2mm, teraz autko żwawiej idzie na tych obrotach, jestem zadowolony :) Ale i tak muszę się zaopatrzyć w zegar do pompy, jak będzie kiedyś jakaś kasa to sobie taki sprawię :) Pozdrawiam ;d



arka10
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pt lip 21, 2006 20:45
Lokalizacja: Poznań

1.6 TD JR brak płynności i mocy powyżej 4 tys. obrotów

Post autor: arka10 » czw kwie 21, 2016 21:23

Sprężyna pozostała z Golfa czy jest wymieniona na tą z LT-ka?



Awatar użytkownika
marcodado
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: sob paź 31, 2015 23:08

Re: 1.6 TD JR brak płynności i mocy powyżej 4 tys. obrotów

Post autor: marcodado » czw kwie 21, 2016 21:46

Sprężyna jest z golfa, ponieważ LT-ek ma dwustopniowy tłoczek. Jeden wielki, taki jak w golfie, i drugi mniejszy w tym większym. Są tam dwie sprężyny.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 176 gości