[MK3 D] akumulator zdechł??
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[MK3 D] akumulator zdechł??
Witam, trafiło mnie dzisiaj jakieś fatum. W drodze do pracy wszystko było OK. Przed chwilą musiałem wyjechać na miasto, zaparkowałem na 15 minut, wsiadam spowrotem, odpalam i słyszę tylko cykanie:( Jakby akumulator padł. Z pomocą pospieszył mi pan ze sklepu, wyniósł swój akumulator, podłączyliśmy, dalej to samo Udało się odpalić z popychu. W drodze powrotnej niby wszystko Ok, światła świecą, alternator działa - ładuje. Kiedy dojechałem do pracy i wyłączyłem silnik, nie miał wystarczającej mocy żeby podnieść szybę. Możliwe żeby akumulator padł w ciągu kilku godzin???
Ostatnio zmieniony pt paź 06, 2006 15:57 przez molotow, łącznie zmieniany 1 raz.
- leo...
- Gadatliwa bestia
- Posty: 607
- Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: akumulator zdechł??
jesli to było "CYK" i cisza - brak kręcenia wałem i przygasające kontrolki po chwili to szczotki rozrusznika skończyly sie - stąd masz takie przeboje z odpalaniem ... chyba że AQ gościa też było padniętemolotow pisze:Witam, trafiło mnie dzisiaj jakieś fatum. W drodze do pracy wszystko było OK. Przed chwilą musiałem wyjechać na miasto, zaparkowałem na 15 minut, wsiadam spowrotem, odpalam i słyszę tylko cykanie:( Jakby akumulator padł. Z pomocą pospieszył mi pan ze sklepu, wyniósł swój akumulator, podłączyliśmy, dalej to samo Udało się odpalić z popychu. W drodze powrotnej niby wszystko Ok, światła świecą, alternator działa - ładuje. Kiedy dojechałem do pracy i wyłączyłem silnik, nie miał wystarczającej mocy żeby podnieść szybę. Możliwe żeby akumulator padł w ciągu kilku godzin???
trzeba wyciągnąć rozrusznik na stół - rozebrać wyczyścić go i wymienić szczotki (same szczotki kosztują kilkanaście PLN - ale trzeba je lutować ) - jesli masz możliwośc wlutuj nowe i będzie OK
Re: akumulator zdechł??
ciesz sie ze nie masz w tym przypadku automata bo nie wrocilbys z pracy i nadgodziny bys mial za freemolotow pisze:Udało się odpalić z popychu.
sprawdz mierniczkiem czy na bank masz ładowanie
jedz do gości co sprzedają i najlepiej naprawiaja aku, mają opornice to sprawdzą co z aku..
się stało jak z której celi po podłączeniu opornicy dymi to znaczy że cela ma zwarcie
i napiecie z 12 spadło do 10V lub mniej V , a wtedy zaczyna sie kicha, bo musisz kupić nowy
[ Dodano: Sro Paź 04, 2006 23:40 ]
to oczywiscie dobre sprawdzenieleo... pisze:jesli to było "CYK" i cisza - brak kręcenia wałem i przygasające kontrolki po chwili to szczotki rozrusznika skończyly sie - stąd masz takie przeboje z odpalaniem ... chyba że AQ gościa też było padnięte
trzeba wyciągnąć rozrusznik na stół - rozebrać wyczyścić go i wymienić szczotki (same szczotki kosztują kilkanaście PLN - ale trzeba je lutować ) - jesli masz możliwośc wlutuj nowe i będzie OK
ale jak masz wyciągniety rozrusznik to warto mu na krótko podłaczyć dobre aku
i zobaczyć jak łapie bendix, elektromagnes jak działa i czy wogóle działa
jak nic sie nie dzieje to trzeba w rozruszniku szukac problemu zgodnie z tym co napisał leo...
obstawiam ze skonczyly ci sie szczotki w altku i ladowanie jakies jest u mnie pasek zostal zjedzony a dokladnie przez kolo poniszczony i po l zebow nie mial. ladowanie na pozadnym miernikumial ale takie h,,owe ze szok. dzis otworzylem szczotki a tam moze z 3 mm wiec juz mam problem z glowy- a mialem wymieniac caly reg a wystarczu tylko szczotki i pasek ktory zreszta juz mam.pozdro
MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL
możliwe że szczotki ale trzeba sprawdzić rówolegle ładowanie miernikiem które może wahać sie od 13,9 do nawet 14,7Vtberent pisze:obstawiam ze skonczyly ci sie szczotki w altku i ladowanie jakies jest u mnie pasek zostal zjedzony a dokladnie przez kolo poniszczony i po l zebow nie mial. ladowanie na pozadnym miernikumial ale takie h,,owe ze szok. dzis otworzylem szczotki a tam moze z 3 mm wiec juz mam problem z glowy- a mialem wymieniac caly reg a wystarczu tylko szczotki i pasek ktory zreszta juz mam.pozdro
w zalezności jakie masz obciążenia podłączone
genralnie jak ładowanie jest od 13,9 do 14,2V i sporo jeździ to jest to dopuszczalne,
że aku bedzie naładowany
a jak ma alternator w którym szczotki sa razem z regulatorem to wtedy większy koszt (moze z 30zł) ... a roboty no może z 5 minut
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 365 gości