Jak ulepszyc silnik GX?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Michael G60
- Forum Master
- Posty: 1332
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
- Lokalizacja: (RBR...)
- Kontakt:
- Michael G60
- Forum Master
- Posty: 1332
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
- Lokalizacja: (RBR...)
- Kontakt:
- Michael G60
- Forum Master
- Posty: 1332
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
- Lokalizacja: (RBR...)
- Kontakt:
To znalazłem na forum. Sa to cytaty...
"KE-JETRONIC takze mechaniczny wtrysk wielopunktowy w ktorym wychylenie plyty nie ma juz takiego
znaczenia na sklad mieszanki choc od tego wychylenia zalezy takze w pierwszym rzedzie, z tym ze dokladna
regulacja odbywa sie za pomoca zaworu umieszczonego w samym rozdzielaczu i regulujacym cisnienie
w systemie, zawor sterowany poprzez sygnal ze sterownika przetwarzajacy sygnaly podstawowo z
sondy lambda oraz z potencjometru uchylenia plyty spietrzajacej. regulacja podstawowa mozliwa tylko
jednym wkretem na lapie plyty"
"KE-Jetronic. Wtrysk mechaniczny podobnie jak K-Jetronic ale posiadajacy już możliwość regulacji składu
mieszanki w pełnym zakresie obrotów tak aby zapewnić maksymalną katalizę czyli oczyszczenie spalin.
Układ wyposażony w stosunkowo prosty sterownik (ECU). Regulacja mieszanki na wolnych obrotach
odbywa się za pomocą zmiany ilości powietrza dopływającego do silnika przez prosty zawór a powyżej
wolnych obrotów zmianę składu mieszanki uzyskuje się poprzez zmianę ilości paliwa. Zmiana ilości paliwa
dokonywana jest za pomocą tzw nastawnika ciśnienia, jest to nic innego jak zawór elektromagnetyczny
upuszczajacy ciśnienie paliwa powodując zmniejszenie wtryskiwanej dawki paliwa do kolektora. Układ
zapłonowy jak w K-Jetronic. "
"KE-JETRONIC takze mechaniczny wtrysk wielopunktowy w ktorym wychylenie plyty nie ma juz takiego
znaczenia na sklad mieszanki choc od tego wychylenia zalezy takze w pierwszym rzedzie, z tym ze dokladna
regulacja odbywa sie za pomoca zaworu umieszczonego w samym rozdzielaczu i regulujacym cisnienie
w systemie, zawor sterowany poprzez sygnal ze sterownika przetwarzajacy sygnaly podstawowo z
sondy lambda oraz z potencjometru uchylenia plyty spietrzajacej. regulacja podstawowa mozliwa tylko
jednym wkretem na lapie plyty"
"KE-Jetronic. Wtrysk mechaniczny podobnie jak K-Jetronic ale posiadajacy już możliwość regulacji składu
mieszanki w pełnym zakresie obrotów tak aby zapewnić maksymalną katalizę czyli oczyszczenie spalin.
Układ wyposażony w stosunkowo prosty sterownik (ECU). Regulacja mieszanki na wolnych obrotach
odbywa się za pomocą zmiany ilości powietrza dopływającego do silnika przez prosty zawór a powyżej
wolnych obrotów zmianę składu mieszanki uzyskuje się poprzez zmianę ilości paliwa. Zmiana ilości paliwa
dokonywana jest za pomocą tzw nastawnika ciśnienia, jest to nic innego jak zawór elektromagnetyczny
upuszczajacy ciśnienie paliwa powodując zmniejszenie wtryskiwanej dawki paliwa do kolektora. Układ
zapłonowy jak w K-Jetronic. "
!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!
- WarMachine18
- Ma gadane
- Posty: 233
- Rejestracja: śr gru 22, 2004 17:51
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
hmmm a ja mam taki silniczek do sprzedania GX i powiem tyle jak kupilem samochod wskazoweczka byla na czerwony czyli rezerwa wlalem do neigo 20 litrow i zrobilem 200km na trasie (przez jakeis zadupia) no i oczywiscie nie zalowalem go wiec to ze na 2 - 100km/h sie zgadza bez bolu ale teraz to zaskoczenie moze chcecie to wierzcie golf jest rozebrany na czesci no i oproznialem jakiego dnia zbiorniczek i co sie okazalo spuscilem 20 litrow wiec wychodzi ze samochod spalil grubo poniezej 10 litrow
a wedlug knigi ten typ silnika mial tylko KE- Jetronic
swoja droga dziwne ze masz zegrak a nei obrotomierz w tej furce zawsze moge sprzedac
a wedlug knigi ten typ silnika mial tylko KE- Jetronic
swoja droga dziwne ze masz zegrak a nei obrotomierz w tej furce zawsze moge sprzedac
- ygd
- Prezes vwgolf.pl
- Posty: 1832
- Rejestracja: pn sie 16, 2004 23:47
- Lokalizacja: Siedlce
- Auto: Audi S3
- Silnik: AFN
- Kontakt:
Jeżdżę sobie teraz w zimię sporo GXem... silniki te były tylko i wyłącznie na KE-Jetach....
Odnośnie spalania - 9literków trasa - 120-140km/h :>
11-12 miasto - nie żałuję go :>
Oczywiście mówią o gazie
Z tymi KE-Jetronikami to jest właśnie tak... chodzi to chodzi... coś się zepsuje... mało kto dojdzie do tego co mu dolega
Przypuszczalnie coś masz nie tak ze składem mieszanki, ale ciężko powiedzieć
Proponowałbym zakupić kompletny monowtrysk, ewentualnie digifanta (ale on już droższy będzie...).
Wtedy twoje problemy znikną jak ręką odjął
W sumie i tak wyjdzie cię to taniej niż jazda po mechanikach, którzy nie mają zielonego pojecia o Ke-Jetach... nawet u mnie w mieście jest serwis autoryzowany Boscha...a kolesie ręce rozkładają, jeden się ze mną nawet kłócił, że w golfie nie było takiego silnika
Odnośnie spalania - 9literków trasa - 120-140km/h :>
11-12 miasto - nie żałuję go :>
Oczywiście mówią o gazie
Z tymi KE-Jetronikami to jest właśnie tak... chodzi to chodzi... coś się zepsuje... mało kto dojdzie do tego co mu dolega
Przypuszczalnie coś masz nie tak ze składem mieszanki, ale ciężko powiedzieć
Proponowałbym zakupić kompletny monowtrysk, ewentualnie digifanta (ale on już droższy będzie...).
Wtedy twoje problemy znikną jak ręką odjął
W sumie i tak wyjdzie cię to taniej niż jazda po mechanikach, którzy nie mają zielonego pojecia o Ke-Jetach... nawet u mnie w mieście jest serwis autoryzowany Boscha...a kolesie ręce rozkładają, jeden się ze mną nawet kłócił, że w golfie nie było takiego silnika
VW Klub Polska #106
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 211 gości