Wymiana jednego o-ringu na pompie i teraz nie odpala.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Michał_1977
- _
- Posty: 14220
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Wymiana jednego o-ringu na pompie i teraz nie odpala.
Witajcie.
Potrzebuję szybkiej pomocy. Pacjent to Passat B5 1,9TDI chyba 110km.
Wymieniłem o-ring na tej dużej zaślepce ze śrubką,czy jak to zwał,między nurnikami (króćcami przewodów wtryskowych) i po tym zabiegu auto nie zapala. Po poluzowaniu przewodów wtryskowych przy wtryskach,paliwo strzela niemal aż pod sufit,ale po dokręceniu nie zapala. Z wydechu ani,ani...
Jedynie troche ropy z pompy się wylało,po wykręceniu tej zaślepki z głowiczki i nic więcej nie mam sobie do zarzucenia. Odpinałem 2 kostki w okolicach pompy,ale poprawnie znów je spiąłem
Podpiąłem VAG i widzę takie błędy:
18058 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Instrument Cluster
P1650 - 35-10 - - - Intermittent
oprócz tego jeszcze:
18008
18027
17946
Nie mam pojęcia,ile z tych błędów było przed robotą.
Zdesperowany,odpaliłem go psikając 2 razy plackiem w dolot. Pracował równo,ale jakby ciszej (bardziej miękko). Po zgaszeniu znów nie odpalał. Znów odpaliłem plackiem i przejechałem się. Kompletny brak mocy,jak zwykłe SDI... Po nagrzaniu do 90*,nie odpala nawet na placku...
Wymontowałem zawór z pompy N109 i działa poprawnie. Nie zacina się.
Macie jakieś pomysły,bo z małego problemu jakim był wyciek,zrobił się duży problem?...
Aha,po podaniu napięcia na krótko z aku na N109,też nie odpala.
EDIT:
Przy ECU znalazłem zjarany bezpiecznik 25A,zmieniłem. Przy przekaźniku 219 wyczyściłem nóżki,ale zauważyłem,że dla środkowego pina,nie ma nic w gnieździe,tylko dziura.
Po tej operacji usunąłem błedy,a wcześniej nie mogłem usunąć tego pierwszego - 18058.
Odkręciłem pokrywę nastawnika i po zapłonie nastawnik skacze na 100% i wraca do zera. Nie utrzymuje się w jakiejś określonej pozycji i w trakcie kręcenia silnikiem też nie. Cały czas na zero...
Nie mam już pomysłów...
Potrzebuję szybkiej pomocy. Pacjent to Passat B5 1,9TDI chyba 110km.
Wymieniłem o-ring na tej dużej zaślepce ze śrubką,czy jak to zwał,między nurnikami (króćcami przewodów wtryskowych) i po tym zabiegu auto nie zapala. Po poluzowaniu przewodów wtryskowych przy wtryskach,paliwo strzela niemal aż pod sufit,ale po dokręceniu nie zapala. Z wydechu ani,ani...
Jedynie troche ropy z pompy się wylało,po wykręceniu tej zaślepki z głowiczki i nic więcej nie mam sobie do zarzucenia. Odpinałem 2 kostki w okolicach pompy,ale poprawnie znów je spiąłem
Podpiąłem VAG i widzę takie błędy:
18058 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Instrument Cluster
P1650 - 35-10 - - - Intermittent
oprócz tego jeszcze:
18008
18027
17946
Nie mam pojęcia,ile z tych błędów było przed robotą.
Zdesperowany,odpaliłem go psikając 2 razy plackiem w dolot. Pracował równo,ale jakby ciszej (bardziej miękko). Po zgaszeniu znów nie odpalał. Znów odpaliłem plackiem i przejechałem się. Kompletny brak mocy,jak zwykłe SDI... Po nagrzaniu do 90*,nie odpala nawet na placku...
Wymontowałem zawór z pompy N109 i działa poprawnie. Nie zacina się.
Macie jakieś pomysły,bo z małego problemu jakim był wyciek,zrobił się duży problem?...
Aha,po podaniu napięcia na krótko z aku na N109,też nie odpala.
EDIT:
Przy ECU znalazłem zjarany bezpiecznik 25A,zmieniłem. Przy przekaźniku 219 wyczyściłem nóżki,ale zauważyłem,że dla środkowego pina,nie ma nic w gnieździe,tylko dziura.
Po tej operacji usunąłem błedy,a wcześniej nie mogłem usunąć tego pierwszego - 18058.
Odkręciłem pokrywę nastawnika i po zapłonie nastawnik skacze na 100% i wraca do zera. Nie utrzymuje się w jakiejś określonej pozycji i w trakcie kręcenia silnikiem też nie. Cały czas na zero...
Nie mam już pomysłów...
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Wymiana jednego o-ringu na pompie i teraz nie odpala.
Mnie dość dawno temu , zdarzył podobny cud z tą zaślepką ,na szczescie we własnym aucie i pod domem ,bo nigdzie bym juz po tym nie pojechał . Trochę sie tam pociło ,a ja nie mialem klucza ,to w przypływie geniuszu myslę sobie ,dokręcę tym co mam ,może przestanie ciec ....wziałem więc mały przecinak ,młoteczek i "dokręciłem '' .Zrobiłem to w czasie pracy silnika, po prostu jedno uderzenie przecinakiem w bok śruby ,w strone którą się dokręca ...silnik natychmiast zgasł ..."no to żem dokręcił ",myślę sobie ,jakieś naprężenia wystąpiły i pewnie tloczek pękł ...po rozebraniu ,wszystko na miejscu ,żadnych widocznych szkód na tłoczku i głowiczce ,obejrzałem wszystko dokładnie .Niestety silnik juz na tej głowiczce nie odpalał i musiałem wsadzić inną .Głowiczkę mam do dziś ,moze kiedyś oddam ją do jakiejś ekspertyzy Bo do dziś nie wiem i pewnie się nie dowiem, co było przyczyną .Kiedyś jeszcze zdarzylo mi sie przez roztargnienie ,nie dokrecic dobrze tej zaślepki ,tyle co siedziała nasadka i ręcznie do oporu ...skutek auto odpalało po dluuuugim kreceniu.Następny "cud " myśle sobie ,bo zanim sie zorientowałem że nie dokręciłem ,już szykowałem drugą pompe na wymiane .Na szczęście sprawdziłem ,dokręciłem tą zaślepke i po problemie .Także Michał ja bym spróbował jeszcze raz odkręcić i zobaczyć czy się oring nie przyciął i kawałek gdzieś nie podlazł ...jak nic tam nie bedzie widac ,to obawiam się, ze tak jak ja ,bedziesz musiał wymienic całą głowiczkę .Niby w mechanice nie ma cudów ,ale obawiam się że po tym co Tobie i mi sie zdarzyło ,w przypadku tej zaślepki ,jednak się zdarzają bo prucz opisanego przypadku z zaślepką ,parę ''cudów '' które teoretycznie nie powinny się zdarzyć ,już mi się zdarzyło i od jakiegoś czasu nie używam słowa "to nie mozliwe i się nie może zdarzyć "Michał_1977 pisze:Nie mam już pomysłów..
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
- Michał_1977
- _
- Posty: 14220
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Wymiana jednego o-ringu na pompie i teraz nie odpala.
munior, tylko ja go z bidą na placku odpaliłem i niby silnik chodził,tylko moc mała. Kąt wtrysku w okolicach 46,ale mógł tak być wcześniej,nie wiem.
Tej zaślepki nie mogłem odkręcić za pomocą "żaby",więc pomogłem sobie dłutkiem i młoteczkiem,żeby zrobić zadzior,bo żaba się ślizgała.
Po głowie mi chodzi,że może wtryski złapało i ledwie cedzą,bo na blacie,bagatela-prawie pół miliona,więc super to one nie są,nawet jeśli gdzieś przy 25kkm były zmieniane.
Przytargałem ze swych zbiorów jakąś głowiczkę,odkręciłem tą zaślepkę i dumałem co mogło się spierdzielić. Stanąłem na niczym,bo w środku solidny kawał żelastwa,a w nim pracuje tłoczek
Tej zaślepki nie mogłem odkręcić za pomocą "żaby",więc pomogłem sobie dłutkiem i młoteczkiem,żeby zrobić zadzior,bo żaba się ślizgała.
Po głowie mi chodzi,że może wtryski złapało i ledwie cedzą,bo na blacie,bagatela-prawie pół miliona,więc super to one nie są,nawet jeśli gdzieś przy 25kkm były zmieniane.
Przytargałem ze swych zbiorów jakąś głowiczkę,odkręciłem tą zaślepkę i dumałem co mogło się spierdzielić. Stanąłem na niczym,bo w środku solidny kawał żelastwa,a w nim pracuje tłoczek
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Wymiana jednego o-ringu na pompie i teraz nie odpala.
Jak przed tą wymianą oringu , moc miał normalną ,to faktycznie albo jakiś pechowy zbieg okoliczność ,albo ...no własnie ,jeden z "cudów'' ,które teoretycznie nie mają prawa się zdarzyć ,ale raz na tysiac przypadków się zdarzają nie pozostaje ci nic innego jak podmienić głowiczkę na jakąś sprawną i bedzie wszystko jasne...choć po opisanych objawach ,według mnie to jednak coś z głowiczkąMichał_1977 pisze:tylko ja go z bidą na placku odpaliłem i niby silnik chodził,tylko moc mała.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
- Michał_1977
- _
- Posty: 14220
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Wymiana jednego o-ringu na pompie i teraz nie odpala.
munior, spójrz na ten obrazek. Co tam mogło się zepsuć?
http://www.tdi-tuning.pl/tools/pompyve/ ... zekruj.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tdi-tuning.pl/tools/pompyve/ ... zekruj.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Wymiana jednego o-ringu na pompie i teraz nie odpala.
Wiem że nic ...fakty są jednak takie, że w moim przypadku ,po uderzeniu przecinakiem w tą zaślkepkę ,przy pracującym silniku ,silnik zgasł i już nie odpalił ...po rozebraniu nie znalazłem tam żadnego widocznego uszkodzenia ...także do dziś tej zagadki nie rozwiązałem ,dlatego używam sformułowania "cud ''Michał_1977 pisze:spójrz na ten obrazek. Co tam mogło się zepsuć?
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
Wymiana jednego o-ringu na pompie i teraz nie odpala.
Nie wiem czy dobrze widzę ale wydaje mi się, że ta pechowa zaślepka opiera się na metalowym pierścieniu , który nie jest integralną częścią głowiczki a wygląda jakby był tam wprasowany. Inaczej chyba nie byłoby możliwiści wykonania otworu doprowadzającego paliwo do tłoczka. Być może ten pierścień poruszył się od uderzenia i całość straciła szczelność.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14220
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Wymiana jednego o-ringu na pompie i teraz nie odpala.
Też to właśnie rozkminiam,ale gdybym przyłożył młotem dwukilowym i to tak zza pleców,to bym zrozumiał,a ja małym młoteczkiem i ostrym dłutkiem wydzióbałem takiego zadziora w jednym miejscu,żeby żaba mi się nie ślizgała.rex_hunt pisze:Być może ten pierścień poruszył się od uderzenia i całość straciła szczelność.
Qfa,być może jest to kara za moja zapominalstwo,bo tyle razy już sobie mówiłem,że kupię ten cholerny klucz i zawsze zapominałem...
- Michał_1977
- _
- Posty: 14220
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Wymiana jednego o-ringu na pompie i teraz nie odpala.
Przyczyna problemu zdiagnozowana. Oto ona...
Szybki kurs 30km do pompiarza i jest zestaw naprawczy
EDIT:
Silnik zapalił,ustawienia w normie,auto pojechało
Szybki kurs 30km do pompiarza i jest zestaw naprawczy
EDIT:
Silnik zapalił,ustawienia w normie,auto pojechało
Wymiana jednego o-ringu na pompie i teraz nie odpala.
co to jepło???co to za sprezynki?? i od czego? przypadek?
- Michał_1977
- _
- Posty: 14220
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Wymiana jednego o-ringu na pompie i teraz nie odpala.
Nie widziałem Twojego postu,sorki za zwłokę.przemlin pisze:co to jepło???co to za sprezynki?? i od czego? przypadek?
To są sprężyny od tłokorozdzielacza.
Uszczelniałem wiele pomp,w których po rozebraniu znajdywałem pęknięte sprężyny. Trzeba je było przy okazji wymieniać. Tutaj pewnie też już były popękane,ale jak stuknąłem w pompę,to po prostu kawałki zwojów wskoczyły w siebie i długość całkowita skróciła się.
Re: Wymiana jednego o-ringu na pompie i teraz nie odpala.
Witam, nie chcę zakładać nowego tematu, do rzeczy. Pacjent passat B5 AFN, delikatnie sączy się ON z tej zaślepki między nurnikami, nie ze śruby M8 tylko spod tej większej ( o dziwnym kluczu), czy da się wymienić to na aucie, jest tam podkładka, oring? i czy mogę dokupić klucz? W AAZ wymieniałem oring głowicy tłokorozdzielacza ale z takim wyciekiem nie miałem do czynienia.
Wymiana jednego o-ringu na pompie i teraz nie odpala.
Jest tam orig gumowy. Nasadkę taka kupisz na allegro bez problemu.
Re: Wymiana jednego o-ringu na pompie i teraz nie odpala.
Szanowni forumowicze, czy możecie potwierdzić czy ten oring i klucz będą pasowały do AFN? 1 460 210 349 BOSCH - duży oring pod nietypową śrubą oraz
http://allegro.pl/klucz-nasadka-trojkat ... 13298.html" onclick="window.open(this.href);return false; Dziękuje za odpowiedzi.
http://allegro.pl/klucz-nasadka-trojkat ... 13298.html" onclick="window.open(this.href);return false; Dziękuje za odpowiedzi.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 167 gości