[faworit] skoda'94 1.3 na gaźniku (silnik już vw ?? )
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[faworit] skoda'94 1.3 na gaźniku (silnik już vw ?? )
Witam.. jak w temacie...
Kolo ma faworitke '94 z silnikiem 1.3 ... podobno to już volkswagenowski silnik... jak tam moze być wsadzony?? (symbol silnika)
Zastawawiamy sie nad swapem 1.6 PN albo juz czegoś na wtrysku ... czy podejdzie??
Jak ze skrzynią biegów.. tam jest "5" .. jeśli to vw to czy podpasuje np. do PN ??
bede wdzięczny za info pozdr
Kolo ma faworitke '94 z silnikiem 1.3 ... podobno to już volkswagenowski silnik... jak tam moze być wsadzony?? (symbol silnika)
Zastawawiamy sie nad swapem 1.6 PN albo juz czegoś na wtrysku ... czy podejdzie??
Jak ze skrzynią biegów.. tam jest "5" .. jeśli to vw to czy podpasuje np. do PN ??
bede wdzięczny za info pozdr
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Jeździłem w firmie w której pracuję Skodą Felicią z silnikiem 1.3 na wtrysku wielopunktowym. Z tego co się dowiedziałem, to jest to silnik skody, VW dodał do niego jedynie wielopunktowy wtrysk. Silnik o którym piszę to przestarzała konstrukcja, o ile pamniętam była montowana w skodach jeszcze przed Faworitką.
Jeżeli chodzi o zamianę silnika - nie znam się na tym, ale w Skodzie Felicia montowany był silnik 1.6 na wtrysku. Taką skodą też jeździłem - ma całkiem niezłe odejście. Ponieważ Skoda Felicia to tak naprawdę Faworit po liftingu, podejżewam, że do Faworit też można zamontować ten silnik.
A jeżeli chodzi o skrzynię, to o ile pamiętam, skrzynie biegów w Feli 1.6 i 1.3 wyglądają tak samo z zewnątrz.
Jeżeli chodzi o zamianę silnika - nie znam się na tym, ale w Skodzie Felicia montowany był silnik 1.6 na wtrysku. Taką skodą też jeździłem - ma całkiem niezłe odejście. Ponieważ Skoda Felicia to tak naprawdę Faworit po liftingu, podejżewam, że do Faworit też można zamontować ten silnik.
A jeżeli chodzi o skrzynię, to o ile pamiętam, skrzynie biegów w Feli 1.6 i 1.3 wyglądają tak samo z zewnątrz.
Ostatnio zmieniony śr paź 04, 2006 12:33 przez Lipek81, łącznie zmieniany 1 raz.
1300 w favorit i nawet felicji (nawet 95 r.) to silniki skody, przestażałe, wał podparty na 3 łożyskach , rozrząd napędzany łańcuchem, tylko zasilanie tego jest pochodzenia vw.
[ Dodano: 04 Paź 2006 09:38 ]
1300 w felicji były na mono i wielopunkcie
[ Dodano: 04 Paź 2006 09:38 ]
1300 w felicji były na mono i wielopunkcie
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=79588
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
A co najciekawsze, chyba ten sam silnik, po rozwinięciu trafił do Fabii Ma pojemność 1397 (VW ma 1390, są w Fabii tylko 16V). Łańcuszek w każdym razie jest
[ Dodano: 04 Paź 2006 11:39 ]
Fela miała silniczek 1.6 AEE dokładnie ten sam co w KM3. Więc łatwiej znaleźć używkę, a każdy element osprzętu Feli powinien do gołego motoru z Golfa pasować.
To oczywiście wtrysk, więc elektryczna pompa paliwa w baku będzie konieczna i trochę czczujników do sterownika i pełno kabli. Nie ma łatwo
Gaźnikowy chyba też powinien podejsć, to ten sam silnik 1.6 ale w starszej wersji, więc samo wsadzenie go powinno się udać. I odpada cała elektronika.
[ Dodano: 04 Paź 2006 11:39 ]
Ogólnie konstrukcja nadwozia Felicii i Favoritki jest ta sama, przeszła tylko gruntowny lifting wszystkiego, co się da, więc jeśli by zakombinował z łapami i częścią osprzętu od Feli, to myślę że by bylo OK, tym bardziej, że w Feli był (niech mnie ktoś poprawi jak się mylę).double-d pisze:Zastawawiamy sie nad swapem 1.6 PN albo juz czegoś na wtrysku ... czy podejdzie??
Fela miała silniczek 1.6 AEE dokładnie ten sam co w KM3. Więc łatwiej znaleźć używkę, a każdy element osprzętu Feli powinien do gołego motoru z Golfa pasować.
To oczywiście wtrysk, więc elektryczna pompa paliwa w baku będzie konieczna i trochę czczujników do sterownika i pełno kabli. Nie ma łatwo
Gaźnikowy chyba też powinien podejsć, to ten sam silnik 1.6 ale w starszej wersji, więc samo wsadzenie go powinno się udać. I odpada cała elektronika.
- t-tas
- Gadatliwa bestia
- Posty: 720
- Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
- Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
- Kontakt:
gaznikowiec 1,6 PN jest tej samej konstrukcji co1,5;1,8 i diesle, a jeśli sie niemylę to 1,6 choćbyAEE to chyba konstrukcja taka jak 1,1; czy 1,3 w mk1 i mk2(powstały z nich 1,4;1,6 moze jeszzce coś do mk3) czyli inna skrzynia biegów, inne sprzęgło, w sumie wszystko sie da zrobic ale czy to się opłaci
[ Dodano: Sro Paź 04, 2006 18:13 ]
gaznikowiec 1,6 PN jest tej samej konstrukcji co1,5;1,8 i diesle, a jeśli sie niemylę to 1,6 choćbyAEE to chyba konstrukcja taka jak 1,1; czy 1,3 w mk1 i mk2(powstały z nich 1,4;1,6 moze jeszzce coś do mk3) czyli inna skrzynia biegów, inne sprzęgło, w sumie wszystko sie da zrobic ale czy to się opłaci, a jak to sie jeszcze ma do mocowania w favoritce to już sam niewiem, niewiadomo jak pólosie(czy podpasują do skrzyni VW) i jeszcze pare bajerów
[ Dodano: Sro Paź 04, 2006 18:13 ]
gaznikowiec 1,6 PN jest tej samej konstrukcji co1,5;1,8 i diesle, a jeśli sie niemylę to 1,6 choćbyAEE to chyba konstrukcja taka jak 1,1; czy 1,3 w mk1 i mk2(powstały z nich 1,4;1,6 moze jeszzce coś do mk3) czyli inna skrzynia biegów, inne sprzęgło, w sumie wszystko sie da zrobic ale czy to się opłaci, a jak to sie jeszcze ma do mocowania w favoritce to już sam niewiem, niewiadomo jak pólosie(czy podpasują do skrzyni VW) i jeszcze pare bajerów
mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
ogólnie to zawsze myślałem ze favoritka to bliżniacza konstrukcja mk2 wszak taka sama bryła.. dużo rzeczy pasuje. Jeśli da rade podpasowac silnik z rodziny vw do obecnej skrzyni to nie bedziemy kombinować i skrzynia skody zostaje... chodzi o sam silnik ..
jeśli chodzi o elektryke to właśnie jestem za włożeniem PN'a bo dużo mniej przeróbek..
jeśli chodzi o elektryke to właśnie jestem za włożeniem PN'a bo dużo mniej przeróbek..
- t-tas
- Gadatliwa bestia
- Posty: 720
- Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
- Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
- Kontakt:
favoritka jestoryginalną czeską konstrukcjią, była nawet źle obliczona bo jak się okazało po niedługim czasie zaczęły pekać przednie szyby z powodu zbyt niskiej sztywności karoserii i fabrycznie zaczęto montować rozpórkę zawieszenia przedniego.VW wszedł do skody w czasie produkcji favoritki, jest to widoczne chociażby w zmianie rozstawu śrób kół z powszechnego w bloku wschodnim fiatowskiego 4x98 na rozstaw zachodni(VW) 4x100
mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Absolutnie nie. Pepitki same ją zmajstrowały Nie ejstem pewny, czy tylko nie wmieszali jakiegoś włoskiego stylisty, wszak auto na owe czasy (89 rok) było ładne.double-d pisze:ogólnie to zawsze myślałem ze favoritka to bliżniacza konstrukcja mk2
Silniki VW AEE mają pojemność 1598 ccm (tyle co ABU, AEA) i średnicę tuleji 76.5 mm. Więc faktycznie mają inny blok niż pozostałe silniki 1.6 oraz silniki 1.4 i 1.8 (średnica cylindra 81mm, a różnią się skokiem tłoka).t-tas pisze:1,6 PN jest tej samej konstrukcji co1,5;1,8 i diesle, a jeśli sie niemylę to 1,6 choćbyAEE to chyba konstrukcja taka jak 1,1; czy 1,3 w mk1 i mk2(powstały z nich 1,4;1,6 moze jeszzce coś do mk3)
Trzeba się tylko upewnić czy wszystko z Felicji pasuje do Favoritki.
Czyli pod względem zamocowania AEE był by najlepszy, bo są gotowe łapy, poduszki od Felicji, z tym że roboty z elektryką.
Co do silnika PN, skoro ma inny kadłub, cholerka wie czy będą mocowania z Feli do niego idealne, czy nie trzeba będzie coś przerabiać, ale gaźnik i brak elektroniki też ułatwiają robotę.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 183 gości