Pompa,wtryski,a kultura pracy modzonego TD. Burza mózgów.

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Pompa,wtryski,a kultura pracy modzonego TD.

Post autor: drakula500 » czw mar 31, 2016 11:54

havan, możesz opóźniać, możesz dawać łagodną falę, ale co powiesz na to?
drakula500 pisze:gdzie sekcja TD ma wydajność nominalną coś 500/600 bar, vp38 TDI do 900, a vp30 coś około 1300bar.. wkładając sekcje TDI do TD co chcecie zrobić z tymi 400barami?
Tłoczek ma swoją wydajność ciśnieniową również, ma większą średnice, kanały dozujące są większe, mieszczą więcej ropy, to co założyć, że wkładając ewentualnie łagodną do takiej TDI uzyskami 200 czy 100 bar mniej? ale to nadal 200 więcej, czy uzyskamy z powrotem wyjściowe 500, to po co to robić, ilość ropy i ciśnienie są zależne, a co z przekryciem się otworów głowiczka/tłoczek po zmianie samej fali.. przecież zmieniasz skok tłoka. Ja miałem 10mm tdi na łagodnej niskiej fali, chodził tak samo, a mieszanie zestawem fala tłoczek to jest już trochę śmierdzi, oczywiście można, ale to jest wpadanie z jednego kłopotu w drugi na własne życzenie. Średnio rozgarnięty tuner, który nie zna procesów w teorii, pójdzie raczej inną drogą.. falę będzie dobierało takiej samej wysokości, ale z korzystniejszym kątem krzywki - tak właśnie powstały tandemy 988 z falą DE143, no nie powiem na tle tego co udało mi się usłyszeć na TDI, to rzeczywiście to połączenie naprawdę ujdzie. I jeszcze jedno, w praktyce, ile chcesz spróbować niskich fal? wysłać Ci z 5 niskich i 5 wysokich do testów? Ile razy wytrzymasz wyciągać pompę zakładać, ustawiać pod to kąt, ciśnienie wewnętrzne się zmienia na stole, zmienia się wszystko -> TDI (mimo wszystkich wad TDI). Gwinty na nurnikach pourywasz zanim dojdziesz jakiegoś ładu.

Temat domniema problem z falą powrotną idącą od nurnika na rozpylacz, domyślam się, że ma stanowić próbę rozwiązania tego problemu, jeśli taki występuje. Havan, jeśli opóźnisz kąt, to ta fala powrotna nadal tam będzie, czy jakimś cudem zniknie?? Bo jeśli zniknie to ok - problem rozwiązany, cofać kąt, a jeśli nadal będzie to nie zmieni się nic, kąt cofniesz spoko - nie wiadomo jak mocno go nie cofniesz bo auto przestanie palić, a nagłe "dotryski" paliwa jak były tak będą.



Havan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 293
Rejestracja: sob kwie 05, 2014 16:10

Pompa,wtryski,a kultura pracy modzonego TD.

Post autor: Havan » czw mar 31, 2016 13:28

Mechanikiem z zawodu nie jestem i na bank nie mam takiej wiedzy jak ludzie tutaj, ale się tak zastanawiam. Tak trochę mnie zastanowił fakt który napisał drakula500. Dotyczył on sytuacji z podwieszonym wtryskiem i jego dźwiękiem który by odpowiadał problemowi jaki się pojawia.
A co jeśli to ma się nijak do tego zjawiska fali powrotnej? Chodzi mi że to nie ten dotrysk tylko przedwtrysk.
havan, możesz opóźniać, możesz dawać łagodną falę, ale co powiesz na to?
i właśnie tu by był pies pogrzebany... Tłumaczę tak przykładowo:
Mamy pompę która podaje paliwo przez 10 stopni obrotu wału. Jeśli dajemy do tego zestawu większą sekcję to mamy te nadprogramowe ciśnienie które powoduje na tym samym sprzęcie ciśnienie urośnie szybciej i zamiast przez te 10 stopni poda w 5 stopni oraz zrobi się to wszystko szybciej i mamy ten tak zwany przedwtrysk i dźwięk tego tłuczenia\dzwonienia. do neutralizacji tego zjawiska byśmy opóźnili kąt wtrysku aby było w odpowiednim momencie i dali łagodną falę aby wydłużyć ten proces. Padło pytanie na temat góry. Czy tutaj zabawa z dynamicznym kątem nie powinna załatwić sprawy. Wiem że nie jest to nic łatwego ale to jest czysto teoretycznie i może razem do czegoś dojdziemy.
Na pewno nie mamy w TD wtryskiwaczy przygotowanych do takich ciśnień. A jeśliby poszukać wtrysków/końcówek z takich silników które jeżdżą na sekcjach 11/12 i to by było rozwiązanie problemu?


Tuning D/TD/MTDI? Pisz PW.

drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Pompa,wtryski,a kultura pracy modzonego TD.

Post autor: drakula500 » pt kwie 01, 2016 07:53

nie wiem jak ty to liczysz, ciśnienie rośnie to na pewno, ale że czas wtrysku Ci się rozciąga?? Czas wtrysku trwa tyle ile wynosi długość wzniosu na tarczy krzywkowej, ma swój początek i koniec oraz prędkość i charakterystykę narastania/opadania. Czas podawania ropy zależy od obrotów pompy. Kąt wtrysku to tylko przesunięcie momentu początku tego podawania. Niektóre tarcze krzywkowe mają dłuższe wzniosy, są bardziej porządane. Czy wywołują one większe klepanie? Ja wiem że na sekcji TDI z oryginalną krzywką TD silnik klepał, czas podawania dawki się nie zmienił ponieważ nikt nie manipulował przy kącie wzniosu krzywki. Co innego gdybyś założył że rolki fruną w powietrzu od wzniosu do wzniosu i nie odcinają wtrysku, wtedy można by mówić o jakimś przedłużeniu, ale czy na jałowym biegu to by w ogóle występowało skoro warunki pracy dla pompy są nazwijmy to dogodne?

Co do pytania o końcówki, no jasne,ale najpierw, czy są to z serii DNOSD, czy współpracujące z komorą pośrednią czy wirową, następnie zakup, regulacja, 200 zł pomoże? - na auto... i co... następny komplet? Czy taniej w ogólnym rozliczeniu będzie założyć laboratorium dizla? Przy czym zauważ, że większość jest zadowolona, po zmianach auto się odpycha lepiej, a reszta się nie liczy, perfekcjoniści to wyjątki, więc następuje upust emocji na forum i "chodzi cacy, pięknie", ale kolejną ofiarą będziesz TY :D .

Pomyśl, gdyby każdy, kto miał ambicje dłubać przy TD, kupił choć dla próby jeden komplet inny niż wypróbowany, gdyby np stworzyć listę sprawdzonych rozpylaczy, to gdzie byśmy dzisiaj byli? To tylko idealizm.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Pompa,wtryski,a kultura pracy modzonego TD.

Post autor: Michał_1977 » ndz kwie 03, 2016 21:24

drakula500 pisze:rozwiązaniem są jedynie inne końcówki, które pracują pod nowym ciśnieniem sekcji
Tak,zgadzam się z tym w całej rozciągłości i wiele razy miałem na myśli,żeby pogrzebać w internetach i wykopać jakieś info na temat wydajniejszych końcówek z podobnym rozpyleniem. To ma sens.
drakula500 pisze: się siła fali powrotnej. Więc co szukamy? Moim zdaniem na logikę, albo nurników z TDI - bo panują tam jeszcze wyższe ciśnienia
Mam i nie zawaham się ich użyć :bigok:
drakula500 pisze:jakie koncówki ma twoja pompa w oryginale?
Zmieniałem kiedyś kolesiowi końcówki w takim Iveco,ale zabij mnie,nie pamiętam... Sprawdzę to w swoim czasie. Dziś już nie mam głowy do myślenia.Padam.
Pamiętam tylko jak dziś,że stare zabrał,bo chce oddać je do regeneracji :panna:

Na PDN0SD 265 z Merca o ciśnieniu 155bar,silnik pracował tak,że mmmMMMmmm,ale co z tego,jak z tyłu zostawało nie wykorzystanego dymu w **uj. Może faktycznie kwestia dobrania wtryskiwaczy? To nawet tak na chłopski rozum,ma sens :bajer: Wykluczyć tutaj raczej można by było ów falę,a wziąć pod uwagę-detonację. Chociaż tak sobie teraz myślę,że fala też może...inny stożek iglicy we wtrysku Merca i fala ma już problem z wtórnym uniesieniem jej,mimo tego samego ciśnienia otwarcia :?
marcinas1983 pisze: Havan napisał(a):
opóźnienie kąta wtrysku.


zasada jest taka... opóźniasz na dole to brakuje Tobie na górze kąta... więc to działa w obie strony... niestety.
Dokładnie.
drakula500 pisze:a jeszcze jedna rzecz, zjawisko podwieszonego wtrysku to pewnie Panowie znają, jak brud podejdzie pod igliczkę, wtedy jakie macie dźwięki? Z tego co mi się wydaje podparty wtrysk pozostaje otwarty i silnik wypuszcza takie same dźwięki jak na szczepionych tłokorozdzielaczach tylko że x10, ba, nawet na fabrycznej pompie jak wtrysk podeprze to uzyskacie taki sam dźwięk, jak się wtedy ma do tego teoria o powrotnej fali?? Biorąc na logikę jakoś się ma, paliwo podane w nieodpowiednim momencie i już jest dzwonienie.
I właśnie taka myśl + to co przypadkowo przeczytałem i wkleiłem tutaj z forum Master's Tuning naprowadziło mnie na to,co opisałem w 1 poscie. Dzięki temu zrodziła się myśl,żeby kopać temat dalej :bigok:

Właśnie docieram Zielonego dziadygę,więc wsiadłem do niego i jadę. Jadę w cholerę gdzi oczy poniosą,ale wtedy najlepiej mi się myśli. Mam czas,nikt mi nie ględzi,mam pacjenta pod rękami i nogami i tak sobie pomyślałem-trzeba kopać temat wtrysków. Co jeździ na wtrysku pośrednim o większej pojemności? LT 2,4TD? Nieee,bo pojemność rozłożona na 6 baniaków,da to samo... I tak sobie jechałem,dumałem i doszedłem do tego,że................trzeba przekopać wujka googla :rotfl:

Dobrej nocy myśliciele :pub:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Pompa,wtryski,a kultura pracy modzonego TD.

Post autor: drakula500 » ndz kwie 03, 2016 22:30

ja tak też chodziłem myślałem, a po dźwięku jaki wytwarza stół probierczy, można stwierdzić, że jeśli się zdarzy podłączać daną pompę na krótszych przewodach i na dłuższych, to słyszy się inny rodzaj dźwięku, na dłuższych stół pracuje ciszej. Może to i byłyby zmarnowane pieniądze, ale gdyby problem tyczył się tylko tej nieszczęsnej fali powrotnej, to może pójść do agromaszu, kupić 4 metrowe rurki od kombajnu, z większą średnicą, niech to co się odbija od wtrysku ma się gdzie też rozejść, wtedy może i nurnik da rady.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Pompa,wtryski,a kultura pracy modzonego TD.

Post autor: Michał_1977 » pn kwie 04, 2016 07:48

drakula500 pisze:kupić 4 metrowe rurki od kombajnu, z większą średnicą, niech to co się odbija od wtrysku ma się gdzie też rozejść, wtedy może i nurnik da rady.
Heh,to i ja posłużę się przykładowym wężem do wody. Mam węża np. do mycia auta,który składa się z 3 kawałków po 10mb. każdy. Myjąc auto wężem złożonym z wszystkich kawałków,wyczuwam wyraźną różnicę w ciśnieniu,niż używając tylko 1 kawałka.
Fala może by się rozeszła,ale ciśnienie też by wyraźnie spadło :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Pompa,wtryski,a kultura pracy modzonego TD.

Post autor: drakula500 » pn kwie 04, 2016 09:41

to musiałbyś dać rurek ze 3 metry na wtrysk, nie wiadomo czy oryginalnie nie ma dłuższych rurek o większych średnicach przy tej pompie.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Pompa,wtryski,a kultura pracy modzonego TD.

Post autor: Michał_1977 » pn kwie 04, 2016 11:04

W tej chwili mam rurki od 1Y,ponieważ tylko ona bez gięcia i naciągania,pasują do tych wtrysków i wysokości bloku.
tOmal kiedyś mi pisał o jakiś końcówkach wtrysków z Peugeota. Nie mogę sobie przypomnieć jakiego. Napiszę do niego,może to będzie jakiś trop.
Tak czy srak,pod ręką mam nurniki TDI i spróbuje na nich. Zobaczymy jaki będzie efekt :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Pompa,wtryski,a kultura pracy modzonego TD.

Post autor: marcinas1983 » pn kwie 04, 2016 14:18

Michał_1977, o ile pamiętam to chyba z silnika 2.5D peugeot 505??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Pompa,wtryski,a kultura pracy modzonego TD.

Post autor: Q_mac » pn kwie 04, 2016 20:02

Ja Ci wspominałem o wtryskiwaczach od Peugeota DN 0 SD299. W serii są na 175 bar w silnikach 1.9 i 2.1 TD o mocach 90 i 110 KM. Co do wtryskiwaczy dwusprężynowych-ich końcówki różnią się od jednosprężynowych. Mają dłuższe czopiki i dużo większy wznios iglicy (bodajże do 0.5mm zamiast 0.1). Ich wtrysk faktycznie jest dwufazowy, zwykły wtryskiwacz "podcieka" na moment przed wtryśnięciem dawki. Dlatego stosowanie w korpusach dwusprężynowych-ich zwykłych wtryskiwaczy zupełnie mija się z celem. Gdzieś jeszcze mam artykuły na ten temat i chodzi oczywiście o wtrysk pośredni z komorą wirową.



drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Pompa,wtryski,a kultura pracy modzonego TD.

Post autor: drakula500 » pn kwie 04, 2016 20:29

jakby nie było qumac to u mnie sbkowskie końcówki w oprawach dwusprezynowych chodziły lepiej, ciszej, równiej i mniej dymu... ale ja miałem 10mm.

Fiatowska końcówka to np 259



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Pompa,wtryski,a kultura pracy modzonego TD.

Post autor: Michał_1977 » wt kwie 05, 2016 12:24

Q_mac pisze:od Peugeota DN 0 SD299. W serii są na 175 bar w silnikach 1.9 i 2.1 TD o mocach 90 i 110 KM.
Trzeba by posłuchać takiego klekota w serii. Kiedyś słyszałem Peugeota 2,5D,to napierdzielał jakby ktoś młotkiem walił. Nie wykluczam,że to też może być jakiś trop,bo wyższe ciśnienie otwierania wtrysków,może zatrzymać falę.
drakula500 pisze:sbkowskie końcówki w oprawach dwusprezynowych chodziły lepiej, ciszej, równiej i mniej dymu... ale ja miałem 10mm
I teraz rodzi się pytanie-co powodowało tą cichą pracę? Pompa 10,czy ciśnienie na wtryskach 140bar? A może to i to... Chociaż u mnie pompa 10mm z falą i tłokorozdzielaczem TDI + wtryski SB,to waliło też solidnie :?
Qfa,zaczynam motać się w tym wszystkim jak dziecko we mgle :kac:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Pompa,wtryski,a kultura pracy modzonego TD.

Post autor: drakula500 » wt kwie 05, 2016 13:07

Nie wiem ale to caly czas byl 10mm tloczek i fala ori. 10mm z 1z tarabanilo, 10mm z innego td nie.



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Pompa,wtryski,a kultura pracy modzonego TD.

Post autor: Q_mac » wt kwie 05, 2016 23:30

Passat na dwusprężynowcach (silnik seria nie dotykany) chodził cichutko, o wiele ładniej niż seryjny 1,6. Peugeot nie ma takiej kultury, dzwoni to lekko, ale nie ma takiego efektu jak na pompie 11 mm. Chodził znacznie lepiej niż mój golf z pompą na gratach z Transita. Moge Ci nagrać filmik takiego Peugeota. Golfa z dwusprężynowacami i 11 też. Ja bym Michał na twoim miejscu kupił jakieś używane od pługa i przetestował. Nawet jak będą wytyrane, to różnica powinna być o ile ma to coś dać.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości