Samodzielna regeneracja turbospreżarki (uszczelnienie)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 520
- Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
- Lokalizacja: hrubieszów
Samodzielna regeneracja turbospreżarki (uszczelnienie)
Jesli sie nie myle to i tak wirnik jest wywazany osobno , a pozniej rozmontowany i zmontowany na turbinie.
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Samodzielna regeneracja turbospreżarki (uszczelnienie)
Życzę powodzenia w ściąganiu łożyska z wałka wytoczonego na "zero" jeśli materiałem jest stal nierdzewna Osr...sz się na miętko, a takiego łożyska później nie ściągniesz, jeśli choć raz miałeś do czynienia z tym materiałem Dokładność obróbki maszyny też ma znaczenie, to że dwie maszyny są w stanie coś wykonać z dokładnością do 0.01mm nie oznacza, że powierzchnia "gładkość" będzie taka sama, a to ma wpływ na pasowanie.MD2 pisze:Z całym szacunkiem dla twojej wiedzy ale troche pojechałeś z fantazją
A zresztą, a co w przypadku jak wytoczysz poniżej wymiaru .. łożysko do zamrażarki ? Pupa blada, będzie luz i tyle- więc dokładność ma znaczenie, a im większa prędkość obrotowa lub obciążenie tym bardziej jest to "odczuwalne".
Nikt tu nie mówi o pasowaniu koła sprężarki do wałka bo to ma się jak pięść do oka w tym temacie, a o ustawieniu koła względem wałka po jego demontażu, bo to ma znaczenie jeśli chodzi o wyważenie. Nie ustawisz nigdy tego jak było, bo raz materiał się odkształca, dwa nie ma możliwości oznaczenia pozycji koła względem wałka, ani przykręcenia w dokładnie tej samej pozycji nakrętki. Dlatego zakłada się nową i wyważa turbo od nowa, przez podszlifowanie nakrętki i/lub ( tu nie wiem dokładnie) zebranie materiału z łopatek wirnika ( punktowe).MD2 pisze:Podobnie sprawa ma sie z turbiną ktora jak wszyscy wiemy potrafi sie nieźle rozgrzewać w czasie pracy dlatego musi być luz poprzeczny na wałku !!!
MD2 pisze:Jednak nie przeczę ze samodzielna wymiana uszczelnien to dobry pomysł
Beznadziejny jeśli nikt tego turbo później nie wyważy. Oszczędność 700zł w perspektywie rozbiegnięcia się silnika przez rozlatujące się turbo zregenerowane na chińskich zamiennikach, a potem niewyważone..
I nie żebym był za regeneracją wspominając te 700zł czy ile to tam kosztuje, bo to też lipa w znacznej mierze.
Co że coś wygląda jak oryginał nie oznacza, że posiada takie same właściwości, materiał to jedno, a jego dalsza obróbka czy to chemiczna czy termiczna to drugie i widać po choćby po zamiennikach wałków rozrządu gdzie krzywki się wycierają, a ori lata 300-500kkm i jest jak nowy.
Od 3.30s.DANIEL LHR pisze:Jesli sie nie myle to i tak wirnik jest wywazany osobno , a pozniej rozmontowany i zmontowany na turbinie.
Tu robią to npo zamontowaniu koła na wałek i to chyba tak ma jedynie sens..
[youtube][/youtube]
Samodzielna regeneracja turbospreżarki (uszczelnienie)
Już nie bądź taki drobiazgowy i nie czepiaj się szczegółów bo i tak bądź co bądź na wale musi być odpowiednie spasowanieMD2 pisze:czop wału pod łożysko toczy się "na zero" tzn. z tolerancją na minus 0,01 (w sumie to zależy od pasowania jakie założy konstruktor) następnie podgrzewasz łożysko do około 70st C i w rękach nakładasz je na czop. Pewnie słyszałeś o czymś takim jak rozszerzalność cieplna metali i właśnie o to tu chodzi.
oraz odpowiednia rezerwa luzu właśnie ze względu na rozszerzalność cieplną metali. Nikt nie będzie się tu rozpisywał i pisał
szczegółowe prace magisterskie czy referaty po to żebyś Ty był zadowolony. italiano_83, napisał
z grubsza żeby było wiadomo o co generalnie chodzi i myślę że napisał wystarczająco jasno żeby było wiadomo o co chodzi.
Kogoś poprawiasz a sam napisałeś zdanie do którego można mieć wiele do życzenia bo co innego piszesz a co innego masz na myśliMD2 pisze:Jednak nie przeczę ze samodzielna wymiana uszczelnien to dobry pomysł bo jak już wspomniano wcześniej to cholernie precyzyjne ustrojstwo, gdzie wyważenie wałka ma kolosalne znaczenie !!!
a do tego jeszcze gramatycznie to zdanie jest koszmarne.
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
- Grzechotnik
- Grupa Świętokrzyska
- Posty: 242
- Rejestracja: ndz lip 08, 2012 14:16
- Lokalizacja: TLW
Samodzielna regeneracja turbospreżarki (uszczelnienie)
widze ze ostatnio mazaki sa w modzie:) tak mysle czy np: przecinak nie leprzy;) (zart)
Samodzielna regeneracja turbospreżarki (uszczelnienie)
hej, wiem ze temat stary i w ogóle ze mnie archeolog, ale w końcu które elementy trza w końcu wymienić żeby uszczelnić walące olejem w dolot turbo?
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Samodzielna regeneracja turbospreżarki (uszczelnienie)
Przede wszystkim,należy zadać pytanie,czy to faktycznie turbo wali w dolot tym olejem?malolat pisze:walące olejem w dolot turbo?
A jeśli chodzi o uszczelnienie turbo,to należy oddać do regeneracji w wyspecjalizowanym zakładzie. Tam jest do naprawy rdzeń turbiny. Aby dostać się do uszczelnień,trzeba zdemontować koło kompresji,a tym samym niszczy się wyważenie wałka,które było wykonane przez producenta.
Samodzielna regeneracja turbospreżarki (uszczelnienie)
tak wiem, czytałem, trzeba oddać. Czy znasz odpowiedź na moje pytanie?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 207 gości