Golf 2 silnik ARL

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

PiterMK95
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 347
Rejestracja: czw sie 20, 2015 15:12
Lokalizacja: Śląsk

Golf 2 silnik ARL

Post autor: PiterMK95 » sob mar 26, 2016 17:44

Siemka panowie, bo mam zamiar robić swapa w moim mk2 :D
I chciał bym wsadzić tam silnik ARL jest to wykonalne? co bym musiał poprzerabiać? pozmieniać? by wszystko ładnie weszło? :D


Lepiej samemu naprawić niż oddać w cudze ręce :D
Wczoraj minęło, jutro niepewne, tylko dziś jest pewne.

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Golf 2 silnik ARL

Post autor: Michał_1977 » ndz mar 27, 2016 09:31

Z tego co kojarzę,trzeba zbudować wieszaki na podłużnicach,żeby poduchy było do czego przykręcić,to raz.
Dwa,skrzynia 6 gang może nie wejść z dwóch powodów- jest wyższa od innych skrzyń i nie zmieści się pod podłużnicą,a w połączeniu z motorem,długość tego zespołu nie pozwoli umieścić między podłużnicami. Półosie skrzyni 6gang nie zgodzą się z rozstawem osi i raczej nie dobierzesz takich długości,które zgodziłyby się z przegubami dla tej skrzyni. Ze skrzynią 5gang,bez problemu.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
dj domin1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 566
Rejestracja: wt lis 13, 2007 21:39
Lokalizacja: Koziegłowy, Częstochowa
Kontakt:

Golf 2 silnik ARL

Post autor: dj domin1 » ndz mar 27, 2016 11:08

Wszystko jest wykonalne tylko zależy ile pracy czasu i pieniędzy chcesz włożyć w budowę tego mk2 tdi. Miałem kiedyś takie tdi tyle że z afn. Kupiłem bude mk2 i do tego seata toledo 1l tdi. Cała operacja zajęła mi trzy dni i cieszyłem się z jazdy. Jestem zwolennikiem takich akcji i na pewno polecam zbudować coś własnego. Jednak z tym arl na pewno będzie dużo więcej roboty. Czasem myślę że może znów bym coś zmodził... i chyba bankowo był by to kolejny vp ale z dobrymi modami. Całego dawce kupisz za ok 1.5tyś masz wszystko co potrzebujesz a pieniądze zaoszczędzone na mody zostaną.

Jeśli chodzi o arl to musisz dobrze poszukać bo na pewno nie jeden podobny samochód lata i są gdzieś tematy co jest potrzebne i co i jak zrobić.


[img]http://images47.fotosik.pl/224/aec06ac71a10dc82med.jpg[/img]
Mój Wolfsburg Edition 16V I mk2 AFN
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=188972 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=524708

PiterMK95
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 347
Rejestracja: czw sie 20, 2015 15:12
Lokalizacja: Śląsk

Golf 2 silnik ARL

Post autor: PiterMK95 » pn mar 28, 2016 14:14

Jeżeli skrzynia 6 biegowa wraz ze silnikiem podejdą wszystko ładnie, do tego te wieszaki zrobić, to czy z czymś jeszcze będzie problem?


Lepiej samemu naprawić niż oddać w cudze ręce :D
Wczoraj minęło, jutro niepewne, tylko dziś jest pewne.

Awatar użytkownika
darwaz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 982
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Re: Golf 2 silnik ARL

Post autor: darwaz » pn mar 28, 2016 17:40

PiterMK95 pisze:Jeżeli skrzynia 6 biegowa wraz ze silnikiem podejdą wszystko ładnie, do tego te wieszaki zrobić, to czy z czymś jeszcze będzie problem?
To kiepskie pytanie. Dla niektórych nic nie będzie problemem a dla innych już wszystko. Swap całej elektroniki, zdjęcie immo albo zegary z nowszego auta, budowa całego układu IC i wydechowego. No nic nie jest problemem jak się ma dolary :)

A co do skrzyni to czy aby na 100% 6biegowa 02m nie wejdzie między podłużnice do mk2? Jak nawet epytec robi łapy do skrzyń 02m i budy mk2. Do mk1 wchodzi 02m bez problemu to do mk2 nie wejdzie? Blok ARL przypadkiem nie ma tylnych otworów pod łapę poduszki z mk2? Czy to nie chodzi tylko o to że tam zawadza turbina o tą łapę? Jak tak to wystarczy powiesić inne turbo na innym kolektorze.



PiterMK95
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 347
Rejestracja: czw sie 20, 2015 15:12
Lokalizacja: Śląsk

Re: Golf 2 silnik ARL

Post autor: PiterMK95 » pn mar 28, 2016 21:41

darwaz pisze:A co do skrzyni to czy aby na 100% 6biegowa 02m nie wejdzie między podłużnice do mk2? Jak nawet epytec robi łapy do skrzyń 02m i budy mk2. Do mk1 wchodzi 02m bez problemu to do mk2 nie wejdzie? Blok ARL przypadkiem nie ma tylnych otworów pod łapę poduszki z mk2? Czy to nie chodzi tylko o to że tam zawadza turbina o tą łapę? Jak tak to wystarczy powiesić inne turbo na innym kolektorze.
No to panowie co sądzicie? jeżeli tylko turbina zawadza to było by git hehe

Drugie pyt:
Ogólnie musiał bym kupić jakiegoś dawce co bym mógł poprzekładać części i jak najwięcej by podeszło, jakie auto byście najbardziej polecili? mk4? tylko mało coś jest z arl.
Chyba dawcy poniżej 10tys nie znajdę hehe
Chyba ze osobno pokupować części? silnik skrzynia itd.

znalazłem takie coś http://allegro.pl/swap-silnik-skrzynia- ... 77081.html" onclick="window.open(this.href);return false; tylko, że nie ma elektryki więc kolejne wydatki :<


Lepiej samemu naprawić niż oddać w cudze ręce :D
Wczoraj minęło, jutro niepewne, tylko dziś jest pewne.

Awatar użytkownika
darwaz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 982
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Golf 2 silnik ARL

Post autor: darwaz » pn mar 28, 2016 22:25

PiterMK95 pisze:że nie ma elektryki więc kolejne wydatki :<
Jak nie ma elektryki? Napisane jest że kpl swap, komp i wiązka są.



PiterMK95
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 347
Rejestracja: czw sie 20, 2015 15:12
Lokalizacja: Śląsk

Golf 2 silnik ARL

Post autor: PiterMK95 » pn mar 28, 2016 22:31

Aha kurde nie zauważyłem hehe to cena chyba nie taka zła? Jak myślicie po ile da się kupić taniej?


Lepiej samemu naprawić niż oddać w cudze ręce :D
Wczoraj minęło, jutro niepewne, tylko dziś jest pewne.

Awatar użytkownika
darwaz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 982
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Golf 2 silnik ARL

Post autor: darwaz » pn mar 28, 2016 22:36

Powiem Ci jakie jest moje zdanie. Jak zaczniesz podchodzić do swapu "po ile da się taniej" to nie tędy droga. Jak tak chcesz robić to kup AFN, będzie tani w swapie, ARL nie będzie i sam silnik to nie największym koszt całej zabawy.



PiterMK95
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 347
Rejestracja: czw sie 20, 2015 15:12
Lokalizacja: Śląsk

Golf 2 silnik ARL

Post autor: PiterMK95 » pn mar 28, 2016 22:39

To w czym będzie problem? i największy wydatek?
Chciał bym narazie wsadzić samego ARL i narazie zostawić 150km a z czasem inwestować.
Ogólnie po czasie bd mieć cel do 230-250km a kto wie co potem hehe.

A w afn 250km wycisnąć to drożej wyjdzie chyba tak obliczając hehe

Wiem, że wszystkiego tanio się nie zrobi, ale tam gdzie można zaoszczędzić bym chciał
Ostatnio zmieniony pn mar 28, 2016 22:58 przez PiterMK95, łącznie zmieniany 1 raz.


Lepiej samemu naprawić niż oddać w cudze ręce :D
Wczoraj minęło, jutro niepewne, tylko dziś jest pewne.

Awatar użytkownika
darwaz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 982
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Golf 2 silnik ARL

Post autor: darwaz » pn mar 28, 2016 22:56

Największym wydatkiem jednorazowym będzie swap. Nie powiedziałem że jakiś jeden wydatek będzie większy, tylko wszystkie inne rzeczy które trzeba zrobić dookoła swapu będą pewnie w sumie więcej kosztowały niż sam silnik. Nie chce mi się wchodzić w szczegóły. Przygotowanie tego mk1 z mojego podpisu do swapu (zawieszenie hamulce itp bez tego co w komorze silnika) kosztowało 13000 w częściach a sam swap silnika 2200zł, taka jest proporcja u mnie. Wiem że samochód planowany na więcej koni ale masz obraz tego że swap zazwyczaj nie jest głównym wydatkiem. Usiądź i sobie spokojnie policz wszystko a zobaczysz.



PiterMK95
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 347
Rejestracja: czw sie 20, 2015 15:12
Lokalizacja: Śląsk

Golf 2 silnik ARL

Post autor: PiterMK95 » pn mar 28, 2016 23:09

No rozumiem. Czyli ARL drogo może wyjść czyli ASZ podobnie? te same silniki w sumie tylko ic i turbo inne.
A takiego AFN`a do ilu by można było podkrecic? 200km? wieksze turbo wtryski sprzegło i ic starczy?

A jeszcze takie pytanie co do ARL`a
Bo jak kupil kompl. silnik np ten co wysłałem + koszt swapa to reszty bym nei musial wymieniać chyba?
słyszałem, że niektórzy jak zostawiali arl 150km to nie wymieniali hamulców amorków itd. Jak myślicie?
Co innego jakbym go kręcił wyżej to wtedy już trzeba powymieniać.


Lepiej samemu naprawić niż oddać w cudze ręce :D
Wczoraj minęło, jutro niepewne, tylko dziś jest pewne.

Awatar użytkownika
dj domin1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 566
Rejestracja: wt lis 13, 2007 21:39
Lokalizacja: Koziegłowy, Częstochowa
Kontakt:

Golf 2 silnik ARL

Post autor: dj domin1 » śr mar 30, 2016 00:56

Bierz tego swapa z ogłoszenia i działaj. Jak po drodze będziesz miał problem to wtedy pytaj. Na bank cos się wymysli. Jak to mówią do odważnych świat należy.


[img]http://images47.fotosik.pl/224/aec06ac71a10dc82med.jpg[/img]
Mój Wolfsburg Edition 16V I mk2 AFN
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=188972 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=524708

monopolowy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pt gru 12, 2008 00:20
Lokalizacja: Warszawa

Golf 2 silnik ARL

Post autor: monopolowy » czw mar 31, 2016 21:55

A nie lepiej szukać ASZ? Powinien być tańszy, turbo w perspektywie i tak do wymiany, FMICa zbudujesz sobie sam... 130KM seria nie ogranicza, wkładasz GTB17/GTB22 i masz ponad 220KM, jak z ARL


Moja golfina:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 75 gości