Tarcze czy układ kieowniczy| Bora
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 41
- Rejestracja: ndz paź 25, 2015 15:02
Tarcze czy układ kieowniczy| Bora
Witam. Sprawa jest taka, że gdy hamuję to nie tyle że trzęsie autem, co czuję, że dosłownie "drży" cały przód. Odczuwam to również na kierownicy. Do tego huk, nasilający się szczególnie przy prędkości powyżej 90km i wtedy hamowaniu.
Tarcze choć dosyć nowe to nie są już niesatety proste, to jestem niemal pewien że to nie one są powodem, bo kolega ma krzywe i objawia się to tym, że po prostu hamuje mu auto "falująco", wiadomo.
Gdy jednak wcisnę hamulec odpowiednio mocno (powiedzmy, że mocniej niż zwykłe hamowanie, no ale mocniejsze, lecz nie awaryjne) to wszystki te objawy na tyle ustępują, że jest to znośne, prawie niezauważalne.
Byłem u mechanika, wymieniał mi jakieś tuleje stabilizatora (jedną) czy coś ale nic z tego
(byłem u niego na szarpakach dwa razy). W końcu jako że zrobiło się Cieplej podniosłem borę, zdjąłem koło i zauważyłem, że jest luz lewo prawo. Nie wiem dokładnie w którym miejscu lecz są dwie opcje:
-raz - albo na maglownicy
-dwa- drążek kierowniczy i maglownicę u mnie "łaczy" guma osłaniająca, nie wiem co jest pod nią, coś tam ma luz? nie wiem czy tam wogle coś jest, lecz sądząc, że guma jest taka długa coś tam musi być ;D
Czy ten luz gdzieś w układzie kierowniczym może powodwać dosyć znaczyny huk przy większej prędkości czy to raczej te krzywe tarcze?
Tak czy siak stawiam do mechaniora ale nie wiem jaką kase szykować(zajączek biedny w tym roku:) )
Tarcze choć dosyć nowe to nie są już niesatety proste, to jestem niemal pewien że to nie one są powodem, bo kolega ma krzywe i objawia się to tym, że po prostu hamuje mu auto "falująco", wiadomo.
Gdy jednak wcisnę hamulec odpowiednio mocno (powiedzmy, że mocniej niż zwykłe hamowanie, no ale mocniejsze, lecz nie awaryjne) to wszystki te objawy na tyle ustępują, że jest to znośne, prawie niezauważalne.
Byłem u mechanika, wymieniał mi jakieś tuleje stabilizatora (jedną) czy coś ale nic z tego
(byłem u niego na szarpakach dwa razy). W końcu jako że zrobiło się Cieplej podniosłem borę, zdjąłem koło i zauważyłem, że jest luz lewo prawo. Nie wiem dokładnie w którym miejscu lecz są dwie opcje:
-raz - albo na maglownicy
-dwa- drążek kierowniczy i maglownicę u mnie "łaczy" guma osłaniająca, nie wiem co jest pod nią, coś tam ma luz? nie wiem czy tam wogle coś jest, lecz sądząc, że guma jest taka długa coś tam musi być ;D
Czy ten luz gdzieś w układzie kierowniczym może powodwać dosyć znaczyny huk przy większej prędkości czy to raczej te krzywe tarcze?
Tak czy siak stawiam do mechaniora ale nie wiem jaką kase szykować(zajączek biedny w tym roku:) )
-
- Forum Master
- Posty: 1182
- Rejestracja: wt wrz 11, 2007 19:09
- Lokalizacja: Bielsko
Tarcze czy układ kieowniczy| Bora
Sprawdź czy piasty nie są krzywe, to może wpływać na skrzywienie tarcz
-
- Nowicjusz
- Posty: 41
- Rejestracja: ndz paź 25, 2015 15:02
-
- Forum Master
- Posty: 1182
- Rejestracja: wt wrz 11, 2007 19:09
- Lokalizacja: Bielsko
-
- Nowicjusz
- Posty: 41
- Rejestracja: ndz paź 25, 2015 15:02
- ROBAL_26
- Gadatliwa bestia
- Posty: 734
- Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
- Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza
Tarcze czy układ kieowniczy| Bora
tomek12454, a jak wyglądają tylne tarcze ?? brat w G4 gdy kupował również biło po kierownicy a sprzedawca mówił że już 2 razy wymieniał i nic to nie dało , a się okazało bo po zakupie przeglądał wszystko że w tylnych zaciskach były przytare prowadnice i zacisk nierówno dociska klocki do tarczy co powodowało drżenie przenoszonce sie po całym aucie . sprawdź jeszcze tył .ok
Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM
-
- Nowicjusz
- Posty: 41
- Rejestracja: ndz paź 25, 2015 15:02
Re: Tarcze czy układ kieowniczy| Bora
Racja, z tyłu jest tragedia, wykrzywione prowadniczki, przez co klocki nierówno są zdzierane. Tarcze też krzywe trochę. Jednak to nie jedyny problem, bo mam luz na obu kolach z przodu, na maglownicy lub drążki kierownicy czy jak one tam się nazywają. Ogólnie podczas hamowania słyszę taki jakby huk/stukanie z przodu. Cały układ hamowniczy chyba do wymiany, mam nadzieję że piasty są ok. W czwartek mam nadzieję że zrobi mi to mechanik raz a porządnie i nie będę do tego wracał. Pozdrawiam i smacznego jajka
-
- Nowicjusz
- Posty: 41
- Rejestracja: ndz paź 25, 2015 15:02
Re: Tarcze czy układ kieowniczy| Bora
Mechanik miał problemy z odpowietrzeniem układu hamulcowego, bo odpowietrzniki nie chciały się odkrecić, a miał innw roboty więc nie zdążył nic więcej porobić, ale powiedział, że drążki kierownicy czy coś takiego do wymiany no i tarcze też mają już lekkie bicie. Jeśli nikt nie zablokuje tego tematu to napiszę czy to pomogło bo jestem z nim umówiony na następny tydzień. Pozdrawiam
- Michał_1977
- _
- Posty: 14226
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Tarcze czy układ kieowniczy| Bora
Zobaczymytomek12454 pisze:Jeśli nikt nie zablokuje tego tematu to napiszę czy to pomogło bo jestem z nim umówiony na następny tydzień
-
- Nowicjusz
- Posty: 41
- Rejestracja: ndz paź 25, 2015 15:02
Re: Tarcze czy układ kieowniczy| Bora
Do wymiany poszły oba drążki kierownicy i tarcze przód. Przy okazji klocki z Tyłu. Teraz wszystko ok tylko kierownica jest krzywo w stosunku do kierunku jazdy. Jadąc na wprost kierownica jest obrócona w prawo. Mi nie przeszkadza ale nie wiem czy to niczym nie będzie skutkować
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości