Oj i tu bym się kłócił. Weź sobie rozwierć w tej zwężce otwór np na 5 czy 6mm i daj znać kiedy turbo puściło olej Zawsze najlepiej jak ten nypel jest oryginalny z danego typu turbiny dzięki temu turbina dostaje odpowiednią ilość oleju.wesol pisze:Nie ma czego stakeigo jak za duzo oleju czy za malo.
Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Re: Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbin
Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach
Bajki opowiadasz kolego. Na zimnym silniku by po przegazowaniu odrazu puścił turbo olej. Poza tym to wkrecajac taki sam nypel np do innego turbo np gtb to byś taka duża suszarkę rzekomo musiał zasilać duża większą ilością oleju. Zapytaj czy ktoś coś modzil w tej sprawie u siebie. Jeżdżę tak swoim autem z gtb około 2 lat i nic nie puszcza. Zanim coś napiszesz to pomysl a poza tym co to za jakieś domysły i wymysły. Sprawdź i potem pisz. Kolejny internetowy teoretyk.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58
Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach
Wesoł nie masz racji, dławik na wejściu do turba ma byc taki jaki fabryka sobie wymyśliła, zazwyczaj jest to dobrane nie tylko do turba, ale również i do pompy oleju i całego silnika, w vw są nawet dwa takie dławiki na wyjściu obudowy filtra oraz na wejściu do turbo, i nie ma tu dyskusji, dławik będzie za duży, przelejesz turbo poleci Ci w wydech, za mały, zatrzesz turbo i pozamiatane - sprawdzone. Cały układ smarowania silników to pompa i dysze powpychane tu i ówdzie żeby olej był tam gdzie sobie tego producent zażyczył i o zadanym ciśnieniu.
PS. na aucie z dławikiem jedynie w turbie daj większy przelot dławika i zmierz ciśnienie na głowicy i zastanawiaj się dlaczego kasatory nagle zrobiły się głośne, to też sprawdzone, radzę z tymi rzeczami nie eksperymentować.
PS. na aucie z dławikiem jedynie w turbie daj większy przelot dławika i zmierz ciśnienie na głowicy i zastanawiaj się dlaczego kasatory nagle zrobiły się głośne, to też sprawdzone, radzę z tymi rzeczami nie eksperymentować.
Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach
wesol, czyli wedlug Ciebie mozna spokojnie wywalic ten nypel dlawiacy i wkrecic jakis normalny bez zwezki?
Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach
Można można. Przedmuch przez turbo jest zdrowe czyli bezproblematyczne. Dmuchnij sobie to zobaczysz. Spływ oleju to tez mega drozny bo idzie w blok do miski. Mam fotki z Passata b6 z przyczyną uwalnia turbo to zapodaj na forum. Pokaże tez jak to tam jest rozwiązane.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach
A w mojej gtb króciec od powrotu na stałe jest wspawany do turbo.
Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach
Na osobowce tego nie doswiadczylem nigdy, ale z ciezarowka kiedys walczylem. Turbiny robily max 5tys i zaczynal w strasznym tempie ginac olej. Po ktorejs juz regeneracji w koncu trafilismy na ogarnietego goscia. Obejrzal i mowi ze za duzy otwor jest w nyplu przez co wytwarza sie cisnienie oleju w turbinie. Dorobili nowy nypel z mniejsza dziura, zregenerowali turbo. U nas wytrzymala 300tys, a nowy wlasciciel nie wiem ile zrobil ale nie narzekal na turbo nic.
Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach
Tak jak pisałem wielokrotnie wytestuj na 50 przypadkach nie dwóch. Poza tym co to za różnica 5 czy 6 mm to żadna. Tam ciśnienia nie ma miazdzacego. Olej w turbo to poza smarowaniem ma studzienki. Przepływa dość wydajnie.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach
Ale ja mowie o roznicy takiej ze zamiast 2mm bylo 7mm. Moze i ten 1mm nie ma znaczacej roznicy.
-
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58
Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach
nie przegadasz go, wie swoje i kropka, jego rzecz w sumie. My wiemy swoje, mieliśmy inne doznania na tych kilku setupach, które nie wchodziły w skład tych 50ciu, które przerobił wesoł - ale to się nie liczy bo my maluczki jesteśmy -> peace. W VW sporo ratuje sytuacje dławik na wyjściu podstawy filtra oleju, inne auta nie mają dobrodziejstwa w postaci podwójnego dławika - można się przejechać. Ale jeśli na danym setupie wesoł sprawdził i mówi że działa to działa.
Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach
To co jaki zastosowac dlawik dla turbo jakiegos GTB?? Wez mi powiedz jak dobierzesz ten pseldo dlawik. To takie samo pitolenie na scenie o tym ze weze od turbo trzeba zakuwać. A to ze zeby cos stwierdzic za pewnik to pisze zeby to zbadac na 50 przykladach to chyba normalne co nie bo juz widze ze robisz sie za mądry a pewnei odpowiedniej uczleni nawet nei skonczyleś a śmiesz - tak poprostu śmiesz sie wypowaidać w temacie. Czemu unas sie z takimi akcjami nie robi pozadku w kraju to ja nie wiem. Co drugi to wróżbita. Ciekawe ze np likazem nei jest jakis konowal bo kiedys pare wewiórek wyleczyl to powinien tez odrazu zostac lekażem i dyplm powinien dostać. Nie pisz czegoś za pewnik skoro nie sprawdziles tego na kilkudziesieciu przypadkach.
Roznica z 2 mm na 7 mm to nie jest jakas roznica to mowa raczje o calkiem czym innym. Pryz 2 mm to duza szansa ze turbo odleci z powodu braku smarowania . niewiel juz trzeba by sie przypchał uklad smarowania. A mam takie fotki ze takowy uklad byl zasyfiony prawie na amen. A taki nypel ma srednice gwintu 10x1 weic nie powiesz mi kolego ze tam otwor jest zamiast 5 mm np 10 bo to fizycznie niemozliwe jest. O tych nyplach juz gdziesz bylo pisane ale dawno tremu- nie pameitam ale ze 5 czy 7 lat temu jak chcesz to sobie odszukaj. Wazne by w tym nypu nie byl otwor 1mm czy nawet 2 mm bo to za malo bedzie ale kto takie nyple produkuje z tak malym otworem- pytam sie do czego bo ani w pneumatyce ani tymbardziej w hydraulice tego nie spotkasz.
Roznica z 2 mm na 7 mm to nie jest jakas roznica to mowa raczje o calkiem czym innym. Pryz 2 mm to duza szansa ze turbo odleci z powodu braku smarowania . niewiel juz trzeba by sie przypchał uklad smarowania. A mam takie fotki ze takowy uklad byl zasyfiony prawie na amen. A taki nypel ma srednice gwintu 10x1 weic nie powiesz mi kolego ze tam otwor jest zamiast 5 mm np 10 bo to fizycznie niemozliwe jest. O tych nyplach juz gdziesz bylo pisane ale dawno tremu- nie pameitam ale ze 5 czy 7 lat temu jak chcesz to sobie odszukaj. Wazne by w tym nypu nie byl otwor 1mm czy nawet 2 mm bo to za malo bedzie ale kto takie nyple produkuje z tak malym otworem- pytam sie do czego bo ani w pneumatyce ani tymbardziej w hydraulice tego nie spotkasz.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58
Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach
dobierać go nie będę choć średnice określone są na stronie www garretta , jeśli kupie turbo z danego auta bez dławika to sobie zajrzę w katalog części i zakupie nowy, akurat w vw taki dławik oryginalny kosztuje 14 zł, za 14 zł problem z głowy, zero myślenia, przeleje się czy zatrze. Ty wolisz widzę na 50 autach eksperymentować.To co jaki zastosowac dlawik dla turbo jakiegos GTB?? Wez mi powiedz jak dobierzesz ten pseldo dlawik.
A węży olejowych to nie trzeba zakuwać? Aha spoko, ja wolę jednak zakuć, nic więcej nie dodaję bo po prostu nie ma sensu.
PS. nie stresuj się, każdy zrobi ostatecznie jak uważa.
PS. please zakuwajcie węże olejowe, czy te zasilające, czy spływowe.
Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach
To sobie zakuj tez ten ori wąż w passacie B6 w 2.0 tdi bo tam jest takowy nasuwany i opaska sprezynujacą zacisniety. Tyle w temacie twojej znajomosci auta, naprawy silnikow i calej reszty. Skoro w takim passacie jest tak to zrobione to powiedz no czemu tam nei wywala to "przerazajace" cisnienie tego wezyka i jakos tam tak to sie sprawdza w oryginale. Druga sprawa jest to ze patrzac w katalog dla dturbo GTB np z bmw czy jakiegos audi 3.0 tdi to patrzysz na nypel do takeigo silnika oryginalnie czyli nadal 3.0 tdi a takie turbo pakuja ludziska do 1.9 tdi wiec jakby nie patrzec inny silnik inne parametry. Pamietaj ze przy przeplywie cieczy liczy sie nie tylko cisniene ale takze ilosc przeplywajacej cieczy na minute. Czyli np waz z malym otworkiem wylotowym powoduje ze przed nim jest siłą rzeczy duze cisnienie a za nim juz niestety nie ma tego cisnienia. Tak jak pisalem wez sobie dmuchnij z koras turbny tam gdzie masz podejscie oleju i sprawdz czy tam sa jakieś pory. Nie poruwnuj mi tu turbon od ciezarowek bo i takowe naprawiale ale tylko z renaulta magnumki i premiumki ale w tych silnikach olje wymienialismy co 50-80 tys km z tym ze tam mamy okolo 30 litrow oleju w silniku. Pomijam fakt taki ze pewnie nei wiesz na jkich obrotach taki silnik od tira chodzi co daje juz wiele do myslenia.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58
Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach
wesoł nie będę z Tobą gadał bo nie mam przyjemności. Masz ton sprowadzający wszystkich do poziomu gnoju tak więc siedź sobie w tym klimacie sam bo to akurat to nie jest mój świat. Zwróć też uwagę, że ja Ciebie tu o pomoc nigdy nie prosiłem, nie mam takiej potrzeby, więc wybacz ale punktowanie mojej niewiedzy i próby tłumaczeń mi dlaczego woda płynie w wężu ogrodowym sobie daruj.
Dyskusji my nigdy nie mieliśmy, nie wiem co to było to na górze, ale próby wymiany argumentów jednostronnie mija się z celem, jak już powiedziałem, niech każdy robi jak uważa i to był w zasadzie koniec tej "dyskusji".
Dyskusji my nigdy nie mieliśmy, nie wiem co to było to na górze, ale próby wymiany argumentów jednostronnie mija się z celem, jak już powiedziałem, niech każdy robi jak uważa i to był w zasadzie koniec tej "dyskusji".
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości