długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vag NAPRAWIONE
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 819
- Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
- Lokalizacja: Skawina, malopolska
ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vagu
Vagiem mozesz zrobic test elementow wykonawczych i wtedy powinno byc slychac.Normalnie powinno byc slychac szum pchanego paliwa przez ok 5 sek(przynajmniej u kolegi w Scharanie ASZ i w Octavii AXR tak slychac ).
VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
- ROBAL_26
- Gadatliwa bestia
- Posty: 734
- Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
- Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza
ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vagu
-michau-, miałem podobnie w swoim poprzednim ATD , wszystko przerabiałem i zakończyłem temat na swapie na ARLa ,nie dotarłem do sedna problemu
Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM
ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vagu
To mnie pocieszyłeś Przyczynę namierzyć trzeba. Ja już mam arl+ i swapować nie zamierzać, auto po programie wgniata w fotel
Będę sprawdzał wszystko po kolei zgodnie z Waszymi poradami.
Zacznę od układu paliwowego, czy nie zapowietrza się, przewody, pompa w baku, pompa vacum, uszczelki na pompkach.
Kiedy zrobi się cieplej i będzie więcej wolnego czasu trzeba przejrzeć wszystkie przewody, kabelki itp.
Jutro nagram kilka filmików jak wygląda to odpalanie i wrzucę tutaj.
Będę sprawdzał wszystko po kolei zgodnie z Waszymi poradami.
Zacznę od układu paliwowego, czy nie zapowietrza się, przewody, pompa w baku, pompa vacum, uszczelki na pompkach.
Kiedy zrobi się cieplej i będzie więcej wolnego czasu trzeba przejrzeć wszystkie przewody, kabelki itp.
Jutro nagram kilka filmików jak wygląda to odpalanie i wrzucę tutaj.
GTB...
- ROBAL_26
- Gadatliwa bestia
- Posty: 734
- Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
- Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza
ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vagu
-michau-, jak przyjdzie cieplej to pewnie będzie chodził jak zegarek ,jak u mnie , ja u siebie sprawdziłem te rzeczy :
-nowe aku (2 razy)
-wymieniony rozrusznik z BOSCHa na ASZtowski
-wymiana filtra paliwa
-sprawdzenie całego układu paliwowego wraz z pompką w baku
-wymiana oringów na pompowtryskach
-podmiana pompy vacu
-sprawdzenie wiązki od ECU do silnika
-wymiana czujnika G28
-sprawdzenie rozrządu i ustawienie kąta
Jeszcze jest jeden myk , spróbuj przed odpaleniem po długim postoju odpiąć wtyczkę od czujnika temp.płynu G62 ta w króćcu pod vacu, pewnie odpali bez problemu .
Gdybyś podesłał mi na PW maila to podesłał bym ci filmiki jak to było u mnie.ok
-nowe aku (2 razy)
-wymieniony rozrusznik z BOSCHa na ASZtowski
-wymiana filtra paliwa
-sprawdzenie całego układu paliwowego wraz z pompką w baku
-wymiana oringów na pompowtryskach
-podmiana pompy vacu
-sprawdzenie wiązki od ECU do silnika
-wymiana czujnika G28
-sprawdzenie rozrządu i ustawienie kąta
Jeszcze jest jeden myk , spróbuj przed odpaleniem po długim postoju odpiąć wtyczkę od czujnika temp.płynu G62 ta w króćcu pod vacu, pewnie odpali bez problemu .
Gdybyś podesłał mi na PW maila to podesłał bym ci filmiki jak to było u mnie.ok
Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM
ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vagu
Dzięki, u mnie wygląda to tak:
-nowe aku (2 razy) - nowa centra z sierpnia 2015
-wymieniony rozrusznik z BOSCHa na ASZtowski
-wymiana filtra paliwa - mann wymieniony w listopadzie 2015
-sprawdzenie całego układu paliwowego wraz z pompką w baku
-wymiana oringów na pompowtryskach - to zrobię na pewno + czyszczenie pompek
-podmiana pompy vacu - wymienię na nowszą używkę boscha
-sprawdzenie wiązki od ECU do silnika
-wymiana czujnika G28 - jest nowy, nic nie dało,
-sprawdzenie rozrządu i ustawienie kąta - rozrząd kompletny zrobiony w kwietniu 2015, synchro ustawione w sobotę na minus, poprawa natychmiastowa, odpalał pięknie na dotyk... przez 1 dzień.
Dodatkowo wymieniłem nowy ori czujnik wałka rozrządu g40 i nowy komplet świec beru gn046.
-nowe aku (2 razy) - nowa centra z sierpnia 2015
-wymieniony rozrusznik z BOSCHa na ASZtowski
-wymiana filtra paliwa - mann wymieniony w listopadzie 2015
-sprawdzenie całego układu paliwowego wraz z pompką w baku
-wymiana oringów na pompowtryskach - to zrobię na pewno + czyszczenie pompek
-podmiana pompy vacu - wymienię na nowszą używkę boscha
-sprawdzenie wiązki od ECU do silnika
-wymiana czujnika G28 - jest nowy, nic nie dało,
-sprawdzenie rozrządu i ustawienie kąta - rozrząd kompletny zrobiony w kwietniu 2015, synchro ustawione w sobotę na minus, poprawa natychmiastowa, odpalał pięknie na dotyk... przez 1 dzień.
Dodatkowo wymieniłem nowy ori czujnik wałka rozrządu g40 i nowy komplet świec beru gn046.
GTB...
- ROBAL_26
- Gadatliwa bestia
- Posty: 734
- Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
- Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza
ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vagu
-michau-, kolega z serwisu miał podobną do mojej octe i miał u siebie przypadek z zajechanymi panewkami korbowodowymi na wale , może tu leży problem ja u siebie jak pisałem nie drążyłem już tematu ,bo pyłem nastawiony na swap na ARL-a .ok
Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 819
- Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
- Lokalizacja: Skawina, malopolska
ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vagu
Jeszcze mam sugestie: kolega mechanik raz mial ATD na warsztacie - byl problem z paleniem.Okazalo sie, ze pompa wstepna zdechla i jest przed filtrem paliwa fabryczny zaworek zwrotny, ktory sie rozsypal.Cisnienie pompy ma byc ok 0.5 Bar i mozesz go zmierzyc przed filtrem.
Poczytaj to bo problem moze byc podobny: viewtopic.php?f=35&t=527751" onclick="window.open(this.href);return false;
Poczytaj to bo problem moze byc podobny: viewtopic.php?f=35&t=527751" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
Re: ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vagu
Zaworek zwrotny jest na filtrze paliwa czarny z dwoma króćcami do podłączenia przewodów zapięty zawleczką i od tego bym zaczął miałem podobny problem też się naczytalem ludzie robili cuda i nie usuneli usterki u mnie wymiana zaworka najlepiej ori bądź bosch po numerze oryginału nic innego i ręką odjął odpala jak dawniej a przyczyną było cofające się paliwo co często się zdarza...
Wysłane z mojego Tornado 348 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Tornado 348 przy użyciu Tapatalka
ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vagu
Dzięki za podpowiedzi. Racja, zacznę od tańszej opcji.
Domyślam się, że chodzi o ten czarny zaworek na filtrze paliwa. Koszt nieduży - wymienię.
Dodatkowo wpadłem na pomysł żeby wymienić jeszcze czujnik temperatury, niby wskazania prawidłowe, ale nie zaszkodzi.
Zapomniałem dziś nagrać filmik, ale po nocy rano odpalił ładnie bez kręcenia - temp -1.
Tylko taka mała uwaga odnośnie kwestii zapowietrzania się układu paliwowego.
Czemu codziennie z rana jest zazwyczaj ok? Odpala normalnie rano, potem przejadę ponad 50 km, postoi pod chmurką do godz. 16 i już długo kręci.
Ta sytuacja nie jest regułą, ale ostatnio zdarzyło się tak często.
W przypadku zapowietrzania się rano też chyba powinien być problem z odpaleniem?
Domyślam się, że chodzi o ten czarny zaworek na filtrze paliwa. Koszt nieduży - wymienię.
Dodatkowo wpadłem na pomysł żeby wymienić jeszcze czujnik temperatury, niby wskazania prawidłowe, ale nie zaszkodzi.
Zapomniałem dziś nagrać filmik, ale po nocy rano odpalił ładnie bez kręcenia - temp -1.
Tylko taka mała uwaga odnośnie kwestii zapowietrzania się układu paliwowego.
Czemu codziennie z rana jest zazwyczaj ok? Odpala normalnie rano, potem przejadę ponad 50 km, postoi pod chmurką do godz. 16 i już długo kręci.
Ta sytuacja nie jest regułą, ale ostatnio zdarzyło się tak często.
W przypadku zapowietrzania się rano też chyba powinien być problem z odpaleniem?
GTB...
Re: ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vagu
Tak to ten zaworek njapierw go wymień i pojeździj zobaczysz czy jest poprawa czujnika temp nie ruszaj jeśli wskazania w porządku. U mnie było tak samo i temp na zewnątrz nie miała żadnego wpływu i objawy jak u Ciebie nie miały reguły działo się tak z różną częstotliwością. Cofanie paliwa a zapowietrzony układ to dwie różne sprawy
Wysłane z mojego Tornado 348 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Tornado 348 przy użyciu Tapatalka
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 819
- Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
- Lokalizacja: Skawina, malopolska
ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vagu
Akurat nie o ten zaworek mi chodzi : to jest dogrzewanie paliwa .Jest jeszcze drugi na przewodach paliwa przed filtrem: skoro w ATD byl wiec pewnie w kazdym PD jest .
VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
Re: ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vagu
Akurat z tego co mi wiadomo to dogrzewacze paliwa wystepowały w vp a taki zaworek na przewodach to też w pd nie widziałem a jak już był to raczej na pewno dokładany jako dodatkowy zawór zwrotny właśnie przez cofanie się paliwa co w żadnym wypadku nie zaszkodzi i jak najbardziej można takowy zaworek dołożyć choć mogę się mylić co do oryginalnie złożonego zaworu na przewodach o którym mówisz nie jestem wszechwiedzący ale osobiście się z takim nie spotkałem
Wysłane z mojego Tornado 348 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Tornado 348 przy użyciu Tapatalka
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 819
- Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
- Lokalizacja: Skawina, malopolska
ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vagu
Szukalem i jest : macie fote przykladowego ARLa : czerwonym zaznaczylem zaworek zwrotny(fakt jest na wyjsciu z filtra a nie przed- on sie rozsypal w przypadku tego ATD), zoltym to jest ten zaworek z podgrzewaczem( wystepuje zarowmo w VP jak i PD)
VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vagu
To teraz może ktoś wpadnie na trop. Sytuacja powtarza się od poniedziałku codziennie.
Auto stoi w nocy w garażu.
Rano temp. ok. -1. Odpalam normalnie (zapomniałem nagrać film), następnie przejadę ponad 50 km, stawiam auto na 8h pod gołym niebem.
Po 8h wsiadam, temp. ok. +8 i dzieje się tak:
https://www.youtube.com/watch?v=A0LtAI0Qvwc" onclick="window.open(this.href);return false;
Zgaszę i odpala już normalnie (kontrolki świecą dalej bo błędy nieskasowane):
https://www.youtube.com/watch?v=jiEuP841qYQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Co to może być? Może przewody świec?
Auto stoi w nocy w garażu.
Rano temp. ok. -1. Odpalam normalnie (zapomniałem nagrać film), następnie przejadę ponad 50 km, stawiam auto na 8h pod gołym niebem.
Po 8h wsiadam, temp. ok. +8 i dzieje się tak:
https://www.youtube.com/watch?v=A0LtAI0Qvwc" onclick="window.open(this.href);return false;
Zgaszę i odpala już normalnie (kontrolki świecą dalej bo błędy nieskasowane):
https://www.youtube.com/watch?v=jiEuP841qYQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Co to może być? Może przewody świec?
GTB...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 87 gości