długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vag NAPRAWIONE
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vag NAPRAWIONE
Witam, niestety mam pierwszy problem od momentu kupna leona.
Wymieniłem świecie beru i nowy czujnik wału korbowego g28 delphi, ale nie pomogło nic.
Nie ma znaczenia, czy mróz czy ciepło, czy silnik zimny czy rozgrzany.
Za każdym razem długo kręci, kiedy już załapie wywala 3 kontrolki: świec, silnika i trakcji.
W vagu zostają błędy: czujnika g28 (czasem g40 i świec) i trakcji 01314 - Engine Control Module, 013 - Check DTC Memory - Intermittent.
Akumulator nowy.
Gdzie szukać przyczyny:
Rozrusznik?
Źle ustawiony kąt synchro (w kanale 004 kąt na +0,6)?
Czujnik temperatury?
Zgubił jakieś mapy z dawką startową w ecu?
Proszę o pomoc.
Wymieniłem świecie beru i nowy czujnik wału korbowego g28 delphi, ale nie pomogło nic.
Nie ma znaczenia, czy mróz czy ciepło, czy silnik zimny czy rozgrzany.
Za każdym razem długo kręci, kiedy już załapie wywala 3 kontrolki: świec, silnika i trakcji.
W vagu zostają błędy: czujnika g28 (czasem g40 i świec) i trakcji 01314 - Engine Control Module, 013 - Check DTC Memory - Intermittent.
Akumulator nowy.
Gdzie szukać przyczyny:
Rozrusznik?
Źle ustawiony kąt synchro (w kanale 004 kąt na +0,6)?
Czujnik temperatury?
Zgubił jakieś mapy z dawką startową w ecu?
Proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony ndz kwie 24, 2016 21:35 przez -michau-, łącznie zmieniany 1 raz.
GTB...
- ROBAL_26
- Gadatliwa bestia
- Posty: 734
- Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
- Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza
ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vagu
-michau-, koniecznie do zrobienia logi ,ale z doświadczenia jeśli wywala check i kontrolkę trakcji to możliwe że problem leży w pompkach , jaki przebieg auta ?
Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM
ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vagu
Logi? Nie problemu, mówisz i masz.
Przebieg około 450k km, olej motul 5w40, wymiana co 10k km, dolewka ok. 100-200ml.
basic
003 http://vaglog.pl/log_250031.html" onclick="window.open(this.href);return false;
011 http://vaglog.pl/log_250032.html" onclick="window.open(this.href);return false;
statyczne
001 http://vaglog.pl/log_250041.html" onclick="window.open(this.href);return false;
003 http://vaglog.pl/log_250042.html" onclick="window.open(this.href);return false;
004 http://vaglog.pl/log_250035.html" onclick="window.open(this.href);return false;
007 http://vaglog.pl/log_250044.html" onclick="window.open(this.href);return false;
008 http://vaglog.pl/log_250038.html" onclick="window.open(this.href);return false;
010 http://vaglog.pl/log_250039.html" onclick="window.open(this.href);return false;
011 http://vaglog.pl/log_250043.html" onclick="window.open(this.href);return false;
013 http://vaglog.pl/log_250036.html" onclick="window.open(this.href);return false;
018 http://vaglog.pl/log_250040.html" onclick="window.open(this.href);return false;
023 http://vaglog.pl/log_250037.html" onclick="window.open(this.href);return false;
dynamiczne
001 http://vaglog.pl/log_250026.html" onclick="window.open(this.href);return false;
003 http://vaglog.pl/log_250022.html" onclick="window.open(this.href);return false;
004 http://vaglog.pl/log_250023.html" onclick="window.open(this.href);return false;
008 http://vaglog.pl/log_250024.html" onclick="window.open(this.href);return false;
010 http://vaglog.pl/log_250029.html" onclick="window.open(this.href);return false;
011 http://vaglog.pl/log_250030.html" onclick="window.open(this.href);return false;
003 011 http://vaglog.pl/log_250028.html" onclick="window.open(this.href);return false;
010 011 http://vaglog.pl/log_250025.html" onclick="window.open(this.href);return false;
003 008 011 http://vaglog.pl/log_250027.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Przebieg około 450k km, olej motul 5w40, wymiana co 10k km, dolewka ok. 100-200ml.
basic
003 http://vaglog.pl/log_250031.html" onclick="window.open(this.href);return false;
011 http://vaglog.pl/log_250032.html" onclick="window.open(this.href);return false;
statyczne
001 http://vaglog.pl/log_250041.html" onclick="window.open(this.href);return false;
003 http://vaglog.pl/log_250042.html" onclick="window.open(this.href);return false;
004 http://vaglog.pl/log_250035.html" onclick="window.open(this.href);return false;
007 http://vaglog.pl/log_250044.html" onclick="window.open(this.href);return false;
008 http://vaglog.pl/log_250038.html" onclick="window.open(this.href);return false;
010 http://vaglog.pl/log_250039.html" onclick="window.open(this.href);return false;
011 http://vaglog.pl/log_250043.html" onclick="window.open(this.href);return false;
013 http://vaglog.pl/log_250036.html" onclick="window.open(this.href);return false;
018 http://vaglog.pl/log_250040.html" onclick="window.open(this.href);return false;
023 http://vaglog.pl/log_250037.html" onclick="window.open(this.href);return false;
dynamiczne
001 http://vaglog.pl/log_250026.html" onclick="window.open(this.href);return false;
003 http://vaglog.pl/log_250022.html" onclick="window.open(this.href);return false;
004 http://vaglog.pl/log_250023.html" onclick="window.open(this.href);return false;
008 http://vaglog.pl/log_250024.html" onclick="window.open(this.href);return false;
010 http://vaglog.pl/log_250029.html" onclick="window.open(this.href);return false;
011 http://vaglog.pl/log_250030.html" onclick="window.open(this.href);return false;
003 011 http://vaglog.pl/log_250028.html" onclick="window.open(this.href);return false;
010 011 http://vaglog.pl/log_250025.html" onclick="window.open(this.href);return false;
003 008 011 http://vaglog.pl/log_250027.html" onclick="window.open(this.href);return false;
GTB...
- ROBAL_26
- Gadatliwa bestia
- Posty: 734
- Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
- Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza
ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vagu
-michau-, zrób 013 ,018, 023 ale dynamiczny .ok ciekawe jak wałek i szklanki wyglądają ???
Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM
ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vagu
Dziś po dłuższym kręceniu, wywaleniu kontrolek i błędów, w vagu ukazał się po raz pierwszy błąd:
18263 - Powertrain Data Bus: Software Version Monitoring
Czyżby to tłumaczyło całe zamieszanie? Coś nie tak ze sterownikiem?
18263 - Powertrain Data Bus: Software Version Monitoring
Czyżby to tłumaczyło całe zamieszanie? Coś nie tak ze sterownikiem?
GTB...
ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vagu
Wszystkie czujniki zostały sprawdzone, są ok, dają sygnał.
Kąt synchro był na +2,2, finalnie ustawiony na -1,7 i poprawa natychmiastowa, pali na dotyk.
Potem dodatkowo wgrana nowa mapa z poprawionymi dawkami na rozruch.
Póki co jest ok, zobaczymy co dalej.
Kąt synchro był na +2,2, finalnie ustawiony na -1,7 i poprawa natychmiastowa, pali na dotyk.
Potem dodatkowo wgrana nowa mapa z poprawionymi dawkami na rozruch.
Póki co jest ok, zobaczymy co dalej.
GTB...
- ROBAL_26
- Gadatliwa bestia
- Posty: 734
- Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
- Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza
ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vagu
-michau-, kąt syncho powinien być jak najbliżej zera ustawiony czyli -0,6 :0,0 :+0,6 .ok
Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM
ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vagu
tak przez chwilę był ustawiony -0,6, potem daliśmy jeszcze trochę na minus
problem powrócił dziś ponownie, tj. długo kręcił, a jak załapał to migająca kontrola świec i check engine oraz kontrolka abs, w vagu błąd świecy 2 i 4 oraz czujnika g28,
jak wspominałem wyżej, czujniki wymienione na nowe, dają sygnał, sprawne, świece nowe, cofnięty kąt i odpalał pięknie przez 1 dzień, poprawiona dawka rozruchowa podczas zmiany programu,
i dalej nic...
powoli zaczyna brakować pomysłów, przewody-wiązka od czujników i świec do ecu, rozrusznik?
problem powrócił dziś ponownie, tj. długo kręcił, a jak załapał to migająca kontrola świec i check engine oraz kontrolka abs, w vagu błąd świecy 2 i 4 oraz czujnika g28,
jak wspominałem wyżej, czujniki wymienione na nowe, dają sygnał, sprawne, świece nowe, cofnięty kąt i odpalał pięknie przez 1 dzień, poprawiona dawka rozruchowa podczas zmiany programu,
i dalej nic...
powoli zaczyna brakować pomysłów, przewody-wiązka od czujników i świec do ecu, rozrusznik?
GTB...
- ROBAL_26
- Gadatliwa bestia
- Posty: 734
- Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
- Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza
ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vagu
-michau-, ECU wymieniałeś czy tylko robiliście aktualizację softu ?? może w ECU są zimne luty ?? miałem taki przypadek u znajomego w Fabii i było jak u ciebie działała jak chciała raz dobrze raz źle, wiązki sprawdzone nic ,wymienione części ,też nic i na końcu wyszły 2 czy 3 zimne luty.ok
Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM
ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vagu
tylko zmiana softu,
po nocy z rana wsiadam do auta i odpala... od strzała
po nocy z rana wsiadam do auta i odpala... od strzała
GTB...
- Michał_1977
- _
- Posty: 14208
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vagu
Podczas bardzo długiego kręcenia,potrafią pojawić się błędy z doopy wzięte. Pewnie spowodowane długim spadkiem napięcia dla różnych odbiorników.-michau- pisze:problem powrócił dziś ponownie, tj. długo kręcił, a jak załapał to migająca kontrola świec i check engine oraz kontrolka abs, w vagu błąd świecy 2 i 4 oraz czujnika g28,
Jak ostatnio miałem problem z odpaleniem Passata B5 w TDI bo walnęły sprężyny na tłokorozdzielaczu,to wywalało błedy zaworu N109,świec żarowych,mrugała kontrolka lampy Aladyna i to na żółto i szlak wie co jeszcze mogło się pojawić.
Poszukaj przyczyny w zasilaniu. Filtr paliwa,powietrze w paliwie etc.
Po nocy jest mu łatwiej,bo świeczki coś podgrzeją,ale jeśli jest ciepło i nie grzeją,to może faktycznie zmiana softu Cie czeka.
ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vagu
Dzięki za podpowiedzi.
Po zmianie softu już jestem.
Przed zmiana softu został cofnięty kąt synchronizacji, poprawa natychmiastowa, palił na dotyk.
Potem podczas zmiany programu tuner poprawił dawki rozruchowe. Było ok, ale 2 dni.
Dziś rano po nocy odpalił od strzała. Zobaczymy jak będzie za 2h kiedy wyjdę z pracy, bo od rana auto stoi pod chmurką i... wtedy jakby jest gorzej. Może rzeczywiście się mocno zapowietrza?
Aku nowy, świece nowe, filtra paliwa wymieniony w listopadzie 2015.
Po zmianie softu już jestem.
Przed zmiana softu został cofnięty kąt synchronizacji, poprawa natychmiastowa, palił na dotyk.
Potem podczas zmiany programu tuner poprawił dawki rozruchowe. Było ok, ale 2 dni.
Dziś rano po nocy odpalił od strzała. Zobaczymy jak będzie za 2h kiedy wyjdę z pracy, bo od rana auto stoi pod chmurką i... wtedy jakby jest gorzej. Może rzeczywiście się mocno zapowietrza?
Aku nowy, świece nowe, filtra paliwa wymieniony w listopadzie 2015.
GTB...
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 819
- Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
- Lokalizacja: Skawina, malopolska
ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vagu
Pompa wstepna w baku jest? dziala?
VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy w vagu
tak jak pisałem w moim ostatnim poście, sprawdziło się, auto pod chmurką od 8 rano, kręcił kręcił kręcił i jakoś zaskoczył, wywaliło kontroki i błędy,
zgasiłem, po kilku sekundach próba jeszcze raz, odpalił normalnie,
Maszan, no jest, a czy działa, jak dam na zapłon, to słychać takie dźwięki co kilka sekund, to jest to?
zgasiłem, po kilku sekundach próba jeszcze raz, odpalił normalnie,
Maszan, no jest, a czy działa, jak dam na zapłon, to słychać takie dźwięki co kilka sekund, to jest to?
GTB...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 55 gości