Wymiana jednego o-ringu na pompie i teraz nie odpala.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14220
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Wymiana jednego o-ringu na pompie i teraz nie odpala.

Post autor: Michał_1977 » sob mar 19, 2016 16:37

Witajcie.
Potrzebuję szybkiej pomocy. Pacjent to Passat B5 1,9TDI chyba 110km.
Wymieniłem o-ring na tej dużej zaślepce ze śrubką,czy jak to zwał,między nurnikami (króćcami przewodów wtryskowych) i po tym zabiegu auto nie zapala. Po poluzowaniu przewodów wtryskowych przy wtryskach,paliwo strzela niemal aż pod sufit,ale po dokręceniu nie zapala. Z wydechu ani,ani...
Jedynie troche ropy z pompy się wylało,po wykręceniu tej zaślepki z głowiczki i nic więcej nie mam sobie do zarzucenia. Odpinałem 2 kostki w okolicach pompy,ale poprawnie znów je spiąłem
Podpiąłem VAG i widzę takie błędy:
18058 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Instrument Cluster
P1650 - 35-10 - - - Intermittent
oprócz tego jeszcze:
18008
18027
17946
Nie mam pojęcia,ile z tych błędów było przed robotą.

Zdesperowany,odpaliłem go psikając 2 razy plackiem w dolot. Pracował równo,ale jakby ciszej (bardziej miękko). Po zgaszeniu znów nie odpalał. Znów odpaliłem plackiem i przejechałem się. Kompletny brak mocy,jak zwykłe SDI... Po nagrzaniu do 90*,nie odpala nawet na placku... :panna:

Wymontowałem zawór z pompy N109 i działa poprawnie. Nie zacina się.

Macie jakieś pomysły,bo z małego problemu jakim był wyciek,zrobił się duży problem?...

Aha,po podaniu napięcia na krótko z aku na N109,też nie odpala.

EDIT:
Przy ECU znalazłem zjarany bezpiecznik 25A,zmieniłem. Przy przekaźniku 219 wyczyściłem nóżki,ale zauważyłem,że dla środkowego pina,nie ma nic w gnieździe,tylko dziura.
Po tej operacji usunąłem błedy,a wcześniej nie mogłem usunąć tego pierwszego - 18058.
Odkręciłem pokrywę nastawnika i po zapłonie nastawnik skacze na 100% i wraca do zera. Nie utrzymuje się w jakiejś określonej pozycji i w trakcie kręcenia silnikiem też nie. Cały czas na zero...
Nie mam już pomysłów... :banghead:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Wymiana jednego o-ringu na pompie i teraz nie odpala.

Post autor: munior » sob mar 19, 2016 20:28

Michał_1977 pisze:Nie mam już pomysłów..
Mnie dość dawno temu , zdarzył podobny cud z tą zaślepką ,na szczescie we własnym aucie i pod domem ,bo nigdzie bym juz po tym nie pojechał . Trochę sie tam pociło ,a ja nie mialem klucza ,to w przypływie geniuszu :kac: myslę sobie ,dokręcę tym co mam ,może przestanie ciec ....wziałem więc mały przecinak ,młoteczek i "dokręciłem '' .Zrobiłem to w czasie pracy silnika, po prostu jedno uderzenie przecinakiem w bok śruby ,w strone którą się dokręca ...silnik natychmiast zgasł ..."no to żem dokręcił ",myślę sobie ,jakieś naprężenia wystąpiły i pewnie tloczek pękł ...po rozebraniu ,wszystko na miejscu ,żadnych widocznych szkód na tłoczku i głowiczce ,obejrzałem wszystko dokładnie .Niestety silnik juz na tej głowiczce nie odpalał i musiałem wsadzić inną .Głowiczkę mam do dziś ,moze kiedyś oddam ją do jakiejś ekspertyzy :jezor: Bo do dziś nie wiem i pewnie się nie dowiem, co było przyczyną .Kiedyś jeszcze zdarzylo mi sie przez roztargnienie ,nie dokrecic dobrze tej zaślepki ,tyle co siedziała nasadka i ręcznie do oporu ...skutek auto odpalało po dluuuugim kreceniu.Następny "cud " myśle sobie ,bo zanim sie zorientowałem że nie dokręciłem ,już szykowałem drugą pompe na wymiane .Na szczęście sprawdziłem ,dokręciłem tą zaślepke i po problemie .Także Michał ja bym spróbował jeszcze raz odkręcić i zobaczyć czy się oring nie przyciął i kawałek gdzieś nie podlazł ...jak nic tam nie bedzie widac ,to obawiam się, ze tak jak ja ,bedziesz musiał wymienic całą głowiczkę .Niby w mechanice nie ma cudów ,ale obawiam się że po tym co Tobie i mi sie zdarzyło ,w przypadku tej zaślepki ,jednak się zdarzają :hmm: bo prucz opisanego przypadku z zaślepką ,parę ''cudów '' które teoretycznie nie powinny się zdarzyć ,już mi się zdarzyło i od jakiegoś czasu nie używam słowa "to nie mozliwe i się nie może zdarzyć "


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14220
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Wymiana jednego o-ringu na pompie i teraz nie odpala.

Post autor: Michał_1977 » sob mar 19, 2016 22:10

munior, tylko ja go z bidą na placku odpaliłem i niby silnik chodził,tylko moc mała. Kąt wtrysku w okolicach 46,ale mógł tak być wcześniej,nie wiem.
Tej zaślepki nie mogłem odkręcić za pomocą "żaby",więc pomogłem sobie dłutkiem i młoteczkiem,żeby zrobić zadzior,bo żaba się ślizgała.
Po głowie mi chodzi,że może wtryski złapało i ledwie cedzą,bo na blacie,bagatela-prawie pół miliona,więc super to one nie są,nawet jeśli gdzieś przy 25kkm były zmieniane.
Przytargałem ze swych zbiorów jakąś głowiczkę,odkręciłem tą zaślepkę i dumałem co mogło się spierdzielić. Stanąłem na niczym,bo w środku solidny kawał żelastwa,a w nim pracuje tłoczek :?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Wymiana jednego o-ringu na pompie i teraz nie odpala.

Post autor: munior » sob mar 19, 2016 22:33

Michał_1977 pisze:tylko ja go z bidą na placku odpaliłem i niby silnik chodził,tylko moc mała.
Jak przed tą wymianą oringu , moc miał normalną ,to faktycznie albo jakiś pechowy zbieg okoliczność ,albo ...no własnie ,jeden z "cudów'' ,które teoretycznie nie mają prawa się zdarzyć ,ale raz na tysiac przypadków się zdarzają :hmm: nie pozostaje ci nic innego jak podmienić głowiczkę na jakąś sprawną i bedzie wszystko jasne...choć po opisanych objawach ,według mnie to jednak coś z głowiczką :-(


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14220
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Wymiana jednego o-ringu na pompie i teraz nie odpala.

Post autor: Michał_1977 » sob mar 19, 2016 23:37

munior, spójrz na ten obrazek. Co tam mogło się zepsuć? :bajer:
http://www.tdi-tuning.pl/tools/pompyve/ ... zekruj.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Wymiana jednego o-ringu na pompie i teraz nie odpala.

Post autor: munior » ndz mar 20, 2016 12:29

Michał_1977 pisze:spójrz na ten obrazek. Co tam mogło się zepsuć?
Wiem że nic ...fakty są jednak takie, że w moim przypadku ,po uderzeniu przecinakiem w tą zaślkepkę ,przy pracującym silniku ,silnik zgasł i już nie odpalił ...po rozebraniu nie znalazłem tam żadnego widocznego uszkodzenia ...także do dziś tej zagadki nie rozwiązałem ,dlatego używam sformułowania "cud ''


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

rex_hunt
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 17:29
Lokalizacja: Podlaskie

Wymiana jednego o-ringu na pompie i teraz nie odpala.

Post autor: rex_hunt » ndz mar 20, 2016 17:56

Nie wiem czy dobrze widzę ale wydaje mi się, że ta pechowa zaślepka opiera się na metalowym pierścieniu , który nie jest integralną częścią głowiczki a wygląda jakby był tam wprasowany. Inaczej chyba nie byłoby możliwiści wykonania otworu doprowadzającego paliwo do tłoczka. Być może ten pierścień poruszył się od uderzenia i całość straciła szczelność.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14220
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Wymiana jednego o-ringu na pompie i teraz nie odpala.

Post autor: Michał_1977 » ndz mar 20, 2016 19:29

rex_hunt pisze:Być może ten pierścień poruszył się od uderzenia i całość straciła szczelność.
Też to właśnie rozkminiam,ale gdybym przyłożył młotem dwukilowym i to tak zza pleców,to bym zrozumiał,a ja małym młoteczkiem i ostrym dłutkiem wydzióbałem takiego zadziora w jednym miejscu,żeby żaba mi się nie ślizgała.
Qfa,być może jest to kara za moja zapominalstwo,bo tyle razy już sobie mówiłem,że kupię ten cholerny klucz i zawsze zapominałem... :banghead:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14220
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Wymiana jednego o-ringu na pompie i teraz nie odpala.

Post autor: Michał_1977 » pn mar 21, 2016 17:02

Przyczyna problemu zdiagnozowana. Oto ona... :panna:

Obrazek

Szybki kurs 30km do pompiarza i jest zestaw naprawczy :bigok:

Obrazek

EDIT:
Silnik zapalił,ustawienia w normie,auto pojechało
:okej:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

przemlin
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 922
Rejestracja: wt sty 06, 2009 20:31
Lokalizacja: kwidzyn

Wymiana jednego o-ringu na pompie i teraz nie odpala.

Post autor: przemlin » wt mar 22, 2016 17:34

co to jepło???co to za sprezynki?? i od czego? przypadek?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14220
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Wymiana jednego o-ringu na pompie i teraz nie odpala.

Post autor: Michał_1977 » sob kwie 09, 2016 08:15

przemlin pisze:co to jepło???co to za sprezynki?? i od czego? przypadek?
Nie widziałem Twojego postu,sorki za zwłokę.
To są sprężyny od tłokorozdzielacza.
Uszczelniałem wiele pomp,w których po rozebraniu znajdywałem pęknięte sprężyny. Trzeba je było przy okazji wymieniać. Tutaj pewnie też już były popękane,ale jak stuknąłem w pompę,to po prostu kawałki zwojów wskoczyły w siebie i długość całkowita skróciła się.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Re: Wymiana jednego o-ringu na pompie i teraz nie odpala.

Post autor: karol8114 » sob kwie 09, 2016 21:11

Witam, nie chcę zakładać nowego tematu, do rzeczy. Pacjent passat B5 AFN, delikatnie sączy się ON z tej zaślepki między nurnikami, nie ze śruby M8 tylko spod tej większej ( o dziwnym kluczu), czy da się wymienić to na aucie, jest tam podkładka, oring? i czy mogę dokupić klucz? W AAZ wymieniałem oring głowicy tłokorozdzielacza ale z takim wyciekiem nie miałem do czynienia.



Awatar użytkownika
bzdzioch1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: ndz mar 17, 2013 20:16
Lokalizacja: Szczecinek/Krosino

Wymiana jednego o-ringu na pompie i teraz nie odpala.

Post autor: bzdzioch1 » ndz kwie 10, 2016 11:50

Jest tam orig gumowy. Nasadkę taka kupisz na allegro bez problemu.



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Re: Wymiana jednego o-ringu na pompie i teraz nie odpala.

Post autor: karol8114 » ndz kwie 10, 2016 12:21

Szanowni forumowicze, czy możecie potwierdzić czy ten oring i klucz będą pasowały do AFN? 1 460 210 349 BOSCH - duży oring pod nietypową śrubą oraz
http://allegro.pl/klucz-nasadka-trojkat ... 13298.html" onclick="window.open(this.href);return false; Dziękuje za odpowiedzi.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 152 gości