M-TDI w mkII syncro
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
u mnie fabryczna (chyba że modzili w niemczech) była za długaTrochim pisze:ok to żeby rozwiać moje wątpliwości to napisz czy te fabryczne były za krótkie do tej skrzyni czy za długie a może przeguby nie pasowały.
aha i wymieniłem ją na z mk2 wraz z wewnętrzym przegubem odkręcając tylko przegubik z flanszy
- Trochim
- Gadatliwa bestia
- Posty: 517
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
- Lokalizacja: betonów
- Kontakt:
cholera co to za zmiany nazwy tematu?
pozatym podsumawoania jeszcze żadnego nie było, bo auto jeszcze na centymert sie nie ruszyło
jak narazie świece zarowe do wymiany (wszystkie padnięte), popracowanie na instalacją silnika co by zaczoł palić z kluczyka, orurowanie do ic.
a tak z bonusów to zopatrzyłem się w poł turbiny k24 (część "zimną" z wirnikiem) i całą k14 od SB razem z kolektorem wydechowym. Zobaczymy czy bedzie się dało połączyc te dwie turbiny i pózniej hybryda k24 z k14 (o ile bedzie to sprawne i spasuje) idzie do zamontowania do tego silnika ale to nie wcześniej jak na wiosne.
pozatym podsumawoania jeszcze żadnego nie było, bo auto jeszcze na centymert sie nie ruszyło
jak narazie świece zarowe do wymiany (wszystkie padnięte), popracowanie na instalacją silnika co by zaczoł palić z kluczyka, orurowanie do ic.
a tak z bonusów to zopatrzyłem się w poł turbiny k24 (część "zimną" z wirnikiem) i całą k14 od SB razem z kolektorem wydechowym. Zobaczymy czy bedzie się dało połączyc te dwie turbiny i pózniej hybryda k24 z k14 (o ile bedzie to sprawne i spasuje) idzie do zamontowania do tego silnika ale to nie wcześniej jak na wiosne.
Nissan Patrol K160
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Sorry ale twoj temat w zadnym stopniu nie opisywal tego co przekazujesz wiec poprawilem.. na przyszlosc precyzuj jak i pozostali - bedzie porzadek na forum.Trochim pisze:cholera co to za zmiany nazwy tematu?
Pozdro
Gitner
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
- Trochim
- Gadatliwa bestia
- Posty: 517
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
- Lokalizacja: betonów
- Kontakt:
w takim razie zmieniam na coś bardziej pasującego.Gitner pisze:Sorry ale twoj temat w zadnym stopniu nie opisywal tego co przekazujesz wiec poprawilem.. na przyszlosc precyzuj jak i pozostali - bedzie porzadek na forum.Trochim pisze:cholera co to za zmiany nazwy tematu?
Pozdro
Gitner
Nissan Patrol K160
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
OKITrochim pisze:w takim razie zmieniam na coś bardziej pasującego.Gitner pisze:Sorry ale twoj temat w zadnym stopniu nie opisywal tego co przekazujesz wiec poprawilem.. na przyszlosc precyzuj jak i pozostali - bedzie porzadek na forum.Trochim pisze:cholera co to za zmiany nazwy tematu?
Pozdro
Gitner
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
- Trochim
- Gadatliwa bestia
- Posty: 517
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
- Lokalizacja: betonów
- Kontakt:
jak jeszcze kogoś to interesuje to problem z półosiami rozwiąże podobnie jak Ventil.
czyli zakładam komplet z mkIII.
aha lewa lewa półoś w "normalnym" mkII syncro (nie G60 i rallye) ma długość 510 mm i jest to taka sama jak w mkIII, passatach B3 i B4 oczywiście od wersji syncro. Także jak sie komuś ukręci to bedzie już wiedział czego szukać, w audi 100 (nie quatro) jedna z półosi też ma taka długość i powinna pasować
czyli zakładam komplet z mkIII.
aha lewa lewa półoś w "normalnym" mkII syncro (nie G60 i rallye) ma długość 510 mm i jest to taka sama jak w mkIII, passatach B3 i B4 oczywiście od wersji syncro. Także jak sie komuś ukręci to bedzie już wiedział czego szukać, w audi 100 (nie quatro) jedna z półosi też ma taka długość i powinna pasować
Nissan Patrol K160
A ja właśnie wróciłem z warsztatu. Dzis jako ciekawostke wklejam to zdjęcie:
To sterownik z potencjometrem od pedału "gazu". Potencjometr jest z MKII TDI 1Z. Sterownik to układ zamieniający napięcie na szerokość impulsu - po dyskusjach w któryms temacie na forum zdecydowałem że nada się do sterowania pompą, turbina VNT i kątem wtrysku. Dzis pierwszy test - sterowanie pompą juz nie "na sucho" ale realnie na silniku. Motor udało mi się odpalić, na razie bez turbiny i z pompa wstępnie ustawioną "na oko". Nie ma jeszcze sterowania kątem wtrysku ale to już będzie dość proste. Ponizej zapodaję link do filmu - jest dość kiepskiej jakości bo z komórki ale przekonwertowałem go z .3gp do .avi. Dźwięk jest minimalnie po tym przekonwertowaniu niezsynchronizowany ale nie potrafiłem sobie z tym poradzic. Autko po przekręceniu potencjometru wkręca się "jak głupie" na obroty. Nie podłączony jest jeszcze układ chłodzenia. Auto zapaliło bez podgrzewania świec.
FILMIK PIERWSZY START
Pozdrawiam i życzę udanej dłubaniny przy Waszych potworach
Trochim - gdybys zdecydował sie na zamiane pompy z mechanicznej na elektroniczną to służę pomocą. Kożyści to przede wszystkim brak ograniczenia dawki w górnych obrotach, dowolna regulacja z kabiny np. ograniczenie mocy (economic, hehe) itd.
To sterownik z potencjometrem od pedału "gazu". Potencjometr jest z MKII TDI 1Z. Sterownik to układ zamieniający napięcie na szerokość impulsu - po dyskusjach w któryms temacie na forum zdecydowałem że nada się do sterowania pompą, turbina VNT i kątem wtrysku. Dzis pierwszy test - sterowanie pompą juz nie "na sucho" ale realnie na silniku. Motor udało mi się odpalić, na razie bez turbiny i z pompa wstępnie ustawioną "na oko". Nie ma jeszcze sterowania kątem wtrysku ale to już będzie dość proste. Ponizej zapodaję link do filmu - jest dość kiepskiej jakości bo z komórki ale przekonwertowałem go z .3gp do .avi. Dźwięk jest minimalnie po tym przekonwertowaniu niezsynchronizowany ale nie potrafiłem sobie z tym poradzic. Autko po przekręceniu potencjometru wkręca się "jak głupie" na obroty. Nie podłączony jest jeszcze układ chłodzenia. Auto zapaliło bez podgrzewania świec.
FILMIK PIERWSZY START
Pozdrawiam i życzę udanej dłubaniny przy Waszych potworach
Trochim - gdybys zdecydował sie na zamiane pompy z mechanicznej na elektroniczną to służę pomocą. Kożyści to przede wszystkim brak ograniczenia dawki w górnych obrotach, dowolna regulacja z kabiny np. ograniczenie mocy (economic, hehe) itd.
- Trochim
- Gadatliwa bestia
- Posty: 517
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
- Lokalizacja: betonów
- Kontakt:
ładnie zagadał, moje gratulacje
narazie chcę sie pobawić z tą pompą ale może kiedyś
wczoraj ustawiałem początek wtrysku w silniku, znaczy próbowałem bo wyregulować moę na maks 0.85 mm. Porównywałem płytki kułaczkowe z tej pompy co mam i z pompy od tdi ta moja ma bardziej ostrzejsze i krótsze podejście wzniesienia na tej płytce. więc mam małe pole do popisu z ustawieniem początku wtrysku, a o dynamicznym jeszcze nie wspominam hehe
mój też palił bez świec bo wszystkie spalone hehe
tu mam pytanie czy w TDI świece zarowe włączją się tylko jak zapala się kontrolka czy włączają sie też bez informowania? Bo muszę jakieś sterowanie tego wymyśleć i chcę zastosować przekaźnik od mkII oczywiście ze zmienionami temp i czasami.
narazie chcę sie pobawić z tą pompą ale może kiedyś
wczoraj ustawiałem początek wtrysku w silniku, znaczy próbowałem bo wyregulować moę na maks 0.85 mm. Porównywałem płytki kułaczkowe z tej pompy co mam i z pompy od tdi ta moja ma bardziej ostrzejsze i krótsze podejście wzniesienia na tej płytce. więc mam małe pole do popisu z ustawieniem początku wtrysku, a o dynamicznym jeszcze nie wspominam hehe
mój też palił bez świec bo wszystkie spalone hehe
tu mam pytanie czy w TDI świece zarowe włączją się tylko jak zapala się kontrolka czy włączają sie też bez informowania? Bo muszę jakieś sterowanie tego wymyśleć i chcę zastosować przekaźnik od mkII oczywiście ze zmienionami temp i czasami.
Nissan Patrol K160
- Bula88
- Forum Master
- Posty: 1097
- Rejestracja: wt cze 21, 2005 17:13
- Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
- Kontakt:
w tdi grzeja tylko gdy temperatura spada ponizej chyba 9 stopni i zawsze jest to sygnalizowane kontrolkaTrochim pisze:tu mam pytanie czy w TDI świece zarowe włączją się tylko jak zapala się kontrolka czy włączają sie też bez informowania? Bo muszę jakieś sterowanie tego wymyśleć i chcę zastosować przekaźnik od mkII oczywiście ze zmienionami temp i czasami.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości