1.4 TSI szarpie/ścina przy pełnym obciążeniu (gaz do dechy)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.4 TSI szarpie/ścina przy pełnym obciążeniu (gaz do dechy)
Witam, posiadam samochód z silnikiem 1.4 TSI 160 koni. Wiem że może odgrzewam stery temat ale przeczytałem wszystko i wszędzie na temat mojego problemu i niezanalazłem jednoznacznej odpowiedzi.
Opis problemu:
1. Pierwszym problemem było to że podczas przyspieszania, przy wciśnięciu gazu do dechy samochód w zakresie obrotów 1800 - 3000 potrafił się tak gdyby szarpnąć/przyciąć/zadławić (nie wiem jak to nazwać) z dwa trzy razy,jest to dosyć mocno odczuwalne, szczegównie to pierwsze przydławienie które występuje ok 1800/2000 obr.min, dodam ze przy przyspieszaniu z gazem wcisnietym w 50% nic takiego nie miało miejsca. Po podpięciu do komputera brak jakichkolwiek błędów. Po oddaniu samochodu do mechanika stwierdził że trzeba wymienić pompe wody wraz z elektromagnesem. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów samochód znowu zaczoł dawać takie same objawy. Auto wróciło do mechanika i po kilku dniach okazało się że jedna z cewek była padnięta. Mechanik przed oddaniem auta stwierdził ze przejechł kilkadziesiąt kilometrów i wszystko było ok, problem niby został usunięty.
2. Po kilku dniach, przed oddaniem mi samochodu zadzwonił że jednak wynikł problem z wypadaniem zapłonu. Z tego co mówił przez telefon dzieje się dziwna rzecz, za każdym razem ten zapłon wypada na innej cewce (nawet na tej nowej).
Nie wiem czy istotną informacją jest to że niedawno w samochodzie miałem kuny.
Dodam że turbina i rozrząd były robione kilka tysięcy kilometrów wcześniej, zaworek przy turbinie również. Samochód aktualnie ma przebieg 112 tys km i pochodzi z 2008 roku.
Kompresja silnika jest OK. Świece też podobno zostały wymienione.
Czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły ? z góry dziekuje .
Opis problemu:
1. Pierwszym problemem było to że podczas przyspieszania, przy wciśnięciu gazu do dechy samochód w zakresie obrotów 1800 - 3000 potrafił się tak gdyby szarpnąć/przyciąć/zadławić (nie wiem jak to nazwać) z dwa trzy razy,jest to dosyć mocno odczuwalne, szczegównie to pierwsze przydławienie które występuje ok 1800/2000 obr.min, dodam ze przy przyspieszaniu z gazem wcisnietym w 50% nic takiego nie miało miejsca. Po podpięciu do komputera brak jakichkolwiek błędów. Po oddaniu samochodu do mechanika stwierdził że trzeba wymienić pompe wody wraz z elektromagnesem. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów samochód znowu zaczoł dawać takie same objawy. Auto wróciło do mechanika i po kilku dniach okazało się że jedna z cewek była padnięta. Mechanik przed oddaniem auta stwierdził ze przejechł kilkadziesiąt kilometrów i wszystko było ok, problem niby został usunięty.
2. Po kilku dniach, przed oddaniem mi samochodu zadzwonił że jednak wynikł problem z wypadaniem zapłonu. Z tego co mówił przez telefon dzieje się dziwna rzecz, za każdym razem ten zapłon wypada na innej cewce (nawet na tej nowej).
Nie wiem czy istotną informacją jest to że niedawno w samochodzie miałem kuny.
Dodam że turbina i rozrząd były robione kilka tysięcy kilometrów wcześniej, zaworek przy turbinie również. Samochód aktualnie ma przebieg 112 tys km i pochodzi z 2008 roku.
Kompresja silnika jest OK. Świece też podobno zostały wymienione.
Czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły ? z góry dziekuje .
Ostatnio zmieniony pt mar 04, 2016 00:34 przez bobek1234, łącznie zmieniany 1 raz.
1.4 TSI szarpie/ścina przy pełnym obciążeniu (gaz do dechy)
bobek1234 wrzuć scan błędów vcds bo ten mechanik to jakiś mistrz świata widzę
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam GTI R i inne mocne sztuki ;)
2016 AUDI RS6 EXHAUST SOUND
2016 AUDI RS6 EXHAUST SOUND
Re: 1.4 TSI szarpie/ścina przy pełnym obciążeniu (gaz do dec
Postaram się dostarczyć zdjęcie z błędami
Dzisiejsza diagnoza : "przy 2000obr/min podczas jazdy wyskakuje zaplon i czuć szarpciecie, najgorzej jest na 4 cylindrze, prawdopodobnie jest to "nagar" i trzeba zrobić głowicę. Kompresja silnia zarowno na zimnym jak i na rozgrzanym silniku ktora mierzona jest na warsztacie wychodzi wzorcowa."
Głowica może mieć coś wspólnego z wypadaniem zapłonu ?
W skrócie:
- wypadanie zapłonu przy 2000 obr/min
- za każdym razem wypada na innym cylindrze, najwięcej na 4 najmniej na 1
- szarpnięcie czuć tylko przy 2000 obr/min
- kompresja silnika ok : 12,5/13 bar
- cewki i świece podmienione, nic to nie zmienia
- rozrząd, turbo, kompresor O.K
Dzisiejsza diagnoza : "przy 2000obr/min podczas jazdy wyskakuje zaplon i czuć szarpciecie, najgorzej jest na 4 cylindrze, prawdopodobnie jest to "nagar" i trzeba zrobić głowicę. Kompresja silnia zarowno na zimnym jak i na rozgrzanym silniku ktora mierzona jest na warsztacie wychodzi wzorcowa."
Głowica może mieć coś wspólnego z wypadaniem zapłonu ?
W skrócie:
- wypadanie zapłonu przy 2000 obr/min
- za każdym razem wypada na innym cylindrze, najwięcej na 4 najmniej na 1
- szarpnięcie czuć tylko przy 2000 obr/min
- kompresja silnika ok : 12,5/13 bar
- cewki i świece podmienione, nic to nie zmienia
- rozrząd, turbo, kompresor O.K
Re: 1.4 TSI szarpie/ścina przy pełnym obciążeniu (gaz do dec
wszystko możebobek1234 pisze:Głowica może mieć coś wspólnego z wypadaniem zapłonu ?
za duże przerwy na pierścieniach, zawieszające się zawory, grzybki nadpalone, prowadnice zaworowe, pęknięty tłok, kwestia programowania, zawalone kanały dolotowe
generalnie musisz rozebrać albo endoskop żeby zobaczyć wnętrze cylindrów
ps.
a na samym początku
przeczyść wtryski, przeczyść komorę spalania jakimiś środkami (Liqui Moly polecam)
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam GTI R i inne mocne sztuki ;)
2016 AUDI RS6 EXHAUST SOUND
2016 AUDI RS6 EXHAUST SOUND
1.4 TSI szarpie/ścina przy pełnym obciążeniu (gaz do dechy)
Liqui Moly Pro-Line Benzin System Reinger ?
Czy urzycie tego środka niepogorszy sytuacji ?
Z racji tego że jest to tsi,trochę strach cokolwiek coś samemu przy nim grzebać. W dodatku żaden ze mechanik.
Mogę tym autem się poruszać czy raczej go unieruchomic ?
Czy urzycie tego środka niepogorszy sytuacji ?
Z racji tego że jest to tsi,trochę strach cokolwiek coś samemu przy nim grzebać. W dodatku żaden ze mechanik.
Mogę tym autem się poruszać czy raczej go unieruchomic ?
1.4 TSI szarpie/ścina przy pełnym obciążeniu (gaz do dechy)
bobek1234 w przyszłym tygodniu podam Ci nazwę tego środka Liqui Moly
No i jakiś namiar na magika od CAVD
No i jakiś namiar na magika od CAVD
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam GTI R i inne mocne sztuki ;)
2016 AUDI RS6 EXHAUST SOUND
2016 AUDI RS6 EXHAUST SOUND
1.4 TSI szarpie/ścina przy pełnym obciążeniu (gaz do dechy)
luki_s3 czekam na informację
Któryś z Panów jest mi jeszcze wstanie pomóc bądź doradzić ?
Z góry dziękuję
Któryś z Panów jest mi jeszcze wstanie pomóc bądź doradzić ?
Z góry dziękuję
Re: 1.4 TSI szarpie/ścina przy pełnym obciążeniu (gaz do dec
no właśnie o to chodzibobek1234 pisze: Liqui Moly Pro-Line Benzin System Reinger ?
wlej do baku, zatankuj do pełna i wyjeździj
na pw masz numer telbobek1234 pisze:luki_s3 czekam na informację
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam GTI R i inne mocne sztuki ;)
2016 AUDI RS6 EXHAUST SOUND
2016 AUDI RS6 EXHAUST SOUND
1.4 TSI szarpie/ścina przy pełnym obciążeniu (gaz do dechy)
Podobny problem jest tutaj: viewtopic.php?f=139&t=591718" onclick="window.open(this.href);return false;
Możliwe że u ciebie będzie podobnie.
Możliwe że u ciebie będzie podobnie.
1.4 TSI szarpie/ścina przy pełnym obciążeniu (gaz do dechy)
Podsumowując :
- wymiana sprzęgiełka kompresora z pompą wody
- wymiana uszczelek kompresora
- wymontowanie, sprawdzenie turbo, wymiana kolektora wydechowego (był na gwarancji)
- wymiana cewki zapłonowej na jednym z cylindrów
- wymiana świec zapłonowych
- czyszczenie przepustnicy + adaptacja
- czyszczenie przepływomierza
- czyszczenie czujników i układów dolotowych
- pomiar szczelności układu dolotowego - OK
- pomiar kompresji silnika - OK 12,5/13 bar
- sprawdzenie zaworów (m.in N75) - OK
- został sprawdzony rozrząd
Jak na razie bez zmian.
Stwierdzono że
- może być to zapaskudzony układ paliwowy
- wtryski
- w najgorszym razie głowica ?
Samochód na razie został zalany preparatem do czyszczenia wtrysków Liqui Moly Pro Line Benzin System Reinger. Tylko tak się zastanawiam czy nie powinienem wcześniej wymienić filtra paliwa (był wymieniany 5tys km wcześniej, jeszcze przed moim zakupem) ? Auto dłuższy czas stało po moim zakupie. Po tym jak zacząłem jeździć zdarzyło mi się kilka razy zejść z poziomem paliwo do bardzo niskiego poziomu (prawie do 0).
Pozdrawiam, bobek1234.
- wymiana sprzęgiełka kompresora z pompą wody
- wymiana uszczelek kompresora
- wymontowanie, sprawdzenie turbo, wymiana kolektora wydechowego (był na gwarancji)
- wymiana cewki zapłonowej na jednym z cylindrów
- wymiana świec zapłonowych
- czyszczenie przepustnicy + adaptacja
- czyszczenie przepływomierza
- czyszczenie czujników i układów dolotowych
- pomiar szczelności układu dolotowego - OK
- pomiar kompresji silnika - OK 12,5/13 bar
- sprawdzenie zaworów (m.in N75) - OK
- został sprawdzony rozrząd
Jak na razie bez zmian.
Stwierdzono że
- może być to zapaskudzony układ paliwowy
- wtryski
- w najgorszym razie głowica ?
Samochód na razie został zalany preparatem do czyszczenia wtrysków Liqui Moly Pro Line Benzin System Reinger. Tylko tak się zastanawiam czy nie powinienem wcześniej wymienić filtra paliwa (był wymieniany 5tys km wcześniej, jeszcze przed moim zakupem) ? Auto dłuższy czas stało po moim zakupie. Po tym jak zacząłem jeździć zdarzyło mi się kilka razy zejść z poziomem paliwo do bardzo niskiego poziomu (prawie do 0).
Pozdrawiam, bobek1234.
1.4 TSI szarpie/ścina przy pełnym obciążeniu (gaz do dechy)
Witam, sprawa wypadania zapłonu i szarpania prawdopodobnie nareszcie została rozwiązana.
Okazalo sie ze usterka byla zwiazana z elektroniką.
Po wymianie 4 cewek na nowe i przejechaniu kilkunastu kilometrów problem powrócił, nadal był problem z wypadajacym zapłonem. Przy dodaniu gazu czuć bylo szarpniecie i zaczol mrugac check. Blad:wyapdanie zaplonu. Jazda testowa z komputerem : za każdym razem zapłon wypadał na innym z cylindrów. Na jednym z nich zdarzało się to najczęściej. Po przełożeniu cewek okazało się że problemem była jedna spalona cewka. Prawdopodobnie działo się to za każdym razem przy obciążeniu - cewka się paliła, potem juz za kazdym razem kiedy wciskalo sie gaz w podloge zapłon wypadał co dawało objaw szarpania.
Diagnoza i naprawa :
"Naprawa zasilania sterownika instalacji zapłonowej"
Przejechałem już prawie 400km i nic się nie dzieje. Wszystko jest o.k. żadnego wypadania zapłonu. mam nadzieję że sprawa została zamknięta
Okazalo sie ze usterka byla zwiazana z elektroniką.
Po wymianie 4 cewek na nowe i przejechaniu kilkunastu kilometrów problem powrócił, nadal był problem z wypadajacym zapłonem. Przy dodaniu gazu czuć bylo szarpniecie i zaczol mrugac check. Blad:wyapdanie zaplonu. Jazda testowa z komputerem : za każdym razem zapłon wypadał na innym z cylindrów. Na jednym z nich zdarzało się to najczęściej. Po przełożeniu cewek okazało się że problemem była jedna spalona cewka. Prawdopodobnie działo się to za każdym razem przy obciążeniu - cewka się paliła, potem juz za kazdym razem kiedy wciskalo sie gaz w podloge zapłon wypadał co dawało objaw szarpania.
Diagnoza i naprawa :
"Naprawa zasilania sterownika instalacji zapłonowej"
Przejechałem już prawie 400km i nic się nie dzieje. Wszystko jest o.k. żadnego wypadania zapłonu. mam nadzieję że sprawa została zamknięta
1.4 TSI szarpie/ścina przy pełnym obciążeniu (gaz do dechy)
Potwierdzam, że to mogło być przyczyną. Spotkałem się już z taką usterką w Golfie kolegi. Objawy w sumie podobne. Być może to kolejna częsta przypadłość 1.4 TSI
1.4 TSI szarpie/ścina przy pełnym obciążeniu (gaz do dechy)
bobek1234 no to trochę zajęło temu magikowi...
ważne że masz sprawny samochód
ważne że masz sprawny samochód
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam GTI R i inne mocne sztuki ;)
2016 AUDI RS6 EXHAUST SOUND
2016 AUDI RS6 EXHAUST SOUND
1.4 TSI szarpie/ścina przy pełnym obciążeniu (gaz do dechy)
luki_s3, samochód oddałem do VAG Serwis Kolasinscy w Gliwicach, zdiagnozowali to w kilka dni. Do sprawy podeszli z odpowiednim dystansem ale wpełni profesjonalnie.Naprawdę polecam tychh Panów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości