Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Chcesz kupić, bądź sprowadzić auto..nie wiesz, które wybrać? Napisz o tym tutaj...

Moderatorzy: palio, jhosef, VIP

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: sebekgolf » czw mar 17, 2016 17:35

radekrp90 pisze:Jak dla mnie 1.6 jest... poprawne. Niczym nie zachwyca (jeździłem tym dosłownie chwilę w B7 ale to i waga inna). Poza tym (zgodnie z info samego VW) to mocno uproszczona i osłabiona (również mechanicznie) wersja 2.0 TDI.

Zalepianie zaworów syfem to w każdym silniku z bezpośrednim wtryskiem (TDI też) więc jak dla mnie to nie wada, a raczej cecha :rotfl:

Auta z zagranicy nie rozpatruję z uwagi na wyższe oprocentowanie leasingu (chyba, że już zarejestrowane na firmę w PL co się zdarza). W grę wchodzi auto maks 4-ro letnie (5 letnie w przypadku Audi lub AR) z niewielkim przebiegiem. Z nowych w moim obecnym budżecie to raczej tylko Skoda Rapid/Seat Toledo (k***a jaki to taboret....) z 1.2 TSI starej generacji więc (w moim przekonaniu) jeszcze gorzej jak 1.4 TSI. Jak wspomniałem nie rozważam wcale 1.4@160KM, jak już tylko 1.4@122. Jeśli diesel to 2.0@140KM (jeździłem tym trochę w A6 C7 - 170KM + multitronic).

Co do przepisów - jest tak jak mówisz ale to działa jeśli masz gotówkę. Inaczej cała oszczędność pryska. Tym bardziej, że i tak to musisz w naszych urzędach opłacić.

EDIT:
Ponownie więc zapytam - użytkownicy 1.4 TFSI/TSI (łańcuchowych) - jakie efekty po wymianie rozrządu i jak długo ten "poprawiony" działał?
Dodatkowo proszę o opinie sprawowania się tego motoru w wersji Kombi (czy to jednak nie za mały motorek :) ).
Nie zastanawiałeś się nad skorzystaniem z programu partnerskiego audi ( skoro już o grupie VW mówisz) ? Jest tam jakaś opcja wykupu samochodu w leasingu z możliwością odsprzedaży z powrotem i wzięciem nowego po chyba już 2 latach. Popytaj u przedstawiciela w kraju. Ja temat trochę wałkowałem za granicą i całkiem nieźle to wychodzi jak wszystko się policzy. Przy czym finalnie odpuściłem bo stwierdziłem że jeszcze ze 4 lata pokulam dropsy golfem.

Co do VATu za granicą, jest ( albo przynajmniej był jakieś 4 miesiące temu, nie jestem pewien jak na chwilę obecną) przepis, jeśli opłacisz go w DE to nie płacisz go w PL. Do tego biorąc na firmę topisz część w kosztach. Podskocz sobie do US i wypytaj panią o możliwości kupna samochodu za granicą na działalność bo jest dość szerokie spektrum możliwości opodatkowania. Ponadto coś jest inaczej z celnym w przypadku nowych samochodów ( tu byś musiał dopytać bo ten temat drążyłem ponad rok temu) ;)


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: radekrp90 » czw mar 17, 2016 18:27

Masz całkowitą rację - VAT raz zapłacony nie musi być ponownie płacony (tu jest oszczędność 4 pkt procentowych). Ale problem jest leasingiem (tzn dostać można ale na jakich warunkach?). Do tego nie wiem jak to wygląda z akcyzami itp (kolejne 3% wartości)...

Co do programu Perfect Lease (czy jakoś tak) to jest spoko - ale na chwilę obecną interesuje mnie wozidło z ratą ~700 PLN (na 5-6 lat) więc ich program z kwotami 1500 PLN netto odpada ;)

Byłem w VW i Seacie - oferta lepsza wydała się w tym drugim ale to i tak była wojna miedzy używanym G7, a nowym Toledo (który w/g mnie do Golfa 6 nie podchodzi, a co dopiero 7-ki) :D więc jak mam tak wybierać to wolę wziąć tańszego G6 i po paru latach na spokojnie wziąć coś porządnego czyli A4 :P


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: kw » czw mar 17, 2016 19:01

Kupujesz samochód w Niemczech z niemieckim VATEM, podajesz polski NIP-EU, płacisz Niemcowi netto, w Polsce masz WNT, płacisz VAT, później odliczasz.
Kupujesz w Niemczech bez prawa do odliczenia (mwst nicht ausweisbar) albo jesteś osobą fizyczną płacisz brutto tak jak Niemiec nieprowadzący działalności gospdoarczej kupujący auto w Niemczech, nic nie odliczasz.
Nie dotyczy aut nowych.


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: radekrp90 » czw mar 17, 2016 20:16

Tylko, że:
a) trzeba tam jechać i szukać
b) ceny wcale nie są konkurencyjne do aut z Pl-salonu

Więc ponawiam koledzy pytanie co z tym 1.4, bo przez kilka postów jest dyskusja gdzie kupić, a nie co z tym TSI :P


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: lwlw » czw mar 17, 2016 20:37

A wypowie się ktoś w mojej kwestii? :bigok:
(poprzednia strona)



Awatar użytkownika
WichuTM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 671
Rejestracja: ndz maja 13, 2012 12:39
Lokalizacja: W-wa

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: WichuTM » czw mar 17, 2016 20:51

Nie powiem Ci co do awaryjności tego silnika, ale powiem Ci o wrażeniach z jazdy bo jeździłem zarówno hb, kombi jak i jetta. Jeździ sie bardzo przyjemnie, na pewno wystarczy do normalnego użytkowania, silnik jest elastyczny względnie cichy i 10 razy lepiej sie nim jeździ niż 1.6 TDI. Również uważam ze masz racje jeśli chodzi o to, ze łatwiej znaleźć lepiej wyposażony egzmplarz przynajmniej w wesji comfortline oraz mniejszym przebiegiem...ale to nie zawsze idzie w parze ze stanem auta. Benzyne z reguły bierze sie do miasta, robi głównie krótkie odcinki, wiec silnik, układ napędowy, zawiesznie, mogą byc w dwa razy gorszym stanie niż po dwa razy większym przebiegu które zazwyczaj maja za sobą diesle w dłuższych trasach. Także podsumowując, ja na pewno wolałbym nawet awaryjne 1.4 tsi niz ogolnie dobre ale mega mułowate 1.6 TDI.



radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: radekrp90 » czw mar 17, 2016 23:17

Brałem pod uwagę Highline'a z uwagi na seryjne fotele, które (jak dla mnie) są po prostu wygodne ;)
Widzę jednak, że raczej pozostaje mi szukać 2.0 TDI, bo chyba 1.4 TSI to użytkowników tu nie ma lub nie chcę się "chwalić" posiadaniem tego wynalazku :P Już nawet o LPG (z dotryskiem) nie będę pytać, bo wcale nikt tu nie odp ;)


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: sebekgolf » pt mar 18, 2016 10:02

W LPG z dotryskiem bym się nie pakował bo to nie ma sensu. Bardziej dajesz po gazie to więcej procentowo wali benzyny, jedziesz na trasie to powiedzmy 50% ( strzelam z tym 50% chodzi mi tylko o zasadę). Wystarczy że masz podjazd większy i już dowala więcej benzyny. Jedyny sensowny system to bezpośredni wtrysk LPG gdzie wykorzystujesz wtryski benzynowe ( dzięki czemu się chłodzą i nie zapiekają), ale koszt instalacji przy takim silniku musisz liczyć na poziomie około 12tyś zł. Policz czy warto przy tak niskich przebiegach.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: radekrp90 » pt mar 18, 2016 10:54

Liczyłem kolego, instalacja bezpośrednia 18 miesięcy (9000), instalacja mieszana ~13 miesięcy (~5000 tyś) przy założeniu spalania 2/10 ;)
Przebieg podawany powyżej podaję zaokrąglany w dół (tyle zrobię na 100%). W zeszłym roku od przeglądu do przeglądu 38 tyś. Dwa lata temu zrobiłem w 14 miesięcy prawie 70 tyś km... więc instalacja mi się zwróci szybko.
Jako, że latam i tak w trasach głównie na tempomacie - benzyny paliłby mi tyle co nic ;) Opinie i zasady działania znam więc nie oczekuję opinii, bo dla jednych gaz to tylko paliwo (np.: ja), a dla innych "profanacja..." - ja mam płacić połowę mniej za 100 km to mogę taką profanacją jeździć.

Z moich kalkulacji wynika, że 1.4 TSI (przy spalaniu ~8 ltr/100) nie będzie dużo droższy od 2.0 TDI. W gazie będzie mimo-wszystko tańszy.

Stąd moje pytanie dot. 1.4 TSI i jego rozrządu...
Mam też opcję na 1.8 TFSI w A3/A4 ale tu dochodzi problem olejowy, który już tak prosty (albo raczej tani) w rozwiązaniu nie jest.

Ale skoro tak już doradzacie TDI (lub odradzacie TSI) - waszym zdaniem w jaki maks przebieg pchać się licząc, że zamierzam autem zrobić około 200-250 tyś km? Auto o przebiegu ~150 będzie wtedy miało 400 tyś.


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

Awatar użytkownika
Barton_
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 768
Rejestracja: śr sty 14, 2015 13:18
Lokalizacja: Tu i Tam

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: Barton_ » pt mar 18, 2016 15:09

I masz nadzieję, że TSI + LPG tyle pożyje?


________________________
Wysłane ze schabowego przy użyciu widelca.

lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: lwlw » pt mar 18, 2016 20:46

W TDI dolicz raz turbo, raz dwumasę, może wtryski i już. Tylko w tych nowszych to już piezo, a więc drogie i chyba nienaprawialne. To z takich droższych rzeczy, normalnej eksploatacji nie liczę, bo to wszędzie. A może nic strasznego nie będziesz musiał robić jak będziesz użytkował z głową i miał trochę szczęścia.



Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: kw » pt mar 18, 2016 22:27

lwlw pisze:W TDI dolicz raz turbo, raz dwumasę, może wtryski i już.
Przy jakim przebiegu niby toto ma się Twoim zdaniem zepsuć ?


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: lwlw » pt mar 18, 2016 22:36

Bezpiecznie będzie założyć, że do 400 tys. może się zdarzyć.



radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: radekrp90 » pn mar 21, 2016 07:52

Czytając wasze posty oraz opinie krążące w internecie, w kwestii świeżego auta, bezpieczniejsza będzie Giulietta niż Golf... do czego to doszło ;)


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

ODPOWIEDZ

Wróć do „Chcę kupić auto”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości