[TDI 1Z] Wycięcie Katalizatora

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » czw maja 28, 2009 08:52

Ogólnie sprawa przedstawia się następująco:
im mniej urządzeń zakłócających swobodny przepływ spalin w stronę wylotu tym lepiej...
Strumienica (zwężka Venturiego) będzie skuteczna (w wartościach niemierzalnych zapewne) ale pod warunkiem reszty wydechu, który również będzie przyspieszał ewakuację spalin... Nic zaś nie da w sytuacji kiedy za nią znajduje się tłumik środkowy (z przegrodami) oraz tłumik końcowy (również z przegrodami)...
W takim wypadku najlepszym rozwiązaniem będzie założenie kawałka prostej rurki w miejsce całkowicie wyciętego kata... Nie pomoże - ale na pewno nie zaszkodzi...

Choć nadal jestem zagorzałym przeciwnikiem wycinania katów... .... coby nasze dzieci kwadratowych główek nie miały...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

raviks
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt maja 26, 2009 19:05
Lokalizacja: Lublin

Post autor: raviks » czw maja 28, 2009 09:22

Dlatego nie rozważam Strumienicy opartej o zw. Venturiego - inwestycja w samą strumienicę jest dla mnie już nieopłacalna, a nie zamierzam modyfikować reszty wydechu.
Nie tylko w Twojej wypowiedzi Piasek, ale też innych przejawia się fraza "nie pomoże". Otóż, ja nie chcę aby "pomogło" - ja chcę aby znormalizowało. Mój kat już się w dużej mierze rozsypał i w tym momencie poza muleniem nie pełni już żadnej roli. Nie mam turbiny z VNT, więc nie mam też na celu robienie dobrze kierowniczkom (jakkolwiek to brzmi).
Chcę jedynie pozbyć się problemów jakie wynikają ze stanu katalizatora, przywracając maksymalną możliwą ciszę, dlatego chcę uniknąć wstawiania zwykłej rury i innych kombinacji mogących powodować zaburzenia związane ze zjawiskiem falowym, czy jakimikolwiek innymi, dzięki którym będzie głośniej lub mniej przyjemnie (pisałem już o tym wcześniej). Zamiast zwiększenia przepływu spalin, wolałbym przepływ spalin na poziomie sprawnego kata, pozostawiając teorie nt wyhamowywania spalin na dalszym odcinku.
Jeżeli ma to być przelot, to najlepiej poproszę o polecenie jakiejś firmy (może być link - niekoniecznie do sklepu).



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » czw maja 28, 2009 09:40

raviks pisze:nie mam też na celu robienie dobrze kierowniczkom (jakkolwiek to brzmi).
Cytat D. Szpakowskiego z wczorajszego meczu FC Barcelona - Manchester United o sir Alex`ie Ferguson`ie:
"... zadowolił wszystkich kibiców, samego siebie oraz kolegów z drużyny."
:grin:


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

raviks
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt maja 26, 2009 19:05
Lokalizacja: Lublin

Post autor: raviks » pt maja 29, 2009 07:19

No właśnie - takich zapędów jak Ferguson nie mam :D

A tak na poważnie, to na pewno macie jakieś sprawdzone firmy wytwarzające przelotówki. Będę wdzięczny za polecenie jakiejś.



Szymix
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn mar 14, 2016 14:16

[TDI 1Z] Wycięcie Katalizatora

Post autor: Szymix » pn mar 14, 2016 14:24

Siema, wiem ze stary temat ale pierwszy raz na tym forum.
Kupiłem wydech końcowy, Golf 6 2.0 TDI. Po założeniu zerowy efekt poza wizualnym. Czy właśnie wycięcie kata cos zmieni ? Czy opłaca sie żebym go wgl wycinał.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

[TDI 1Z] Wycięcie Katalizatora

Post autor: Piasek » pn mar 14, 2016 15:08

Obrazek


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 164 gości