Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
wron
- Gadatliwa bestia
- Posty: 641
- Rejestracja: pn cze 28, 2010 09:49
- Lokalizacja: mazowieckie
Post
autor: wron » sob mar 12, 2016 23:27
wesol pisze:nie wiem kto to wymysla nawet.
Sam producent.
dawid13132 pisze:Sam miałem takie i oczywiście w zestawie miałem podporę.
A pamiętasz może gdzie i jak miałeś zamontowaną tą podporę w tej turbinie? Masz jakieś fotki? Coś bym pomyślał i dołożył, ale nie mam pojęcia gdzie to przykręcić do tej gtb2056vzk, żadnego otworu :/
-
tomek08
- Forum Master
- Posty: 1556
- Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
- Lokalizacja: okolice Częstochowy
Post
autor: tomek08 » sob mar 12, 2016 23:45
stefano189 pisze:tomek08 pisze:Witam, spawałeś wesol, migomatem żeliwo i się trzyma?
Można normalnie i tigiem, ale trzeba prądzik podkręcić
Dzięki stefano189 za podpowiedź, ale mój mig, chyba nie bardzo da sobie z tym rady. Jednak mimo wszystko dobrze wiedzieć.
Pozdrawiam.
Tomek
-
wesol
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 9269
- Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
- Lokalizacja: Goleniów
Post
autor: wesol » sob mar 12, 2016 23:58
tomek08 pisze:Witam, spawałeś wesol, migomatem żeliwo i się trzyma?
Są różne rodzaje żeliwa. Akurat kolektory są mocno przyjazne i dają się spawac bardzo dobrze. Właśnie wróciłem z piwnicy bo majstruje kolejne gtb2056. Zamieszczę fotki.
Pospać imadlo jest praktycznie niemożliwe migiem ale kolektorów się troszkę naspawalem juz w życiu.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
tomek08
- Forum Master
- Posty: 1556
- Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
- Lokalizacja: okolice Częstochowy
Post
autor: tomek08 » ndz mar 13, 2016 00:01
wesol pisze: Właśnie wróciłem z piwnicy bo majstruje kolejne gtb2056. Zamieszczę fotki.
z chęcią zobaczę
Tomek
-
dawid13132
- Użytkownik
- Posty: 404
- Rejestracja: pn lip 20, 2009 23:00
- Lokalizacja: Kępa Chot/lbn
Post
autor: dawid13132 » ndz mar 13, 2016 00:02
wron pisze:A pamiętasz może gdzie i jak miałeś zamontowaną tą podporę w tej turbinie? Masz jakieś fotki? Coś bym pomyślał i dołożył, ale nie mam pojęcia gdzie to przykręcić do tej gtb2056vzk, żadnego otworu :/
Do skrony gorącej było spawnięte ucho i tam przykręcało się podporę, musiałbyś takie dorobić. tu fota :
http://www.fotosik.pl/zdjecie/76e8741e3677cea8" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój MK3: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=426225
AFN 246/470 by Prochip
-
wron
- Gadatliwa bestia
- Posty: 641
- Rejestracja: pn cze 28, 2010 09:49
- Lokalizacja: mazowieckie
Post
autor: wron » ndz mar 13, 2016 00:34
Tylko że strona gorąca w moim turbo jest pokryta tego typu blachą:
Do tej blachy to przyspawać? W ogóle to jaką rolę pełni ta pofałdowana blacha bo większość turbin jej chyba nie ma?
-
tomek08
- Forum Master
- Posty: 1556
- Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
- Lokalizacja: okolice Częstochowy
Post
autor: tomek08 » ndz mar 13, 2016 00:38
wron pisze:Tylko że strona gorąca w moim turbo jest pokryta tego typu blachą:
Do tej blachy to przyspawać? W ogóle to jaką rolę pełni ta pofałdowana blacha bo większość turbin jej chyba nie ma?
Ta blach to osłona termiczna.
Tomek
-
wron
- Gadatliwa bestia
- Posty: 641
- Rejestracja: pn cze 28, 2010 09:49
- Lokalizacja: mazowieckie
Post
autor: wron » ndz mar 13, 2016 01:08
tomek08 pisze:Ta blach to osłona termiczna.
Czyli spokojnie mógłbym wyciąć w niej małe "okienko" i wspawać ucho na podporę?
-
tomek08
- Forum Master
- Posty: 1556
- Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
- Lokalizacja: okolice Częstochowy
Post
autor: tomek08 » ndz mar 13, 2016 01:11
Dokładnie tak
wron.
Tomek
-
wesol
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 9269
- Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
- Lokalizacja: Goleniów
Post
autor: wesol » ndz mar 13, 2016 09:25
Panowie jak macie doradzac to tak zeby koega nie zepsul sobie suszarki. Czysto teoretycznie zeliwo zalezy jakie to spawa sie na gorąco czyli podgrzewa sie element praktycznie do czerwonego i wtedy acetylenem spawamy za pomoca pałeczek zeliwnych. Owszem kto tak robi i kogo na to stac. Sa tez metody na tzw zimno czyli elektordą zeliwną spawamy. Generalnie nie ma metody w stu procentach pewnej ale im mniej majstrujemy tym pewniej. Nie wiem po co wymyslacie te podpore jak wam mowie ze jezdze juz tak pare lat. Wczesniej nawet mialem turbo od golfa ASZ zalozone w sharanie a tam to mocowanie jest przekrecone o 90 stopni wiec mi generalnie przeszkadzalo wiec je uciachalem i jezdzilem tez tak kupe czasu. Nic nie pękło.
Kolega zacznie spawac w jednym punkcie to moze potem tak byc ze peknie tuż obok ta muszla jak da w palnik i rozgrzeje turbo dobrze. Spokojnie turbo nie odpadnie od kolektora to nie jest z gumy ani drewna.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
dawid13132
- Użytkownik
- Posty: 404
- Rejestracja: pn lip 20, 2009 23:00
- Lokalizacja: Kępa Chot/lbn
Post
autor: dawid13132 » ndz mar 13, 2016 10:13
wesol, zadzwoń sobie do Fiodora, który sam wiesz ile tych wszystkich suszarek przerabia i może on Ci wytłumaczy. Wiele czynników ma wpływ na drgania turbosprężarki... choćby wielkość kół i profil opony, rodzaj zawieszenia itd. Wiadomo że jak zawias beton, opony 40 to jest większe prawdopodobieństwo że gdzieś coś pęknie bo po prostu większe drgania są przenoszone z drogi. No i powiem jeszcze tak- jednemu pęknie, drugiemu nie, niech kolega zrobi jak uważa, a najlepiej niech się zgłosi do osoby od której ma turbo
Mój MK3: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=426225
AFN 246/470 by Prochip
-
-michau-
- Forum Master
- Posty: 1013
- Rejestracja: ndz paź 20, 2013 23:22
- Lokalizacja: mazowieckie
Post
autor: -michau- » ndz mar 13, 2016 10:49
Prosiłbym o podpowiedź, bo dopiero po niedzieli będę mógł wjechać na kanał i zmierzyć.
Jakiej średnicy silikon by pasował, żeby go nasunąć i zacisnąć opaską na wyjście od ori turbo arl?
Lepiej chyba ciaśniejszy 57 - 60mm?
GTB...
-
wesol
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 9269
- Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
- Lokalizacja: Goleniów
Post
autor: wesol » ndz mar 13, 2016 11:07
silkon w turbo ARL nie podejdzie bo jest na szybkozlaczke. Chyba ze utniesz sabie tą szybkozlaczke i dasz tradycyjny waż lub nieco drozej kupisz przelotke z tej szybkozlaczki na tradycyjny waz nasuwany z opaską. Koszt okolo 60 zl.
Wracajac do tematu tej podpory to dodam wam ze dospawujac do kolektora kawalek rurki i dalej flansze(wole turbo dzielone) to nie uzylem tam ani zadnej specjalnej rury ani nawet grubosciennej i tryzma sie. Tak do tej podpory to czy kazde turbo ma takową podpore zastosowaną?? Odpowiem odrazu ze nie. Jesli mialoby sie cos urywac to taka blaszka doczepina do muszli nic by nie pomogła mozecie mi wierzyc albo jesli nie to wystarczy wlaczyc myslenie. Gdyby byla ta muszla blisko słupka silnika i by tam dać taki łącznik w psotaci zeliwnego kawała takiej stopki to jeszcze bym zrozumial. Zeliwo jesli juz to nie poddaje sie wiec albo bedzie trach bo nie bedzie sie gibać.
Tu obiecanych pare fotek. Jeszcze tylo srubke stop musze dospawac i gruszke dopasowac. Sztanga juz skrócona.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
dawid13132
- Użytkownik
- Posty: 404
- Rejestracja: pn lip 20, 2009 23:00
- Lokalizacja: Kępa Chot/lbn
Post
autor: dawid13132 » ndz mar 13, 2016 12:13
wesol pisze: Tak do tej podpory to czy kazde turbo ma takową podpore zastosowaną?? Odpowiem odrazu ze nie.
Bo seryjnie kolektory są odlewami, tak samo części gorące turbo i nie występują tam spawy, a to właśnie o nie mi chodzi od początku że moga pęknąć.
Mój MK3: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=426225
AFN 246/470 by Prochip
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości