1.9 TDI wycie, buczenie przy przyspieszaniu, turbina ?? Film
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.9 TDI wycie, buczenie przy przyspieszaniu, turbina ?? Film
Witam
Problem dotyczy A3 ale na forum o A3 zostałem totalnie olany a tutaj za czasów jak miałem golfa 3 zawszę spotykałem się z życzliwością
Zamieszczam film jest to tam wyraźnie słyszalne
trapi mnie problem
Silnik !.9 ALH
Tak od 2.5 tyś do 3.5 tys przy pełnym gazie słyszę takie buczenie coś jak wiatr w nie domkniętym oknie albo jak by delikatnie dmuchać w butelkę od piwa
Turbo podobno robił poprzedni wł dostałem fakturę ale raczej go nie regenerowali tylko kierownice bo rachunek tylko na 500zł
Innych objawów nie mam moc niby jest tubro się nie wyłancza
Szczelność układu intecoolera sprawdzona na zewnątrz i przy otwartej masce przy przegazówce nic nie wyje turbina dość cicho świszcze w porównaniu do mojej A4 110 AFN
Najbardziej slychać na 3 i 4 biegu ale tylko z gazem w podłodze wystarczy troche odpuścić jak by ciśnienie turbo zmalało i cichnie jak sie gazu znów wciśnie chwila zwłoki jak by miało napompować i dzwięk sie pojawia
Oleju tez nie pobiera
pozdrawiam
https://www.youtube.com/watch?v=hRbtTaK0cAg" onclick="window.open(this.href);return false;
Problem dotyczy A3 ale na forum o A3 zostałem totalnie olany a tutaj za czasów jak miałem golfa 3 zawszę spotykałem się z życzliwością
Zamieszczam film jest to tam wyraźnie słyszalne
trapi mnie problem
Silnik !.9 ALH
Tak od 2.5 tyś do 3.5 tys przy pełnym gazie słyszę takie buczenie coś jak wiatr w nie domkniętym oknie albo jak by delikatnie dmuchać w butelkę od piwa
Turbo podobno robił poprzedni wł dostałem fakturę ale raczej go nie regenerowali tylko kierownice bo rachunek tylko na 500zł
Innych objawów nie mam moc niby jest tubro się nie wyłancza
Szczelność układu intecoolera sprawdzona na zewnątrz i przy otwartej masce przy przegazówce nic nie wyje turbina dość cicho świszcze w porównaniu do mojej A4 110 AFN
Najbardziej slychać na 3 i 4 biegu ale tylko z gazem w podłodze wystarczy troche odpuścić jak by ciśnienie turbo zmalało i cichnie jak sie gazu znów wciśnie chwila zwłoki jak by miało napompować i dzwięk sie pojawia
Oleju tez nie pobiera
pozdrawiam
https://www.youtube.com/watch?v=hRbtTaK0cAg" onclick="window.open(this.href);return false;
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
1.9 TDI wycie, buczenie przy przyspieszaniu, turbina ?? Film
Przy tym objawie często występuje efekt sapania w dolocie,gdy pedał gazu się puści. Turbina do czyszczenia,bo przycinają się łopatki w geometrii.V12 pisze:Tak od 2.5 tyś do 3.5 tys przy pełnym gazie słyszę takie buczenie coś jak wiatr w nie domkniętym oknie albo jak by delikatnie dmuchać w butelkę od piwa
Miałem niedawno pacjenta z podobnym dźwiękiem.Po wyczyszczeniu geometrii,cisza jak makiem zasiał.
To akurat o niczym nie świadczy. Po prostu problem się pojawił ponownie.V12 pisze:Turbo podobno robił poprzedni wł
1.9 TDI wycie, buczenie przy przyspieszaniu, turbina ?? Film
Kurczę to bardzo szybko by powrócił bo to we wrzesniu było robione
Ale kiedy złapię za sztangę to pracuje lekko i bez przycięć . Auto nie ma jakiś odchyłów wczoraj jechałem ponad 160 i sie turbo nie wyłancza.
A jeśli znów sie to powtórzyło to co zrobic doraźnie rozruszac kierownice i zobaczyc czy dzwiek zniknie bez wyjmowania turbo ??
A jesli sie zacinają to w jakiej pozycji że przeładowuje czy nie doładowywuje , bo raczej twierdze ze za mało dmucha
A może być tak że łopatki wirnika są uszkodzone ??
Edit
Byłem u mentora na komputerze ideał geometra pracuje fabrycznie co i czuć jak sie ręką rusza , urwane łopatki wykluczył .
Sugestia nie szczelność między głowicą a turbiną stroną gorąca , lub nie szczelność rurki EGR
Nurkuje w kanał i będe badał
A czy katalizator może dawać takie objawy ??
pozdr
Ale kiedy złapię za sztangę to pracuje lekko i bez przycięć . Auto nie ma jakiś odchyłów wczoraj jechałem ponad 160 i sie turbo nie wyłancza.
A jeśli znów sie to powtórzyło to co zrobic doraźnie rozruszac kierownice i zobaczyc czy dzwiek zniknie bez wyjmowania turbo ??
A jesli sie zacinają to w jakiej pozycji że przeładowuje czy nie doładowywuje , bo raczej twierdze ze za mało dmucha
A może być tak że łopatki wirnika są uszkodzone ??
Edit
Byłem u mentora na komputerze ideał geometra pracuje fabrycznie co i czuć jak sie ręką rusza , urwane łopatki wykluczył .
Sugestia nie szczelność między głowicą a turbiną stroną gorąca , lub nie szczelność rurki EGR
Nurkuje w kanał i będe badał
A czy katalizator może dawać takie objawy ??
pozdr
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
1.9 TDI wycie, buczenie przy przyspieszaniu, turbina ?? Film
Jak sprawdzał,to silnik był rozgrzany?V12 pisze:Byłem u mentora na komputerze ideał geometra pracuje fabrycznie
W ogóle,czy to się dzieje na rozgrzanym silniku,czy cały czas?
Zdejmij jeszcze rurę dolotową do turbiny i poruszaj wałkiem w poprzek i wzdłuż,czy nie ma luzów. Może łopatki wala po muszli...
Walnij w niego z piąchy parę razy i jak obluzowany wkład,to zagrzechocze.V12 pisze:A czy katalizator może dawać takie objawy ??
Może. Ostatnio miałem A3 1,8T z lekko ugięta łopatką i wył jak wściekły.V12 pisze:A może być tak że łopatki wirnika są uszkodzone ??
1.9 TDI wycie, buczenie przy przyspieszaniu, turbina ?? Film
Tak na rozgrzanym . Nawet przy jeździe testowej złapaliśmy 180 km/h
mysle że jak by waliło po muszli to by brał oporowo olej ,luż sprawdzę w przyszły tydzień bo idzie na rozrząd
A czy w tej 1.8T wycie bylo też na zewnątrz np przy otwartej masce podczas gazowania na luzie ??
Bo u mnie podczas gazowania nic nie słychać ładny zdrowy świst nawet z mechanikiem robilismy dzis testy i przemian raz on raz ja wystawialiśmy głowe za okno i podczas kiedy wewnątrz slychać to buczenie na zewnątrz zdrowy gwizd turbo.
Dzieki za odpowiedzi
mysle że jak by waliło po muszli to by brał oporowo olej ,luż sprawdzę w przyszły tydzień bo idzie na rozrząd
A czy w tej 1.8T wycie bylo też na zewnątrz np przy otwartej masce podczas gazowania na luzie ??
Bo u mnie podczas gazowania nic nie słychać ładny zdrowy świst nawet z mechanikiem robilismy dzis testy i przemian raz on raz ja wystawialiśmy głowe za okno i podczas kiedy wewnątrz slychać to buczenie na zewnątrz zdrowy gwizd turbo.
Dzieki za odpowiedzi
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
1.9 TDI wycie, buczenie przy przyspieszaniu, turbina ?? Film
Nie,tylko w czasie jazdy.V12 pisze:A czy w tej 1.8T wycie bylo też na zewnątrz np przy otwartej masce podczas gazowania na luzie ??
I to świadczy o tym,że coś z turbiną,bo ona ciśnie dopiero pod obciążeniem.V12 pisze:Bo u mnie podczas gazowania nic nie słychać
To jęczenie,to efekt lekko przycinających się łopatek,które zaczynają trzepotać.
Podepnij VAG-a na zimnym i na gorącym silniku,wejdź w Basic Settings grupa 011 i obserwuj sztangę,czy płynnie się porusza, Co parę sekund sztanga ma poruszać się w górę i w dół ok.11-13mm
1.9 TDI wycie, buczenie przy przyspieszaniu, turbina ?? Film
Hmm . Czyli to że ręką jak złapię za sztangę to porusza sie lekko i płynnie o niczym nie świadczy ?? Może być jakis zadzior próg którego nie wyczuje dłonią??
A może podczas tej regeneracji coś spartolili jakieś luzy w układzie kierownic
Ale jazda z tym nie jest groźna ?? Wyciągnąć turbo sam nie dam rady zbyt cieżki dostęp wiec nie pozostaje nic tylko jeździć.
pozdr
A może podczas tej regeneracji coś spartolili jakieś luzy w układzie kierownic
Ale jazda z tym nie jest groźna ?? Wyciągnąć turbo sam nie dam rady zbyt cieżki dostęp wiec nie pozostaje nic tylko jeździć.
pozdr
Re: 1.9 TDI wycie, buczenie przy przyspieszaniu, turbina ??
Gruszke zamontowana ciężko jest ruszyć, lepiej ja odkręcić(2 śrubki na klucz 10) i zdjąć zawleczke i sprawdzić jak się łopatki ruszają poprzez poruszanie tym jezyczkiem na którym była zawleczka. Tylko nie wiem ile jest miejsca w a3, u mnie jest tyle że można swobodnie odkręcić od góry i wyjąć
1.9 TDI wycie, buczenie przy przyspieszaniu, turbina ?? Film
Zgadza sie bo spręzyna stawia opór . Ale nawet z gruszką stwierdzam że pracuje to lżej niż W drugim audi A4 1.9 AFN które posiadam od 6 lat zrobione nim 60 tyś w cyklu odpal zgać odcinki po 10 km . Turbo od poczatku jest tam bardzo głośne z zewnątrz chyba przez brak katalizatora ale to jest typowy świst cos jak w aucie cięzarowym nawet na wolnych obrotach świszcze. A znowu w tym nieszczesnym A3 to z zewnatrz jest ciche
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
1.9 TDI wycie, buczenie przy przyspieszaniu, turbina ?? Film
Dokładnie.V12 pisze:Może być jakis zadzior próg którego nie wyczuje dłonią??
Nie posiadam czarodziejskiej kuli i przyszłości nie przepowiadam.V12 pisze:Ale jazda z tym nie jest groźna ?
1.9 TDI wycie, buczenie przy przyspieszaniu, turbina ?? Film
tak napewno szczelności układu nie sprawdzisz bo na postoju turbo mało co dmucha(małe ciśnienie spalin) niż podczas jazdy pod obciążeniemV12 pisze:Szczelność układu intecoolera sprawdzona na zewnątrz i przy otwartej masce przy przegazówce nic nie wyje turbina dość cicho świszcze
zrób logi dynamiczne grupa 011 i 003
Audi A4 1.9 TDi BKE + 145km
1.9 TDI wycie, buczenie przy przyspieszaniu, turbina ?? Film
Szczelność sprawdzona dokładnie żadnych śladów oleju na połączeniach i na samym intercolerze .Ten co sprawdzał twierdzi że w logach jest ok . Zresztą jazda tym autem żadnych odchyłek odpala od strzała zimny ciepły ma moc nie szarpie przyspiesza aksamitnie bez żadnych dziur w obrotach . Tylko ten dzwięk. Może skopali regenerację , albo łopatka wyszczerbiona skrzywiona , tak czy tak jak będzie cos poważnego to wyjdzie a jak pierdoła to bedzie wyło i jeździło : znam to z życia
Raczej dam spokój chyba że turbo zacznie sie wysypywać definitywnie, sam turbo nie wymontuje masakryczny dostęp plus brak czasu i narzędzi
Edit
Byłem u turbiniarza i stwierdził że skopana regeneracja ( źle wyważona , albo lipne łożyska ) zresztą jak powiedziałem gdzie była robiona i na ile rachunek to parsknoł śmiechem i że ba pewno chińskie części
No nic pech mnie dopadł takie życie
A jakie jest oznaczenie turbo w silniku ALh bo nie moge znaleźć jedno znacznej odpowiedzi
Dzięki za odp
Raczej dam spokój chyba że turbo zacznie sie wysypywać definitywnie, sam turbo nie wymontuje masakryczny dostęp plus brak czasu i narzędzi
Edit
Byłem u turbiniarza i stwierdził że skopana regeneracja ( źle wyważona , albo lipne łożyska ) zresztą jak powiedziałem gdzie była robiona i na ile rachunek to parsknoł śmiechem i że ba pewno chińskie części
No nic pech mnie dopadł takie życie
A jakie jest oznaczenie turbo w silniku ALh bo nie moge znaleźć jedno znacznej odpowiedzi
Dzięki za odp
1.9 TDI wycie, buczenie przy przyspieszaniu, turbina ?? Film
Witam
Rozwiązałem swój problem przez wymianę turbo sprężarki .
Tą niby regenerowaną za śmieszne 500zł będe reklamował może zrobią bedzie na zapas
A teraz mam pytanie czy to możliwe że ten silnik ma zbyt niskie ciś oleju ?? i Przeto padło to turbo ?? czy raczej skopana regeneracja
Czujnik oleju działa wiem że mierzy od 1800 obr ale robiłem mu test że odpiołem w wtyczkę i miernikiem sprawdzałem na mocno rozgrzanym na wolnych wskazuje że jest ciśnienie
Ale ten czujnik jest brązowy i nie które źródła podają że załancza się przy 0.5 bar albo przy 0.9 bar
Szklanki nic mi nie pukają tylko jak odpalam jak troche postoi ale to chwile i zaraz sie napompują jak by sie było ciśnienia to by waliły na wolnych na ciepłym dobrze myślę??
Rozwiązałem swój problem przez wymianę turbo sprężarki .
Tą niby regenerowaną za śmieszne 500zł będe reklamował może zrobią bedzie na zapas
A teraz mam pytanie czy to możliwe że ten silnik ma zbyt niskie ciś oleju ?? i Przeto padło to turbo ?? czy raczej skopana regeneracja
Czujnik oleju działa wiem że mierzy od 1800 obr ale robiłem mu test że odpiołem w wtyczkę i miernikiem sprawdzałem na mocno rozgrzanym na wolnych wskazuje że jest ciśnienie
Ale ten czujnik jest brązowy i nie które źródła podają że załancza się przy 0.5 bar albo przy 0.9 bar
Szklanki nic mi nie pukają tylko jak odpalam jak troche postoi ale to chwile i zaraz sie napompują jak by sie było ciśnienia to by waliły na wolnych na ciepłym dobrze myślę??
Re: 1.9 TDI wycie, buczenie przy przyspieszaniu, turbina ??
Kolego te czujniki to pokazują poniżej 0,5bar - czyli jak już nie ma oleju
W motorze zdrowym na rozgrzanym motorze na wolnych obrotach masz mieć przynajmniej 1,0 bar a jak nie jest zgoniony to będzie koło 1,3-1,5bar. Manometr wkręcasz zamiast czujnika (gwint M10x1 chyba). Jak Ci szklanki nie stukają to raczej masz ok, ale zawsze możesz sprawdzić
W motorze zdrowym na rozgrzanym motorze na wolnych obrotach masz mieć przynajmniej 1,0 bar a jak nie jest zgoniony to będzie koło 1,3-1,5bar. Manometr wkręcasz zamiast czujnika (gwint M10x1 chyba). Jak Ci szklanki nie stukają to raczej masz ok, ale zawsze możesz sprawdzić
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 180 gości