Witajcie.
Mam następujący problem: W zeszłym tygodniu nawiew w moim aucie zaczął działać tylko na 4 biegu, a włączony przycisk AC nie świecił się. Sprawdziłem bezpiecznik nr 25 (25A) i stwierdziłem że nie jest spalony, po czym, szukając trochę na forum, postanowiłem wymienić rezystor dmuchawy, co też uczyniłem w sobotę.
Sprawnie działająca dmuchawą nacieszyłem się całe 3 dni - wczoraj wyjeżdżając z garażu poczułem smród spalenizny, no i cóż...nawiew działa tylko na 4 biegu .
Sprawdziłem ponownie bezpiecznik nr 25 - nie wydawał się przepalony (blaszka w środku cała), natomiast jeden ze styków był poczerniony pod plastikiem...prewencyjnie wymieniłem ten bezpiecznik na nowy.
Chciałbym natomiast spytać, czy powinienem coś sprawdzić jeszcze nim zakupię nowy rezystor?
Czekam na wszelkie sugestie.
Gorąco pozdrawiam!
1,9 TDI 101KM 2004 kl.manual- problem z rezystorem dmuchawy.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- G0 Karcio
- ..::VWGolfExclusiveEdition::..
- Posty: 1667
- Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
- Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
- Auto: Był: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Aktualnie: Brak
W planie: Volkswagen Golf IV VR6 2.8 może 3.2 - Silnik: AHF
1,9 TDI 101KM 2004 kl.manual- problem z rezystorem dmuchawy.
Na pewno rezystor padł czy sam bezpiecznik termiczny? Być może silniczek dmuchawy jest na wykończeniu i może dlatego go pali. Niech koledzy jeszcze się wypowiedzą.
1,9 TDI 101KM 2004 kl.manual- problem z rezystorem dmuchawy.
Dzięki za wypowiedź!
Odnośnie
Czy to byłaby oznaka tego wykończenia?
Czy można to jakoś przesmarować WD-40, czy lepiej kupić używany silniczek i wymienić, oczywiście razem z tym bezpiecznikiem termicznym lub rezystorem (szczerze...nie demontowałem go jeszcze od wczoraj).
Odnośnie
to jest jeszcze coś. Słyszałem to wcześniej, jak dmuchawa działała na pełnej skali, tak i teraz, jak działa tylko na 4-ce: Od czasu do czasu taki krótki "pisk" i jakby nadmuch tracił na mocy.G0 Karcio pisze:Być może silniczek dmuchawy jest na wykończeniu
Czy to byłaby oznaka tego wykończenia?
Czy można to jakoś przesmarować WD-40, czy lepiej kupić używany silniczek i wymienić, oczywiście razem z tym bezpiecznikiem termicznym lub rezystorem (szczerze...nie demontowałem go jeszcze od wczoraj).
- G0 Karcio
- ..::VWGolfExclusiveEdition::..
- Posty: 1667
- Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
- Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
- Auto: Był: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Aktualnie: Brak
W planie: Volkswagen Golf IV VR6 2.8 może 3.2 - Silnik: AHF
1,9 TDI 101KM 2004 kl.manual- problem z rezystorem dmuchawy.
Zdemontuj dmuchawę, wyczyść ją/ przedmuchaj i może naoliw gdzie nie gdzie, tu masz ogolnie fajny temacik:
viewtopic.php?f=14&t=551222" onclick="window.open(this.href);return false; .
Najpierw sprawdź czy ciężko chodzi. Raczej w tym temacie nie ma wiele do sprawdzenia, sama dmuchawa, rezystor, bezpiecznik termiczny...już pomijam instalacje, bo jednak kręcić się kreci, no chyba, że jeszcze sam włącznik, ale raczej odpada przy tej typowej usterce. Możesz jedynie odczepić wtyczkę podłączoną pod dmuchawę w celu sprawdzenia czy styki są OK.
viewtopic.php?f=14&t=551222" onclick="window.open(this.href);return false; .
Najpierw sprawdź czy ciężko chodzi. Raczej w tym temacie nie ma wiele do sprawdzenia, sama dmuchawa, rezystor, bezpiecznik termiczny...już pomijam instalacje, bo jednak kręcić się kreci, no chyba, że jeszcze sam włącznik, ale raczej odpada przy tej typowej usterce. Możesz jedynie odczepić wtyczkę podłączoną pod dmuchawę w celu sprawdzenia czy styki są OK.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości