1,9 TDI 101KM 2004 kl.manual- problem z rezystorem dmuchawy.

Wszystko na temat chłodzenia i grzania w naszych autach

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

RavenLZ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr maja 07, 2014 10:10

1,9 TDI 101KM 2004 kl.manual- problem z rezystorem dmuchawy.

Post autor: RavenLZ » śr mar 09, 2016 15:18

Witajcie.

Mam następujący problem: W zeszłym tygodniu nawiew w moim aucie zaczął działać tylko na 4 biegu, a włączony przycisk AC nie świecił się. Sprawdziłem bezpiecznik nr 25 (25A) i stwierdziłem że nie jest spalony, po czym, szukając trochę na forum, postanowiłem wymienić rezystor dmuchawy, co też uczyniłem w sobotę.
Sprawnie działająca dmuchawą nacieszyłem się całe 3 dni - wczoraj wyjeżdżając z garażu poczułem smród spalenizny, no i cóż...nawiew działa tylko na 4 biegu :-(.
Sprawdziłem ponownie bezpiecznik nr 25 - nie wydawał się przepalony (blaszka w środku cała), natomiast jeden ze styków był poczerniony pod plastikiem...prewencyjnie wymieniłem ten bezpiecznik na nowy.
Chciałbym natomiast spytać, czy powinienem coś sprawdzić jeszcze nim zakupię nowy rezystor?

Czekam na wszelkie sugestie.

Gorąco pozdrawiam!



Awatar użytkownika
G0 Karcio
..::VWGolfExclusiveEdition::..
..::VWGolfExclusiveEdition::..
Posty: 1667
Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
Auto: Był: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Aktualnie: Brak
W planie: Volkswagen Golf IV VR6 2.8 może 3.2
Silnik: AHF

1,9 TDI 101KM 2004 kl.manual- problem z rezystorem dmuchawy.

Post autor: G0 Karcio » śr mar 09, 2016 15:53

Na pewno rezystor padł czy sam bezpiecznik termiczny? Być może silniczek dmuchawy jest na wykończeniu i może dlatego go pali. Niech koledzy jeszcze się wypowiedzą.



RavenLZ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr maja 07, 2014 10:10

1,9 TDI 101KM 2004 kl.manual- problem z rezystorem dmuchawy.

Post autor: RavenLZ » śr mar 09, 2016 18:08

Dzięki za wypowiedź!

Odnośnie
G0 Karcio pisze:Być może silniczek dmuchawy jest na wykończeniu
to jest jeszcze coś. Słyszałem to wcześniej, jak dmuchawa działała na pełnej skali, tak i teraz, jak działa tylko na 4-ce: Od czasu do czasu taki krótki "pisk" i jakby nadmuch tracił na mocy.

Czy to byłaby oznaka tego wykończenia?
Czy można to jakoś przesmarować WD-40, czy lepiej kupić używany silniczek i wymienić, oczywiście razem z tym bezpiecznikiem termicznym lub rezystorem (szczerze...nie demontowałem go jeszcze od wczoraj).



Awatar użytkownika
G0 Karcio
..::VWGolfExclusiveEdition::..
..::VWGolfExclusiveEdition::..
Posty: 1667
Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
Auto: Był: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Aktualnie: Brak
W planie: Volkswagen Golf IV VR6 2.8 może 3.2
Silnik: AHF

1,9 TDI 101KM 2004 kl.manual- problem z rezystorem dmuchawy.

Post autor: G0 Karcio » czw mar 10, 2016 12:52

Zdemontuj dmuchawę, wyczyść ją/ przedmuchaj i może naoliw gdzie nie gdzie, tu masz ogolnie fajny temacik:
viewtopic.php?f=14&t=551222" onclick="window.open(this.href);return false; .
Najpierw sprawdź czy ciężko chodzi. Raczej w tym temacie nie ma wiele do sprawdzenia, sama dmuchawa, rezystor, bezpiecznik termiczny...już pomijam instalacje, bo jednak kręcić się kreci, no chyba, że jeszcze sam włącznik, ale raczej odpada przy tej typowej usterce. Możesz jedynie odczepić wtyczkę podłączoną pod dmuchawę w celu sprawdzenia czy styki są OK.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja i ogrzewanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości