Sztanga Turbiny,zawór n75,gruszka. POMOGŁO !!!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 405
- Rejestracja: sob lis 30, 2013 16:37
- Lokalizacja: Jarosław
Sztanga Turbiny,zawór n75,gruszka. POMOGŁO !!!
Mam problem ze sztangą Turbiny,jej ruch jest minimalny.
Na włączonym silniku obserwując sztangę turbo ściągałem i zakładałem wężyk podciśnienia idący od gruszki do zaworu n75 i ruch sztangi był dosłownie 1mm,i teraz pytanie czy uszkodzony zawór n75 może to powodować że za słabo ciśnienie daje czy tylko uszkodzona/zardzewiała gruszka turbo lub łopatki w turbinie ??
Proszę o pomoc.
Na włączonym silniku obserwując sztangę turbo ściągałem i zakładałem wężyk podciśnienia idący od gruszki do zaworu n75 i ruch sztangi był dosłownie 1mm,i teraz pytanie czy uszkodzony zawór n75 może to powodować że za słabo ciśnienie daje czy tylko uszkodzona/zardzewiała gruszka turbo lub łopatki w turbinie ??
Proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony pt mar 04, 2016 15:13 przez Maciek2561, łącznie zmieniany 1 raz.
.
- Łuki_79
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
- Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS
Sztanga Turbiny,zawór n75,gruszka. Pomocy
Wystarczy ręcznie spróbować wcisnąć sztangę do gruszki i będziesz wiedział czy jest winny mechanizm sterowania zmienną geometrią (gruszka turbiny/kierownice zmiennej geometrii).Maciek2561 pisze:teraz pytanie czy uszkodzony zawór n75 może to powodować że za słabo ciśnienie daje czy tylko uszkodzona/zardzewiała gruszka turbo lub łopatki w turbinie ??
Jeżeli ruch będzie jak piszesz minimalny to aby dokładnie zdiagnozować winowajcę musisz rozpiąć połączenie dźwigni sterującej zmienną geometrią ze sztangą gruszki turbiny i z osobna sprawdzić co się zacina.

-
- Użytkownik
- Posty: 405
- Rejestracja: sob lis 30, 2013 16:37
- Lokalizacja: Jarosław
Sztanga Turbiny,zawór n75,gruszka. Pomocy
Łuki_79,
Ręcznie też wciskałem i strasznie ciężko chodzi (zresztą jest tam ciężki dostęp żeby dobrze złapać)
Ale chodzi mi też o to czy zawór n75 odpowiada za słaby ruch sztangi ?
Nie wiem dokładnie jak on działa ale może być tak że za słabo pompuje do gruszki ?
Czy tylko za mały ruch sztangi odpowiada Gruszka-Turbina ??
(przewód od gruszki sprawdzałem dmuchałem i nigdzie nie jest dziurawy)
Ręcznie też wciskałem i strasznie ciężko chodzi (zresztą jest tam ciężki dostęp żeby dobrze złapać)
Ale chodzi mi też o to czy zawór n75 odpowiada za słaby ruch sztangi ?
Nie wiem dokładnie jak on działa ale może być tak że za słabo pompuje do gruszki ?
Czy tylko za mały ruch sztangi odpowiada Gruszka-Turbina ??
(przewód od gruszki sprawdzałem dmuchałem i nigdzie nie jest dziurawy)
.
Re: Sztanga Turbiny,zawór n75,gruszka. Pomocy
Zdejmij przewód idący od gruszki do n75, zasysaj powietrze ustami i obserwuj czy Gruszka się porusza, jeśli nie to: a) Gruszka jest do zmiany, b) kierownicę w turbo się zacięly i trzeba rozbierać. Sprawdzić co jest winne, trzeba gruszke wyjąć(dwie śrubki na klucz 10 i zawleczka do zdjęcia) i sprawdzić czy kierownicę się poruszają poprzez ruch takim jezyczkiem od kierownic
Edit. Oczywiście zdejmij przewód przy zaworze n75.
Jego działanie można sprawdzić zamieniając miejscami n75 z n18(są praktycznie takie same) i wtedy porównujesz czy auto jeździ jak wcześniej czy lepiej
Edit. Oczywiście zdejmij przewód przy zaworze n75.
Jego działanie można sprawdzić zamieniając miejscami n75 z n18(są praktycznie takie same) i wtedy porównujesz czy auto jeździ jak wcześniej czy lepiej
-
- Użytkownik
- Posty: 405
- Rejestracja: sob lis 30, 2013 16:37
- Lokalizacja: Jarosław
Sztanga Turbiny,zawór n75,gruszka. Pomocy
Kubek1,
Próbowałem zassać ustami ale ani drgnie 1 mm ruszała się jak wkładałem i wyciągałem wężyk od n75 (czyli n75 ma większe ciśnienie niż ja w buzi ?)
Czyli n75 odpada ?
Gruszka albo kierownice turbo ?
Edit: muszę te zawory zamieniać miejscami czy tylko sam wężyk od gruszki przełożyć z n75 do n18 ??
Próbowałem zassać ustami ale ani drgnie 1 mm ruszała się jak wkładałem i wyciągałem wężyk od n75 (czyli n75 ma większe ciśnienie niż ja w buzi ?)

Czyli n75 odpada ?
Gruszka albo kierownice turbo ?
Edit: muszę te zawory zamieniać miejscami czy tylko sam wężyk od gruszki przełożyć z n75 do n18 ??
.
Sztanga Turbiny,zawór n75,gruszka. Pomocy
zdejmij gruszke i zobaczysz 2 śrubki 10mm i zawleczka. Jak bez gruszki ruch kierownic będzie minimalny, turbo do wyjęcia i czyszczenia, jak kierownice będą chodziły bez najmniejszych oporów to gruszka w środku zardzewiała.
-
- Użytkownik
- Posty: 405
- Rejestracja: sob lis 30, 2013 16:37
- Lokalizacja: Jarosław
Sztanga Turbiny,zawór n75,gruszka. Pomocy
A jak ściągnę wężyk z gruszki i jakimś prętem będę naciskał na sztangę nic nie urwie czy lepiej nie próbować ?
.
-
- Forum Master
- Posty: 1381
- Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
- Lokalizacja: WOT
- Auto: Bora
- Silnik: ARL
Sztanga Turbiny,zawór n75,gruszka. Pomocy
Robiłeś to z podłączonym Vagiem,odpowiednio ustawionym,czy obserwowałeś tylko na włączonym silniku?Maciek2561 pisze:Na włączonym silniku obserwując sztangę turbo ściągałem i zakładałem wężyk podciśnienia idący od gruszki do zaworu n75 i ruch sztangi był dosłownie 1mm,
Mogą ci nie wystarczyć wężyki.Maciek2561 pisze:muszę te zawory zamieniać miejscami czy tylko sam wężyk od gruszki przełożyć z n75 do n18 ??
-
- Użytkownik
- Posty: 405
- Rejestracja: sob lis 30, 2013 16:37
- Lokalizacja: Jarosław
Sztanga Turbiny,zawór n75,gruszka. Pomocy
riccardoa, nie,Vagiem nie było sprawdzane,na włączonym silniku ściągałem i zakładem wężyk od n75 i obserwowałem sztangę ruch 1mm ,tak samo po odpaleniu czy zgaszeniu silnika ten sam ruch 1mm i nic więcej 

.
- Łuki_79
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
- Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS
Sztanga Turbiny,zawór n75,gruszka. Pomocy
Nic się nie urwie. Weź kawałek drewnianej listewki lub klucz płaski (np. 10) oprzyj o dźwignię sterującą vnt gdzie łączy się ze sztangą i naciskaj.Maciek2561 pisze:A jak ściągnę wężyk z gruszki i jakimś prętem będę naciskał na sztangę nic nie urwie czy lepiej nie próbować ?
U mnie bez problemu i używania wielkiej siły wciskam sztangę kciukiem.
viewtopic.php?f=35&t=403919" onclick="window.open(this.href);return false;
P.S Wężyka z gruszki nie musisz ściągać.

-
- Użytkownik
- Posty: 405
- Rejestracja: sob lis 30, 2013 16:37
- Lokalizacja: Jarosław
Sztanga Turbiny,zawór n75,gruszka. Pomocy
Łuki_79, A widzisz u mnie nie ma szans kciukiem wcisnąć (także n75 odpada tylko gruszka-turbina zapieczona),będę próbował rozruszać.
EDIT:
A więc tak,na sztangę założyłem klucz płaski 14 i ruszałem sztangą i sztanga chodzi w pełnym zakresie ale tylko jak kluczem ruszam
Jak wcisnąłem kluczem sztangę w gruszkę i puściłem to wypchało ją ale tylko do połowy resztę musiałem kluczem ruszyć żeby wyszła cała sztanga z gruszki
EDIT:
A więc tak,na sztangę założyłem klucz płaski 14 i ruszałem sztangą i sztanga chodzi w pełnym zakresie ale tylko jak kluczem ruszam
Jak wcisnąłem kluczem sztangę w gruszkę i puściłem to wypchało ją ale tylko do połowy resztę musiałem kluczem ruszyć żeby wyszła cała sztanga z gruszki

.
Sztanga Turbiny,zawór n75,gruszka. Pomocy
Taką metodą nie ustalisz czy problemem jest gruszka czy kierownice . Zrób tak jak wcześniej Ci mówili odkręć gruszkę (2 śrubki M6 wystarczy, nie musisz nawet rozpinać zawleczki) i zobacz czy kierownice chodzą bardzo lekko (ma tam nic nie ocierać) . Jeśli coś wadzi to rozruszaj ręcznie.Maciek2561 pisze:A więc tak,na sztangę założyłem klucz płaski 14 i ruszałem sztangą i sztanga chodzi w pełnym zakresie ale tylko jak kluczem ruszam
To wskazywałoby na skorodowaną sprężynę powrotną w gruszce, jednak mimo wszystko warto odkręcić gruchę żeby się upewnić na 100%.Maciek2561 pisze:Jak wcisnąłem kluczem sztangę w gruszkę i puściłem to wypchało ją ale tylko do połowy resztę musiałem kluczem ruszyć żeby wyszła cała sztanga z gruszki
Było 259Nm/112KM jest 308Nm /145KM Made in Daron7
-
- Użytkownik
- Posty: 405
- Rejestracja: sob lis 30, 2013 16:37
- Lokalizacja: Jarosław
Sztanga Turbiny,zawór n75,gruszka. Pomocy
rotkeh,
Chyba rozruszałem
chciałem nagrać film ale mam ciemno w garażu może później,na zapalonym silniku ściągam i zakładam wężyk idący z gruszki do n75 sztanga na moje oko chodzi około 2 centymetrów także chyba jest dobrze.
Klucz starałem się nie wkładać do końca żeby nie dochodził do blokady żeby sztanga miała pełny ruch.
(to mokre to WD40)
Tak nią ruszałęm

Wężyk z gruszki do n75 założony
Wężyk z gruszki do n75 ściągnięty

EDIT:
Ludzie silnik odżył,byłem właśnie wypróbować na drodze auto
Inne auto przyśpiesza w pełnym zakresie ciągnie do przodu nieporównywalnie lepiej
Teraz fajnie przyśpiesza i przy wyprzedzaniu różnica ogromna
I Turbina fajnie gwizda z niskich obrotów jak przyśpieszam
Wystarczyło kluczem rozruszać sztangę a później ściągać kilkanaście razy wężyk od n75 do gruszki idący nawet kompa nie trzeba.
Chyba rozruszałem

Klucz starałem się nie wkładać do końca żeby nie dochodził do blokady żeby sztanga miała pełny ruch.
(to mokre to WD40)
Tak nią ruszałęm



Wężyk z gruszki do n75 założony

Wężyk z gruszki do n75 ściągnięty

EDIT:

Ludzie silnik odżył,byłem właśnie wypróbować na drodze auto
Inne auto przyśpiesza w pełnym zakresie ciągnie do przodu nieporównywalnie lepiej
Teraz fajnie przyśpiesza i przy wyprzedzaniu różnica ogromna
I Turbina fajnie gwizda z niskich obrotów jak przyśpieszam
Wystarczyło kluczem rozruszać sztangę a później ściągać kilkanaście razy wężyk od n75 do gruszki idący nawet kompa nie trzeba.

.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 730
- Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
Sztanga Turbiny,zawór n75,gruszka. POMOGŁO !!!
Przygotuj sie na wydzieranie turbo/ew. gruszki. Niestety, ale specyfika działania tego jest taka, że jeśli nie działa to idealnie to problem szybko powróci.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 63 gości