Problem po przekladce silnika

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

jaanigaa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz lut 28, 2016 17:58

Problem po przekladce silnika

Post autor: jaanigaa » ndz lut 28, 2016 18:39

Witam wszystkich, mam ogromny problem po przekladce silnika w swoim GOLFie V 1.4 o kodzie silnika BCA. Czytalem wiele tematow podobnych ale jednak w zadnym nie znalazlem rozwiazania wiec mam nadzieje ze ktos cos podpowie ;)
silnik przelozylem z golfa IV z tym samym oznaczeniem silnika, jezdzacego (widzialem, sprawdzalem), musialem przelozyc osprzeta taki jak (kolektor dol, wyl; alternator, skrzynie (wraz z sprzeglem, kolem oraz czujnikiem ktory mocuje sie zaraz przy wale) także posiadam praktycznie wszystkie czujniki do podmiany. Dodam ze mój silnik jak i osprzet do samego końca jeździlo (zmienilem z racji palenia oleju i wysokiego przebiegu)

Problem:
Po odpaleniu auta (obojetnie czy zimny czy cieply) silnik chodzi jakos nie tak, 716 rpm, powoli wkreca sie na obroty (nie potrafi dojsc nawet przed czerwone pole) ale tylko na biegu jalowym, gdy zapne jedynke i chce ruszyc auto nie ma kompletnie mocy (lekka gorka przed wjazdem na "garaz" i trzeba mu pomoc pchajac), potrafi strzelac z ukladu dolotowego

Co zrobilem/sprawdzilem
1. wszystkie węże oraz wtyczki czy sa dobrze podlaczone: OK
2. myslalem ze lapie lewe powietrze (wydaje mi sie ze jak strzela z dolotu to uboga mieszanka, z wydechu bogata) wiec zamontowalem kolektor dolotowy na silikonie : NIC SIE NIE ZMIENILO
2a. sprawdzilem wtryski "optycznie", każdy byl mokry od wewnetrznej strony : WTRYSKI OK SKORO PRZEPUSZCZAJA PALIWO
3. podmienilem przepustnice (trosze inna konstrukcja w golfie IV ale pasowala), odrazu wywalilo mi błąd ze przepustnica walnięta i auto max do 1800 rmp sie wkrecało : ZOSTAWILEM SWOJA
4. odpiełem czujnik (nie wiem jak sie dokladnie nazywa) który jest w skrzyni i zlicza najprawdopodobniej obroty silnika (auto juz nie odpalilo, nie widzialo obrotow silnika) : DIAGNOZA CZUJNIK SPRAWNY
5. podmienilem cewki na drugi komplet (myslalem ze moze cos nie tak z nimi i nie przepalaja mieszanki) : BEZ ZMIANY
6. odpinam czujnik polozenia walka rozrzadu (z góry silnika na pokrywie zaworów) silnik pracuje bez zmian, mysle sobie ze to to.. podmieniam czujniki i dalej taka samo : CZY MOŻLIWE ZE PO ODLACZENIU TAK WAZNEGO CZUJNIKA DLA SILNIKA, SILNIK PRACUJE BEZ ZMIAN?


Pokazuje mi sie tylko jeden błąd który był tez na moim starym silniku i wszystko chodzilo :
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62)
P0116 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
(czujnika nie wymienilem ponieważ nie ten sam) ogarne to sobie na dniach.

Ręce mi juz opadaja do samej ziemi, sorki że sie tak rozpisalem ale mam nadzieje ze wszystkie ważne info podalem i w miare konretnie opisalem.

Dodam ze do dyspozycji mam:
VCDS z interfejsem który z nim chodzi (jakaś chińska wersja z ebayu)
Komplet kluczy który pozwolil przełożyć te silniki
Komplet czujnikow i podzespołów z drugiego silnika
SWOJA MOTYWACJE DO ZROBIENIA TEGO :)

Jak coś zle napisalem to sorki jestem laikiem. Dzieki za podpowiedzi :) :pub: :pub:

sorki zapomnialem, co do rozrzadu, w IV chodzilo wszystko jak powinno byc, ja nie ruszalem tej strony wogóle wiec raczej nie ma mowy o przestawieniu rozrządu



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8869
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Problem po przekladce silnika

Post autor: marcin7x5 » pn lut 29, 2016 21:11

Jedyne co mi przychodzi do głowy to być może inny pierścien nabity na wale korbowym z którego czyta sygnał G28.



jaanigaa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz lut 28, 2016 17:58

Problem po przekladce silnika

Post autor: jaanigaa » pn lut 29, 2016 21:44

Pierscien nabilem z swojego silnika (przygladalem sie i wygladal ze nie trzeba go w zaden sposob ustawiac, wydaje mi sie ze czyta ipulsy pomiedzy ząbkami). Jeszcze mi sie dzis nasunelo czy jak skladalem kolektor wylotowy na pascie, czy jej w jakis sposob nie wypchalo i ma za maly wylot ? Mozliwe to jest ?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8869
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Problem po przekladce silnika

Post autor: marcin7x5 » wt mar 01, 2016 15:01

Uwierz że trzeba ten pierścień nabić na wał w ściśle określonej pozycji. Kupując nowy uszczelniacz wału masz blokadę którą usuwasz dopiero po montażu. Wiem że roboty jest sporo przy nim bo trzeba skrzynie wyciągnąć ale warto się upewnić. Przelicz też czy jest taka sama ilość tych ząbków.



jaanigaa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz lut 28, 2016 17:58

Problem po przekladce silnika

Post autor: jaanigaa » śr mar 02, 2016 12:31

Marcin7x5 przyznaje Ci racje ! Pogrzebalem na necie na temat tego i to co mowisz zgadza sie w 100%. Tylko teraz kolejny problem, znalazlem na jakiejs angielskiej stronie ze 1 tlok ma byc w pozycji TDC (rozumiec chyba mam ze w gornej), i wtedy dziurka na tej zębatce musi zgrac sie z wytloczeniem jak na zdjeciu Obrazek. myslisz ze powinno to zagrac w takiej pozycji ?

I czy mozliwe ze przy zlym ustawieniu tego czujnika samochod traci moc tylko podczas obciazenia ? Tj na biegu.

Nie drozny tlumik tez juz wyeliminowalem.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8869
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Problem po przekladce silnika

Post autor: marcin7x5 » śr mar 02, 2016 13:13

Co do ustawienia znaku na zębatce to ci nie pomogę bo trzeba by podpatrzeć na zdjęciu lub na żywym nowym uszczelniaczu jak ma zamontowaną blokadę. Ewentualnie gdzieś w serwisówce od tego silnika. Co do ustawienia tłoka to najlepiej ustawić na znaki na kole pasowym i obudowie rozrządu oraz na kole zamachowym o obudowie skrzyni biegów.



jaanigaa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz lut 28, 2016 17:58

Problem po przekladce silnika

Post autor: jaanigaa » śr mar 02, 2016 13:17

Zrobie to wszystko na weekendzie (teraz praca) i dam znac czy pomoglo ! Dzieki wielkie za podanie waznej informacji ;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 127 gości