Ściąganie w prawo, zbieżność ok. Śląsk
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Ściąganie w prawo, zbieżność ok. Śląsk
Bez dokładnych pomiarów na ramie pewnie się nie obędzie. Wystarczy że delikatnie będa rozjechane kąty a będzie sciagało. Trzeba pomierzyc dokładnie podwozie.
Re: Ściąganie w prawo, zbieżność ok. Śląsk
Ciśnienie ok . taka sama sytuacja na oponach zimowych i letnich, felgi proste.piotrek233 pisze:Ciśnienie powietrza w kołach ok? Jeżeli byłeś na zbieżności i jeżeli udało się ustawić poprawnie, auto musi jechać prosto. Masz wydruk?
W takim razie postaram się w najbliższym czasie udać do polecanej diagnostyki i sprawdzić geometrie na profesjonalnym sprzęcie.marcin7x5 pisze:Bez dokładnych pomiarów na ramie pewnie się nie obędzie. Wystarczy że delikatnie będa rozjechane kąty a będzie sciagało. Trzeba pomierzyc dokładnie podwozie.
Na razie mam trochę wydatków ( montaż G60 zamiast dwumasa )
Dam znać jak już to ogarnę
Re: Ściąganie w prawo, zbieżność ok. Śląsk
Z racji tego że jest to mój pierwszy post WITAM WSZYSTKICH.
Drodzy forumowicze mam problem z moim golfem 4 z racji że temat podobny postanowiłem się podczepić.
Parę dni temu zmieniłem opony na zimowe (nowe) i zauważyłem że zaczeło mnie ściągać na prawo:
-ustawiona geometria 2x
-przekłądałem opony i to nie pomagało
-ciśnienie ok
Zauważyłem że auto po skręceniu kilka razy kierownicą do oporu zaczyna ściągać raz w lewo raz w prawo zależnie od strony w którą kręciłęm. WIęc zdecydowałem się na wymianę łożysk w mcphersonie - ale to nie to. Skręcanie w prawo występuje przy normalnej jeździe, natomiast to w lewo tlyko po dobiciu do końca ( i oczywiście na wyprostowanych kołach).
Dodatkowo stare letnie opony są ścięte troszkę. Prawy przód i prawy tył jest ścięty od środka. Auto mam od kilku tygodni i w nic nie uderzylem, ani nikt we mnie (pewnie auto ułożyło się na oponach i dlatego jeździło prosto).
Proszę o opinie co można podregulować, sprawdizć lub wymienić aby problem ze znoszeniem auta wyeliminować,
DOdam jeszcze że miesiąc temu robilem przegląd i hamulce ok, amortyzatory lewa strona 70& a prawa 30%.
Drodzy forumowicze mam problem z moim golfem 4 z racji że temat podobny postanowiłem się podczepić.
Parę dni temu zmieniłem opony na zimowe (nowe) i zauważyłem że zaczeło mnie ściągać na prawo:
-ustawiona geometria 2x
-przekłądałem opony i to nie pomagało
-ciśnienie ok
Zauważyłem że auto po skręceniu kilka razy kierownicą do oporu zaczyna ściągać raz w lewo raz w prawo zależnie od strony w którą kręciłęm. WIęc zdecydowałem się na wymianę łożysk w mcphersonie - ale to nie to. Skręcanie w prawo występuje przy normalnej jeździe, natomiast to w lewo tlyko po dobiciu do końca ( i oczywiście na wyprostowanych kołach).
Dodatkowo stare letnie opony są ścięte troszkę. Prawy przód i prawy tył jest ścięty od środka. Auto mam od kilku tygodni i w nic nie uderzylem, ani nikt we mnie (pewnie auto ułożyło się na oponach i dlatego jeździło prosto).
Proszę o opinie co można podregulować, sprawdizć lub wymienić aby problem ze znoszeniem auta wyeliminować,
DOdam jeszcze że miesiąc temu robilem przegląd i hamulce ok, amortyzatory lewa strona 70& a prawa 30%.
Ściąganie w prawo, zbieżność ok. Śląsk
Najpierw to zacznij od zapoznania się z regulaminem forum bo zaraz dostaniesz po głowie, że nie wpisałes kodu silnika i typu autka.
Sam widzisz, że auto nie ma własciwej geometrii zawieszenia skoro sa ścięte opony od wewnątrz. Prawdopodobnie masz skrzywioną tylną belkę. Możesz tez miec cos nie tak z zawiechą z prawej strony na przodzie. Najlepiej to zrobic dokładne pomiary wraz z płytą podłogową.
Sam widzisz, że auto nie ma własciwej geometrii zawieszenia skoro sa ścięte opony od wewnątrz. Prawdopodobnie masz skrzywioną tylną belkę. Możesz tez miec cos nie tak z zawiechą z prawej strony na przodzie. Najlepiej to zrobic dokładne pomiary wraz z płytą podłogową.
Re: Ściąganie w prawo, zbieżność ok. Śląsk
dzięki za zainteresowanie, zapoznam się niezwłocznie z regulaminem forum.
nie zauważyłem żeby auto było jakieś krzywe przez stan zawieszenia.
Problem został rozwiązany dzis przez diagnoste. W skrócie może komuś się przyda:
1.) ustawił geometrię jeszcze raz
2.) okazało się że skręt w prawo maks to 37st a w lewo 31st gość stwierdził że to wina przeklądni kierownicy, ustawił przekladnie na 0 a potem do tego wyregulował koła - to również nie pomogło auto ściągało w prawo
3.) gość wyregulował kąty z przodu na lewym -0.7 st prawe na 0st dodatkowo przełożył opony między kołami i to pomogło. DOpuszczalne pochylenie koła to -1st więc chyba ok powinno być. Problem ze ściąganiem auta przeszedł, a przynajmniej nie jest to aż tak widoczne jak wcześniej.
Zimówki to nowe kleber krislap.
nie zauważyłem żeby auto było jakieś krzywe przez stan zawieszenia.
Problem został rozwiązany dzis przez diagnoste. W skrócie może komuś się przyda:
1.) ustawił geometrię jeszcze raz
2.) okazało się że skręt w prawo maks to 37st a w lewo 31st gość stwierdził że to wina przeklądni kierownicy, ustawił przekladnie na 0 a potem do tego wyregulował koła - to również nie pomogło auto ściągało w prawo
3.) gość wyregulował kąty z przodu na lewym -0.7 st prawe na 0st dodatkowo przełożył opony między kołami i to pomogło. DOpuszczalne pochylenie koła to -1st więc chyba ok powinno być. Problem ze ściąganiem auta przeszedł, a przynajmniej nie jest to aż tak widoczne jak wcześniej.
Zimówki to nowe kleber krislap.
Ściąganie w prawo, zbieżność ok. Śląsk
Ja dzisiaj byłem ponownie na stacji diagnostycznej.
Żadnych luzów w zawieszenie, opony ok, przejechałem się z tym gościem co się zajmuje geometrią.
Powiedział , że jest przestawiona tylna belka minimalnie, gdyż już miał takie przypadki. Chciał podłączyć całą aparaturę ale mówi po co mam płacić, za coś co on mi właśnie powiedział i jest to pewne w 100?% . Dodam,że jest to renomowany zakład i przerabiają naprawdę sporo samochodów.
Te ściąganie nie jest aż tak mocno uciążliwe ale w przyszłości może się za to zabiorę. Ktoś kiedyś zamawiał używaną tylną belkę, na co zwrócić uwagę przed ewentualnym zakupem ?
pzdr. Łukasz
Żadnych luzów w zawieszenie, opony ok, przejechałem się z tym gościem co się zajmuje geometrią.
Powiedział , że jest przestawiona tylna belka minimalnie, gdyż już miał takie przypadki. Chciał podłączyć całą aparaturę ale mówi po co mam płacić, za coś co on mi właśnie powiedział i jest to pewne w 100?% . Dodam,że jest to renomowany zakład i przerabiają naprawdę sporo samochodów.
Te ściąganie nie jest aż tak mocno uciążliwe ale w przyszłości może się za to zabiorę. Ktoś kiedyś zamawiał używaną tylną belkę, na co zwrócić uwagę przed ewentualnym zakupem ?
pzdr. Łukasz
-
- Forum Master
- Posty: 1182
- Rejestracja: wt wrz 11, 2007 19:09
- Lokalizacja: Bielsko
Ściąganie w prawo, zbieżność ok. Śląsk
Pojechałeś do mechanika czy jasnowidza? Kupisz teraz belkę, okaże się ze po wyminie belki będzie znowu to samo. Kto za to zapłaci Ty czy mechanik. Jedz jeszcze raz i zrób geometrie. Dostaniesz wydruk, czarno na białym będzie widać się gdzie jest problem i wtedy wymieniasz. Po co wymieniać w ciemno szkoda kasy.
Zrób to od razu bo szkoda opon- później będzie płacz, że opony do wymiany.
Co do belki musi być prosta. (I tu CI się przyda owa geometria w przypadku jeżeli nowa belka też będzie krzywa- możesz reklamować )
Musisz teraz jechać na geometrię, dowiesz się co masz do wymiany, wymieniasz, jedziesz ponownie na geometrie w celu sprawdzenia. Jeżeli jest wszytko OK to cieszysz się jazdą.
Zrób to od razu bo szkoda opon- później będzie płacz, że opony do wymiany.
Co do belki musi być prosta. (I tu CI się przyda owa geometria w przypadku jeżeli nowa belka też będzie krzywa- możesz reklamować )
Musisz teraz jechać na geometrię, dowiesz się co masz do wymiany, wymieniasz, jedziesz ponownie na geometrie w celu sprawdzenia. Jeżeli jest wszytko OK to cieszysz się jazdą.
Ściąganie w prawo, zbieżność ok. Śląsk
Zaprzyjaźniona stacja diagnostyczna.
Nie miałem nawet pieniędzy na zrobienie geometrii .
Po nowym roku podjadę i zrobię wydruk , mimo wszystko na 99 % jest to ta belka, gdyż inne rzeczy zostały wykluczone.
Jak zrobię ten wydruk to go zrobię.
pzdr. Łukasz
Nie miałem nawet pieniędzy na zrobienie geometrii .
Po nowym roku podjadę i zrobię wydruk , mimo wszystko na 99 % jest to ta belka, gdyż inne rzeczy zostały wykluczone.
Jak zrobię ten wydruk to go zrobię.
pzdr. Łukasz
-
- Forum Master
- Posty: 1182
- Rejestracja: wt wrz 11, 2007 19:09
- Lokalizacja: Bielsko
Ściąganie w prawo, zbieżność ok. Śląsk
Geometria wyjdzie Cię 60-100zł. I będziesz wiedział wszytko. Lepiej to zrobić niż płacić -/+ 600zł (belka,tuleje,robiocinza)tylko dlatego ze diagnosta tak Ci zasugerował...
Ściąganie w prawo, zbieżność ok. Śląsk
Wiem ile kosztuje, wczoraj odebrałem Golfa z naprawy ( 2000 zł , wtryski , głowica i kilka rzeczy .... ) dlatego tak wygląda sytuacja.
Za pełną geometrie zapłacę 50 zł ( po znajomościach) ale trzeba czekać na wypłatę
piotrek233 jak będę miał wydruk to go wrzucę .
Za pełną geometrie zapłacę 50 zł ( po znajomościach) ale trzeba czekać na wypłatę
piotrek233 jak będę miał wydruk to go wrzucę .
Re: Ściąganie w prawo, zbieżność ok
Odkopię...
Byłem na ustawieniu zbieżności. Przed regulacją sprawdzili czy są jakieś luzy, luzów nie było, z zawieszeniem wszystko ok. Sprawdzili zbieżność i z lewym kołem coś tam było nie tak bo wyniki pokazały sie na czerownym tle. Wyregulowali i oto efekt
http://s19.postimg.org/r33jinceb/IMG_20 ... 105028.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Czy przy takim ustawieniu powinno być ok? Bo nadal lekko ucieka w prawo... no i mimo, że przy ustawianiu zbieżności kierownicę sam ustawiłem w poziomie to podczas jazdy kiera nie jest idealnie w poziomie... Byłem jeszcze raz w zakładzie gdzie ustawiali zbieżność, powiedziałem co i jak i koleś który ustawiał zbieżność sprawdził wydruk i powiedział że to wina opon bo przy takim ustawieniu nie ma prawa ściągać.
Byłem na ustawieniu zbieżności. Przed regulacją sprawdzili czy są jakieś luzy, luzów nie było, z zawieszeniem wszystko ok. Sprawdzili zbieżność i z lewym kołem coś tam było nie tak bo wyniki pokazały sie na czerownym tle. Wyregulowali i oto efekt
http://s19.postimg.org/r33jinceb/IMG_20 ... 105028.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Czy przy takim ustawieniu powinno być ok? Bo nadal lekko ucieka w prawo... no i mimo, że przy ustawianiu zbieżności kierownicę sam ustawiłem w poziomie to podczas jazdy kiera nie jest idealnie w poziomie... Byłem jeszcze raz w zakładzie gdzie ustawiali zbieżność, powiedziałem co i jak i koleś który ustawiał zbieżność sprawdził wydruk i powiedział że to wina opon bo przy takim ustawieniu nie ma prawa ściągać.
ALH + 216 + turbo ARL + FMIC + soft -> 162,5KM/344,2Nm
Ściąganie w prawo, zbieżność ok. Śląsk
mk4tdi skąd jesteś?
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam GTI R i inne mocne sztuki ;)
2016 AUDI RS6 EXHAUST SOUND
2016 AUDI RS6 EXHAUST SOUND
Ściąganie w prawo, zbieżność ok. Śląsk
A sprawdzałeś ustawienia tylnej belki. Może jedno z kół tylnych powoduje to ściąganie a ruszając kierą tylko to korygujesz podczas jazdy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości