Problem z odpaleniem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

martimeromania
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob sty 03, 2015 17:57

Problem z odpaleniem

Post autor: martimeromania » wt lut 23, 2016 01:10

Panowie! Opiszę swój problem.
Wymieniałem turbinę bo stara brała olej i nie ładowała. Kupiłem zregenerowaną i do mechanika. Przy odbiorze mówi mi że coś jest chyba z przepływką bo słabo ciągnie. Bagnet ustawiony jak przy starej więc turbo OK. Przełożyłem przepływkę do golfa żony i odwrotnie. Golf na mojej śmigał a tolek nie... auto zaparkowałem pod blokiem i już go więcej nie odpaliłem. Próbowałem nawet autostartem ale gdy tylko silnik łapał od razu gasł. Tak jakby coś go tłumiło, dusiło. Przy każdej próbie odpalenia strasznie trzęsie silnikiem. Pompa odpowietrzona, w przewodach zero powietrza. Filtr powietrza ok, paliwa ok, świece wymienione ( co prawda 3 szt bo czwartej nie mogłem ruszyć a nie chciałem jej urwać więc odpuściłem i o niej zapomniałem ), przepływomierz ok. Nie mogę sprawdzić kąta początku wtrysku bo nie mogę go odpalić więc nie wiem czy nie przeskoczył pasek... dodam, że od jakiegoś czasu nie rusza mi wskazówka od temp. płynu i auto jakoś długo się grzało w porównaniu z żony golfem. Podejrzewam G62 do wymiany ale może ma ie jakieś inne sugestie...? Jak sprawdzic czy rozrząd nie przeskoczył nie odpalając auta? I w dodatku pod blokiem



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Problem z odpaleniem

Post autor: pironet » wt lut 23, 2016 08:41

Casey pisze:Dzięki za wypowiedź, zamówiłem Kabel, skołuje jeszcze tylko laptopa i zrobie wyniki, bo uszczelnienie króćca na pompie tandemowej nie dało dużo, chociaż może i jest jakaś poprawa. Ale nadal od czasu do czasu odpala w taki właśnie sposób. Jak na tym 3 załączonym filmie

Od tego powinieneś zacząć.Co do przewodów to nie tylko one ale i sama pompa może się zapowietrzać.Z jakiegoś powodu jest cała spocona.Niestety ciężko takie nieszczelności wykryć .Jaki masz filtr paliwa zamontowany?żeby się nie okazało że wtryski padają albo kompresja słaba.


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Problem z odpaleniem

Post autor: pironet » wt lut 23, 2016 08:49

martimeromania pisze: Przy odbiorze mówi mi że coś jest chyba z przepływką bo słabo ciągnie
albo zamieszał podcisnieniami
martimeromania pisze:Próbowałem nawet autostartem ale gdy tylko silnik łapał od razu gasł
powinieneś tak długo psikać aż zacznie chodzić sam na paliwie.Plak jest lepszy,samostart niszczy za bardzo silnik.
zanim jednak to wykonasz rozrząd do sprawdzenia co nie jest problemem w pasku i zajmuje 5 minut oraz podpięcie pod lapka.
Oczywiście czujnik najpierw bym wymienił.


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Awatar użytkownika
wojti2001
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw lut 24, 2005 21:00
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Problem z odpaleniem

Post autor: wojti2001 » wt lut 23, 2016 11:07

Mam identycznie w swoim AJMie. Podam ci listę, którą zrobiłem:
1/ Uszczelniacze pompowtrysków - nie pomogło
2/ Wymiana pompy tandemowej wraz z uszczelką z kijowego LUKa na nowego BOSCHa - nie pomogło
3/ Założenie pompy paliwa wstępnej w baku - nie pomogło
4/ Zawory zwrotne przed filtrem paliwa na zasilaniu i powrocie - nie pomogło
5/ Filtr paliwa zamontowany bez podgrzewacza, aby wyeliminować powietrze - nie pomogło
6/ Ustawienie synchronizacja zgodnie z instrukcją - nie pomogło
7/ Nowy akumulator - kręci szybciej ale dalej bez zmian
8/ Rozrusznik z nowszego golfa (rok 2010) - kręci szybciej ale dalej bez zmian

Moje teorie są takie:
1/ Pompowtryskiwacze zmęczone życiem i podczas postoju trochę puszczają co skutkuje opróżnienie się go. Do czasu ponownego napełnienia przerywa
2/ Wyrobione gniazda pompowtryskiwaczy co powoduje dostawanie się powietrza.

Ogólnie przestałem się już tym przejmować. Na ciepłym pali bez problemu więc do czasu, gdy w ogóle nie będzie chciał palić sprawę pozostawiam.


MK IV AJM

Awatar użytkownika
chris2611
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 341
Rejestracja: śr kwie 13, 2011 23:52
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Problem z odpaleniem

Post autor: chris2611 » wt lut 23, 2016 21:06

pironet pisze:
Casey pisze:Dzięki za wypowiedź, zamówiłem Kabel, skołuje jeszcze tylko laptopa i zrobie wyniki, bo uszczelnienie króćca na pompie tandemowej nie dało dużo, chociaż może i jest jakaś poprawa. Ale nadal od czasu do czasu odpala w taki właśnie sposób. Jak na tym 3 załączonym filmie

Od tego powinieneś zacząć.Co do przewodów to nie tylko one ale i sama pompa może się zapowietrzać.Z jakiegoś powodu jest cała spocona.Niestety ciężko takie nieszczelności wykryć .Jaki masz filtr paliwa zamontowany?żeby się nie okazało że wtryski padają albo kompresja słaba.
Ja sprawdzałem jeszcze takim sposobem, że dwa lub trzy razy "grzałem świece" lecz nie o to w tym chodzi tylko o to by paliwo doszło w jak największej dawce do pompy tandemowej. Kiedy przekręcasz kluczyk słyszysz takie "pssst" - jakby pod ciśnieniem paliwo przechodziło przez malutki otwór? Zrób tak dwa trzy raz, pompa się napełni - może przez noc zejść trochę paliwa skoro jest zapocona - i wtedy spróbuj rozruchu.



Casey
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: sob lut 09, 2013 18:36

Problem z odpaleniem

Post autor: Casey » wt lut 23, 2016 23:59

Witam panowie! Zakupiłem kabel, vag pobrany. zrobiłem logi lapcie wyniki: Obrazek

Wyniki chyba są zadowalające? Dodam, że robione w sumie na zimnym silniku, miałem problemy, bo nie mam lapka i kompa wnosiłem do garażu + musiałem instalować win XP bo na 7 nie chciał smigać. Ale wyniki pompek są. Jutro zobacze czy są błędy, bo dziś wywaliło błąd ze brak pełnej wersji jak robiłem auto scan.

chris2611, Tak jest takie psst, rozumiem że nie powinno tego być? jeśli wszystko było by szczelne



Awatar użytkownika
chris2611
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 341
Rejestracja: śr kwie 13, 2011 23:52
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Problem z odpaleniem

Post autor: chris2611 » śr lut 24, 2016 01:13

Casey pisze:Witam panowie! Zakupiłem kabel, vag pobrany. zrobiłem logi lapcie wyniki: Obrazek

Wyniki chyba są zadowalające? Dodam, że robione w sumie na zimnym silniku, miałem problemy, bo nie mam lapka i kompa wnosiłem do garażu + musiałem instalować win XP bo na 7 nie chciał smigać. Ale wyniki pompek są. Jutro zobacze czy są błędy, bo dziś wywaliło błąd ze brak pełnej wersji jak robiłem auto scan.

chris2611, Tak jest takie psst, rozumiem że nie powinno tego być? jeśli wszystko było by szczelne
Tak właśnie powinno być, to znaczy, że paliwo jest podawane. Spróbuj rano zrobić tak dwa, trzy razy i zobacz czy wtedy też będzie długo kręcił. Jeśli załapie od razu to znaczy, że możesz mieć problem z pompą tandemową...



Casey
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: sob lut 09, 2013 18:36

Problem z odpaleniem

Post autor: Casey » śr lut 24, 2016 01:19

chris, nic z tego, za każdym razem kręce stacyjką 2/3 razy, i niestety bez lepszych rezultatów, ciągle jest tak samo.

Co do logów które wstawiłem, czy są to dobre wyniki? Z tego co widzę jest w miare ok, tylko ta grupa 023 troche za duża ?



Awatar użytkownika
chris2611
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 341
Rejestracja: śr kwie 13, 2011 23:52
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Problem z odpaleniem

Post autor: chris2611 » śr lut 24, 2016 02:32

Logi robi się w pliku tekstowym i wrzuca na specjalną stronę do logow vag.
Tam będzie dopiero wszystko widać.
Błędy silnika zczytałes?

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Problem z odpaleniem

Post autor: pironet » śr lut 24, 2016 10:57

chris2611 pisze: Spróbuj rano zrobić tak dwa, trzy razy i zobacz czy wtedy też będzie długo kręcił
po pierwsze jeśli ma pompe wstępną w baku
po drugie jesli zapowietrza sie przez wtrysk to niczego to nie zmieni.
ja obstawiam na słabe wtryski ale trzeba wyeliminować najpierw nieszczelnosci


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Casey
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: sob lut 09, 2013 18:36

Problem z odpaleniem

Post autor: Casey » śr lut 24, 2016 15:30

Odpalałem dziś za 3 razem po przekręceniu stacyjki i to samo. Ale zrobiłem logi już troszke dokładniejsze.
Odsyłam do tematu tutaj viewtopic.php?f=80&t=591735&p=6929069" onclick="window.open(this.href);return false;
Postaram się ogarnąć laptopa, to będe mógł zrobić wszystkie logi statyczne jak i dynamiczne.

Zrobiłem również auto-scan

i są dwa błędy, jeden od centralnego zamka, o tym wiem ale drugi wygląda tak:

Address 08: Auto HVAC
Controller: 3B1 907 044 C
Component: CLIMATRONIC C 2.0.0
Coding: 11000
Shop #: WSC 01271
1 Fault Found:
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
37-10 - Faulty - Intermittent



kamikadzebm
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: śr cze 20, 2012 18:34

Problem z odpaleniem

Post autor: kamikadzebm » śr lut 24, 2016 17:14

Ten jest od klapy climatronica. Czyli raczej mało zwiazane z odpalaniem Twojego sipnika



Casey
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: sob lut 09, 2013 18:36

Problem z odpaleniem

Post autor: Casey » śr lut 24, 2016 19:11

Miałem nadzieje że jak zrobię logi, to wyjdzie co jest źle, ale jednak lipa. Na dniach wymieniam rozrząd kąpletny i filtr paliwa, wszystko kupione tylko założyć - może coś się poprawi, ale wątpie, jak koledzy wyżej pisali, to chyba uszczelnienie tych pompek

Odnośnie tych logów. jeśli grupa 023 wacha się +/- 30 - ile jeszcze mogę na nich jeździć? Rozumiem że narazie tragedi nie ma, ale mogło być lepiej. Auto ma przejechane 210tyś km ( prawdopodobnie oryginał ) pewien nie jestem, ale książka z niemiec jest. a moj Vag 409.1 nie ma chyba opcji do sprawdzenia przebiegu, bo brakuje mi kilka pozycji.



Awatar użytkownika
maks149
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: sob lis 07, 2009 20:37
Lokalizacja: Lubatowa (RKR)

Problem z odpaleniem

Post autor: maks149 » śr lut 24, 2016 19:20

zrób jeszcze dynamiczny grupy 023 i 013 bo nie zrobileś
ale obsawawiał bym zajechaną tandem pompe najlepiej sprawdz czy się nie leje z niej i sprawdź ciśnienie jakie uzyskuje


Audi A4 1.9 TDi BKE + 145km

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 134 gości