[MK3] Lampy Sonar E11
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[MK3] Lampy Sonar E11
Witam! Zakupilem na allegro lampy na przod firmy Sonar oznaczone homologacja E11. Podjechalem na stacje diagnostyczna w celu ich ustawienia ale facet powiedzial mi ze nie mozna ich ustawic poniewaz sa ta lampy "angielskie" i nie ma mozliwosci poprawnego ich wyregulowania. Mam pytanie czy moze to byc prawda a jesli tak to czy mozna cos z tym zrobic zeby ukierunkowac sie w miare dobrze. Z gory dzieki za odp. Pozdrawiam
taknaian pisze:czy moze to byc prawda
raczej nie. Światła mają struge skierowaną bardziej w lewą strone. Światła "europejskie" bardziej na prawo. Powód, zapobiega to w pewnym stopniu oślepianiu kierowców jadących z przeciwka.naian pisze:jesli tak to czy mozna cos z tym zrobic zeby ukierunkowac sie w miare dobrze
Frakcja Proud Member
http://europa.eu.int/eur-lex/pl/dd/docs ... 761-PL.doc
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
- Sławekvwgolf
- Mały gagatek
- Posty: 58
- Rejestracja: ndz sie 20, 2006 23:06
- Lokalizacja: Prudnik
- Kontakt:
bodzio_j, ale jak to zrobic? w tych lampach sa soczewki. tak myslalem zeby je jakos przekrecic tylko nei wiem czy da rade. zobacz jak one wygladaja podaje link http://www.allegro.pl/item130593012_lam ... zewki.html
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
- tomekzabrze
- Użytkownik
- Posty: 425
- Rejestracja: czw mar 23, 2006 23:43
- Lokalizacja: zabrze
- Kontakt:
tomekzabrze pisze:mam tez lampy sonar swieca super i nikogo nie oslepiaja tylko niewiem jakrozpoznac wersje angielksa a jak europejska.......
Moglbys spisac wszystko co jest na lampach? Lacznie z zaznaczeniem w ktorych kierunkach sa strzalki.
[ Dodano: Wto Paź 03, 2006 20:00 ]
Witam ponownie! Sprawdzilem u kolegi ktory ma takie same lampy kupione tez na allegro ale u innego goscia i co dziwne wszystkie oznaczenia na szklach sa identyczne!!! Nawet sa tego samego producenta!!! Juz nie wiem co o tym myslec? Prosze o Wasza opinie...
Ostatnio zmieniony wt paź 03, 2006 21:13 przez naian, łącznie zmieniany 2 razy.
- tomekzabrze
- Użytkownik
- Posty: 425
- Rejestracja: czw mar 23, 2006 23:43
- Lokalizacja: zabrze
- Kontakt:
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Jeśli na reflektorze JEST strzałka w lewo <---, to są do ruchu lewostronnego, jeśli nie ma strzałki to prawostronny. Inną możliwośćią jest tylko strzałka taka <----> dla reflektorów nadających się do obu systemów, jakkolwiek by to miało działać (napewno najnowocześniejsze reflektory adaptacyjne, wątpię, żeby w starszych była taka możliwość).naian pisze:Moglbys spisac wszystko co jest na lampach? Lacznie z zaznaczeniem w ktorych kierunkach sa strzalki.
Granicę światła i cienia w reflektorach soczewkowych usyzkije się poprzez przesłonę, zamontowaną między odbłyśnikiem reflektora, a soczewką skupiającą.
Teraz jest pytanie o co tu chodzi:
Są 2 możliwości:
1. Allbo reflektor jest TYLKO homologowany w Wielkiej Brytanii, dziś juz na ten temat się wypowiadałem na forum, na temat żarówek, pozwolę sobie skopiować:
Cała sprawa wygląda tak:
Firmy produkujące te żarówki, reflektory, lapmy lexuski itp z Chin, Hongkongu, Tajwanu homologują je w Europie we własnych, utworzonych przez siebie instytutach badawczych. Instytuty te, uzyskały uprawnienia do homologowania na rynek europejski. Wcześniej wszystko sprzedawano z homologacją europejską E11 czyli z Wielkiej Brytanii. Po sprawdzeniu tego w Niemczech, (miały w tym udział europejskie koncerny-konkurencja), Unia upomniała Wielką Brytanię, nie pamiętam dokładnie kiedy, ale było to gdzieś na początku roku chyba i wszelkie produkty zostały poddane ponownej weryfikacji, której jak widać nie przeszły.
(w tym co pisałem chodziło o niebieskie chinskie żarówki z homologacją E11)
Jeśli tak jest, to diagnosta ustawiający światłą dał d**y
Coś mu nie chciało wyjść, przeczytał E11 i pomyślał, że to z Anglii...
2. Możliwość że lampy są do ruchu lewostronnego. Nie mylić z homologacją E11, bo to niec nie znaczy, przecież w Anglii samochody Niemieckie też mają E1, bo procedury przechodziły w Niemczech, a one są ważne na całą UE!!!! Jeśli tak jest, to ten wytatuowany umięśniony imbecyl dokładnie wiedział, że sprzedaje lampy, które przywiózł wracając z pracy w Anglii, zapewne dlatego nnie odbiera komórki.
[ Dodano: 04 Paź 2006 00:51 ]
Właśnie po tych strzałkach.tomekzabrze pisze:mam tez lampy sonar swieca super i nikogo nie oslepiaja tylko niewiem jakrozpoznac wersje angielksa a jak europejska.......
Jeśli dalej będą wątpliwośći to podjedź do ściany i włącz światłą mijania. Nawet w dzień.
Jak linie światłocienia będą wznosić się ku prawej stronie to masz "nasze", jeśli ku lewej, to masz "wyspiarskie".
Looknij tu, co powinieneś zobaczyć jeśli lampy są do naszego ruchu prawostronnego
http://vwgolf.pl/index.php?id=poradaswiatla
[ Dodano: 04 Paź 2006 01:06 ]
Wydaje mi się, że nawet w tradycyjnym reflektorze H4 do MK3 nie było by OK, tam są odbłyśniki tzw wieloparaboloidalne. Każdy wycinek odbłyśnika, kieruje swoją wiązkę światła w inne miejsce na drodze. Oznacza to, że fragment odblyśnika w prawym reflektorze rzuca większą wiązkę światła na prawe pobocze (w GB na odwrót- lewy na lewe).bodzio_j pisze:Być może w Twoim przypadku sprawę rozwiąże wymiana samych szkieł
Dlatego wydaje mi się, że nawet i odbłyśniki mogą nie być identyczne dla prawo- i lewostronnych lamp.
Co innego w MK2, gdzie odbłyśniki są symetryczne (względem pionowej płaszczyzny, równoległej do osi samochodu, przechodzącej przez odbłyśnik).
Niezupełnie jest tak jak piszesz - homologacja odbywa sie w HongKongu - jest to zaszłoś z czasów kiedy HK należał do UK, homologacja tych wynalazków w Europie byłaby o tyle niemożliwa, że jakośc wykonania tych reflektorów nie gwarantuje utrzymania wymaganych norm. W HK obowiazywała taka sama homologacja jak w UK czyli E11 - tyle tylko że procedury jej uzyskania odbywały sie inaczej niż w europie - cos jak u nas przeglądy samochodów .Grzesiekk1982 pisze:Firmy produkujące te żarówki, reflektory, lapmy lexuski itp z Chin, Hongkongu, Tajwanu homologują je w Europie we własnych, utworzonych przez siebie instytutach badawczych. Instytuty te, uzyskały uprawnienia do homologowania na rynek europejski. Wcześniej wszystko sprzedawano z homologacją europejską E11 czyli z Wielkiej Brytanii. Po sprawdzeniu tego w Niemczech, (miały w tym udział europejskie koncerny-konkurencja), Unia upomniała Wielką Brytanię, nie pamiętam dokładnie kiedy, ale było to gdzieś na początku roku chyba i wszelkie produkty zostały poddane ponownej weryfikacji, której jak widać nie przeszły.
I teraz cały bajer polega na tym ze wg DYREKTYWY RADY UE z dnia 27 lipca 1976 r.
w sprawie zbliżania ustawodawstw Państw Członkowskich dotyczących reflektorów pojazdów silnikowych spełniających funkcję reflektorów świateł drogowych i/lub świateł mijania w pojazdach silnikowych oraz żarówek do tych reflektorów (76/761/EWG):
Artykuł 1
1. Każde Państwo Członkowskie przyznaje homologację EWG części dla dowolnego typu reflektorów świateł drogowych i/lub świateł mijania, które spełniają wymagania konstrukcyjne oraz testowe ustanowione w załączniku I i VI, a także dla wszelkiego typu żarówek do tych reflektorów, które spełniają wymagania konstrukcyjne i testowe ustanowione w załączniku III i VI.
2. Państwo Członkowskie, które przyznało homologację EWG części, podejmuje środki wymagane w celu sprawdzenia, czy modele produkcyjne są zgodne z typem homologowanym, tak dalece jak jest to konieczne i w miarę potrzeb współpracuje z właściwymi władzami pozostałych Państw Członkowskich. Taka kontrola jest ograniczona do kontroli na miejscu.
Artykuł 2
Państwa Członkowskie, dla każdego typu reflektorów świateł drogowych i/lub świateł mijania oraz żarówek do tych reflektorów, któremu przyznają homologację na podstawie art. 1, wydają producentowi lub jego upoważnionemu przedstawicielowi znak homologacji EWG części zgodny ze wzorem przedstawionym w załączniku VI.
Państwa Członkowskie podejmują wszelkie właściwe środki w celu zapobieżenia używania znaków powodujących pomyłki w odróżnianiu reflektorów świateł drogowych i/lub świateł mijania oraz żarówek do tych reflektorów, które uzyskały homologację na podstawie art. 1, od innych urządzeń.
Artykuł 3
1. Żadne Państwo Członkowskie nie może zabronić wprowadzenia do obrotu reflektorów świateł drogowych i/lub świateł mijania oraz żarówek elektrycznych do tych reflektorów z powodu ich konstrukcji lub sposobu działania, jeżeli posiadają one znak homologacji EWG części.
2. Jednakże Państwo Członkowskie może zabronić wprowadzenia do obrotu reflektorów świateł drogowych i/lub świateł mijania oraz żarówek elektrycznych do tych reflektorów posiadających znak homologacji EWG części, które nie w pełni odpowiadają homologowanemu typowi.
Państwo to bezzwłocznie powiadamia pozostałe Państwa Członkowskie oraz Komisję o podjętych środkach, przedstawiając powody swojej decyzji.
Artykuł 5
1. W przypadku gdy Państwo Członkowskie, które przyznało homologację EWG części stwierdzi, że pewna ilość reflektorów świateł drogowych i/lub świateł mijania oraz żarówek do tych reflektorów, posiadających ten sam znak homologacji EWG części nie jest zgodna z homologowanym typem, podejmuje ono niezbędne środki w celu zagwarantowania, że modele produkcyjne odpowiadają homologowanemu typowi. Właściwe władze tego państwa powiadamiają inne Państwa Członkowskie o przyjętych środkach, które w przypadku trwałego braku zgodności z typem, mogą prowadzić do cofnięcia homologacji EWG części. Wspomniane władze podejmują takie same środki, jeśli zostały poinformowane przez właściwe władze innego Państwa Członkowskiego o takim braku zgodności.
i teraz co istotne:
5.4. Reflektory zaprojektowane tak, by spełniały wymagania zarówno Państw Członkowskich, w którym obowiązuje ruch prawostronny, jak i tych, w których obowiązuje ruch lewostronny, mogą być dostosowane do danego rodzaju ruchu poprzez ich odpowiednie fabryczne wyregulowanie w czasie wyposażania pojazdu lub ustawiane przez kierowcę. Takie fabryczne wyregulowanie lub ustawienie przez kierowcę powinno polegać, na przykład, na umieszczeniu układu optycznego pod danym kątem na pojeździe lub ustawienie żarówki pod danym kątem w stosunku do układu optycznego. We wszystkich przypadkach występują jedynie dwa dokładnie odróżniające się położenia: jedno dla prawostronnego kierunku jazdy, a drugie dla lewostronnego kierunku jazdy. Konstrukcja powinna uniemożliwiać nieuważne przestawienie reflektorów z jednej pozycji do drugiej lub umieszczenia ich w pozycji pośredniej. W przypadku, gdy przewidziano dwa różne położenia żarówki, elementy służące mocowaniu żarówek w reflektorach muszą być tak zaprojektowane i wykonane, aby w każdej z dwu pozycji żarówka była mocowana z taką samą dokładnością, jaka jest wymagana dla lamp przeznaczonych wyłącznie dla danego rodzaju ruchu.
Zgodność z wymaganiami niniejszej sekcji jest sprawdzana wzrokowo i, w miarę potrzeby, poprzez próbny montaż.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 317 gości