Czujnik temperatury wody - problem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Czujnik temperatury wody - problem
Witam.
Miałem taki problem, że czujnik G62 wskazywał mi temperaturę w blokach pomiarowych 40,6*C, gdzie na desce było 90*C, a w blokach pomiarowych silnika było 80*C. Więc pomyślałem, że trzeba wymienić czujnik i tak uczyniłem, kupiłem zamiennik z febi za ok. 40zł. Po wymianie czujnika przy rozgrzanym silniku 90*C na VAGu w blokach pomiarowych wskazuje tylko 46,2*C (poprawa o 6*C). Gdzie szukać przyczyny, zły zamiennik czy gdzieś problem z przewodami lub kostką?
Miałem taki problem, że czujnik G62 wskazywał mi temperaturę w blokach pomiarowych 40,6*C, gdzie na desce było 90*C, a w blokach pomiarowych silnika było 80*C. Więc pomyślałem, że trzeba wymienić czujnik i tak uczyniłem, kupiłem zamiennik z febi za ok. 40zł. Po wymianie czujnika przy rozgrzanym silniku 90*C na VAGu w blokach pomiarowych wskazuje tylko 46,2*C (poprawa o 6*C). Gdzie szukać przyczyny, zły zamiennik czy gdzieś problem z przewodami lub kostką?
Czujnik temperatury wody - problem
U mnie to samo się dzieje, Po uruchomieniu silnika bardzo szybko podnosi się wskazówka temperatury na zegarach. Po kilku minutach wskazuje na 90*C a w rzeczywistośći jest ok.40 według Vaga. Za to pprzy temperaturze rzeczywistej ok 95*C kiedy dopiero załączają się wentylatory chłodnicy na liczniku pokazuje 120*C. Na początku bałem się że poprostu przegotowuje się silnik, a tak naprawdę poprostu wskazania na zegarach są mylące. Zmieniłem czujnik w obudowie termostatu (o którym była mowa post wyżej) najpierw na urzywkę ze szrotu, a później nowy FEBI, oraz nowy czujnik w chłodnicę dla wentylatorów... efekt ten sam, czyli w punkcie wyjścia jestem. Również czekam na jakieś wskazówki Może ktoś pomoże się z tym uporać
-
- Forum Master
- Posty: 1182
- Rejestracja: wt wrz 11, 2007 19:09
- Lokalizacja: Bielsko
Czujnik temperatury wody - problem
Wszytko wskazuje na awarie czujnika. czujnik G62 to tak naprawdę dwa czujniki w jednej obudowie. Jeden podaje temp. na zegary, drugi do komputera Sprawdźcie najlepiej na zimnym silniku czy temperatury w grupie 1->007 i 17->003, jeśli temperatury są podobne lub jest niewielka różnica to czujnik dobry, jeżeli nie to awaria czujnika. Prawdopodobnie koledzy jesteście sami winni. Trzeba po prostu zakupić czujnik prosto z ASO i problem zniknie. Co tanie to jest drogie.
Re: Czujnik temperatury wody - problem
zgadzam się z kolegą wyżejpiotrek233 pisze: Co tanie to jest drogie.
W ASO koszt czujnika to ok.115 zeta, i jest ori.
Czujnik temperatury wody - problem
Przypominam, że posiadamy kilka czujników temperatury. Macie pewność, że sprawdzacie odpowiedni blok?
Z tym kupowaniem oryginalnego to nawet jak zepsuje się po roku (małe szanse) to kosztuje 1/10 tego co oryginał. A te opowieści, że pada co drugi zamiennik to włóżcie do teczki obok UFO i Yeti. Jasne, że ma większą awaryjność, ale już nie wymyślajcie ile to razy. Bo ori to święte... Śmiech.
Z tym kupowaniem oryginalnego to nawet jak zepsuje się po roku (małe szanse) to kosztuje 1/10 tego co oryginał. A te opowieści, że pada co drugi zamiennik to włóżcie do teczki obok UFO i Yeti. Jasne, że ma większą awaryjność, ale już nie wymyślajcie ile to razy. Bo ori to święte... Śmiech.
Czujnik temperatury wody - problem
Ja najpierw podmieniłem ten czujnik na drugi taki sam, który miałem w starej obudowie termostatu (kiedyś mi pękła i płyn lał) i działo się to samo. Dlatego kupiłem nowy czujnik FEBI, i również bez zmian.
Sprawdzałem właśnie poszczególne bloki na których widziałem podaną temperaturę to zapisywałem. Pomiary były robione najpierw na zimnym silniku:
gr. 1 temperature 9*C
gr.4 temperature 9*C (okno obok) temperature 12*C
gr.6 temperature 12*C
gr.11 temperature 9*C (okno obok) temperature 12*C
gr.12 temperature 9*C
Pożniej odpaliłem silnik i obserwowałem blok 4, bo na nim były widoczne znaczne różnice:
W grupie 4 temperatura bardzo szybko narasta w poruwnaniu do okna obok (tutaj są podane dwa okienka z temperaturami):
Po ok 3 min po odpaleniu temperatury w okienkach to 36*C i 13,5*C.
Po kolejnych 2 min temperatury to 57*C i 19,5*C. Ta pierwsza wartość pokrywała się z tym co pokazywał wskaźnik temperatury na liczniku, a ta druga wartość (wychodzi na to że to temperatura rzeczywista płynu) rosła bardzo powoli w porównaniu do pierwszej. Wnioskuję więc że to ten blok odpowiada za czujnik o którym jest dyskusja. Czyli to wskazuje na jego nieprawidlową pracę?
No i tutaj trochę mnie zaskoczyłeś... bo sprawdzałęm tylko na podstawie pierwszego bloku I nie wiem nawet czy to było właściwe. Sprawdzę wszystkie bloki zasugerowane dwa posty wyżej.Eyk88 pisze:Przypominam, że posiadamy kilka czujników temperatury. Macie pewność, że sprawdzacie odpowiedni blok?
Sprawdzałem właśnie poszczególne bloki na których widziałem podaną temperaturę to zapisywałem. Pomiary były robione najpierw na zimnym silniku:
gr. 1 temperature 9*C
gr.4 temperature 9*C (okno obok) temperature 12*C
gr.6 temperature 12*C
gr.11 temperature 9*C (okno obok) temperature 12*C
gr.12 temperature 9*C
Pożniej odpaliłem silnik i obserwowałem blok 4, bo na nim były widoczne znaczne różnice:
W grupie 4 temperatura bardzo szybko narasta w poruwnaniu do okna obok (tutaj są podane dwa okienka z temperaturami):
Po ok 3 min po odpaleniu temperatury w okienkach to 36*C i 13,5*C.
Po kolejnych 2 min temperatury to 57*C i 19,5*C. Ta pierwsza wartość pokrywała się z tym co pokazywał wskaźnik temperatury na liczniku, a ta druga wartość (wychodzi na to że to temperatura rzeczywista płynu) rosła bardzo powoli w porównaniu do pierwszej. Wnioskuję więc że to ten blok odpowiada za czujnik o którym jest dyskusja. Czyli to wskazuje na jego nieprawidlową pracę?
Czujnik temperatury wody - problem
Nie pamiętam w której grupie jest temp płynu chłodzącego, ale czujnik daje temperaturę na kompa i na deskę. Jedną wartość odczytasz w części silnikowej a drugą w części programu odpowiedzialnej za instrumenty. Tak sprawdzasz?
Czujnik temperatury wody - problem
Właśnie tak. I na odpalonym kilka min silniku, na części silnikowej pokazuje 19,5*C a na części licznikowej 57*C. I właśnie problem w tej rozbieżnośći. Usterka więc chyba wypada na czujnik. Ale nie rozumiem dlaczego nowy czujnik i dwie inne urzywki mają z tym problem.
Czujnik temperatury wody - problem
Nie koniecznie czujnik , pomiar temperatury jest na skutek zmiany rezystancji w czujniku, im wyższa temperatura to rezystancja spada (czujnik zaczyna bardziej przewodzić ). Jeśli jednak będzie uszkodzony kabel do tego wilgoć może się zdarzyć że ta wartość już na starcie będzie zafałszowana . Warto wziąć taki czujnik i dokonać pomiarów rezystancji dla G2 i G62 .ciarek15 pisze:Usterka więc chyba wypada na czujnik. Ale nie rozumiem dlaczego nowy czujnik i dwie inne urzywki mają z tym problem
1. pomiar przy zimnym silniku np. 5 st.C - zapisać wartości
2. pomiar przy gorącym silniku około 90 st.C - porównać czy jeden w stosunku do drugiego zachowuje się proporcjonalnie, dla jednakowego wzrostu temperatury.
3. Sprawdzić ciągłość przewodów (może być uszkodzony kontakt i generuje rezystancję) wartość ma być poniżej 1 Ohma dla każdego kabelka .
Wartości rezystancji dla 5 st około 4000 do 5000 omów
dla 90 st około 200 do 300 omów
I powinno być wszystko jasne .
Było 259Nm/112KM jest 308Nm /145KM Made in Daron7
-
- Forum Master
- Posty: 1182
- Rejestracja: wt wrz 11, 2007 19:09
- Lokalizacja: Bielsko
Czujnik temperatury wody - problem
Kolego wyżej CI napisałem które grupy masz sprawdzić.
1->007 i 17->003,
Wszytko masz tu https://www.youtube.com/watch?v=g1FWtCTmFmQ" onclick="window.open(this.href);return false;
jeżeli są rozbierzności to czujniki uwalony. Kup oryginał i będzie spokój nie są to jakieś strasznie duże pieniądze.
1->007 i 17->003,
Wszytko masz tu https://www.youtube.com/watch?v=g1FWtCTmFmQ" onclick="window.open(this.href);return false;
jeżeli są rozbierzności to czujniki uwalony. Kup oryginał i będzie spokój nie są to jakieś strasznie duże pieniądze.
Czujnik temperatury wody - problem
Skoro to taka mała kasa to czemu Ty mu nie kupisz?;)
To nie sprzęgło, że wymiana trwa pil dnia. Nie działa? Dostanie nowy. Gwarancją jest.
To nie sprzęgło, że wymiana trwa pil dnia. Nie działa? Dostanie nowy. Gwarancją jest.
Czujnik temperatury wody - problem
Kilka postów wyżej pisałem o pomiarach, tylko że VCDS nie chodzi mi i używam Vag- Com. Nie sprawdzałem wtedy w instrumentach. Dziś na rozgrzanym silniku podłączyłem Vaga i wyszło że w części silnika jest temp. 81*C a w licznikowej części 107*C. Czyli rozbierzność dość duża. Ale dwóch oryginalnych używkach i jednym nowym to samo się dzieje.piotrek233 pisze:Kolego wyżej CI napisałem które grupy masz sprawdzić.
1->007 i 17->003,
To ma sens i stawiałbym bardziej właśnie na to. Bo przy samej kostce do czujnika wszystkie cztery kable są przetarte z izolacji, a wilgoci tam nie brakuje. Tylko co w tej sytuacji zrobić? Bo tak jak mówie kable są przetarte przy samej kostce i nie wiem czy da radę to "zakuć" na nowo.rotkeh pisze:Nie koniecznie czujnik , pomiar temperatury jest na skutek zmiany rezystancji w czujniku, im wyższa temperatura to rezystancja spada (czujnik zaczyna bardziej przewodzić ).
Pomiary rezystencji dla pewności że czujnik jest sprawny zrobię popołudniu bo nie mam miernika na tą chwilę.
Czujnik temperatury wody - problem
Zaopatrzyć się na autoszrocie w taką wtyczkę z nieuszkodzonymi kabelkami i połączyć , lub skrócić kabelki i wymienić konektory.ciarek15 pisze: To ma sens i stawiałbym bardziej właśnie na to. Bo przy samej kostce do czujnika wszystkie cztery kable są przetarte z izolacji, a wilgoci tam nie brakuje. Tylko co w tej sytuacji zrobić? Bo tak jak mówie kable są przetarte przy samej kostce i nie wiem czy da radę to "zakuć" na nowo.
Było 259Nm/112KM jest 308Nm /145KM Made in Daron7
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości