M-TDI w mkII syncro

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pn paź 02, 2006 22:25

Trochim, gratuluje :) jak skonczysz projekt to pewnie zaczniesz forumowiczom skladac pompy ;)


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » pn paź 02, 2006 22:32

z pompami to raczej dużego problemu nie powinno być, wiekszym natomiast jest dorwanie w miarę przystepnej cenie pompy dawcy.


Nissan Patrol K160

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » pn paź 02, 2006 23:17

Trochim pisze:aha jak by ktoś nie przyczaił to jest silnik 1Z pozbawiony elektroniki
;) Ja to bym sobie jeszcze wiecej elektroniki wsadzil, jakby bylo mozna (np. zamiast tlokow:), ale akurat jestem elektronikiem, wiec bardziej to do mnie przemawia niz mechanika, poza tym po robocie (elektronicznej) przy aucie jestem znacznie mniej ubabrany :)



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » wt paź 03, 2006 01:15

hehehehe

eh elektronika też nie jest mi obca, a na elektronicznych tłokach daleko byś nie zajechał ;)


Nissan Patrol K160

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » wt paź 03, 2006 14:57

Trochim pisze:z pompami to raczej dużego problemu nie powinno być, wiekszym natomiast jest dorwanie w miarę przystepnej cenie pompy dawcy.
w Ostródzie jest ładny silnik 1Z (widziałem sam to to ) i nie tylko i osprzęt do niego może zadzwoń popytaj jak chcesz ...
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1623805
Sprzedający:
P.W.AUTO-COMPLEX
ul. Henrykowska 5
14-100 Ostróda-Kajkowo
Tel: +48 - 89 / 6460436
+48 - 601760000
+48 - 505138740
Fax: +48 - 89/6460436



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » wt paź 03, 2006 16:36

Trochim pisze:na elektronicznych tłokach daleko byś nie zajechał
Moze kiedys.... Slyszales o ultradzwiekowych, piezoceramicznych, pierscieniowych silnikach? Zewnetrzny pierscien nieruchomy (stator) z zamocowanymi kilkudziesiecioma tysiacami malutkich piezo elemetow oraz wewnetrzny, ruchomy pierscien (rotor) z zapadkami (jak pila) od wewnetrznej strony. Calosc lekka, mala z olbrzymim momentem obrotowym:)



Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » wt paź 03, 2006 20:59

dziechu pisze:
Trochim pisze:na elektronicznych tłokach daleko byś nie zajechał
Moze kiedys.... Slyszales o ultradzwiekowych, piezoceramicznych, pierscieniowych silnikach? Zewnetrzny pierscien nieruchomy (stator) z zamocowanymi kilkudziesiecioma tysiacami malutkich piezo elemetow oraz wewnetrzny, ruchomy pierscien (rotor) z zapadkami (jak pila) od wewnetrznej strony. Calosc lekka, mala z olbrzymim momentem obrotowym:)
Dziechu, pamietaj że im bardziej skomplikowana elektronika tym bardziej awaryjne urzadzenie... :D
Trochim, no jak tam, wykombinowałes cos? ja dziś zacząłem pracę i zaraz skończyłem po tym jak okazało sie że obudowa pompy wodnej jest pęknieta a że blok jest od passata więc pasuje tylko od passata no i mam problem bo nie dam w ASO tej kasy którą oni chcą (pewnie z 500pln). Muszę szukać na allegro albo po szrotach bo to na razie mnie trzyma z dalszymi pracami. Troche mnie to załamało, wciąż jakieś "schody' :grrr: , a juz miałem dzis przymierzac wielka na 70cm chłodnice od paska B



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » wt paź 03, 2006 22:32

ventil pisze:pamietaj że im bardziej skomplikowana elektronika tym bardziej awaryjne urzadzenie
Wcale nie prawda. Urzadzenia elektroniczne psuja sie stosunkowo rzadko. Przypomnij sobie jak psuly sie urzadzenia lampowe, skladajace sie z kilkudziesieciu elementow (tylko). Potem tranzystorowe, nieco rzadziej, skladajace sie takze z kilkudziesieciu elementow. Dzisiaj np. komputer, aparat cyfrowy czy telewizor to kilkaset elementow, a jakby policzyc na elementy dyskretne (w ukladach scalonych) to sa to dziesiatki milionow elementow. Wiekszosc tych urzadzen konczy zycie na smietniku wskutek zuzycia 'moralnego', przezywajac cale swoje zycie bez jednej awarii. Na Allegro kupisz mnostwo sprzetu typu amplituner Radmor, magnetofony kasetowe, wzmacniacze majace po 20 lat i nie bedace nigdy w naprawie. Znasz jakies auto ktore doczekalo zlomowania wskutek zestarzenia bez jednej awarii??? A wiesz jak byloby awaryjne auto w ktorym pracowaloby np. 5.000.000 tlokow???



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » wt paź 03, 2006 22:33

dziechu pisze:
Trochim pisze:na elektronicznych tłokach daleko byś nie zajechał
Moze kiedys.... Slyszales o ultradzwiekowych, piezoceramicznych, pierscieniowych silnikach? Zewnetrzny pierscien nieruchomy (stator) z zamocowanymi kilkudziesiecioma tysiacami malutkich piezo elemetow oraz wewnetrzny, ruchomy pierscien (rotor) z zapadkami (jak pila) od wewnetrznej strony. Calosc lekka, mala z olbrzymim momentem obrotowym:)

wszystko przed Tobą, do roboty.

w tym co robie to nie chodzi, iż uważam sterowanie tego silnika elektroniką za bląd. Ja chcę tylko pokazać, że też tak się da. i w tańszy sposób uzyskać to co przecietny uzytkownik jeden zeta po zaczipowaniu swojego silnika.


[ Dodano: Wto Paź 03, 2006 10:40 pm ]
ventil, z półośkami niestety stoje w miejscu. Zastanawiam się czy jak bym nie kupił kompletu (lub samych półosiek) od passata b3 (on ma prawie identyczny rozstaw kól - róznica 5mm) czy by to nie podeszło. Dzisiaj zostało realizowane drugie podejscie do pierwszego odcinka wydechu od turbiny. rura 70 mm a tam jest b. mało miejsca niestety bede musiał ja troszeczke sklepać, a i kanciata trochę jest, jak będe robił pod inne turbinke w planach mam k24 to myslę, że wyjdzie lepiej. Niestety powoli do przodu teraz tylko ok 2 h i robi sie ciemno i pupa blada nic po ciemku sie nie zrobi.

dzisiaj uruchomiłem sprzęgło i przespawany został uchwyt od zbiorniczka płynu wspomagania.


Nissan Patrol K160

Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » wt paź 03, 2006 23:40

podaj dlugosci tych polosiek jakie potrzebujesz,

nie wiem czy od automatu nie byly dluzsze.



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » śr paź 04, 2006 07:55

potrzebna lewa a powinna mieć jakieś 49 cm


Nissan Patrol K160

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » śr paź 04, 2006 09:06

dziechu pisze:
ventil pisze: ... aparat cyfrowy ... czy telewizor to kilkaset elementow, a jakby policzyc na elementy dyskretne (w ukladach scalonych) to sa to dziesiatki milionow elementow.
co do tego to nie mogę się zgodzić do końca z Tobą zgodzić ale tylko jeśli chodzi ap.foto cyfr.
miałem dwa cyfraki i oba szlag trafił, i to włąsnie elektronika
może i firma ich jakaś takaś nie jaka bo to HP ;-)
a mam ruską smienę co ma chyba z 25 lat, która wala sie po całym domu
dzieciak nią się bawi i skacze po niej :P i powiem że w roku ubiegłym jeszcze zrobiłem nią zdjęcia !
to jest maszyna a pewnie i teraz bym nią zrobił i fotki wcale nie gorsze niż
moim gównianym cyfrakiem hehehe

[ Dodano: Sro Paź 04, 2006 09:11 ]
Trochim pisze:z półośkami niestety stoje w miejscu. Zastanawiam się czy jak bym nie kupił kompletu (lub samych półosiek) od passata b3 (on ma prawie identyczny rozstaw kól - róznica 5mm) czy by to nie podeszło.
Trochim powiem Ci że ja zmieniałem skrzynię od golfa 2 do swoje paska b3
i moje stare oryginalne półosie nie pasowały więc wziałem od golfika 2
to może u Ciebie podejdą własnie dłuższe bo masz silnik jeden zet a i skrzynię także od wersji 3



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » śr paź 04, 2006 11:24

RobertP, mozesz mi napisac jaka była różnica w długości w stosunku do tych fabrycznych z mkII.

czyzbyś miał passata syncro?

bo jak narazie o za komplet wachaczy i półosi z paska b3 syncro zaśpiewali 550 zł :grrr:


Nissan Patrol K160

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » śr paź 04, 2006 11:52

Trochim pisze:RobertP, mozesz mi napisac jaka była różnica w długości w stosunku do tych fabrycznych z mkII.
czyzbyś miał passata syncro?
bo jak narazie o za komplet wachaczy i półosi z paska b3 syncro zaśpiewali 550 zł :grrr:
niestety nie mam starych półosiek zostały w warsztacie tam gdzie sobie zmieniałem
skrzynię od mk2 którą kupiłem przypadkiem razem z półsiami za 700zł
(byłem potrzebujący :crazy: - stąd skasowali mnie jak za zboże :goof: :crazy: )
więc przykro nie mogę Ci podać dokładnych różnic :grrr:
mój pasek to zwykły pasek z taksówki z niemiec :-) (tam chyba nie modzili w nim) ? :-)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 61 gości