Alternator 1.6 TD 1V
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Alternator 1.6 TD 1V
Witam, pytanie na szybko ponieważ w dniu wczorajszym straciłem kompletnie ładowanie (12,39v na mierniku niezależnie od obrotów silnika) chcę wyjąć alternator (już jakiś czas temu zaczęły się kłopoty gdzie na wolnych obrotach lampka ładowania sama z siebie się zapalała i trzeba było wzbudzić ładowanie dodając gazu i znów było okej, natomiast na wolnych obrotach tylko przy wyłączonych światłach dmuchawach itp lekko żarzyła się lampka natomiast przy obciążeniu typu światła mijania, dmuchawa, radio normalnie gasła). Obecnie lampka w ogóle się nie świeci a ładowania brak (na mierniku 12,39v), przewody od alternatora sprawdzałem, wpięte poprawnie. Chcę wyjąć alternator, rozebrać w domu i dobrać części po jego indeksie bo z tego co wiem w MK2 były różne przy dieslach. Dużo z tym jest roboty? Czytałem gdzieś, że należy zdjąć pompę wtryskową - tego się nieco obawiam bo później będzie trzeba wszystko na nowo ustawiać na znakach, a jednak póki silnik chodzi jak złoto to wolałbym pompy nie dotykać... Liczę na szybką odpowiedź ponieważ jeszcze dziś chce wyszarpać alternator i zamówić części gdyż autem fruwam codziennie do pracy.
Dodam że zrobiłem wczoraj trasę ok 50 km, kontrolka ładowania nie świeciła, nie mrugała ani nic z tych rzeczy. Wróciłem pod dom, po 5 minutach dosłownie okazało się że muszę jeszcze wyjechać - auto już ledwo kręciło, zdziwiło mnie to natomiast wyjechałem, po kilku kilometrach praktycznie nie miałem już świateł, wycieraczek itp.
Dodam że zrobiłem wczoraj trasę ok 50 km, kontrolka ładowania nie świeciła, nie mrugała ani nic z tych rzeczy. Wróciłem pod dom, po 5 minutach dosłownie okazało się że muszę jeszcze wyjechać - auto już ledwo kręciło, zdziwiło mnie to natomiast wyjechałem, po kilku kilometrach praktycznie nie miałem już świateł, wycieraczek itp.
- G0 Karcio
- ..::VWGolfExclusiveEdition::..
- Posty: 1667
- Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
- Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
- Auto: Był: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Aktualnie: Brak
W planie: Volkswagen Golf IV VR6 2.8 może 3.2 - Silnik: AHF
Alternator 1.6 TD 1V
Brak kontrolki? Sprawdz czy podlaczony cieniutki kabelek do alternatora, on jest od lampki, czy nie jest w srodku zasniedzialy. Potem do sprawdzenia szczotki, komutator, moze byc sam regulator uszkodzony.
Re: Alternator 1.6 TD 1V
Przewody jak pisałem wszystkie podłączone poprawnie, dla pewności oczyściłem je jeszcze. Kontrolka jeszcze dwa dni temu działała tak jak pisałem (na postoju żarzyła się lekko bez włączonych świateł, dmuchawy, radia itp, natomiast przy obciążeniu światłami, dmuchawą gasła). Co jakiś czas potrafiła się zapalić po jeździe na postoju i trzeba było wzbudzić ładowanie dodaniem gazu żeby znów było ok. Zakupiłem regulator - sprzedali mi coś takiego ARE0004 na stronie widzę że napięcie 12v a zamontowany miałem Hans'a Pries'a HP101 506 i oznaczony jako 14,5V. Nie będzie za słaby ten nowy ?
- G0 Karcio
- ..::VWGolfExclusiveEdition::..
- Posty: 1667
- Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
- Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
- Auto: Był: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Aktualnie: Brak
W planie: Volkswagen Golf IV VR6 2.8 może 3.2 - Silnik: AHF
Alternator 1.6 TD 1V
Jeden piernik, kiedys na regulatorach wpisywali 12V a teraz 14,5V, jest dobrze. Zakupiles regulator a moze wystarczylo wymienic szczotki lub komutator.
Alternator 1.6 TD 1V
Panowie, wymieniłem regulator (on jest razem ze szczotkami jako jeden element) i niestety ładowanie w tej chwili 12,54/-12,55v bez włączonych świateł itd, po włączeniu już samych świateł mijania 12,38-12,40v. Co jeszcze sprawdzić? Wyszarpywać już alternator z samochodu? Chcę zdiagnozować usterkę , jutro z rana zamówić potrzebne graty i do popołudnia musze mieć auto poskładane.
P.S regulator wymieniłem gdyż jest on razem ze szczotkami więc dwie prawdopodobne przyczyny wyeliminowałem za jednym razem, a koszt to tylko 25 złotych także zostawię już nowy bo jedną szczotkę miałem zjechaną do połowy, druga była natomiast dość okej w stosunku do długości nowych. Proszę o pomoc i podpowiedź co dalej?
P.S regulator wymieniłem gdyż jest on razem ze szczotkami więc dwie prawdopodobne przyczyny wyeliminowałem za jednym razem, a koszt to tylko 25 złotych także zostawię już nowy bo jedną szczotkę miałem zjechaną do połowy, druga była natomiast dość okej w stosunku do długości nowych. Proszę o pomoc i podpowiedź co dalej?
- G0 Karcio
- ..::VWGolfExclusiveEdition::..
- Posty: 1667
- Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
- Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
- Auto: Był: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Aktualnie: Brak
W planie: Volkswagen Golf IV VR6 2.8 może 3.2 - Silnik: AHF
Alternator 1.6 TD 1V
NIe masz czasu to wyciagnij go jak latwy dostep. A pasek caly
? Mierzyles napiecie na alternatorze w ogole czy akumulatorze?? Brak kontrolki, sprawdz czy komutator nie zajechany i jaki ma opór miernikiem. Wiem,ze to malo prawdopodobne,ale jestes z Elblaga? To wpadne
.


Ostatnio zmieniony czw lut 18, 2016 20:32 przez G0 Karcio, łącznie zmieniany 1 raz.
Alternator 1.6 TD 1V
Pasek cały - to pierwsze co sprawdziłem.G0 Karcio pisze:NIe masz czasu to wyciagnij go jak latwy dostep. A pasek caly
Mierzone na klemach przy aku - dopiero co mi się akumulator podładował po wczorajszym rozładowaniu a że jest już ciemno to rąk do alternatora nie pchałemG0 Karcio pisze:Mierzyles napiecie na alternatorze w ogole czy akumulatorze??
Jak go wyjąć? Rozrusznik już rozbierałem, altnernatora niestety nieG0 Karcio pisze:Brak kontrolki, sprawdz czy komutator nie zajechany
Niestety zachodniopomorskie....G0 Karcio pisze: Wiem,ze to malo prawdopodobne,ale jestes z Elblaga? To wpadne .
Trzeba demontować zegary aby ten przewód sprawdzić ? Ewentualnie można inaczej jakoś na "krótko" wzbudzć alternator żeby się z tym przewodem nie szarpać ?Hubi14 pisze:a ciągłość przewodu od wzbudzenia od alternatora do licznika sprawdzałeś?

gdzie na nim jest wybity jakiś index? Żeby stwierdzić czy to bosh, czy walnęło i zamówić komutator do niego?
Ostatnio zmieniony czw lut 18, 2016 21:02 przez MK21V, łącznie zmieniany 1 raz.
- G0 Karcio
- ..::VWGolfExclusiveEdition::..
- Posty: 1667
- Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
- Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
- Auto: Był: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Aktualnie: Brak
W planie: Volkswagen Golf IV VR6 2.8 może 3.2 - Silnik: AHF
Alternator 1.6 TD 1V
Sprawdz napiecie na alternatorze, moze byc taka sytuacja, ze alternator ładuje pomimo braku lampki (uszkodzenie regulatora napiecia), ale to,ze laduje na alternatorze nie oznacza,ze napiecie dochodzi do akumulatora.
Ogolnie skoro sprawdzone szczotki i regulator to ten komutator do sprawdzenia omomierzem, opor ok.3-5 ohm.
Ogolnie skoro sprawdzone szczotki i regulator to ten komutator do sprawdzenia omomierzem, opor ok.3-5 ohm.
Alternator 1.6 TD 1V
Masa do obudowy, natomiast plusowy przewód miernika obojętnie pod który czerwony?G0 Karcio pisze:Sprawdz napiecie na alternatorze
Najchętniej bym go wyjął i po prostu wymienił - widzę naklejkę Xedos także poprzedni właściciel kupował go również jako używkę ze szrotu i myślę że komutator wymaga już po prostu wymiany. Dużo jest roboty z jego wyjęciem? Da radę ogarnąć to bez wyciągania alternatora?G0 Karcio pisze: to ten komutator do sprawdzenia omomierzem, opor ok.3-5 ohm.
- G0 Karcio
- ..::VWGolfExclusiveEdition::..
- Posty: 1667
- Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
- Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
- Auto: Był: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Aktualnie: Brak
W planie: Volkswagen Golf IV VR6 2.8 może 3.2 - Silnik: AHF
Alternator 1.6 TD 1V
Chodzi o wymiane komutatora?? Nie jest takie hop. Jesli to bedzie zajechany komutator to zanim przyjda nowe pierscienie to nie zdazysz go zrobic zatem lepiej go oddac na regeneracje i Ci go zrobia moment. Do rozbebeszenia alternator, ale to musisz najpierw sprawdzic a nie bedziesz nadarmo wymienial graty a sie na koncu okaze,ze wina nie jest alternatora
.

- G0 Karcio
- ..::VWGolfExclusiveEdition::..
- Posty: 1667
- Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
- Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
- Auto: Był: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Aktualnie: Brak
W planie: Volkswagen Golf IV VR6 2.8 może 3.2 - Silnik: AHF
Re: Alternator 1.6 TD 1V
To jest napewno Bosch. 1 kabelek miernika do jednego pierscienia a drugi do drugiego i powiedz ile wychodzi.
Aha...moze nie byc latwo go zdemontowac, wiem z doswiadczenia,ze szpilki (ktore trzymaja obudowe) czesto sa zardzewiale i nie zawsze latwo je sie odkreca.
Komutator zeby wymienic musisz miec prase najlepiej, chyba,ze jakos mlotkiem nowy nalozysz, ale latwo go zniszczyc.
Idz do firmy i najlepiej daj do sprawdzenia go a jak cos bedzei nie tak to niech Ci zrobia, wtedy pewne jest,ze zdazysz jutro odjechac swoim autem.
Ostatnio zmieniony czw lut 18, 2016 21:19 przez G0 Karcio, łącznie zmieniany 1 raz.
Alternator 1.6 TD 1V
Jaki koszt? Próbuję sam zrobić ponieważ do końca miesiąca lipa z kasą, a do pracy dojeżdzać 20km trzeba ... :/G0 Karcio pisze:lepiej go oddac na regeneracje
- G0 Karcio
- ..::VWGolfExclusiveEdition::..
- Posty: 1667
- Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
- Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
- Auto: Był: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Aktualnie: Brak
W planie: Volkswagen Golf IV VR6 2.8 może 3.2 - Silnik: AHF
Alternator 1.6 TD 1V
Zalezy co moglo pojsc, ale jak komutator to robocizna ok.70zl, zalezy jaka firma. To juz musisz zapytac jak sobie licza. Daj go do sprawdzenia i Ci powiedza czy sprawny czy nie, jesli tak to bedzeisz mial czas szukac gdzie indziej a jesli nie to po zregenerowaniu go bedziesz mogl jezdzic.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości