Rudawy osad w zbiorniczku płynu oraz przewodach
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Rudawy osad w zbiorniczku płynu oraz przewodach
Witam,
Ponieważ potrzebuje kupić w rodzinie auto (teściowa ) diesla i wybór padł na Ibizę 98rok 1.9tdi z silnikiem 90KM ze względu na bliskość pojazdu miejsca zamieszkania.
Wszystko z autem jest w miarę ok tylko jeden szczegół mnie zastanowił. Zbiorniczek od płynu chłodzącego jest pokryty jakby rudawym osadem oraz przewodu od chłodnicy bo to udało mi się odpiąć i sprawdzić pewnie niżej do termostatu też będzie i nie wiem jak za termostatem.
Płyn chłodzący jest koloru bezbarwnego i ma temperaturę -25'C zamarzania.
Zastanawiam się czy taki osad może o czymś świadczyć i jak się go pozbyć w razie zakupu Ibizy.
Ponieważ potrzebuje kupić w rodzinie auto (teściowa ) diesla i wybór padł na Ibizę 98rok 1.9tdi z silnikiem 90KM ze względu na bliskość pojazdu miejsca zamieszkania.
Wszystko z autem jest w miarę ok tylko jeden szczegół mnie zastanowił. Zbiorniczek od płynu chłodzącego jest pokryty jakby rudawym osadem oraz przewodu od chłodnicy bo to udało mi się odpiąć i sprawdzić pewnie niżej do termostatu też będzie i nie wiem jak za termostatem.
Płyn chłodzący jest koloru bezbarwnego i ma temperaturę -25'C zamarzania.
Zastanawiam się czy taki osad może o czymś świadczyć i jak się go pozbyć w razie zakupu Ibizy.
Rudawy osad w zbiorniczku płynu oraz przewodach
świadczy to o tym, że ktoś albo niezbyt często wymieniał płyn chłodniczy, albo zamiast płynu dolewał kranówki.
Do pozbycia się tego można zastosować specjalne preparaty odkamieniające. Od biedy ocet.
Do pozbycia się tego można zastosować specjalne preparaty odkamieniające. Od biedy ocet.
Rudawy osad w zbiorniczku płynu oraz przewodach
Tylko czy taki preparat odkamieniające nie spowoduje gorszych wyników niż pozytywnego rezultatu?
Wydaje mi się właśnie że musiał jeździć na wodzie dłuższy czas co spowodowało wytrącenie się osadu.
Octem czyli mam wlać ocet do płynu chłodzącego czy wylać wszystko i wlać sam ocet (ocet rozmieszany z wodą) i tak jeździć przez jakiś czas?
Wydaje mi się właśnie że musiał jeździć na wodzie dłuższy czas co spowodowało wytrącenie się osadu.
Octem czyli mam wlać ocet do płynu chłodzącego czy wylać wszystko i wlać sam ocet (ocet rozmieszany z wodą) i tak jeździć przez jakiś czas?
Rudawy osad w zbiorniczku płynu oraz przewodach
Generalnie to z tym octem to podałem jako ciekawostkę. Niektórzy (zazwyczaj dusigrosze) stosują tego typu
zabieg. Tu https://www.youtube.com/watch?v=xzCUIUV1c2g" onclick="window.open(this.href);return false; człowiek pokazał jak i ile się tego wlewa.
Tu http://www.valvolineeurope.com/polish/p ... ator_flush" onclick="window.open(this.href);return false;
z kolei masz produkt renomowanej firmy.
zabieg. Tu https://www.youtube.com/watch?v=xzCUIUV1c2g" onclick="window.open(this.href);return false; człowiek pokazał jak i ile się tego wlewa.
Tu http://www.valvolineeurope.com/polish/p ... ator_flush" onclick="window.open(this.href);return false;
z kolei masz produkt renomowanej firmy.
-
- Ma gadane
- Posty: 171
- Rejestracja: śr cze 20, 2012 18:34
Rudawy osad w zbiorniczku płynu oraz przewodach
A możesz bardziej szczegółowo przedstawić?
Czy jest to pompa wody?
Czy jest to pompa wody?
-
- Ma gadane
- Posty: 171
- Rejestracja: śr cze 20, 2012 18:34
Rudawy osad w zbiorniczku płynu oraz przewodach
Tak pompa wody. Nie wiem co było wlewane tam ale płukałem cały układ z osadu przez tą pompę. Chyba że jesteś pewien i robiłeś rozrząd to to możesz wykluczyć, mnie zapewniał poprzedni właściciel że rozrząd był robiony.. I tyle prawdy było
Rudawy osad w zbiorniczku płynu oraz przewodach
Pewnie ktoś na wodzie tak jak w tym przypadku Ibiza jeździł i nie wymieniał.
Czym to czyściłeś? Udało się doprowadzić do ładu i składu tak że płyn ma swój odpowiedni kolor?
Teraz pytanie czy na borygo można jeździć czy tylko stosować G12?
Czym to czyściłeś? Udało się doprowadzić do ładu i składu tak że płyn ma swój odpowiedni kolor?
Teraz pytanie czy na borygo można jeździć czy tylko stosować G12?
-
- Ma gadane
- Posty: 171
- Rejestracja: śr cze 20, 2012 18:34
Rudawy osad w zbiorniczku płynu oraz przewodach
wykrecilem zbiorniczek i wlalem do srodka duzo chemii az udalo sie pozbyć osadu w zbiorniczku a bylo go naprawdę sporo. A co do ukladu to plukalem go wodą az z kranika nie zaczęła lecieć czysta woda.
Ja zalalem akurat G12 z K2. Borygo to podobno syf, ale ile ludzi tyle opinii
Najlepiej go wykręcić i użyć myjki ciśnieniowej. Myślę ze zbiorniczek wtedy bylby czysty
Ja zalalem akurat G12 z K2. Borygo to podobno syf, ale ile ludzi tyle opinii
Najlepiej go wykręcić i użyć myjki ciśnieniowej. Myślę ze zbiorniczek wtedy bylby czysty
Rudawy osad w zbiorniczku płynu oraz przewodach
Zastanawiam się czy jak użyje się jakiegoś środka do czyszczenia czy to Valvoline czy K2 nie spowoduje to powstanie jakiś nieszczelności?
Czy nagrzewnica nie dostanie czasami po dupie i inne elementy
W twoim przypadku na przewodach gumowych też był osad taki rudawy (brązowy)? Bo nie wiem czy sama woda akurat usunie ten osad.
Czy nagrzewnica nie dostanie czasami po dupie i inne elementy
W twoim przypadku na przewodach gumowych też był osad taki rudawy (brązowy)? Bo nie wiem czy sama woda akurat usunie ten osad.
-
- Ma gadane
- Posty: 171
- Rejestracja: śr cze 20, 2012 18:34
Rudawy osad w zbiorniczku płynu oraz przewodach
Był. Fakt faktem ile mogłem to wyplukalem na pewno jest lepiej jak bylo. Dlatego wlasnie tez plukalem wodą zeby nie powstaly nieszczelnosci. Ewentualnie mozesz zalac wodę destylowana jak nie bedzie mrozów i co tydzien spuscic litr z kranika i dolac od nowa az nie zacznie Ci splywac czysta woda. Do końca sądzę że osadu sie nie pozbedziesz tak jak i ja.
Rudawy osad w zbiorniczku płynu oraz przewodach
To może wodę z octem bo to też podobno polecają aby przeczyścić układ.
Boję się troche stosować środka do czyszczenia bo auto swoje lata ma i mogą wyjść nieszczelności.
Boję się troche stosować środka do czyszczenia bo auto swoje lata ma i mogą wyjść nieszczelności.
Rudawy osad w zbiorniczku płynu oraz przewodach
A co jest według Ciebie bardziej bezpieczne - żrący ocet czy dedykowany do tego preparat.emswisnia pisze:Boję się troche stosować środka do czyszczenia bo auto swoje lata ma i mogą wyjść nieszczelności.
Rudawy osad w zbiorniczku płynu oraz przewodach
Szczerze to nie wiem co jest lepsze a co gorszę.
Na pewno chciałbym czymś wyczyścić aby czasami nie pojawiła się nieszczelność.
Słyszałem jeszcze że niektórzy wrzucają tabletki dwie/trzy od zmywarki do auto, zagrzewają, pukają układ i efekt jest w miarę ok.
Na pewno chciałbym czymś wyczyścić aby czasami nie pojawiła się nieszczelność.
Słyszałem jeszcze że niektórzy wrzucają tabletki dwie/trzy od zmywarki do auto, zagrzewają, pukają układ i efekt jest w miarę ok.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 50 gości