[MK2] Golf Country syncro 1.9 TD AAZ - rzynch do odratowania
Moderator: G0 Karcio
- kret077744
- Forum Master
- Posty: 1157
- Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
- Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)
[MK2] Golf Country syncro 1.9 TD AAZ - rzynch do odratowania
PRZEDSTAWIAM Golfa mk2 w wersji Country z napędem syncro
Marka: Volkswagen
Model: Golf 2 country
Rocznik : 1991
Silnik: 1.8 (dawno sprzedany) ---> czeka 1.9 TD AAZ
kolor: niebieski
Moc: 107 ---> plan na 200ps
Golf kompletny, wszelkie listwy, plastiki w komplecie.
Zdjecia poprzedniego właściciela:
Wyposażenie seryjne
- grzane stołki
- elektryczne szyby
- elektryczne lusterka
- szyberdach
- centralny zamek
- hak
- wspomaganie kierownicy
- kanapa z zagłówkami
MODYFIKACJE
Silnik:
- 1.9 TD AAZ
>>>> wzmocnione podpory wału
>>>> korby od TDI
>>>> wał od TDI
>>>> pompa wtryskowa 11mm Składak arwama
>>>> kolektor ssący od AWX
>>>> rozrząd z dodatkową rolką od TDI
>>>> większa chłodniczka oleju
>>>> turbina TD04 od bmw
>>>> końcówki wtrysków od merca
>>>> FIMC od Vectry C (duży)
Skrzynia:
- Hybryda syncro 02A + tryby od GQN 6biegów
- sprzęgło od 1Z - sztywne koło + 300mm statim
Hamulce:
- abs teves mark04 + EDS
- heble przód dwutłoczkowe girling 60
- heble tył tarcze
Wnętrze:
- fotele z audi s-line podgrzewane
- miękka deska
- schowek i półka od wersji z klimą
- czarna podsufitka
- kopertówki z głośnikami
Zewnętrznie:
- oryginał
- felgi polerowane 17"
Komfort:
- climatronik od golf IV
- tempomat
- grzane fotele
- uszczelki szyb chrom
- regulacja wysokości pasów
- bagażnik dachowy
PLANY
Odrestaurować golfa w najmniejszym szczególe, zostawiając przy tym oryginalny wygląd. Przy okazji remontu dołożone zostanie dodatkowe wyposażenie jak abs+eds, climatronic, tempomat, podgrzewane fotele, dodatkowe wskaźniki temp cisnienis oleju i woltów. Auto również dostanie wiecej mocy, aby nie grzeszyło tylko swoim wyglądem.
W moich rękach dostał kilka zdjęć:
Troche śniegu :
Po zakupie golf dostał nową szybę, sprzęgło oraz płyny ustrojowe:
Przednia łapka troche wysoka:
Listopad 2014 Wybebeszamy golfa:
Szorowanie budy :
popękane wahacze:
Z blachy do wymiany:
- progi
- oba nadkola tylne
- podłoga kierowcy
- sporo dziur do załatania
- wlew paliwa
- błotniki do poprawki
- lewy fartuch przód
To co sie dało to szurałem 3 dni i zabezpieczyłem corizon i epoksydem i na to mastyki:
W maju 2015 golf został poszczepiony, zostały powiercone dziury pod wiązke abs, pod climatronik oraz dostał nowe koło
Dach załamany po dzwonie również zrobiony:
Grudzień 2015 - z racji że golf długo stał i raczej postoi nim trafi do lakierowania, został napasiony woskiem valvoline :
Do zrobienia jeszcze lewy fartuch (dawca już jest):
Dziwie że golf mi sie nigdzie nie rozjechał :
Moge komuś sprzedać do przesiewiania piasku na budowie
w nowych ze względu na ukreconą srubę, trzeba było wstawić na nowo nakrętki zespawane ze sobą:
rozebrane półosie, stabilizatory:
graty w komorze do piaskowania:
chwila wożenia po bezdrożach i mamy efekt:
Ze szrotu trafiła sie belka syncro od b3 z tarczami. Roboty na kilka dni.
Styczeń 2016 - jedziemy z koksem - przygotowany garaż do prac, rozbieranie wszystkiego do ostatniej śrubki
Zwrotnice
Zaczeło sie od zwrotnic, czyszczenie, rozwiercanie, gwintowanie, prysniecie czarnym matem. każda śruba bez wiekszego wysiłku się ukrecała. Na łożysko prasa 30 ton nie pomogła. Po nagrzaniu na poszło z wielkim hukiem
Przeguby
W kolejny dzień wziałem sie za przeguby, mycie rozbieranie, mycie, oglądanie, i tak ze sterty przegubów zostawiłem zaledwie jeden komplet, który nadaje się do użytku.
Wyselektowany zestaw przegubów syncro :
dokupiłem przeguby wewnetrzne 100mm ruvilla. Osłony zostawiam stare oryginalne, nowe majątku nie kosztują, ale wiem że jak wymienie to po roku będą znowu do wymiany.
Półosie zostały poskładane :
Amortyzatory
Jeden tylny amor był do wymiany. Oczywiście ze zwykłego został zrobiony amor do syncro
spręzyny do korekcji, niby z passat b3 ale jedna jest od czegoś innego. Siądzie na aucie to bede ucinał.
Przednie amory, jeszcze ori, oczyściłem ile mogłem, może polecą do piaskowania, ale narazie zostają odświeżone:
FMIC od vectry C
Po 2 dniach kombinowania udało mi sie upchać duży cooler od vectry C, niestety przy wąskim zderzaku bez cięcia, spawania sie nie obędzie. Coller jest zamocowany na dole za pomocą gumowych stabilizatorów, do góry za pomocą gumowych tulejek obustronnie gwintowanych. Dolną blachę nalezy wyciąć kawałek, żeby cooler spokojnie wisiał, o przednim pasie nie wspomne, prawa strona wylatuje wraz z przednim żebrem. Dolne mocowania należy zejść jak najniżej. Sam cooler ogołociłem z mocowań, oraz na środku wyciałem fragment na zamek maski, należało także jedno żebro zaklepać niestety żeby zamykająca maska nie zrobiła szkody. Także cooler o sporych gabaratach jest możliwy do wciśniecia przy wąskim zderzaku, zaznacze że mam chłodniće z passata b3 oraz chłodnicę klimy z mk4. Wszystko sie spokojnie mieści, nic nie trze o siebie a to chodziło. Cooler na gumach jest sztywny, i "odseparowany". Orurowania narazie nie rozkmniałem, bo wszystko poszło do piaskowania i malowania. Najważniejsze że jest wszystko przypasowane i po malowaniu nie bedzie rzeźbienia.
Belka pod silnik
Z racju wszczepienia klimy, za wczasu przerobiłem belkę pod silnik. W country silnik jest -10cm, dlatego kompresor leży idealnie w belce. Do przeróbki użyłem profila 40x30x3mm i oczywiście przyciąłem belke pod chłodnice by belki nie ocierały o siebie.
Rama
Po piaskowaniu w ramie wyszły dziury, wiec trzeba było wziąć ją na operacje. Jako dawca przydała sie środkowa część wału, która ma taką samą srędnicę 70mm.
Pełna polerka :
Rama w środku nawet zdrowa, ale po malowaniu zostanie zalana
Końcówki rur poprzecznych były sitem, dlatego dla ori wygladu zostały dospawane kawałki rur o tej samej średnicy. Wyglad handlowy musi być
Rama poleciała do piaskowania miejsc gdzie było spawane, jutro odbieram z malowania.
Rama po malowaniu - wyszło extra !!!!
Wał napędowy
W graciarni posiadam 3 wały, z czego ten czarny to od country, jeden od b3, jeden od golfa 3 ? Taka same są środkowe cześci, oraz jedna końcowa tylko teraz nie wiem czy z passata czy golfa.
Generalnie z tych 3 wałów, wybrałem najlepsze do kompletu. Przeguby z 6 zostały 2, 4 były *#cenzura#* jak stodoła, podpora każda zerwana, a lożyska szurały.
W środkowej czesci w country ktoś wjechał szlifierka (został na złom i przydał sie do załatanie dziury w ramie):
Nowa tulejka centrująca w aso 125zł szt. Oczywiście ktoś mi podarował kawałek wału z tą tulejka, a drugą odzyskałem z innego wału.
Składanie wału:
NAjpierw wprasowane zostały tulejki centrujące
Na środkową czesc wału założone zregenerowane podpory :
Następnie leci flansza:
Potem na przednią i tylnią część leci osłona i przegub :
Skrecamy do kupy ze środkową częścią i jest git
Przykręcamy łącznik gumowy i mamy koniec
Malowanie proszkowe gratów
Wszystkie graty poszły do prochu. Wieksze zostały wyśrutowane, ciensze i drobniejsze wypiaskowane. Malowane zostały podkładem ocynkowym i na to czarny proszek (półmat).
Wał i drążki poszły w kolor czerwony.
Pozostaje czekać na poliuretany i brać sie za składanie niektórych rzeczy do kupy.
Wygłuszenie budy
Oblepiłem ściane podłoge i bagaj miekkimi matami app. Opalarka i jazda na 2 dni. Wyszło koło 40 mat 50x25cm.
Stare wygłuszenie odlazło bez problemow, było sztywne i dosłownie 2 arkusze.
Brakło mi kilka mat, żeby zrobić cały tunel i kanape tylną.
Regeneracja zacisków tył
Zaciski z passata były (bo już nie są ) pordziewiałe i zastane. Poszły do śrutowania, innaczej sie nie dało. Skrobanie nie warte zachodu. Sprężynki, prowadnice ocynkowane z resztą śrubek, po złożeniu do kupy jest efekt.
Tarcze zatoczone, nowych nie było sensu, te mają sporo jeszcze do zdarcia
zregenrowane podpory
nawet zapakowali
Guma podpory jest sztywna, sądze że lepiej, pojezdzimy zobaczymy.... tylko kiedy ja pojeżdze
Blachy osłonowe
Główna blacha trzyma się na oruruowaniu na śrubach M8 ale że rudy zjadł mi gwint, to przerobiłem na M10.
Nie wspomne o użyciu młotków, które troche poprawiły kształt blachy.
Jak sie komus nie podoba to prosze o przelew na nowe
Jedno mocowanie blachy urwane :
Blachy boczne wymagały dosłownie przeszczepów : (na niektórych zdjęciach widać wcześniejsze naprawy)
Osłony silnika zostały pomalowane proszkowo. Chciałem w akryl jak orurowanie - w pełny połysk - ale proszek bedzie bardziej odporny
Naprawione zostało orurowanie - kupić rure 30mm tylko allegro kwasówka.
Kratki przypasowane, może iść do piachu. Bedzie pomalowane w pełny połysk akrylem.
Tylna winda była ze sporym luzem, waliło to jadąc po nierównościach. Tulejka na ciasno, po posmarowaniu hula elegancko
Wybierak biegów
Dzisiaj mam nadzieje, była ostatnia rzeźba w golfie, czyli wybierak biegów do 6-cio biegowej skrzyni
Pacjent (bodajże touran)
Po przymiarkach, wyleciały tylne wypusty
trza było przyciąć podpory wały (buda w country to buda syncro, dlatego są przyspawane do tunelu, a te dla country są przyspawane w ramie) Gdyby było mi za wysoko, moge wywalić rame i mieć tylko syncro
oryginalne śruby nie pasują w mocowania golfa. Z przodu wywierciłem dziure, i dam duże podkładki.
Z tyłu uciałem kawałek blachy i otwory namierzyłem od szablonu z kartonu:
Z przodu będą nówki sztuki HELLA COMET 500 - instrukcja jak w kinderniespodziance ;P
Kolejna tura gratów z ocynku :
tym razem ozłociłem sie
Zbiornik paliwa
Przeglądniety został zbiornik, oczyszczony z powłoki konserwacji, wlew potraktowany wiertłem 32mm pozwoli zatankować diesla. Obejmy dorobione nowe szersze niz orygalne z blachy 2mm.
Rozwiercone oryginalne końcówki obejm (są dość grube wiec wykorzystane zostały do zrobienia nowych)
Stare obejmy byly już reanimowane:
Docięte, pospawane i przypasowane. mogły polecieć do ocynku
Rozrusznik
Rozłożony na czynniki pierwsze został również rozrusznik, wyczyszczony, przesmarowany, odmalowany i poskładany:
MAGLOWNICA
Maglownica zregenerowana - wcale nie jest tak łatwo jak w fotoporadzie. Pod uszczelnieniem w maglownicy jest plastikowy pierścień prowadzący listwe. Nie dają go w zestawie, u mnie miał prawie 1mm luzu, wiec dotoczyłem nowe z plastiku żeby listwa nie miała luzu poprzecznego.
SILNIK 1.9 TD AAZ
Złoto z silnika odebrane
Micha została zdarta do gołego i również poszła w ocynk:
w miedzy czasie przygotowało sie osprzęt do stanu użytkowego.
Jak widać bedzie wieksza chłodniczka oleju.
pompa wspomaganie i turbinka również została odświeżona
Wtryski po 2 latach przestoju, na maszynie pylą idealnie zostały domyte, wyglądają jak nowe
Silnik przeszedł kilka modyfikacji :
wyleciały korby aaz
wleciały od tdi ;
Podpory wału zostały wzmocnione dodatkowymi belkami.
Wymiany wymagała pompa oleju - górny ząb napędu był mega wyjechany z prostokątnego przekroju zrobiła sie soczewka. Wleciała druga w idealnym stanie.
Dół zamkniety
Silnik dostał karton nowych cześci. Pompa 11mm - doł pompy AAZ, tłokorozdzielacz od transita, góra od jr-a. Składana ze 3-4lata temu, nie doczekała sie eksploatacji, przeleżała w kartoniku zalana paliwem...
po takim czasie silnik odpalił, chodzi równo, ładnie, ale to tylko odpalenie.
Jak to bedzie smigać to sie okaże.
Chciałem docelowo wrzucić kolektor ssacy od 1y, ale to wogóle nie jest do upchania na seryjnych gratach, miałem szukać kolektora wydechowego od t3, ale kupiłem ssacy od awx i jest git.
Przerobiony spust turbiny, zamiast do michy, jest króciec w bloku.
Silnik ogarniety.
RESZTE NAPRAW, PRZERÓBEK ZNAJDZIECIE W NASTEPNYCH POSTACH
niestety ilość znaków na jeden post została osiągnięta... miłego przeglądania
Marka: Volkswagen
Model: Golf 2 country
Rocznik : 1991
Silnik: 1.8 (dawno sprzedany) ---> czeka 1.9 TD AAZ
kolor: niebieski
Moc: 107 ---> plan na 200ps
Golf kompletny, wszelkie listwy, plastiki w komplecie.
Zdjecia poprzedniego właściciela:
Wyposażenie seryjne
- grzane stołki
- elektryczne szyby
- elektryczne lusterka
- szyberdach
- centralny zamek
- hak
- wspomaganie kierownicy
- kanapa z zagłówkami
MODYFIKACJE
Silnik:
- 1.9 TD AAZ
>>>> wzmocnione podpory wału
>>>> korby od TDI
>>>> wał od TDI
>>>> pompa wtryskowa 11mm Składak arwama
>>>> kolektor ssący od AWX
>>>> rozrząd z dodatkową rolką od TDI
>>>> większa chłodniczka oleju
>>>> turbina TD04 od bmw
>>>> końcówki wtrysków od merca
>>>> FIMC od Vectry C (duży)
Skrzynia:
- Hybryda syncro 02A + tryby od GQN 6biegów
- sprzęgło od 1Z - sztywne koło + 300mm statim
Hamulce:
- abs teves mark04 + EDS
- heble przód dwutłoczkowe girling 60
- heble tył tarcze
Wnętrze:
- fotele z audi s-line podgrzewane
- miękka deska
- schowek i półka od wersji z klimą
- czarna podsufitka
- kopertówki z głośnikami
Zewnętrznie:
- oryginał
- felgi polerowane 17"
Komfort:
- climatronik od golf IV
- tempomat
- grzane fotele
- uszczelki szyb chrom
- regulacja wysokości pasów
- bagażnik dachowy
PLANY
Odrestaurować golfa w najmniejszym szczególe, zostawiając przy tym oryginalny wygląd. Przy okazji remontu dołożone zostanie dodatkowe wyposażenie jak abs+eds, climatronic, tempomat, podgrzewane fotele, dodatkowe wskaźniki temp cisnienis oleju i woltów. Auto również dostanie wiecej mocy, aby nie grzeszyło tylko swoim wyglądem.
W moich rękach dostał kilka zdjęć:
Troche śniegu :
Po zakupie golf dostał nową szybę, sprzęgło oraz płyny ustrojowe:
Przednia łapka troche wysoka:
Listopad 2014 Wybebeszamy golfa:
Szorowanie budy :
popękane wahacze:
Z blachy do wymiany:
- progi
- oba nadkola tylne
- podłoga kierowcy
- sporo dziur do załatania
- wlew paliwa
- błotniki do poprawki
- lewy fartuch przód
To co sie dało to szurałem 3 dni i zabezpieczyłem corizon i epoksydem i na to mastyki:
W maju 2015 golf został poszczepiony, zostały powiercone dziury pod wiązke abs, pod climatronik oraz dostał nowe koło
Dach załamany po dzwonie również zrobiony:
Grudzień 2015 - z racji że golf długo stał i raczej postoi nim trafi do lakierowania, został napasiony woskiem valvoline :
Do zrobienia jeszcze lewy fartuch (dawca już jest):
Dziwie że golf mi sie nigdzie nie rozjechał :
Moge komuś sprzedać do przesiewiania piasku na budowie
w nowych ze względu na ukreconą srubę, trzeba było wstawić na nowo nakrętki zespawane ze sobą:
rozebrane półosie, stabilizatory:
graty w komorze do piaskowania:
chwila wożenia po bezdrożach i mamy efekt:
Ze szrotu trafiła sie belka syncro od b3 z tarczami. Roboty na kilka dni.
Styczeń 2016 - jedziemy z koksem - przygotowany garaż do prac, rozbieranie wszystkiego do ostatniej śrubki
Zwrotnice
Zaczeło sie od zwrotnic, czyszczenie, rozwiercanie, gwintowanie, prysniecie czarnym matem. każda śruba bez wiekszego wysiłku się ukrecała. Na łożysko prasa 30 ton nie pomogła. Po nagrzaniu na poszło z wielkim hukiem
Przeguby
W kolejny dzień wziałem sie za przeguby, mycie rozbieranie, mycie, oglądanie, i tak ze sterty przegubów zostawiłem zaledwie jeden komplet, który nadaje się do użytku.
Wyselektowany zestaw przegubów syncro :
dokupiłem przeguby wewnetrzne 100mm ruvilla. Osłony zostawiam stare oryginalne, nowe majątku nie kosztują, ale wiem że jak wymienie to po roku będą znowu do wymiany.
Półosie zostały poskładane :
Amortyzatory
Jeden tylny amor był do wymiany. Oczywiście ze zwykłego został zrobiony amor do syncro
spręzyny do korekcji, niby z passat b3 ale jedna jest od czegoś innego. Siądzie na aucie to bede ucinał.
Przednie amory, jeszcze ori, oczyściłem ile mogłem, może polecą do piaskowania, ale narazie zostają odświeżone:
FMIC od vectry C
Po 2 dniach kombinowania udało mi sie upchać duży cooler od vectry C, niestety przy wąskim zderzaku bez cięcia, spawania sie nie obędzie. Coller jest zamocowany na dole za pomocą gumowych stabilizatorów, do góry za pomocą gumowych tulejek obustronnie gwintowanych. Dolną blachę nalezy wyciąć kawałek, żeby cooler spokojnie wisiał, o przednim pasie nie wspomne, prawa strona wylatuje wraz z przednim żebrem. Dolne mocowania należy zejść jak najniżej. Sam cooler ogołociłem z mocowań, oraz na środku wyciałem fragment na zamek maski, należało także jedno żebro zaklepać niestety żeby zamykająca maska nie zrobiła szkody. Także cooler o sporych gabaratach jest możliwy do wciśniecia przy wąskim zderzaku, zaznacze że mam chłodniće z passata b3 oraz chłodnicę klimy z mk4. Wszystko sie spokojnie mieści, nic nie trze o siebie a to chodziło. Cooler na gumach jest sztywny, i "odseparowany". Orurowania narazie nie rozkmniałem, bo wszystko poszło do piaskowania i malowania. Najważniejsze że jest wszystko przypasowane i po malowaniu nie bedzie rzeźbienia.
Belka pod silnik
Z racju wszczepienia klimy, za wczasu przerobiłem belkę pod silnik. W country silnik jest -10cm, dlatego kompresor leży idealnie w belce. Do przeróbki użyłem profila 40x30x3mm i oczywiście przyciąłem belke pod chłodnice by belki nie ocierały o siebie.
Rama
Po piaskowaniu w ramie wyszły dziury, wiec trzeba było wziąć ją na operacje. Jako dawca przydała sie środkowa część wału, która ma taką samą srędnicę 70mm.
Pełna polerka :
Rama w środku nawet zdrowa, ale po malowaniu zostanie zalana
Końcówki rur poprzecznych były sitem, dlatego dla ori wygladu zostały dospawane kawałki rur o tej samej średnicy. Wyglad handlowy musi być
Rama poleciała do piaskowania miejsc gdzie było spawane, jutro odbieram z malowania.
Rama po malowaniu - wyszło extra !!!!
Wał napędowy
W graciarni posiadam 3 wały, z czego ten czarny to od country, jeden od b3, jeden od golfa 3 ? Taka same są środkowe cześci, oraz jedna końcowa tylko teraz nie wiem czy z passata czy golfa.
Generalnie z tych 3 wałów, wybrałem najlepsze do kompletu. Przeguby z 6 zostały 2, 4 były *#cenzura#* jak stodoła, podpora każda zerwana, a lożyska szurały.
W środkowej czesci w country ktoś wjechał szlifierka (został na złom i przydał sie do załatanie dziury w ramie):
Nowa tulejka centrująca w aso 125zł szt. Oczywiście ktoś mi podarował kawałek wału z tą tulejka, a drugą odzyskałem z innego wału.
Składanie wału:
NAjpierw wprasowane zostały tulejki centrujące
Na środkową czesc wału założone zregenerowane podpory :
Następnie leci flansza:
Potem na przednią i tylnią część leci osłona i przegub :
Skrecamy do kupy ze środkową częścią i jest git
Przykręcamy łącznik gumowy i mamy koniec
Malowanie proszkowe gratów
Wszystkie graty poszły do prochu. Wieksze zostały wyśrutowane, ciensze i drobniejsze wypiaskowane. Malowane zostały podkładem ocynkowym i na to czarny proszek (półmat).
Wał i drążki poszły w kolor czerwony.
Pozostaje czekać na poliuretany i brać sie za składanie niektórych rzeczy do kupy.
Wygłuszenie budy
Oblepiłem ściane podłoge i bagaj miekkimi matami app. Opalarka i jazda na 2 dni. Wyszło koło 40 mat 50x25cm.
Stare wygłuszenie odlazło bez problemow, było sztywne i dosłownie 2 arkusze.
Brakło mi kilka mat, żeby zrobić cały tunel i kanape tylną.
Regeneracja zacisków tył
Zaciski z passata były (bo już nie są ) pordziewiałe i zastane. Poszły do śrutowania, innaczej sie nie dało. Skrobanie nie warte zachodu. Sprężynki, prowadnice ocynkowane z resztą śrubek, po złożeniu do kupy jest efekt.
Tarcze zatoczone, nowych nie było sensu, te mają sporo jeszcze do zdarcia
zregenrowane podpory
nawet zapakowali
Guma podpory jest sztywna, sądze że lepiej, pojezdzimy zobaczymy.... tylko kiedy ja pojeżdze
Blachy osłonowe
Główna blacha trzyma się na oruruowaniu na śrubach M8 ale że rudy zjadł mi gwint, to przerobiłem na M10.
Nie wspomne o użyciu młotków, które troche poprawiły kształt blachy.
Jak sie komus nie podoba to prosze o przelew na nowe
Jedno mocowanie blachy urwane :
Blachy boczne wymagały dosłownie przeszczepów : (na niektórych zdjęciach widać wcześniejsze naprawy)
Osłony silnika zostały pomalowane proszkowo. Chciałem w akryl jak orurowanie - w pełny połysk - ale proszek bedzie bardziej odporny
Naprawione zostało orurowanie - kupić rure 30mm tylko allegro kwasówka.
Kratki przypasowane, może iść do piachu. Bedzie pomalowane w pełny połysk akrylem.
Tylna winda była ze sporym luzem, waliło to jadąc po nierównościach. Tulejka na ciasno, po posmarowaniu hula elegancko
Wybierak biegów
Dzisiaj mam nadzieje, była ostatnia rzeźba w golfie, czyli wybierak biegów do 6-cio biegowej skrzyni
Pacjent (bodajże touran)
Po przymiarkach, wyleciały tylne wypusty
trza było przyciąć podpory wały (buda w country to buda syncro, dlatego są przyspawane do tunelu, a te dla country są przyspawane w ramie) Gdyby było mi za wysoko, moge wywalić rame i mieć tylko syncro
oryginalne śruby nie pasują w mocowania golfa. Z przodu wywierciłem dziure, i dam duże podkładki.
Z tyłu uciałem kawałek blachy i otwory namierzyłem od szablonu z kartonu:
Z przodu będą nówki sztuki HELLA COMET 500 - instrukcja jak w kinderniespodziance ;P
Kolejna tura gratów z ocynku :
tym razem ozłociłem sie
Zbiornik paliwa
Przeglądniety został zbiornik, oczyszczony z powłoki konserwacji, wlew potraktowany wiertłem 32mm pozwoli zatankować diesla. Obejmy dorobione nowe szersze niz orygalne z blachy 2mm.
Rozwiercone oryginalne końcówki obejm (są dość grube wiec wykorzystane zostały do zrobienia nowych)
Stare obejmy byly już reanimowane:
Docięte, pospawane i przypasowane. mogły polecieć do ocynku
Rozrusznik
Rozłożony na czynniki pierwsze został również rozrusznik, wyczyszczony, przesmarowany, odmalowany i poskładany:
MAGLOWNICA
Maglownica zregenerowana - wcale nie jest tak łatwo jak w fotoporadzie. Pod uszczelnieniem w maglownicy jest plastikowy pierścień prowadzący listwe. Nie dają go w zestawie, u mnie miał prawie 1mm luzu, wiec dotoczyłem nowe z plastiku żeby listwa nie miała luzu poprzecznego.
SILNIK 1.9 TD AAZ
Złoto z silnika odebrane
Micha została zdarta do gołego i również poszła w ocynk:
w miedzy czasie przygotowało sie osprzęt do stanu użytkowego.
Jak widać bedzie wieksza chłodniczka oleju.
pompa wspomaganie i turbinka również została odświeżona
Wtryski po 2 latach przestoju, na maszynie pylą idealnie zostały domyte, wyglądają jak nowe
Silnik przeszedł kilka modyfikacji :
wyleciały korby aaz
wleciały od tdi ;
Podpory wału zostały wzmocnione dodatkowymi belkami.
Wymiany wymagała pompa oleju - górny ząb napędu był mega wyjechany z prostokątnego przekroju zrobiła sie soczewka. Wleciała druga w idealnym stanie.
Dół zamkniety
Silnik dostał karton nowych cześci. Pompa 11mm - doł pompy AAZ, tłokorozdzielacz od transita, góra od jr-a. Składana ze 3-4lata temu, nie doczekała sie eksploatacji, przeleżała w kartoniku zalana paliwem...
po takim czasie silnik odpalił, chodzi równo, ładnie, ale to tylko odpalenie.
Jak to bedzie smigać to sie okaże.
Chciałem docelowo wrzucić kolektor ssacy od 1y, ale to wogóle nie jest do upchania na seryjnych gratach, miałem szukać kolektora wydechowego od t3, ale kupiłem ssacy od awx i jest git.
Przerobiony spust turbiny, zamiast do michy, jest króciec w bloku.
Silnik ogarniety.
RESZTE NAPRAW, PRZERÓBEK ZNAJDZIECIE W NASTEPNYCH POSTACH
niestety ilość znaków na jeden post została osiągnięta... miłego przeglądania
Ostatnio zmieniony wt sty 10, 2017 18:10 przez kret077744, łącznie zmieniany 22 razy.
Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
Golf Country syncro 1.9 TD AAZ - rzynch do odratowania
Super, kolejne Country na forum , po za zmianą silnika będzie ori z zewnątrz ?
„Nie umiera ten, kto trwa w sercach i pamięci naszej”
- kret077744
- Forum Master
- Posty: 1157
- Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
- Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)
Golf Country syncro 1.9 TD AAZ - rzynch do odratowania
Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
Golf Country syncro 1.9 TD AAZ - rzynch do odratowania
koło nie pasuje do country za nic nawet jak by było w złocie - ale to tylko moje zdanie
„Nie umiera ten, kto trwa w sercach i pamięci naszej”
- kret077744
- Forum Master
- Posty: 1157
- Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
- Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)
Golf Country syncro 1.9 TD AAZ - rzynch do odratowania
Myślę, że uszczelkami chrom będzie grało, jesli nie to wylecą. Fele dorwałem w zamianie za inne polerowane 15 cali z poprzedniego mk2. Oryginalne felgi są pomalowane, przez weekend miały wlecieć na nie opony.
To co oko cieszy najbardziej :
czary mary....
nazbierała sie już nastepna tura, ale jeszcze z silnika musze powykrecać.
To co oko cieszy najbardziej :
czary mary....
nazbierała sie już nastepna tura, ale jeszcze z silnika musze powykrecać.
Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
Golf Country syncro 1.9 TD AAZ - rzynch do odratowania
Kolejne odratowane Country- Brawo Dobrze działasz , lubię takie podejście do tematu i dbanie o każdy detal. Odwaliłeś kawał dobrej roboty Chętnie poczekam na efekt końcowy
Mam pytanie , możesz podesłać mi adres firmy w której cynkowałeś tą drobnicę i ile dałeś za taki koszyk elementów ? Bo ja szukam i większość pisze , że musi być zlecenie co najmniej za 150zł , 200zł , 300zł żeby wogóle się tego podjeli ...
Mam pytanie , możesz podesłać mi adres firmy w której cynkowałeś tą drobnicę i ile dałeś za taki koszyk elementów ? Bo ja szukam i większość pisze , że musi być zlecenie co najmniej za 150zł , 200zł , 300zł żeby wogóle się tego podjeli ...
KUPIĘ KONSOLE VOTEX !!!
- kret077744
- Forum Master
- Posty: 1157
- Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
- Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)
Golf Country syncro 1.9 TD AAZ - rzynch do odratowania
Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
Golf Country syncro 1.9 TD AAZ - rzynch do odratowania
Tez jestem na etapie zbierania gratów, ale gdzie mi tam do ciebie.
- kret077744
- Forum Master
- Posty: 1157
- Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
- Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)
Golf Country syncro 1.9 TD AAZ - rzynch do odratowania
Graty pozbierałem w ciągu 2 lat, ale z 3-4 lata temu było wszystkiego wiecej i w lepszej cenie. Tylko belke od passata dorwałem za 200zł na szrocie miesiąc temu, wiec dla samego wiska i mostu warto było, nie mówiąc o zaciskach, które wrzuce do country.
po remoncie trzeba bedzie przewietrzyć garaż na allegro
po remoncie trzeba bedzie przewietrzyć garaż na allegro
Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
Golf Country syncro 1.9 TD AAZ - rzynch do odratowania
Ale country zazdroszcze, jak szukałem 3 lata temu nic ponizej 8tys nie było takiego co nie rozpada się od samego patrzenia, więc skonczyło się na mk3 syncro.
Golf Country syncro 1.9 TD AAZ - rzynch do odratowania
Ładne Contry
Tapicerkę chcesz wymienić ? Piszę się na fotel kierowcy
Kiedy planujesz zakończyć remont i wyjechać na drogi?
Tapicerkę chcesz wymienić ? Piszę się na fotel kierowcy
Kiedy planujesz zakończyć remont i wyjechać na drogi?
- kret077744
- Forum Master
- Posty: 1157
- Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
- Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)
Golf Country syncro 1.9 TD AAZ - rzynch do odratowania
Tapicerki nie wymieniam, foteli raczej nie sprzedam niestety, żeby w razie czego można było wrócić do orygianłu.
Narazie nie myśle kiedy wyjade. Teraz lakiernik swój czas musi poświecić, ja miedzyczasie przerabiam reszte gratów.
Narazie nie myśle kiedy wyjade. Teraz lakiernik swój czas musi poświecić, ja miedzyczasie przerabiam reszte gratów.
Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
Golf Country syncro 1.9 TD AAZ - rzynch do odratowania
Walnij na biało, pasuje do country jak mało który kolor.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości