Silnik trzyma obroty po puszczeniu sprzęgła 1.9 AJM

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
chris2611
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 341
Rejestracja: śr kwie 13, 2011 23:52
Lokalizacja: Wejherowo

Silnik trzyma obroty po puszczeniu sprzęgła 1.9 AJM

Post autor: chris2611 » sob sty 30, 2016 12:19

Witam,

szukałem odpowiedzi na to zagadnienie ale nic nie znalazłem.
Mianowicie, kiedy jadę samochodem, niezależnie od prędkości, mam luz-nie mam wbitego biegu, wciskam sprzęgło i robię przy gazówkę, to obroty wzrastają i opadają - jak powinno być. Kiedy puszczę sprzęgło (nie ma wbitego biegu, jest luz) i zrobię przy gazówkę to obroty wzrosną, utrzymają się 1-2 sek. i powoli opadają...
Czemu to sprzęgło tak się klei? Coś się kończy w układzie?

Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
chris2611
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 341
Rejestracja: śr kwie 13, 2011 23:52
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Silnik trzyma obroty po puszczeniu sprzęgła 1.9 AJM

Post autor: chris2611 » wt lut 02, 2016 00:29

Nikt się nie wypowie?
Jednym z powodów posiadania VW jest własnie to forum gdzie jest niesamowita społeczność która potrafi rozwiązać praktycznie każdy problem VAG-a. A tu cisza...



kasztoma
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pt sty 30, 2015 14:18

Re: Silnik trzyma obroty po puszczeniu sprzęgła 1.9 AJM

Post autor: kasztoma » śr lut 03, 2016 01:06

Moim zdaniem tak dziala wlasnie dwumas, ale moge sie mylic

Sent from my LG-D390n using Tapatalk



Awatar użytkownika
chris2611
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 341
Rejestracja: śr kwie 13, 2011 23:52
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Silnik trzyma obroty po puszczeniu sprzęgła 1.9 AJM

Post autor: chris2611 » śr lut 03, 2016 12:31

kasztoma pisze:Moim zdaniem tak dziala wlasnie dwumas, ale moge sie mylic

Sent from my LG-D390n using Tapatalk
Miałem wcześniej silnik 1.9 w innym Golfie i tam się to nie działo... Myślisz, że dwumas jest rozpędzony i podtrzymuje jeszcze chwilę te obroty? Ale tak robiłby zasprzęglony i rozsprzęglony...



kasztoma
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pt sty 30, 2015 14:18

Re: Silnik trzyma obroty po puszczeniu sprzęgła 1.9 AJM

Post autor: kasztoma » śr lut 03, 2016 15:56

Wlasnie mowie ze moge sie mylic, ale w moim 1.9 wlasnie przytrzymuja troche te obroty. Puszczam gas a obroty stoja przez moment i dopiero spadaja. Jezdzilem tez toyota 2.2D tak samo bylo. Takie moje spostrzezenia.

Sent from my LG-D390n using Tapatalk



Awatar użytkownika
chris2611
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 341
Rejestracja: śr kwie 13, 2011 23:52
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Silnik trzyma obroty po puszczeniu sprzęgła 1.9 AJM

Post autor: chris2611 » śr lut 03, 2016 16:37

kasztoma pisze:Wlasnie mowie ze moge sie mylic, ale w moim 1.9 wlasnie przytrzymuja troche te obroty. Puszczam gas a obroty stoja przez moment i dopiero spadaja. Jezdzilem tez toyota 2.2D tak samo bylo. Takie moje spostrzezenia.

Sent from my LG-D390n using Tapatalk
Rozumiem. Mimo wszystko dzięki za wypowiedź. :)
A dzieje się tak u Ciebie podczas jazdy czy na postoju? U mnie ten problem występuje tylko podczas jazdy. Na postoju nie ma znaczenia czy sprzęgło jest wciśnięte czy nie, po przy gazówce obroty od razu spadają...



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Silnik trzyma obroty po puszczeniu sprzęgła 1.9 AJM

Post autor: Michał_1977 » śr lut 10, 2016 07:22

chris2611, podpinałeś kompa? Jakieś błędy czujników pedałów? :bajer:

Przerzucę do innego działu,bo nie tutaj jego miejsce :-)


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
chris2611
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 341
Rejestracja: śr kwie 13, 2011 23:52
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Silnik trzyma obroty po puszczeniu sprzęgła 1.9 AJM

Post autor: chris2611 » śr lut 10, 2016 16:43

Michał_1977 pisze:chris2611, podpinałeś kompa? Jakieś błędy czujników pedałów? :bajer:

Przerzucę do innego działu,bo nie tutaj jego miejsce :-)

No własnie podpinałem kompa i błędów zero. Nie ma też jakichś niepokojących odgłosów ani zachowań...



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Silnik trzyma obroty po puszczeniu sprzęgła 1.9 AJM

Post autor: Michał_1977 » śr lut 10, 2016 18:23

Jeśli tylko w trakcie jazdy problem występuje,to spróbuj może odpiąć kostkę od impulsatora przy skrzyni i wtedy spróbuj też w trakcie jazdy. Zobaczymy czy coś się zmieni :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
chris2611
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 341
Rejestracja: śr kwie 13, 2011 23:52
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Silnik trzyma obroty po puszczeniu sprzęgła 1.9 AJM

Post autor: chris2611 » śr lut 10, 2016 18:33

Michał_1977 pisze:Jeśli tylko w trakcie jazdy problem występuje,to spróbuj może odpiąć kostkę od impulsatora przy skrzyni i wtedy spróbuj też w trakcie jazdy. Zobaczymy czy coś się zmieni :bajer:
Ta kostka jest przy skrzyni w środku czy pod autem?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Silnik trzyma obroty po puszczeniu sprzęgła 1.9 AJM

Post autor: Michał_1977 » śr lut 10, 2016 19:00

chris2611 pisze:Ta kostka jest przy skrzyni w środku czy pod autem?
Nad dyferencjałem. Da się sięgnąć od góry,ale musisz mieć malutki śrubokręcik,żeby zabezpieczenie w kostce podważyć.


Pogrzebałem troszkę,bo coś mnie tknęło.
Tutaj również może tkwić problem :-)

ObrazekObrazek

Dokop się do niego,odepnij i spróbuj.

Ogólnie,to takie wróżenie z fusów,bo nie ma żadnych błędów na kompie...
Hehe,teraz będą po odpięciu :grin:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Silnik trzyma obroty po puszczeniu sprzęgła 1.9 AJM

Post autor: Detektor » śr lut 10, 2016 21:18

Ja tą różnicę zauważyłem w swoim aucie wiele lat temu lecz nigdy do głowy mi nie przyszło, że mógłby to być wogóle jakiś problem.
Auto śmiga normalnie więc się nie czepiam takich rzeczy. Z odpuszczonym sprzęgłem faktycznie dłużej schodzi z obrotów ale nie jest to dla mnie
uciążliwe ponieważ nie popadam w żadną paranoje i nie uważam ,żeby to było za długo niż powinno.
chris2611 pisze:Myślisz, że dwumas jest rozpędzony i podtrzymuje jeszcze chwilę te obroty?
Oczywiście ,że tak. Najzwyklejsze prawa fizyki można zauważyć w tym przypadku.
chris2611 pisze: Ale tak robiłby zasprzęglony i rozsprzęglony...
Nieprawda. Jeżeli masz wciśnięty pedał sprzęgła (czyli jest rozsprzęglony) to wtedy silnik ma mniejszą masę do wychamowania przez co szybciej schodzi
z obrotów. Czyste prawa fizyki kolego. Nie czepiaj się takich szczegółów i nie szukaj problemów na siłę. Odpuść sobie temat i ciesz się bezawaryjnośćią.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Awatar użytkownika
chris2611
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 341
Rejestracja: śr kwie 13, 2011 23:52
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Silnik trzyma obroty po puszczeniu sprzęgła 1.9 AJM

Post autor: chris2611 » czw lut 11, 2016 00:57

Dzięki Panowie :-)
Jestem maniakiem i może faktycznie szukam na siłę czegoś czego nie ma...
Póki co autko lata i lecą kolejne kilometry... Tylko lac i jeździć :-)


Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Silnik trzyma obroty po puszczeniu sprzęgła 1.9 AJM

Post autor: Michał_1977 » czw lut 11, 2016 21:10

chris2611,to tak jeszcze na zakończenie dopiszę,że mój ASZ też tak ma :jezor:
Dziś sprawdziłem z ciekawości :-)


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 124 gości