Golf MK2 1.6 TD JR problem z zapalaniem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marcodado
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: sob paź 31, 2015 23:08

Golf MK2 1.6 TD JR problem z zapalaniem

Post autor: marcodado » wt lut 09, 2016 21:01

Witam, mam silnik 1.6 TD JR, ale jeszcze na starych czujnikach temp. wody. Tzn czujniki, które są wkręcone do aluminiowych króćców i idzie do nich po jednym kablu. Silnik słabo zapala gdy jest ciepły ale po postoju tak 1 minutę. Czyli silnik jest rozgrzany do normalnej temperatury pracy, zostaje zgaszony na 1 minutę, żeby go odpalić silnik musi zrobić około 4-5 obrotów wału żeby zapalił, jak zapali zadymi na czarno(jakby go zalewało). Teraz moje pytanie, czy świece żarowe w tym silniku powinny grzać nawet na rozgrzanym silniku? Jak odepnę kabel od czujnika od boku głowicy to kontrolka świeci się i autko zapala idealnie. Proszę o odpowiedz :)



Awatar użytkownika
rotkeh
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 504
Rejestracja: sob cze 13, 2009 13:34
Lokalizacja: Zamość/Grójec

Golf MK2 1.6 TD JR problem z zapalaniem

Post autor: rotkeh » wt lut 09, 2016 21:34

Miałem kiedyś golfa z silnikiem JR z tego co pamiętam, to świeczki grzeją jeszcze po zgaśnięciu kontrolki (kontrolka jest dla kierowcy żeby wiedział że już może odpalać , ale świeczki jeszcze grzeją kilka sekund). Może masz uszkodzony czujnik temperatury od świec i wykazuje mniejszą rezystancję dla danej temperatury . A jak wygląda odpalanie po nocy zapala Ci kontrolkę ?? U siebie żeby zwiększyć czas grzania świec miałem wstawiony dodatkowo opornik (nie pamiętam wartości) , wstawiłem go w obwód czujnika, żeby dodatkowo zwiększyć czas grzania świeczek tak około 4 sekundy i palił bez problemu. Możliwe że uszkodzony sterownik grzania świeczek,czy ma grzać na ciepłym silniku niestety nie pamiętam, ale sensowne wydaje się ze za każdym razem ma grzać kilka sekund plus to co wyjdzie z rezystancji czujnika temperatury.


Było 259Nm/112KM jest 308Nm /145KM Made in Daron7

Awatar użytkownika
marcodado
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: sob paź 31, 2015 23:08

Re: Golf MK2 1.6 TD JR problem z zapalaniem

Post autor: marcodado » wt lut 09, 2016 21:46

Rano normalnie świeci kontrolka dosyć długo, ale zapala też tak bez emocji, chyba identycznie jak na ciepłym po 1 minucie. Czujnik jak jest zimny nie ma żadnej rezystancji.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14293
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Golf MK2 1.6 TD JR problem z zapalaniem

Post autor: Michał_1977 » śr lut 10, 2016 08:05

marcodado pisze:silnik jest rozgrzany do normalnej temperatury pracy, zostaje zgaszony na 1 minutę, żeby go odpalić silnik musi zrobić około 4-5 obrotów wału żeby zapalił
Przyczyny szukaj w złym ustawieniu początku wtrysku lub w zapowietrzającym się układzie paliwowym.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
marcodado
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: sob paź 31, 2015 23:08

Re: Golf MK2 1.6 TD JR problem z zapalaniem

Post autor: marcodado » śr lut 10, 2016 14:10

Kąt wykluczam. Gdyż zapala identycznie, czy za późny czy za wczesny. Filtr paliwa nowy, przewody gumowe nowe, zaworek w pompie na powrocie działa, a bąbelki lubią się pojawić w przewodzie zasilającym, no ale żeby w ciągu 1 minuty uciekła mi ropa z pompy?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14293
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Golf MK2 1.6 TD JR problem z zapalaniem

Post autor: Michał_1977 » śr lut 10, 2016 18:33

marcodado pisze:a bąbelki lubią się pojawić w przewodzie zasilającym, no ale żeby w ciągu 1 minuty uciekła mi ropa z pompy?
Nikt nie mówi,że ucieka,ale jeśli paliwo do pompy wędruje wraz z powietrzem,a w pompie są części wirujące,to paliwo w połączeniu z powietrzem zamienia się prawie w pianę. Po zgaszeniu silnika,drobiny powietrza wędrują ku górze i nad powierzchnią paliwa tworzy się poduszka powietrzna. Następnie chcąc ponownie odpalić silnik,pompa wstępna (w pompie wtryskowej) potrzebuje kilku obrotów,by wytworzyć ciśnienie wewnętrzne,potrzebne by sekcja zaczęła prawidłowo tłoczyć na wtryski.
Niby proste,ale niektórzy nie mogą tego zrozumieć i bagatelizują kilka drobnych bąbelków,a później takie właśnie jaja z odpalaniem.

Oczywiście nie można wykluczyć poważniejszych problemów,jak np. zużyte wtryskiwacze,kiepski stan pompy wtryskowej,marne sprężanie w silniku itd,ale zawsze rozpoczynamy naprawę od usterek najtańszych do usunięcia.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
marcodado
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: sob paź 31, 2015 23:08

Re: Golf MK2 1.6 TD JR problem z zapalaniem

Post autor: marcodado » czw lut 11, 2016 00:11

Postaram się ten układ paliwowy ogarnąć do porządku. Przewody mam porobione ale smok w baku mam z benzyniaka. Spróbuję podmienić na dieslowski, ew. zmienię od razu oring w nim.



arka10
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pt lip 21, 2006 20:45
Lokalizacja: Poznań

Golf MK2 1.6 TD JR problem z zapalaniem

Post autor: arka10 » czw lut 11, 2016 01:27

Jaki masz filter paliwa, bo jeśli ten z tym niby podgrzewaczem to będzie prawdopodobnie to.
Na powrocie pompa nie ma zaworka.



Awatar użytkownika
marcodado
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: sob paź 31, 2015 23:08

Re: Golf MK2 1.6 TD JR problem z zapalaniem

Post autor: marcodado » czw lut 11, 2016 07:47

Filtr mam nowy, specjalnie bez tego ustrojstwa. Na powrocie w pompie jest holenderka "OUT", która ma zaworek.



arka10
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pt lip 21, 2006 20:45
Lokalizacja: Poznań

Golf MK2 1.6 TD JR problem z zapalaniem

Post autor: arka10 » czw lut 11, 2016 10:29

To nie jest zaworek to jest dławik i w środku nie ma zaworka.



Awatar użytkownika
marcodado
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: sob paź 31, 2015 23:08

Golf MK2 1.6 TD JR problem z zapalaniem

Post autor: marcodado » czw lut 11, 2016 18:11

To zaraz, jak to ma działać? Jak dmucham do jednego to delikatnie przepuszcza, inny mocno przepuszcza a jeden wcale nie przepuszcza. Który mam założyć? Mi się wydaje, że ta holenderka musi zatrzymywać ciśnienie w pompie. A nie, że ja go zgaszę i ciśnienie się traci.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14293
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Golf MK2 1.6 TD JR problem z zapalaniem

Post autor: Michał_1977 » czw lut 11, 2016 21:18

marcodado pisze: musi zatrzymywać ciśnienie w pompie. A nie, że ja go zgaszę i ciśnienie się traci.
Nieprawda. Nie ma zatrzymać ciśnienia,tylko jak jest odpowiedni założony,to ma pomóc w utrzymywaniu ciśnienia podczas pracy pompy. Zaworek ciśnieniowy znajduje się vis a vis przewodu zasilającego i to on steruje ciśnieniem.
Załóż ten,który ma takie samo oznaczenie jak oryginalny,dedykowany tej pompie.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arka10
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pt lip 21, 2006 20:45
Lokalizacja: Poznań

Golf MK2 1.6 TD JR problem z zapalaniem

Post autor: arka10 » czw lut 11, 2016 22:03

Jako dodatkowe zadanie ma odpowietrzać pompę.



Awatar użytkownika
marcodado
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: sob paź 31, 2015 23:08

Re: Golf MK2 1.6 TD JR problem z zapalaniem

Post autor: marcodado » czw lut 11, 2016 22:08

A gdzie się dowiedzieć jaki jest dedykowany do mojej pompy? A teraz takie pytanie jedno z głupszych. Ile muszę mieć paliwa w baku minimum, żeby przy podjazdach/zjazdach nie brakowało mi paliwa?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości