
Golf MK2 1.6 TD JR problem z zapalaniem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Golf MK2 1.6 TD JR problem z zapalaniem
Witam, mam silnik 1.6 TD JR, ale jeszcze na starych czujnikach temp. wody. Tzn czujniki, które są wkręcone do aluminiowych króćców i idzie do nich po jednym kablu. Silnik słabo zapala gdy jest ciepły ale po postoju tak 1 minutę. Czyli silnik jest rozgrzany do normalnej temperatury pracy, zostaje zgaszony na 1 minutę, żeby go odpalić silnik musi zrobić około 4-5 obrotów wału żeby zapalił, jak zapali zadymi na czarno(jakby go zalewało). Teraz moje pytanie, czy świece żarowe w tym silniku powinny grzać nawet na rozgrzanym silniku? Jak odepnę kabel od czujnika od boku głowicy to kontrolka świeci się i autko zapala idealnie. Proszę o odpowiedz 

Golf MK2 1.6 TD JR problem z zapalaniem
Miałem kiedyś golfa z silnikiem JR z tego co pamiętam, to świeczki grzeją jeszcze po zgaśnięciu kontrolki (kontrolka jest dla kierowcy żeby wiedział że już może odpalać , ale świeczki jeszcze grzeją kilka sekund). Może masz uszkodzony czujnik temperatury od świec i wykazuje mniejszą rezystancję dla danej temperatury . A jak wygląda odpalanie po nocy zapala Ci kontrolkę ?? U siebie żeby zwiększyć czas grzania świec miałem wstawiony dodatkowo opornik (nie pamiętam wartości) , wstawiłem go w obwód czujnika, żeby dodatkowo zwiększyć czas grzania świeczek tak około 4 sekundy i palił bez problemu. Możliwe że uszkodzony sterownik grzania świeczek,czy ma grzać na ciepłym silniku niestety nie pamiętam, ale sensowne wydaje się ze za każdym razem ma grzać kilka sekund plus to co wyjdzie z rezystancji czujnika temperatury.
Było 259Nm/112KM jest 308Nm /145KM Made in Daron7
Re: Golf MK2 1.6 TD JR problem z zapalaniem
Rano normalnie świeci kontrolka dosyć długo, ale zapala też tak bez emocji, chyba identycznie jak na ciepłym po 1 minucie. Czujnik jak jest zimny nie ma żadnej rezystancji.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14293
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Golf MK2 1.6 TD JR problem z zapalaniem
Przyczyny szukaj w złym ustawieniu początku wtrysku lub w zapowietrzającym się układzie paliwowym.marcodado pisze:silnik jest rozgrzany do normalnej temperatury pracy, zostaje zgaszony na 1 minutę, żeby go odpalić silnik musi zrobić około 4-5 obrotów wału żeby zapalił
Re: Golf MK2 1.6 TD JR problem z zapalaniem
Kąt wykluczam. Gdyż zapala identycznie, czy za późny czy za wczesny. Filtr paliwa nowy, przewody gumowe nowe, zaworek w pompie na powrocie działa, a bąbelki lubią się pojawić w przewodzie zasilającym, no ale żeby w ciągu 1 minuty uciekła mi ropa z pompy?
- Michał_1977
- _
- Posty: 14293
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Golf MK2 1.6 TD JR problem z zapalaniem
Nikt nie mówi,że ucieka,ale jeśli paliwo do pompy wędruje wraz z powietrzem,a w pompie są części wirujące,to paliwo w połączeniu z powietrzem zamienia się prawie w pianę. Po zgaszeniu silnika,drobiny powietrza wędrują ku górze i nad powierzchnią paliwa tworzy się poduszka powietrzna. Następnie chcąc ponownie odpalić silnik,pompa wstępna (w pompie wtryskowej) potrzebuje kilku obrotów,by wytworzyć ciśnienie wewnętrzne,potrzebne by sekcja zaczęła prawidłowo tłoczyć na wtryski.marcodado pisze:a bąbelki lubią się pojawić w przewodzie zasilającym, no ale żeby w ciągu 1 minuty uciekła mi ropa z pompy?
Niby proste,ale niektórzy nie mogą tego zrozumieć i bagatelizują kilka drobnych bąbelków,a później takie właśnie jaja z odpalaniem.
Oczywiście nie można wykluczyć poważniejszych problemów,jak np. zużyte wtryskiwacze,kiepski stan pompy wtryskowej,marne sprężanie w silniku itd,ale zawsze rozpoczynamy naprawę od usterek najtańszych do usunięcia.
Re: Golf MK2 1.6 TD JR problem z zapalaniem
Postaram się ten układ paliwowy ogarnąć do porządku. Przewody mam porobione ale smok w baku mam z benzyniaka. Spróbuję podmienić na dieslowski, ew. zmienię od razu oring w nim.
Golf MK2 1.6 TD JR problem z zapalaniem
Jaki masz filter paliwa, bo jeśli ten z tym niby podgrzewaczem to będzie prawdopodobnie to.
Na powrocie pompa nie ma zaworka.
Na powrocie pompa nie ma zaworka.
Re: Golf MK2 1.6 TD JR problem z zapalaniem
Filtr mam nowy, specjalnie bez tego ustrojstwa. Na powrocie w pompie jest holenderka "OUT", która ma zaworek.
Golf MK2 1.6 TD JR problem z zapalaniem
To nie jest zaworek to jest dławik i w środku nie ma zaworka.
Golf MK2 1.6 TD JR problem z zapalaniem
To zaraz, jak to ma działać? Jak dmucham do jednego to delikatnie przepuszcza, inny mocno przepuszcza a jeden wcale nie przepuszcza. Który mam założyć? Mi się wydaje, że ta holenderka musi zatrzymywać ciśnienie w pompie. A nie, że ja go zgaszę i ciśnienie się traci.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14293
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Golf MK2 1.6 TD JR problem z zapalaniem
Nieprawda. Nie ma zatrzymać ciśnienia,tylko jak jest odpowiedni założony,to ma pomóc w utrzymywaniu ciśnienia podczas pracy pompy. Zaworek ciśnieniowy znajduje się vis a vis przewodu zasilającego i to on steruje ciśnieniem.marcodado pisze: musi zatrzymywać ciśnienie w pompie. A nie, że ja go zgaszę i ciśnienie się traci.
Załóż ten,który ma takie samo oznaczenie jak oryginalny,dedykowany tej pompie.
Re: Golf MK2 1.6 TD JR problem z zapalaniem
A gdzie się dowiedzieć jaki jest dedykowany do mojej pompy? A teraz takie pytanie jedno z głupszych. Ile muszę mieć paliwa w baku minimum, żeby przy podjazdach/zjazdach nie brakowało mi paliwa?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości