Silnik trzyma obroty po puszczeniu sprzęgła 1.9 AJM
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Silnik trzyma obroty po puszczeniu sprzęgła 1.9 AJM
Witam,
szukałem odpowiedzi na to zagadnienie ale nic nie znalazłem.
Mianowicie, kiedy jadę samochodem, niezależnie od prędkości, mam luz-nie mam wbitego biegu, wciskam sprzęgło i robię przy gazówkę, to obroty wzrastają i opadają - jak powinno być. Kiedy puszczę sprzęgło (nie ma wbitego biegu, jest luz) i zrobię przy gazówkę to obroty wzrosną, utrzymają się 1-2 sek. i powoli opadają...
Czemu to sprzęgło tak się klei? Coś się kończy w układzie?
Pozdrawiam.
szukałem odpowiedzi na to zagadnienie ale nic nie znalazłem.
Mianowicie, kiedy jadę samochodem, niezależnie od prędkości, mam luz-nie mam wbitego biegu, wciskam sprzęgło i robię przy gazówkę, to obroty wzrastają i opadają - jak powinno być. Kiedy puszczę sprzęgło (nie ma wbitego biegu, jest luz) i zrobię przy gazówkę to obroty wzrosną, utrzymają się 1-2 sek. i powoli opadają...
Czemu to sprzęgło tak się klei? Coś się kończy w układzie?
Pozdrawiam.
Re: Silnik trzyma obroty po puszczeniu sprzęgła 1.9 AJM
Nikt się nie wypowie?
Jednym z powodów posiadania VW jest własnie to forum gdzie jest niesamowita społeczność która potrafi rozwiązać praktycznie każdy problem VAG-a. A tu cisza...
Jednym z powodów posiadania VW jest własnie to forum gdzie jest niesamowita społeczność która potrafi rozwiązać praktycznie każdy problem VAG-a. A tu cisza...
Re: Silnik trzyma obroty po puszczeniu sprzęgła 1.9 AJM
Moim zdaniem tak dziala wlasnie dwumas, ale moge sie mylic
Sent from my LG-D390n using Tapatalk
Sent from my LG-D390n using Tapatalk
Re: Silnik trzyma obroty po puszczeniu sprzęgła 1.9 AJM
Miałem wcześniej silnik 1.9 w innym Golfie i tam się to nie działo... Myślisz, że dwumas jest rozpędzony i podtrzymuje jeszcze chwilę te obroty? Ale tak robiłby zasprzęglony i rozsprzęglony...kasztoma pisze:Moim zdaniem tak dziala wlasnie dwumas, ale moge sie mylic
Sent from my LG-D390n using Tapatalk
Re: Silnik trzyma obroty po puszczeniu sprzęgła 1.9 AJM
Wlasnie mowie ze moge sie mylic, ale w moim 1.9 wlasnie przytrzymuja troche te obroty. Puszczam gas a obroty stoja przez moment i dopiero spadaja. Jezdzilem tez toyota 2.2D tak samo bylo. Takie moje spostrzezenia.
Sent from my LG-D390n using Tapatalk
Sent from my LG-D390n using Tapatalk
Re: Silnik trzyma obroty po puszczeniu sprzęgła 1.9 AJM
Rozumiem. Mimo wszystko dzięki za wypowiedź.kasztoma pisze:Wlasnie mowie ze moge sie mylic, ale w moim 1.9 wlasnie przytrzymuja troche te obroty. Puszczam gas a obroty stoja przez moment i dopiero spadaja. Jezdzilem tez toyota 2.2D tak samo bylo. Takie moje spostrzezenia.
Sent from my LG-D390n using Tapatalk
A dzieje się tak u Ciebie podczas jazdy czy na postoju? U mnie ten problem występuje tylko podczas jazdy. Na postoju nie ma znaczenia czy sprzęgło jest wciśnięte czy nie, po przy gazówce obroty od razu spadają...
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Silnik trzyma obroty po puszczeniu sprzęgła 1.9 AJM
chris2611, podpinałeś kompa? Jakieś błędy czujników pedałów?
Przerzucę do innego działu,bo nie tutaj jego miejsce
Przerzucę do innego działu,bo nie tutaj jego miejsce
Re: Silnik trzyma obroty po puszczeniu sprzęgła 1.9 AJM
Michał_1977 pisze:chris2611, podpinałeś kompa? Jakieś błędy czujników pedałów?
Przerzucę do innego działu,bo nie tutaj jego miejsce
No własnie podpinałem kompa i błędów zero. Nie ma też jakichś niepokojących odgłosów ani zachowań...
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Silnik trzyma obroty po puszczeniu sprzęgła 1.9 AJM
Jeśli tylko w trakcie jazdy problem występuje,to spróbuj może odpiąć kostkę od impulsatora przy skrzyni i wtedy spróbuj też w trakcie jazdy. Zobaczymy czy coś się zmieni
Re: Silnik trzyma obroty po puszczeniu sprzęgła 1.9 AJM
Ta kostka jest przy skrzyni w środku czy pod autem?Michał_1977 pisze:Jeśli tylko w trakcie jazdy problem występuje,to spróbuj może odpiąć kostkę od impulsatora przy skrzyni i wtedy spróbuj też w trakcie jazdy. Zobaczymy czy coś się zmieni
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Silnik trzyma obroty po puszczeniu sprzęgła 1.9 AJM
Nad dyferencjałem. Da się sięgnąć od góry,ale musisz mieć malutki śrubokręcik,żeby zabezpieczenie w kostce podważyć.chris2611 pisze:Ta kostka jest przy skrzyni w środku czy pod autem?
Pogrzebałem troszkę,bo coś mnie tknęło.
Tutaj również może tkwić problem
Dokop się do niego,odepnij i spróbuj.
Ogólnie,to takie wróżenie z fusów,bo nie ma żadnych błędów na kompie...
Hehe,teraz będą po odpięciu
Silnik trzyma obroty po puszczeniu sprzęgła 1.9 AJM
Ja tą różnicę zauważyłem w swoim aucie wiele lat temu lecz nigdy do głowy mi nie przyszło, że mógłby to być wogóle jakiś problem.
Auto śmiga normalnie więc się nie czepiam takich rzeczy. Z odpuszczonym sprzęgłem faktycznie dłużej schodzi z obrotów ale nie jest to dla mnie
uciążliwe ponieważ nie popadam w żadną paranoje i nie uważam ,żeby to było za długo niż powinno.
z obrotów. Czyste prawa fizyki kolego. Nie czepiaj się takich szczegółów i nie szukaj problemów na siłę. Odpuść sobie temat i ciesz się bezawaryjnośćią.
Auto śmiga normalnie więc się nie czepiam takich rzeczy. Z odpuszczonym sprzęgłem faktycznie dłużej schodzi z obrotów ale nie jest to dla mnie
uciążliwe ponieważ nie popadam w żadną paranoje i nie uważam ,żeby to było za długo niż powinno.
Oczywiście ,że tak. Najzwyklejsze prawa fizyki można zauważyć w tym przypadku.chris2611 pisze:Myślisz, że dwumas jest rozpędzony i podtrzymuje jeszcze chwilę te obroty?
Nieprawda. Jeżeli masz wciśnięty pedał sprzęgła (czyli jest rozsprzęglony) to wtedy silnik ma mniejszą masę do wychamowania przez co szybciej schodzichris2611 pisze: Ale tak robiłby zasprzęglony i rozsprzęglony...
z obrotów. Czyste prawa fizyki kolego. Nie czepiaj się takich szczegółów i nie szukaj problemów na siłę. Odpuść sobie temat i ciesz się bezawaryjnośćią.
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
Re: Silnik trzyma obroty po puszczeniu sprzęgła 1.9 AJM
Dzięki Panowie
Jestem maniakiem i może faktycznie szukam na siłę czegoś czego nie ma...
Póki co autko lata i lecą kolejne kilometry... Tylko lac i jeździć
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Jestem maniakiem i może faktycznie szukam na siłę czegoś czego nie ma...
Póki co autko lata i lecą kolejne kilometry... Tylko lac i jeździć
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Silnik trzyma obroty po puszczeniu sprzęgła 1.9 AJM
chris2611,to tak jeszcze na zakończenie dopiszę,że mój ASZ też tak ma
Dziś sprawdziłem z ciekawości
Dziś sprawdziłem z ciekawości
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 130 gości