Wymiana rozrządu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Wymiana rozrządu

Post autor: t0mal » ndz lut 07, 2016 03:45

Upewnij się, że koło nie jest wytarte i szpilka od napinacza prosta bo pasek może gwizdać albo zjeżdżać podczas pracy.
Warto też sprawdzić panewkę na wałku pompy oleju - częsta przyczyna niskiego ciśnienia oleju.



PiterMK95
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 347
Rejestracja: czw sie 20, 2015 15:12
Lokalizacja: Śląsk

Re: Wymiana rozrządu

Post autor: PiterMK95 » pn lut 08, 2016 15:33

Ogólnie ja wymieniam 2paski te klinowe, napinacz i pasek rozrządu, zaraz się za to biorę i mam nadzieje, że silnik nie pierdo*nie :D

Witam, panowie mam problem ze zdjęciem pompy wodnej. powiedzcie mi jak ona trzyma, co zrobić żeby ją zdjąć?
I te koło co zaznaczyłem opisem "CO TO JEST?" do czego one jest, one ma jakieś znaki to zaznaczenia czy nie? bo mi się wydaje, że nie. Jaki tam jest gwint lewy? prawy? muszę je zdjąć by dostać sie do kolejnej śrubki z pompy wody.
ObrazekObrazek


Lepiej samemu naprawić niż oddać w cudze ręce :D
Wczoraj minęło, jutro niepewne, tylko dziś jest pewne.

johnypepelos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: sob lut 09, 2013 16:46
Lokalizacja: Polkowice

Wymiana rozrządu

Post autor: johnypepelos » pn lut 08, 2016 16:28

te zaznaczone koło to kółko wałka pośredniego napędza pompę vacum. raczej gwint jest normaln(prawy). Pewnie by je odkręcić musisz zblokować...ja zawsze używam taki klucz w kształcie F "domowej roboty".

co się stało, że musisz pompe wody zrzucić?? i czy aby na pewno pod kołem jest śruba?



PiterMK95
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 347
Rejestracja: czw sie 20, 2015 15:12
Lokalizacja: Śląsk

Wymiana rozrządu

Post autor: PiterMK95 » pn lut 08, 2016 17:04

powiem tak obudowa dolna nie chciała zejść za chu* blokowało ją a nie chciałem jej uszkodzić to chciałem tylko odkręcić właśnie pompę z przodu no ale co brałem się na odkręcanie śrubek to wszystkie jeb*y ze starości zapewne albo tak ze rdzy były, że poszło.
Teraz odkręcę całą pompę oleje te koło i tyle .
viewtopic.php?t=311637" onclick="window.open(this.href);return false; taki temat znalazłem bo mam problem właśnie jak w temacie z tymi dwoma śrubkami.

A tak poza tym pytaniem.
To te górne koło co widzimy na drugim zdjęciu te prawe u góry one jest od pompy paliwa one jak się poruszy lekko to w sumie chyba nic się nie stanie jedynie podczas skręcania musi być równo z tymi znakami, czy mam racje? tak dla pewności chce się upewnić. :D


Lepiej samemu naprawić niż oddać w cudze ręce :D
Wczoraj minęło, jutro niepewne, tylko dziś jest pewne.

Awatar użytkownika
grafitowy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: śr maja 06, 2015 19:21

Wymiana rozrządu

Post autor: grafitowy » wt lut 09, 2016 20:45

Dla wszelkiej pewności to dorób sobie trzpień nastawczy do pompy wtryskowej i zablokuj ją od razu, unikniesz możliwości złego ustawienie :P A, i jak wymieniacie chłopaki tą główną śrubę na wale to zakładajcie koniecznie oryginalną. Miałem nieszczęśliwe doświadczenie z śrubą z zestawu INA, upierniczyło ją po ok.2 tyś. No i generalnie producent zaleca co wymiane rozrządu zmieniać to koło pasowe, zebate z wału. Ale wiem że nie wszyscy to praktukują :)



PiterMK95
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 347
Rejestracja: czw sie 20, 2015 15:12
Lokalizacja: Śląsk

Wymiana rozrządu

Post autor: PiterMK95 » wt lut 09, 2016 22:46

Ok, dzięki za cenne rady^^
Teraz mam pytanko co do pompy czy z 1.6 benzyniaka podjedzie do 1.6 td?
I co to za pompa dacie rade określić?
ObrazekObrazekObrazek


Lepiej samemu naprawić niż oddać w cudze ręce :D
Wczoraj minęło, jutro niepewne, tylko dziś jest pewne.

arka10
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pt lip 21, 2006 20:45
Lokalizacja: Poznań

Wymiana rozrządu

Post autor: arka10 » wt lut 09, 2016 23:09

Jak chcesz przykręcić wkład jeśli masz urwane śruby? Potrzebujesz kompletną pompę.



PiterMK95
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 347
Rejestracja: czw sie 20, 2015 15:12
Lokalizacja: Śląsk

Wymiana rozrządu

Post autor: PiterMK95 » wt lut 09, 2016 23:36

Witem, tamto też dokupię.
Ale szukałem kompletnej znalazłem używkę z golfa 2 td za 40zł ale kurde nie wiadomo czy jak bd chciał przód wymienić to czy znów śruby nie pójdą się jeb*ć


Lepiej samemu naprawić niż oddać w cudze ręce :D
Wczoraj minęło, jutro niepewne, tylko dziś jest pewne.

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Wymiana rozrządu

Post autor: Michał_1977 » śr lut 10, 2016 08:02

PiterMK95 pisze:Teraz mam pytanko co do pompy czy z 1.6 benzyniaka podjedzie do 1.6 td?
Fizycznie da się przykręcić i wszystko będzie w porządku,dopóki nie założysz paska osprzętu. Wtedy może się okazać,że koło pompy jest w innym położeniu.
Kwestia odsadzenia piasty koła w tej pompe z PB :bajer:
PiterMK95 pisze:czy znów śruby nie pójdą się jeb*ć
Wystarczy do każdej urwanej śruby,przyspawać migomatem nakrętkę M8. Po ostygnięciu wykręcić.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

PiterMK95
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 347
Rejestracja: czw sie 20, 2015 15:12
Lokalizacja: Śląsk

Wymiana rozrządu

Post autor: PiterMK95 » śr lut 10, 2016 11:35

hmmm no w sumie pomysł z tymi nakrętkami wydaje się spoko :D
Ale chyba wymienię całą pompę i bd mieć spokój na przyszłość, http://www.iparts.pl/czesc/pompa-wody-r ... 5430g.html" onclick="window.open(this.href);return false;
taką znalazłem chyba będzie git :D
O i tutaj właśnie mówisz, że ''Fizycznie da się przykręcić i wszystko będzie w porządku,dopuki nie założysz paska osprzętu. Wtedy może się okazać,że koło pompy jest w innym położeniu.
Kwestia odsadzenia piasty koła w tej pompe z PB''
A patrząc do jakiego auta podchodzi to piszą, że TD i do zwykłego 1.6/1.8 to w sumie bez żadnego problemu chyba podejdą z benzyniaka do diesla :D
No chyba, że lecą w uja


Lepiej samemu naprawić niż oddać w cudze ręce :D
Wczoraj minęło, jutro niepewne, tylko dziś jest pewne.

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Wymiana rozrządu

Post autor: Michał_1977 » śr lut 10, 2016 18:57

PiterMK95 pisze:No chyba, że lecą w uja
Niby nie lecą :bajer:

Obrazek


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

PiterMK95
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 347
Rejestracja: czw sie 20, 2015 15:12
Lokalizacja: Śląsk

Wymiana rozrządu

Post autor: PiterMK95 » śr lut 10, 2016 22:01

Dobra mam do was ostatnie pytanko związane z pompą :D
Jak kurde zdjąć właśnie te koło? bo zamówię nówkę pompę właśnie tą http://www.iparts.pl/czesc/pompa-wody-r ... 5430g.html" onclick="window.open(this.href);return false;
i ona jest bez tego koła i zamontuje stare koło tylko jak je zdemontować? odkręciłem 3 imbusy i dalej nie schodzi z pompy, trochę postukałem popsikałem i nic


Lepiej samemu naprawić niż oddać w cudze ręce :D
Wczoraj minęło, jutro niepewne, tylko dziś jest pewne.

Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Re: Wymiana rozrządu

Post autor: karol8114 » śr lut 10, 2016 22:18

Słabo stukałeś ;)



PiterMK95
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 347
Rejestracja: czw sie 20, 2015 15:12
Lokalizacja: Śląsk

Wymiana rozrządu

Post autor: PiterMK95 » śr lut 10, 2016 22:25

Ok to jutro bd walił :D
To teraz paski :D :D
http://www.iparts.pl/czesc/pasek-klinow ... 0x735.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.iparts.pl/czesc/pasek-klinow ... vx865.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Czy te dwa paski będą pasować żeby napędzały pompę wody i alternator? chodzi mi o te klinowe co są koło paska rozrządu.


Lepiej samemu naprawić niż oddać w cudze ręce :D
Wczoraj minęło, jutro niepewne, tylko dziś jest pewne.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 163 gości