Uszkodzenie rorządu

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tobiasz256
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt sty 29, 2016 13:43

Uszkodzenie rorządu

Post autor: tobiasz256 » czw lut 04, 2016 13:14

Cześć,
wczoraj rzeczoznawca zbadał uszkodzenia i stwierdził, że uszkodzenie paska było spowodowane źle przykręconą rolką napinającą. Rolka ściągała pasek na to większe koło zębate, pasek był ścinany, nastąpiło zerwanie zębów na połowie paska w wyniku czego doszło do przestawienia rozrządu i kolizji tłoków z zaworami w skutek czego powstały uszkodzenia w głowicy. Rzeczoznawca przebadał wałki rozrządu, nie znalazł na nich nawet najmniejszej ryski, twierdzenie mechaników, że spadnięta dźwigienka spowodowała zablokowanie wałka było kłamstwem. Opinię na papierze będę miał po niedzieli, na chwile obecną kierownik postanowił pokryć koszta ekspertyzy. Jesteśmy umówieni na telefon, czekam aż mi dadzą znać co postanowią. Kontaktowałem się z policją, pytałem czy taka sytuacja może być podstawą do wszczęcia postępowania przeciwko nim jako oszustwo i chęć wyłudzenia pieniędzy na naprawę, dyżurny poinformował mnie, że jak najbardziej mogę takie zawiadomienie złożyć. Na razie wstrzymuję się z działaniami do kontaktu z ich strony i otrzymania opinii z PZMOT'u



Awatar użytkownika
Freddy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 492
Rejestracja: wt sty 13, 2009 17:17
Lokalizacja: WWL

Re: Uszkodzenie rorządu

Post autor: Freddy » czw lut 04, 2016 13:35

Skoro postanowił pokryć koszta ekspertyzy to spotulniał i myślę że naprawią Ci wszystko bez zbędnych dyskusji i walki sądowej tylko teraz pada pytanie czy chcesz żeby oni to naprawiali skoro nie potrafili nawet zrobić jak należy takiej podstawy jak rozrząd przecież to jakaś kpina co to za serwis że ma kierowników którzy nawet nie potrafią nadzorować pracy mechaników którzy są pewnie dopiero po technikum albo ich pojęcie nie przekracza podstawowej obsługi jak oleje, filtry, klocki....

Wysłane z mojego Tornado 348 przy użyciu Tapatalka



tobiasz256
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt sty 29, 2016 13:43

Re: Uszkodzenie rorządu

Post autor: tobiasz256 » czw lut 04, 2016 22:25

Będę miał gwarancję na ich usługę. Zapytam się na jaki okres jej udzielą, przy tak kompleksowej naprawie to ile silnik powinien przelatać km, 100000?



Awatar użytkownika
Freddy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 492
Rejestracja: wt sty 13, 2009 17:17
Lokalizacja: WWL

Re: Uszkodzenie rorządu

Post autor: Freddy » pt lut 05, 2016 00:23

Gwarancja będzie na pewno okresowa na czas a nie ilość kilometrów. Tego nikt nie przewidzi to zależy od wielu czynników jakości naprawy, jakości zastosowanych części, dalszego użytkowania i serwisowania auta ale spokój będzie na dłuższy czas :)

Wysłane z mojego Tornado 348 przy użyciu Tapatalka



tobiasz256
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt sty 29, 2016 13:43

Re: Uszkodzenie rorządu

Post autor: tobiasz256 » wt lut 09, 2016 18:57

Cześć,
dzisiaj rozmawiałem z kierownikiem warsztatu, panowie wymienią silnik, nie będą remontować tego. Jutro u nich będę, dowiem się szczegółów ;-)



Awatar użytkownika
Freddy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 492
Rejestracja: wt sty 13, 2009 17:17
Lokalizacja: WWL

Re: Uszkodzenie rorządu

Post autor: Freddy » wt lut 09, 2016 19:23

Tylko nie zapomnij wziąć jakiegoś potwierdzenia na piśmie o stanie technicznym nowego serduszka :) heh

Wysłane z mojego Tornado 348 przy użyciu Tapatalka



jan1966
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 806
Rejestracja: pn sie 10, 2015 13:20

Uszkodzenie rorządu

Post autor: jan1966 » wt lut 09, 2016 19:28

tobiasz ,może udało by ci sie wymienic na 1,6



Awatar użytkownika
R90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 324
Rejestracja: pn lip 06, 2015 12:36
Lokalizacja: mazowieckie

Uszkodzenie rorządu

Post autor: R90 » śr lut 10, 2016 14:16

Bardzo dobrze, że nie odpuściłeś. Z frajerstwem i mechaniką rodem z 'Cytryna i Gumiaka' trzeba ostro walczyć.


Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM

Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM

tobiasz256
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt sty 29, 2016 13:43

Re: Uszkodzenie rorządu

Post autor: tobiasz256 » pt lut 12, 2016 19:18

Mam nowe wiadomości otóż, dostarczyłem opinię rzeczoznawcy do warsztatu i jeden z kierowników poinformował mnie, że on nie może mi sprezentować motoru, który będzie lepszy niż miałem. Uważa, że powinienem się dołożyć do tego silnika :D :D. Ci Panowie już mnie bawią tym swoim zachowaniem. W poniedziałek dzwonię i informuję ich, że mają czas na naprawę auta do 19.02.2016. Samochód stoi już u nich 3 tydzień i niedługo będzie 4. Nie zrobią go do piątku to skontaktuje się z nimi, mój adwokat. Poczekam sobie trochę na ten samochód ale wyciągnę od nich w sądzie tyle ile się będzie dało :).



tobiasz256
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt sty 29, 2016 13:43

Uszkodzenie rorządu

Post autor: tobiasz256 » wt lut 16, 2016 15:41

Panowie skontaktowali się ze mną, zmienili zdanie i chcą remontować ten silnik. Oddali głowice do renowacji, będą też robić dół silnika, za który to chcą ode mnie pieniędzy, dokładniej chcą abym zapłacił za panewki i pierścienie. Mam się na to zgodzić ? wziąć od nich gwarancję i dać już sobie z nimi spokój ?



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Uszkodzenie rorządu

Post autor: rysiektr » wt lut 16, 2016 17:23

Wydaje mi się, że skoro będą robić Twój silnik to za panewki i pierścienie powinieneś im oddać.
Rozumiem, że będą robić to zgodnie ze sztuką czyli szlifowanie wału i co najmniej honowanie tulei cylindra?


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

tobiasz256
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt sty 29, 2016 13:43

Re: Uszkodzenie rorządu

Post autor: tobiasz256 » wt lut 16, 2016 18:35

Nie mam pojęcia czy będą szlifować wał. Jutro maja zadzwonić to dopytam. Mógłbyś napisać co powinni zrobić żeby to miało ręce i nogi i ten silnik jeszcze pochodził



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Uszkodzenie rorządu

Post autor: rysiektr » czw lut 18, 2016 18:06

Tak na prawdę, zgodnie ze sztuką -czyli tak jak piszą w mądrych książkach to panewek i pierścieni tak na pałę wymieniać nie można, ze względu, że tłoki i tuleje cylindra jak i czopy główne i korbowodowe wału z czasem zużywają się i na skutek sił działających na układ korbowo-tłokowy w trakcie pracy silnika. To wszystko trzeba najpierw rozebrać i pomierzyć mikrometrem i średnicówką aby sprawdzić jak bardzo jest to wszystko zużyte i tak na prawdę na podstawie wyników tych pomiarów podejmowana jest decyzja co do zakresu naprawy silnika, czyli czy konieczny jest szlif czopów wału i toczenie tulei cylindra, czy wystarczy samo sprawdzenie i ewentualne polerowanie wału, czy tuleje cylindrów nie są za bardzo trapezowate w przekroju albo zowalizowane. Tak na prawdę pomiarów tych powinien dokonać zakład, który zajmuje się obróbką silników, gdyż oni mają odpowiednie narzędzia i wiedzą jak ich używać w przeciwieństwie do większości mechaników, którzy mikrometru nie potrafiliby nawet dokładnie skalibrować..bo ostatni raz to on mikrometr trzymał w technikum...albo i to nie :panna:
Realia są takie, że większość prawdziwych mechaników z praktyki wie jak wygląda porysowany wał, czy na maxa zużyta panewka i są w stanie po oględzinach stwierdzić czy to jeszcze pojeździ czy nie. Podejrzewam, że tak tez jest u Ciebie, ktoś to obejrzał, stwierdził, że panewki są już ciut zużyte, pierścienie się wymieni bo pewnie tez mają dość, głowica będzie zrobiona w zakładzie co się zajmują obróbką głowic, więc będzie cacy i cześć. Poskładają i będzie jeździł.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

tobiasz256
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt sty 29, 2016 13:43

Re: Uszkodzenie rorządu

Post autor: tobiasz256 » sob lut 27, 2016 17:43

Cześć,
autko odebrane, silnik jak na razie śmiga, zrobiłem nim 260km, moc ma, jest bardziej dynamiczny niż przed remontem, zobaczymy co będzie się działo dalej oby się nie rozleciał :). Panowie s serwisu, byli bardzo niekulturalni, opieprzyłem ich jak tylko mogłem, będę do nich jeździł z najmniejszą głupotą przy silniku żeby tylko oni to robili. Przez dwa lata obowiązuje rękojmia więc jeżdżę sobie spokojnie :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 126 gości