Witam!
Od jakiegoś czasu mam problem z moim Golfem, silnik 1.6 b+g na gaźniku. Jakiś czas temu zauważyłem, że kiedy w czasie jazdy, szczególnie na wysokim biegu (chociaż na niskich zdarza się też dość często) gwałtownie dodam gazu to silnik podczas wkręcania się na obroty co jakiś czas "szarpnie" - wypada zapłon. Problem występuje tylko i włącznie na LPG, na benzynie nic takiego się nie dzieje. Na zimnym silniku problem się nasila. W czasie normalnej, płynnej jazdy, przy stałej prędkości też co jakiś czas można poczuć szarpnięcie, ale jest to dużo rzadziej niż przy przyspieszaniu. Podejrzewam w pierwszej kolejności świece i kable (gumowa izolacja jednego z kabli, w miejscu, w którym jest wciskana na świecę jest mocno pęknięta, chociaż widać, że w środku i tak jest plastik. Tylko czy wtedy na benzynie też nie powinno być jakiś problemów? Wiem, że LPG jest na to bardziej wrażliwe, ale i tak, na benzynie nie dzieje się kompletnie nic. Dodam jeszcze, że problem występuje sporadycznie, ostatnio kilka razy w zeszłym tygodniu, a cały ten tydzień przejechałem 300km i nie działo się kompletnie nic, a dzisiaj odpaliłem auto i przez całe 20km problem występował. Co myślicie na ten temat? Świece i kable mają na pewno przebieg minimum 12 tys. km. (być może dużo, dużo więcej - nie wiem kiedy były zmieniane).
Wypadający zapłon na LPG I gen.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wypadający zapłon na LPG I gen.
LPG jest bardziej czułe na niedomagania układu zapłonowego. Ja miałem niedawno palec i kopułkę do wymiany to na B było ok a na LPG pupa, w wilgoć (mgła,deszcz) porobiły się problemy - właśnie wypadające zapłony i gaśnięcie. Kable profilaktycznie też wymieniłem bo było jakieś silikonowe kupa na miedziane Beru. Czyli kable, kopułka, palec. Proponuję zdjąć kopułkę i palec najpierw. Jak są całe poprzypalane na czarno to papier ścierny w rękę drobnej gradacji i poprzecierać. Jak problemy znikną to jedno i drugie do wymiany
___
Wypadający zapłon na LPG I gen.
Komplet świec wymieniony, przewody WN wymienione i przy okazji z ciekawości odkręciliśmy filtr gazu - był w dwóch kawałkach i strasznie zasyfiony - wstawiony nowy. Nie wiem co było bezpośrednią przyczyną, bo obydwie rzeczy były zrobione "za jednych zamachem", ale problem już nie występuje. Dzięki za pomoc i pozdrawiam
Golf II 1.6RF '89 - CL z dodatkami - Wanna be GTI
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości