montaż krok po kroku air ride w mk4

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
-=RAFAL=-
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 594
Rejestracja: wt wrz 01, 2009 00:23
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

montaż krok po kroku air ride w mk4

Post autor: -=RAFAL=- » pn lut 01, 2016 18:19

theblues888, kolega chyba tylko obrazki ogląda :)
no nic odpowiem na pytania i mam nadzieję pomogę.

jeśli chcesz żeby kompresor działa tylko po zapłonie to musisz skorzystać z wyżej pokazanego schematu.
Obrazek
czyli + podpiąć pod zacisk 30 pod przekaźnikami
Obrazek
ja pomiędzy zaworem ciśnieniowym a listwą zasilającą dałem włącznik po to żeby np. na długie postoje lub na zimę jak wymontowywałem poduszki wyłączyć zasilanie żeby kompresor nie pompował niepotrzebnie powietrza. Co do bezpiecznika to dałem 25A albo 30A (niestety nie pamiętam w tym momencie bo trochę czasu upłynęło). Przewód zasilający i masowy najlepiej dać jak największej średnicy ale też nie ma co przesadzać. Jak dasz takiej średnicy jak masz przy kompresorze albo większej to spokojnie da radę (oby nie mniejszej bo będą się grzały i kompresor będzie słabo działał).
Jeśli chodzi o pracę zaworów po wyjęciu kluczyka to nie ma problemu musisz jedynie dać zasilanie elektrozaworów na stałe do + np do klemy plusowej przy akumulatorze. Przewód masowy miałem chyba 10mm2 i podłączyłem go w miarę blisko całego osprzętu z bagażnika a dokładnie pod śrubę mocującą zapinkę od pasów kanapy. Można kabel ciągnąc aż do akumulatora ale ja nie widzę sensu. oby był dobry styk z karoserią i wszystko będzie działać.



Awatar użytkownika
trepson_vlcrew
VAG ŁOWICZ
VAG ŁOWICZ
Posty: 3952
Rejestracja: śr gru 08, 2010 19:53
Lokalizacja: Łowicz

montaż krok po kroku air ride w mk4

Post autor: trepson_vlcrew » wt lut 02, 2016 00:22

tyle że ja bez żadnego zaworu ciśnieniowego tylko że tak powiem na wgląd chce robić kompresor... więc rozumiem wpada przęłącznik tam ? a jak rozwiązać w miare fajnie ze tak powiem rozgałęzienie z przewodu od aku na zawory czy pilot? jakieś złączki czy lutowanie na stałe do dużego przewodu ? elektryka nie moja bajka i dlatego pytam


Obrazek

http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=413934
#vlcrew #bagged #12_5j #widebody #1.8t #custom #LY3D #mk4

Awatar użytkownika
-=RAFAL=-
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 594
Rejestracja: wt wrz 01, 2009 00:23
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

montaż krok po kroku air ride w mk4

Post autor: -=RAFAL=- » wt lut 02, 2016 17:47

kable możesz lutować a lutowane miejsca zaizolować a najlepiej schować w rurkach termokurczliwych dla bezpieczeństwa

Wytłumacz mi czemu nie chcesz zaworu? jaka w tym logika? zużyjesz powietrze w butli i co dalej? będziesz pompował patrząc się na manometr czy będzie pompował butlę na czas? a jak przeoczysz czy zapomnisz i kompresor przeładuje butlę?
Ani to wygodne ani praktyczne no i średnio bezpieczne. zawór kosztuje grosze a nie musisz nic pilnować. Nie wyobrażam sobie gapić się kilka minut na manometr podczas pompowania z palcem na przycisku.



Awatar użytkownika
trepson_vlcrew
VAG ŁOWICZ
VAG ŁOWICZ
Posty: 3952
Rejestracja: śr gru 08, 2010 19:53
Lokalizacja: Łowicz

montaż krok po kroku air ride w mk4

Post autor: trepson_vlcrew » śr lut 03, 2016 13:30

mi air ma szczerze służyć tylko to podnoszenia do jazdy opuszczenia na zlocie nic wiecej wiec tak często nie bede sie bawił... może i zawór wpadnie myśle nad tym.

Czyli rozumiem do grubego przewodu od aku lutuje te mniejsze a masy juz szukam po budzie?
Ja jestem typem wzrokowca i dlatego musze widziec co i jak wtedy najlepiej rozumie.
Czy od aku jak idzie przewód po drodze ma jeden bezpiecznik chodzi do bagaja i tam sie łączy z innymi kablami czy cos jeszcze?
Co do kompresora mam juz jasność na obrazku. tyle ze jak mam taki zawór
Obrazek
ma gwint i dwa wyjścia z tyłu. gdzie co i jak w tym przypadku. Przepraszam ale robie to pierwszy raz i nie rozumiem tej części pneumatyki.
Tak samo co do przekaźników mam jeden z zestawu i gdzie on dokladnie i co w niego wpinam....

Odwadniacz ląduje pomiędzy kompresore a butlą tam jakies przejściówki są potrzebne czy wchodzi wsio bez przeróbek?

http://waiss.pl/productsVikan.php?idC=9&idP=13" onclick="window.open(this.href);return false; z tej strony bede brał przewód pok kompresor i myśle które ten zawór brać...

butla 20 litrów przy kompresorze viair 380


Obrazek

http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=413934
#vlcrew #bagged #12_5j #widebody #1.8t #custom #LY3D #mk4

Awatar użytkownika
-=RAFAL=-
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 594
Rejestracja: wt wrz 01, 2009 00:23
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

montaż krok po kroku air ride w mk4

Post autor: -=RAFAL=- » czw lut 04, 2016 21:25

przewód daj od + do bagażnika a następnie w bagażniku możesz rozdzielić + na poszczególne urządzenia. możesz lutować, możesz zastosować szybko złączki elektryczne - to już Twoja sprawa jak Ci wygodniej
Co do odwadniacza to owszem daje się go między kompresor a butlę (są szkoły gdzie ludzie montują kolejne odwadniacze między butlą a zaworami - według mnie zbędne). Czy są potrzebne złączki to TAK ale nie powiem Ci jakie bo to zależy od odwadniacza, od rodzaju gwintów itp.
Co do zaworu bezpieczeństwa to jeśli nie zależy Ci na super wyglądzie (masz graty zabudowane lub ukryte) to kup taki jak ja kupiłem (w pierwszym poście) a schemat podłączenia też masz w pierwszym poście. wszystko masz obudowane , wystarczy podłączyć kable i rurkę i to wszystko.
Co do butli to może być każda - czym większa tym więcej zabawy (więcej razy możesz auto opuścić i podnieść). Jak dasz jakaś malutką to wiadomo że powietrze szybko się skończy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości