1.8 90km mono-wtrysk problem z wolnymi

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

1.8 90km mono-wtrysk problem z wolnymi

Post autor: kawowy19 » śr lut 03, 2016 01:24

z głowynie pamiętam ale poszukaj bo było o tym



erni_k
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: śr kwie 03, 2013 11:09

1.8 90km mono-wtrysk problem z wolnymi

Post autor: erni_k » pn lut 08, 2016 22:04

Teraz to się całkiem porobiło, przedwczoraj przestał jeździć na benzynie :/
ale po kolei
wyskubałem trochę czasu i poszedłem z paskiem do garażu:
sprawdziłem TPS, cofnąłem krokowiec i na 1,2 pinie miałem 0,98V, więc zrobiłem jak wyczytałem, ustawiłem na 0,22V, podczas uchylania przepustnicy ładnie płynnie rośnie do ok 4,8V. Na 1 i 4 pinie przy zamkniętej wyszło mi 0,02V nie wiem czy to dobra wartość ale wyczytałem że ma być 0-0,2V więc się mieści, przy otwieraniu przepustnicy nic się nie dzieje i od pewnego momentu płynnie rośnie do ok 4,8V.

Silniczek krokowy zaczął znowu żyć, nie wiem czy to sprawa jego "poruszenia" podczas podania napięcia na górne piny, czy to była wina TPS, tutaj czas pokaże. Ale teraz mam mega problem bo samochód przestał palić na benzynie. Przestał przed tym jak zacząłem z nim cokolwiek robić. Objaw wygląda tak, że przy odpalaniu, jakby dostawał wtrysk, zakręci i koniec. Jak odpalam go z pedałem "gazu" wciśniętym to wchodzi do 2000 obr/min i też koniec, chociaż jak mu się ten pedał popompuje to jakby tam jeszcze trochę paliwa wtryskiwał, ale i tak gaśnie. Nie dławi się nie dusi, tylko to wygląda jakby odcinał benzynę.
Sprawdzałem też niebieski czujnik, wskazania są ok. Krokowiec ładnie "reaguje" na odpięcie czujnika niebieskiego, tak samo jak i TPS. Cziężko cokolwiek dalej stwierdzić bo nie chodzi na benie, a na LPG to sobie można posprawdzać.
Na LPG pali, ale po odpaleniu wchodzi w wysokie tj. 3000 obr/min i na nich zostaje jakiś czas, potem bardzo powoli wraca i normuje się na ok 800-1000. Ale niestety podczas jazdy po wciśnięciu pedału sprzęgła gaśnie, obroty szybko spadają i nie zatrzymują się tylko gaśnie i co ciekawe dzieje się to tylko podczas jazdy. na postoju czy przy jeździe "wolnej" tj bieg 1,2 to nie występuje. Jakieś podciśnienie się stwarza? lewe powietrze?
Nie bardzo wiem gdzie dalej szukać...
Podpowie ktoś coś?



kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

1.8 90km mono-wtrysk problem z wolnymi

Post autor: kawowy19 » wt lut 09, 2016 01:31

A paliwo w ogóle dostaje? może pompka w baku padła albo jej przekaźnik. Słychać ją po zapłonie? Świece mokre?
lewe powietrze może ciągnąć przez podstawę monowtrysku. Odpal na gazie i spróbuj nią poruszać i zobaczysz czy bedzie reakcja



erni_k
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: śr kwie 03, 2013 11:09

1.8 90km mono-wtrysk problem z wolnymi

Post autor: erni_k » wt lut 09, 2016 22:53

co za wredna małpa...
odkręciłem górną pokrywę od monowtrysku i paliwo podaje, nie wiem w jakim stopniu jest to prawidłowe podawanie, ale leje. Potem chciałem zobaczyć jak wyglądają świece i co? I pierwszą ukręciłem. Po dłuższej chwili udało się wykręcić. Jak już wykręciłem to była sucha, reszty bałem się ruszać bo i czasu brakło.
Z ciekawostek podpiąłem pod niego kompa (tak da się) i sczytałem błędy:
00518 - TPS 31-10 Open or short to ground (G69)
00518 - TPS 30-10 open or short to B+ (G69)
00522 - Engine coolant temperature sensor 30-10 open or short to B+ (G62)

po skasowaniu błędy już nie powróciły, zobaczymy później. Tak czy inaczej w pracy silnika nic się nie zmieniło.

Poruszanie podstawą monowtrysku nic nie zmienia.
Muszę najpierw zrobić, żeby chodził na benzynie, z lpg to już sobie poradze...



erni_k
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: śr kwie 03, 2013 11:09

1.8 90km mono-wtrysk problem z wolnymi

Post autor: erni_k » pt lut 19, 2016 22:35

rozebrałem zespół wtryskowy, wygląda na to, że przepona regulatora ciśnienia jest walnięta. Rozwarstwiona, twarda, zabrudzona od zewnątrz, tak samo jak sprężyna i dekielek. Na pewno przecieka, niestety takich już ni ma w sprzedaży, co zrobić... Znacie jakiś materiał, z którego można taką membranę wykonać?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Passat, Polo, Jetta etc.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 3 gości