Dziwny problem z paleniem na ciepłym silniku
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 48
- Rejestracja: śr kwie 03, 2013 12:02
Dziwny problem z paleniem na ciepłym silniku
Witam wszystkich.
Od razu powiem że przeszukałem mnóstwo stron forum i takiego problemu nie znalazłem.
Otóż od niedawna jestem posiadaczem VW Passat z silnikiem 1.9 TDI 116KM. Mój problem polega na tym że auto słabo pali na ciepłym silniku, tzn. zimny pali ze strzała a gdy się rozgrzeje to jak zakręce rozrusznikiem to niby załapie ale tak jakby na trzech cylindrach i zgaśnie. Az nim zatrzęsie. Dziwne to jest bo jak dłużej przytrzymam na rozruszniku to dopiero pali. Natomiast wystarczy 10 sekund jak postoi to pali ładnie a gdy dłużej i jeszcze jest ciepły to właśnie tak się dzieje. Zimny po nocy pali na dotyk. Dodam że ustawiałem już kąt wtrysku, zmieniłem już nawet mapę startową z podniesieniem mocy ale problem dalej mnie męczy. Nawet rozrusznik już zrobiłem bo gdzieś też czytałem. Czujniki wody i temp paliwa też są nowe.
Proszę o jakieś sugestie i podpowiedzi.
Od razu powiem że przeszukałem mnóstwo stron forum i takiego problemu nie znalazłem.
Otóż od niedawna jestem posiadaczem VW Passat z silnikiem 1.9 TDI 116KM. Mój problem polega na tym że auto słabo pali na ciepłym silniku, tzn. zimny pali ze strzała a gdy się rozgrzeje to jak zakręce rozrusznikiem to niby załapie ale tak jakby na trzech cylindrach i zgaśnie. Az nim zatrzęsie. Dziwne to jest bo jak dłużej przytrzymam na rozruszniku to dopiero pali. Natomiast wystarczy 10 sekund jak postoi to pali ładnie a gdy dłużej i jeszcze jest ciepły to właśnie tak się dzieje. Zimny po nocy pali na dotyk. Dodam że ustawiałem już kąt wtrysku, zmieniłem już nawet mapę startową z podniesieniem mocy ale problem dalej mnie męczy. Nawet rozrusznik już zrobiłem bo gdzieś też czytałem. Czujniki wody i temp paliwa też są nowe.
Proszę o jakieś sugestie i podpowiedzi.
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2831
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
Dziwny problem z paleniem na ciepłym silniku
sprawdź jak zapali jak włączysz na światła postojowe...
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
-
- Nowicjusz
- Posty: 48
- Rejestracja: śr kwie 03, 2013 12:02
Re: Dziwny problem z paleniem na ciepłym silniku
Przekładałem z innego auta przełącznik świateł bo tez mi ktoś podpowiedział że on może byc winien. Jeszcze chyba wtryskiwacze uszczelnie bo narazie to mi przychodzi do głowy.
Dziwny problem z paleniem na ciepłym silniku
Sprawdź czujnik G28 (prędkości obrotowej wału korbowego) on często powoduje problemy z odpalaniem na ciepłym
zrób logi statyczne oraz dynamiczne grupa 013, 023, 018
zrób logi statyczne oraz dynamiczne grupa 013, 023, 018
Audi A4 1.9 TDi BKE + 145km
-
- Nowicjusz
- Posty: 48
- Rejestracja: śr kwie 03, 2013 12:02
Re: Dziwny problem z paleniem na ciepłym silniku
Czujnik sprawdzę a te logi to gdzie i kto mi to może zrobić? Przyznam że w tym temacie moja wiedza się kończy.
Dziwny problem z paleniem na ciepłym silniku
napisz na grupie regionalnej kto z twoich okolic ma VCDS-a i by mógł ci zrobić logi
może to zrobić każdy kto ma kabel OBDII i laptopa z programem vag-com
wszystko masz opisane tutaj viewtopic.php?f=80&t=562817
może to zrobić każdy kto ma kabel OBDII i laptopa z programem vag-com
wszystko masz opisane tutaj viewtopic.php?f=80&t=562817
Audi A4 1.9 TDi BKE + 145km
- KrisGliv
- Mały gagatek
- Posty: 73
- Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:10
- Lokalizacja: Gliwice / UK
- Kontakt:
Dziwny problem z paleniem na ciepłym silniku
Po pierwsze na ciepłym silniku odłącz sobie czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Wtedy spróbuj zapalić jeśli zapali bez problemu znajdź sobie magika niech zmieni Ci mapy w silniku odnośnie dawki paliwa przy rozruchu na ciepłym silniki. Miałem ten sam problem w Octavii 2 1.9 BKC. Daj znac czy cos sie zmieniło po odłączeniu tego czujnika.
Dziwny problem z paleniem na ciepłym silniku
KrisGliv, Czytaj ze zrozumieniem post autora
Audi A4 1.9 TDi BKE + 145km
- KrisGliv
- Mały gagatek
- Posty: 73
- Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:10
- Lokalizacja: Gliwice / UK
- Kontakt:
Re: Dziwny problem z paleniem na ciepłym silniku
Święta prawda, nie doczytałem do końcamaks149 pisze:KrisGliv, Czytaj ze zrozumieniem post autora
-
- Nowicjusz
- Posty: 48
- Rejestracja: śr kwie 03, 2013 12:02
Dziwny problem z paleniem na ciepłym silniku
Czujnik temp cieczy wymieniony oraz czujnik temp paliwa i nic nie pomogło. Mapa również wgrana jest nowa. Te logi zrobią mi tam gdzie robiłem mapę ale powiedzieli że nie widzieli nic niepokojącego, że z ich strony wszystko jest ok przyczyna leży gdzieś indziej. Dziś sprawdzę ten czujnik G28 i dam znac co i jak.
Czujnik wału korbowego sprawny. Znalazłem ja youtube jak go sprawdzić i raczej jest ok. Podłączyłem pod miernik o na zimnych wskazywał 270 mV oraz przyciągał śrubokręt a gdy go podgrzałem wartość podskoczyła do 280 mV i również przyciągał śrubokręt. A swoją drogą czy tak powinien wskazywać dobry czujnik?
Czujnik wału korbowego sprawny. Znalazłem ja youtube jak go sprawdzić i raczej jest ok. Podłączyłem pod miernik o na zimnych wskazywał 270 mV oraz przyciągał śrubokręt a gdy go podgrzałem wartość podskoczyła do 280 mV i również przyciągał śrubokręt. A swoją drogą czy tak powinien wskazywać dobry czujnik?
Dziwny problem z paleniem na ciepłym silniku
Sprawdź : Rezystancja między pinem 1-2 wymagana wartość 450-550 om Sygnał czujnika prędkości obrotowej silnika informuje o liczbie obrotów silnika i dokładnym położeniu wału korbowego. Na podstawie tych danych obliczony zostaje początek wtrysku i wielkość dawki.
Audi A4 1.9 TDi BKE + 145km
-
- Nowicjusz
- Posty: 48
- Rejestracja: śr kwie 03, 2013 12:02
Dziwny problem z paleniem na ciepłym silniku
Sprawdzałem tą rezynstancje i wartość wynosi 550 om. Chyba podjadę jutro jeszcze na komputer może teraz coś pokaże.
Dziwny problem z paleniem na ciepłym silniku
to sprawdź jeszcze czujnik G40 położenia wałka rozrządu może mieć takie same skutki jak g28
sprawdź VCDS-em w grupie 004 w ostatniej kolumnie na rozgrzanym silniku synchronizacje wałka rozrządu powinna być bliska zeru
sprawdź VCDS-em w grupie 004 w ostatniej kolumnie na rozgrzanym silniku synchronizacje wałka rozrządu powinna być bliska zeru
Audi A4 1.9 TDi BKE + 145km
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2831
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
Dziwny problem z paleniem na ciepłym silniku
kolego maks149, czytaj ze zrozumieniem,dodatkowo kolegolukasz200584, w PD nie ustawia się kąta lecz synchronizację wałka...
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 122 gości