niedziałający tempomat
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: pn maja 27, 2013 17:41
- Lokalizacja: Toruń
niedziałający tempomat
Witam,szukam pomocy odnośnie golfa IV 97r tdi 110 km ,przestał działać tempomat, od czego zacząć szukać?był u mechanika na kompie brak błędów , program "widzi" manetkę , bezpiecznik cały, ma ktoś jakis pomysł lub miał podobny problem i rozwiązał
- jpatryk125
- Użytkownik
- Posty: 254
- Rejestracja: czw sty 06, 2011 19:20
- Lokalizacja: Kamienna Góra
nie działajacy tempomat
Ja; podczas montowania tempomatu w MKIII; miałem podobny problem.
Mianowicie założyłem manetkę, pojechałem na kompa w celu aktywacji ww. manetki i lipa nie działało.
Mechanik stwierdził, że tak się nie da itd. itp., ale (całe szczęście) nie dezaktywował tempomatu w komputerze (pewnie z lenistwa).
Drogą dedukcji odkryłem, że nie łączył przełącznik (stycznik?), który jest przy sprzęgle. Chodzi o to, że jak "puszczę" sprzęgło i jadę, to zwiera (albo rozwiera; już nie pamiętam;, ale to bez znaczenia) się obwód i informuje kompa o zasprzęgleniu. Jednym słowem komputer cały czas "myślał", że sprzęgło mam wciśnięte (a jak wiadomo wciśnięcie sprzęgła dezaktywuje tempomat).
Problem rozwiązałem trochę na szybko i "po chłopsku".
Podkleiłem kawałek listewki drewnianej pod sprzęgło (oczywiście listewka jest niewidoczna), w efekcie czego obwód już zwiera, a ja cieszę się tym fajnym wynalazkiem.
P.S. Taki sam stycznik jest przy hamulcu. Zapala on światło stop i całkiem możliwe, że komunikuje się również z tempomatem.
Mianowicie założyłem manetkę, pojechałem na kompa w celu aktywacji ww. manetki i lipa nie działało.
Mechanik stwierdził, że tak się nie da itd. itp., ale (całe szczęście) nie dezaktywował tempomatu w komputerze (pewnie z lenistwa).
Drogą dedukcji odkryłem, że nie łączył przełącznik (stycznik?), który jest przy sprzęgle. Chodzi o to, że jak "puszczę" sprzęgło i jadę, to zwiera (albo rozwiera; już nie pamiętam;, ale to bez znaczenia) się obwód i informuje kompa o zasprzęgleniu. Jednym słowem komputer cały czas "myślał", że sprzęgło mam wciśnięte (a jak wiadomo wciśnięcie sprzęgła dezaktywuje tempomat).
Problem rozwiązałem trochę na szybko i "po chłopsku".
Podkleiłem kawałek listewki drewnianej pod sprzęgło (oczywiście listewka jest niewidoczna), w efekcie czego obwód już zwiera, a ja cieszę się tym fajnym wynalazkiem.
P.S. Taki sam stycznik jest przy hamulcu. Zapala on światło stop i całkiem możliwe, że komunikuje się również z tempomatem.
nie działajacy tempomat
vag > bloki pomiarowe i sprawdź działanie:slawotorun pisze:program "widzi" manetkę , bezpiecznik cały, ma ktoś jakis pomysł lub miał podobny problem i rozwiązał
1. czujnik stop
2. czujnik sprzęgła
3. działanie manetki
4. czy pokazuje prędkość podczas jazdy w sterowniku silnika
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
nie działajacy tempomat
1. jezeli nie posiadasz kabla i masz placic za kazdorazowe podpiecie to warto taki nabyc.
2. stawiam na czujnik pedalu sprzegła.
2. stawiam na czujnik pedalu sprzegła.
Kupię: -nakładki na pedały audi TT,
nie działajacy tempomat
lub brak prędkości w ecu silnika,nie fabryczne radio,lub obcięty przewód bo poszarpywał itp.. sprawdź te parametry ,błędów nie będzie
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: pn maja 27, 2013 17:41
- Lokalizacja: Toruń
nie działajacy tempomat
nie fabryczne radio ?? hmmm w sumie zmieniałem radio z gamma na rcd 200 i to może być przyczyna??
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: pn maja 27, 2013 17:41
- Lokalizacja: Toruń
niedziałający tempomat
rozmawiałem przed chwilka z mechanikiem i to wszystko jest sprawdzone i działa poprawnie ,czujniki hamulca , sprzęgła , manetka
- KrisGliv
- Mały gagatek
- Posty: 73
- Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:10
- Lokalizacja: Gliwice / UK
- Kontakt:
niedziałający tempomat
Hej. Nie wiem czy rozwiązałeś juz swój problem? Jeśli nie to powiem CI ze miałem taki sam problem kiedyś w Octavii 2 z 2005 roku. Ja wyciągnąłem przełącznik z manetki, odłaczyłem kabelki od niego i przecisciłem ten przełacznik pózniej juz wszystko działało. Rozbiera sie to bardzo łatwo wiec warto spróbowac. Pozdrawiam
niedziałający tempomat
Skoro sprawdziles czujniki oraz manetke, pozostaje Ci predkosc do ECU, badz przewody jak wspomniał mały. Nie wiem jak sie ma do tego radio, ale moze faktycznie cos sie gryzie.
Kupię: -nakładki na pedały audi TT,
niedziałający tempomat
Witam! Zamontowałem w moim golfie 1.6 16v BCB tempomat i aktywowałem VAGiem, świeci kontrolka lecz mam problem. Mianowicie nie dziala - blokach pomiarowych mam takie wartości:
wyłączony 0000
włączony 0111
wciskam plus 1111
hamulec 01010
sprzęgło 01100
Na przycisk RES nie reaguje, podłączyłem zgodnie z schematem:
Po przyciśnieciu plusa wyskakuje błąd:
17977 - Cruise Control Switch (E45): Implausible Signal
P1569 - 35-10 - - - Intermittent
Ma ktoś jakiś pomysł co jest grane?
wyłączony 0000
włączony 0111
wciskam plus 1111
hamulec 01010
sprzęgło 01100
Na przycisk RES nie reaguje, podłączyłem zgodnie z schematem:
Po przyciśnieciu plusa wyskakuje błąd:
17977 - Cruise Control Switch (E45): Implausible Signal
P1569 - 35-10 - - - Intermittent
Ma ktoś jakiś pomysł co jest grane?
Re: niedziałający tempomat
Ok już wszystko działa. Wypatrzyłem, że mam zwarcie pinów w manetce. Po wyciągnięciu wtyczki okazało się, że piny w manetce wypięły się i cofnęły w dół. Zlutowałem kable na stałe i wszystko gra . Jak by ktoś potrzebował to jest rozpiska pinów:
Opiska dla manetki dla tej podstawowej z jednym przyciskiem z boku. Do testow zwieramy 4 z 7 i badamy z 6 do innych ...
Pozycja wylaczony: brak przejscia z 6 gdziekolwiek, boczny przycisk 'set' reakcja 3 z 4 i 3 z 7.
Pozycja wlaczony: przejscie z 6 do 4, z 6 do 7, z 6 do 5. (pamietamy ze 4 i 7 musza byc zwarte)
Pozycja 'cancel' (przesuwnik lekko w prawo w strone wylaczenia): przejscie z 6 do 4, z 6 do 7.
Pozycja 'restore' (przesuwnik do konca w lewo): przejscie z 6 do 4, z 6 do 7, z 6 do 5, z 6 do 2.
Mozna rowniez sprawdzic kontrolka, zewrzec 4 i 7, oraz podac 12V na pin 6:
Wylaczony: na 2,3,4,5,7 brak napiecia
Wlaczony: na 4,5,7 napiecie
Cancel: na 4, 7 napiecie.
Set (przesuwnik na wlaczony): na 4,5,7 napiecie, oraz na 3 po wcisnieciu przycisku
Restore: na 4,5,7 napiecie, oraz na 2 po przesunieciu presuwnika w lewo.
Na sterowniku silnika:
on/off 38/121, cancel 76/121, set 57/121, restore 75/121.
off: brak 12V na 38, 57, 75, 76.
on (38): 12V na 38 i 76,
cancel (76): 12V na 38, brak 12V na 76
set (57): 12V na 38, 76 i 57,
restore (75): 12V na 38,76 i 75.
Opiska dla manetki dla tej podstawowej z jednym przyciskiem z boku. Do testow zwieramy 4 z 7 i badamy z 6 do innych ...
Pozycja wylaczony: brak przejscia z 6 gdziekolwiek, boczny przycisk 'set' reakcja 3 z 4 i 3 z 7.
Pozycja wlaczony: przejscie z 6 do 4, z 6 do 7, z 6 do 5. (pamietamy ze 4 i 7 musza byc zwarte)
Pozycja 'cancel' (przesuwnik lekko w prawo w strone wylaczenia): przejscie z 6 do 4, z 6 do 7.
Pozycja 'restore' (przesuwnik do konca w lewo): przejscie z 6 do 4, z 6 do 7, z 6 do 5, z 6 do 2.
Mozna rowniez sprawdzic kontrolka, zewrzec 4 i 7, oraz podac 12V na pin 6:
Wylaczony: na 2,3,4,5,7 brak napiecia
Wlaczony: na 4,5,7 napiecie
Cancel: na 4, 7 napiecie.
Set (przesuwnik na wlaczony): na 4,5,7 napiecie, oraz na 3 po wcisnieciu przycisku
Restore: na 4,5,7 napiecie, oraz na 2 po przesunieciu presuwnika w lewo.
Na sterowniku silnika:
on/off 38/121, cancel 76/121, set 57/121, restore 75/121.
off: brak 12V na 38, 57, 75, 76.
on (38): 12V na 38 i 76,
cancel (76): 12V na 38, brak 12V na 76
set (57): 12V na 38, 76 i 57,
restore (75): 12V na 38,76 i 75.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 68 gości