Dziwny problem z paleniem na ciepłym silniku

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

lukasz200584
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: śr kwie 03, 2013 12:02

Dziwny problem z paleniem na ciepłym silniku

Post autor: lukasz200584 » pn lut 01, 2016 11:57

Witam wszystkich.
Od razu powiem że przeszukałem mnóstwo stron forum i takiego problemu nie znalazłem.
Otóż od niedawna jestem posiadaczem VW Passat z silnikiem 1.9 TDI 116KM. Mój problem polega na tym że auto słabo pali na ciepłym silniku, tzn. zimny pali ze strzała a gdy się rozgrzeje to jak zakręce rozrusznikiem to niby załapie ale tak jakby na trzech cylindrach i zgaśnie. Az nim zatrzęsie. Dziwne to jest bo jak dłużej przytrzymam na rozruszniku to dopiero pali. Natomiast wystarczy 10 sekund jak postoi to pali ładnie a gdy dłużej i jeszcze jest ciepły to właśnie tak się dzieje. Zimny po nocy pali na dotyk. Dodam że ustawiałem już kąt wtrysku, zmieniłem już nawet mapę startową z podniesieniem mocy ale problem dalej mnie męczy. Nawet rozrusznik już zrobiłem bo gdzieś też czytałem. Czujniki wody i temp paliwa też są nowe.
Proszę o jakieś sugestie i podpowiedzi.



bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2831
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

Dziwny problem z paleniem na ciepłym silniku

Post autor: bioly05011 » pn lut 01, 2016 13:42

sprawdź jak zapali jak włączysz na światła postojowe...


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

lukasz200584
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: śr kwie 03, 2013 12:02

Re: Dziwny problem z paleniem na ciepłym silniku

Post autor: lukasz200584 » pn lut 01, 2016 15:19

Przekładałem z innego auta przełącznik świateł bo tez mi ktoś podpowiedział że on może byc winien. Jeszcze chyba wtryskiwacze uszczelnie bo narazie to mi przychodzi do głowy.



Awatar użytkownika
maks149
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: sob lis 07, 2009 20:37
Lokalizacja: Lubatowa (RKR)

Dziwny problem z paleniem na ciepłym silniku

Post autor: maks149 » pn lut 01, 2016 17:11

Sprawdź czujnik G28 (prędkości obrotowej wału korbowego) on często powoduje problemy z odpalaniem na ciepłym :bigok:
zrób logi statyczne oraz dynamiczne grupa 013, 023, 018 :pub:


Audi A4 1.9 TDi BKE + 145km

lukasz200584
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: śr kwie 03, 2013 12:02

Re: Dziwny problem z paleniem na ciepłym silniku

Post autor: lukasz200584 » wt lut 02, 2016 10:40

Czujnik sprawdzę a te logi to gdzie i kto mi to może zrobić? Przyznam że w tym temacie moja wiedza się kończy.



Awatar użytkownika
maks149
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: sob lis 07, 2009 20:37
Lokalizacja: Lubatowa (RKR)

Dziwny problem z paleniem na ciepłym silniku

Post autor: maks149 » wt lut 02, 2016 14:13

napisz na grupie regionalnej kto z twoich okolic ma VCDS-a i by mógł ci zrobić logi
może to zrobić każdy kto ma kabel OBDII i laptopa z programem vag-com
wszystko masz opisane tutaj viewtopic.php?f=80&t=562817 :pub:


Audi A4 1.9 TDi BKE + 145km

Awatar użytkownika
KrisGliv
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:10
Lokalizacja: Gliwice / UK
Kontakt:

Dziwny problem z paleniem na ciepłym silniku

Post autor: KrisGliv » wt lut 02, 2016 14:18

Po pierwsze na ciepłym silniku odłącz sobie czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Wtedy spróbuj zapalić jeśli zapali bez problemu znajdź sobie magika niech zmieni Ci mapy w silniku odnośnie dawki paliwa przy rozruchu na ciepłym silniki. Miałem ten sam problem w Octavii 2 1.9 BKC. Daj znac czy cos sie zmieniło po odłączeniu tego czujnika.



Awatar użytkownika
maks149
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: sob lis 07, 2009 20:37
Lokalizacja: Lubatowa (RKR)

Dziwny problem z paleniem na ciepłym silniku

Post autor: maks149 » wt lut 02, 2016 14:27

KrisGliv, Czytaj ze zrozumieniem post autora :bajer:


Audi A4 1.9 TDi BKE + 145km

Awatar użytkownika
KrisGliv
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:10
Lokalizacja: Gliwice / UK
Kontakt:

Re: Dziwny problem z paleniem na ciepłym silniku

Post autor: KrisGliv » wt lut 02, 2016 14:31

maks149 pisze:KrisGliv, Czytaj ze zrozumieniem post autora :bajer:
Święta prawda, nie doczytałem do końca :panna:



lukasz200584
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: śr kwie 03, 2013 12:02

Dziwny problem z paleniem na ciepłym silniku

Post autor: lukasz200584 » śr lut 03, 2016 13:21

Czujnik temp cieczy wymieniony oraz czujnik temp paliwa i nic nie pomogło. Mapa również wgrana jest nowa. Te logi zrobią mi tam gdzie robiłem mapę ale powiedzieli że nie widzieli nic niepokojącego, że z ich strony wszystko jest ok przyczyna leży gdzieś indziej. Dziś sprawdzę ten czujnik G28 i dam znac co i jak.

Czujnik wału korbowego sprawny. Znalazłem ja youtube jak go sprawdzić i raczej jest ok. Podłączyłem pod miernik o na zimnych wskazywał 270 mV oraz przyciągał śrubokręt a gdy go podgrzałem wartość podskoczyła do 280 mV i również przyciągał śrubokręt. A swoją drogą czy tak powinien wskazywać dobry czujnik?



Awatar użytkownika
maks149
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: sob lis 07, 2009 20:37
Lokalizacja: Lubatowa (RKR)

Dziwny problem z paleniem na ciepłym silniku

Post autor: maks149 » śr lut 03, 2016 15:31

Sprawdź : Rezystancja między pinem 1-2 wymagana wartość 450-550 om Sygnał czujnika prędkości obrotowej silnika informuje o liczbie obrotów silnika i dokładnym położeniu wału korbowego. Na podstawie tych danych obliczony zostaje początek wtrysku i wielkość dawki. :bigok:


Audi A4 1.9 TDi BKE + 145km

lukasz200584
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: śr kwie 03, 2013 12:02

Dziwny problem z paleniem na ciepłym silniku

Post autor: lukasz200584 » śr lut 03, 2016 21:20

Sprawdzałem tą rezynstancje i wartość wynosi 550 om. Chyba podjadę jutro jeszcze na komputer może teraz coś pokaże.



Awatar użytkownika
maks149
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: sob lis 07, 2009 20:37
Lokalizacja: Lubatowa (RKR)

Dziwny problem z paleniem na ciepłym silniku

Post autor: maks149 » czw lut 04, 2016 12:58

to sprawdź jeszcze czujnik G40 położenia wałka rozrządu może mieć takie same skutki jak g28
sprawdź VCDS-em w grupie 004 w ostatniej kolumnie na rozgrzanym silniku synchronizacje wałka rozrządu powinna być bliska zeru :bigok:


Audi A4 1.9 TDi BKE + 145km

bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2831
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

Dziwny problem z paleniem na ciepłym silniku

Post autor: bioly05011 » czw lut 04, 2016 16:29

kolego maks149, czytaj ze zrozumieniem,dodatkowo kolegolukasz200584, w PD nie ustawia się kąta lecz synchronizację wałka...


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 126 gości