1.8 90km mono-wtrysk problem z wolnymi

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

erni_k
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: śr kwie 03, 2013 11:09

1.8 90km mono-wtrysk problem z wolnymi

Post autor: erni_k » ndz lip 07, 2013 20:27

Witajcie, mam problem w passacie 1.8 90km na monowtrysku. Mianowicie coś jest nie tak z wolnymi obrotami. Samochód jeździ na lpg pierwsza generacja. Od około pół roku zaczęły się dolegliwości, na początku nie chciał palić, potem gasł na wolnych obrotach, to samo się działo zarówno na benzynie jak i na gazie. Wymieniłem parownik, filterek, świece i poprawa jest owszem, ale podczas jazdy, natomiast wolnych nie mogę wyregulować, a robiłem to nie raz i było ok(ale tylko lpg, nie wiem jak się to robi na benzynie), a teraz jak nie zrobie, jest chwile dobrze, a potem znowu zwalniają, aż rzuca silnikiem. Możecie napisać jak w tym silniku przebiega zasilanie paliwem? Czy za wolne obroty odpowiada silniczek krokowy? Albo co sprawdzać po kolei...
pozdrawiam ernest



fire&fice
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: śr sie 10, 2011 14:39

Re: 1.8 90km mono-wtrysk problem z wolnymi

Post autor: fire&fice » śr lip 10, 2013 10:57

tak krokowy steruje obrotami sprawdz czy dziala odpal i sciagnij wtyczke z tpsa (ten plastik z prawej strony wtrysku) krokowy powinien zareagowac.



erni_k
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: śr kwie 03, 2013 11:09

1.8 90km mono-wtrysk problem z wolnymi

Post autor: erni_k » pt lip 12, 2013 10:16

odpiąłem: po odpięciu obroty się podnoszą dość znacznie, jakby ciut za wysokie niż być powinny. (to jakiś tryb awaryjny?) Skoro tak się dzieje, to znaczy że silnik krokowy działa... lecz dostaje błędne dane (dobrze rozumuje?) czyli trzeba szukać w tps? Próbować robić regulacje?
Dzięki za odpowiedź :)



fire&fice
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: śr sie 10, 2011 14:39

Re: 1.8 90km mono-wtrysk problem z wolnymi

Post autor: fire&fice » pt lip 12, 2013 10:59

moze krokowy sie przycina ale ustawic tps nie zaszkodzi . tu masz link co i jak w 2 poscie jak ustawic
pozdro



erni_k
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: śr kwie 03, 2013 11:09

Re: 1.8 90km mono-wtrysk problem z wolnymi

Post autor: erni_k » pt lip 12, 2013 11:56

nie ma linka... znajde co i jak, ale link nie zaszkodzi.
Jak wiesz to powiedz mi jeszcze, czy tam nie powinno być sondy lambdy? Bo nie ma... A jeśli być nie powinno, na jakiej podstawie silnik krokowy pracuje?
Dzięki za pomoc



fire&fice
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: śr sie 10, 2011 14:39

Re: 1.8 90km mono-wtrysk problem z wolnymi

Post autor: fire&fice » pt lip 12, 2013 12:40

lambde masz w kolektorze z tyłu krokowy jest polączony z tps i czujnikiem ssania tym niebieskim i wiecej nie wiem z czym a ssanie rano jest?
viewtopic.php?t=82826" onclick="window.open(this.href);return false;



erni_k
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: śr kwie 03, 2013 11:09

Re: 1.8 90km mono-wtrysk problem z wolnymi

Post autor: erni_k » sob lip 13, 2013 13:36

ssania nie ma, nie ma nic, mam wrażenie, że krokowy w ogóle nie pracuje. Na razie nie mam czasu do niego zajrzeć. Jak coś ruszę to dam znać



fire&fice
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: śr sie 10, 2011 14:39

Re: 1.8 90km mono-wtrysk problem z wolnymi

Post autor: fire&fice » ndz lip 14, 2013 08:14

zdejmij wtyczke z krokowego i na dwa gorne piny daj zasilanie z zasilacza 6 v powinien sie ruszac



erni_k
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: śr kwie 03, 2013 11:09

Re: 1.8 90km mono-wtrysk problem z wolnymi

Post autor: erni_k » pn lip 15, 2013 12:51

zdjąłem wtyke, zapodałem 6V, zaczął żyć, otworzyłem, zamknąłem, tak ze 3 razy, podpiąłem wtykę i zaczął pracować :) jak na razie jest bardzo dobrze :bigok: zobaczymy jak się sytuacja rozwinie.
Wielkie dzięki :pub:



fire&fice
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: śr sie 10, 2011 14:39

Re: 1.8 90km mono-wtrysk problem z wolnymi

Post autor: fire&fice » pn lip 15, 2013 22:42

spoko. ja musze mojego ogarnac bo nie zyje :banghead:



erni_k
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: śr kwie 03, 2013 11:09

1.8 90km mono-wtrysk problem z wolnymi

Post autor: erni_k » pt kwie 10, 2015 13:56

witam, po dłuższej przerwie. Wracam do problemu wolnych obrotów w passacie 1.8 RP. Sytuacja jest taka, że jak się silniczek krokowy poruszy w sensie zapoda się 6V na piny górne to chodzi i wszystko jest ok. Ale po jakimś czasie znowu jakby się zacinał i nie pracuje, obroty nie szaleją tylko są po prostu za małe. Czasami jak coś robiłem przy nim i zdejmowałem klemy z aku to też jakiś czas była poprawa. Czy po takim zachowaniu można stwierdzić że to jest na pewno wina silniczka krokowego?



erni_k
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: śr kwie 03, 2013 11:09

1.8 90km mono-wtrysk problem z wolnymi

Post autor: erni_k » pn lut 01, 2016 20:16

pomocy dobrzy ludzie... co jakiś czas zaglądać do tego samochodu bo nie chodzi jak powinien. wymieniłem ten silniczek krokowy, ale jest to samo co było, chwila poprawy i dalej znowu stoi i nie rusza. Naprowadźcie chociaż, gdzie szukać przyczyny. Co go wyreguluje żeby jeździł na LPG to co jakiś czasu muszę regulować mieszankę bo wiadomo filterek się zapycha, parownik się zamula, przez co przepływ gazu inny i silnik albo na zimnym gaśnie, jak go ustawie, że na zimnym chodzi to na rozgrzanym zdycha... I nie piszcie że to wina LPG, bo na benzynie jest też lipa, obroty za wolne w całym paśmie temperatury silnika. Na dniach biorę się za renowację parownika, chociaż po roku czasu i jeździe "od święta" to trochę przy wcześnie, ale trudno. Mam nadzieję że doradzicie gdzie szukać przyczyny? Chociaż mniej więcej. Może coś mu każe wchodzić w "tryb awaryjny" jakiś czujnik padnięty?



kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

1.8 90km mono-wtrysk problem z wolnymi

Post autor: kawowy19 » wt lut 02, 2016 01:06

a napięcie we wtyczce od krokowego prawidłowe?



erni_k
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: śr kwie 03, 2013 11:09

1.8 90km mono-wtrysk problem z wolnymi

Post autor: erni_k » wt lut 02, 2016 19:38

nie sprawdzałem. Jak to sprawdzić? W sensie jakie powinno być napięcie i w jakich okolicznościach?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Passat, Polo, Jetta etc.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości