Napinacz paska wielorowkowego

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

konrad21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr mar 28, 2012 08:55

Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: konrad21 » sob sty 30, 2016 13:49

Witam.
Jakieś półtorej miesiąca temu wrzucałem filmik z pracą napinacza paska i poradziliście mi, że napinacz jest do wymiany. Wymieniłem napinacz na nowy (febi) i po upływie tego 1.5 miesiąca okazuje się, że napinacz najprawdopodobniej znów nadaje się do wymiany, gdyż jego praca niewiele różni się od tego jak pracował stary.
https://www.youtube.com/watch?v=3Zt0IXL2XY0" onclick="window.open(this.href);return false; - nowy napinacz febi.
Co może być przyczyną? Wadliwa część czy szukać czegoś innego? (Sprzęgiełko alternatora było wymieniane).



Awatar użytkownika
wojti2001
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw lut 24, 2005 21:00
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: wojti2001 » pn lut 01, 2016 12:00

Popatrz na kolo pasowe walu czy przypadkiem nie jest uszkodzone i nie powoduje drgan przenoszonych na pasek


MK IV AJM

konrad21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr mar 28, 2012 08:55

Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: konrad21 » pn lut 01, 2016 14:18

Jak zakładałem napinacz to wizualnie sprawdzałem i nie zauważyłem jakiejś nieprawidłowości. Nowy napinacz oddałem, mają wysłać do reklamacji, zobaczymy jaka będzie odpowiedź producenta. Dzisiaj miał przyjść kolejny napinacz (INA), założę i będę obserwował co się z nim dzieje. Wczoraj jeszcze rozmawiałem ze znajomym i ponoć już 2 razy wymieniał napinacz (też febi), ostatnim razem założył właśnie INA i ma spokój więc może faktycznie problem leży w samym napinaczu.



samtech84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt maja 14, 2010 11:07
Lokalizacja: olsztyn

Re: Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: samtech84 » wt lut 02, 2016 11:02

A rolka na alternatorze jest OK?



konrad21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr mar 28, 2012 08:55

Re: Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: konrad21 » wt lut 02, 2016 11:56

samtech84 pisze:A rolka na alternatorze jest OK?
Tak, sprawdzałem dwukrotniedwukrotnie.
Wymieniłem napinacz na zamówiony wcześniej INA i ten już działa prawidłowo, zauważyłem natomiast inna przypadłość, mianowicie delikatne drgania na biegu jałowym przenoszone na kierownicę, dodatkowo jeżeli przygazuję powyżej 1500 obr to podczas ich spadania wyraźnie czuć mocne drgania silnika przenoszone już na cały samochód. Jakieś sugestie co do tego problemu?



blochupro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: pn sty 19, 2015 01:31
Lokalizacja: Częstochowa

Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: blochupro » śr mar 09, 2016 02:50

zależy co masz na myśli drgania silnika przenoszone na cały samochód . Zerknij na poduszkę silnika . Wygląda tak
Obrazek



Awatar użytkownika
pioran
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: ndz lis 01, 2015 08:37

Re: Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: pioran » sob kwie 16, 2016 22:09

Jestem świeżo po wymianie napinacza. Założony mam ruville. Stary miał luz na tulejach,amortyzatorek pociekł,rolka hałasowala.
Po wymianie zauważyłem cichą pracę napinacza a stary halasował. Co do rolki to przez jakiś czas ona skacze jak na filmiku natomiast po jakimś czasie pracuje równo. Chyba ma tak być. Sprzęgiełko na alternatorze jest ok.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
pioran
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: ndz lis 01, 2015 08:37

Re: Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: pioran » ndz kwie 17, 2016 11:44

A jak powinna wyglądać prawidłowa praca napinacza PK?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 165 gości